Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Moet een gekleurd persoon zich schamen voor zijn kleur?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Moet een gekleurd persoon zich schamen voor zijn kleur?
BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Is het een schande voor een gekleurd persoon dat hij gekleurd is, moeten bv mijn tante,s verkleed als een gekleurd persoon te weten Zwarte Piet., zich daarvoor schamen.
Maar mag en mens zich wel verkleden als oude man (Sinterklaas), of als de paashaas. Mag een cabaretier zich verkleden als militair of toilet juffrouw, desnoods als blanke Kerstman, maar niet als werkelijk gekleurd mens, bv een Indiaan(Redskins)
Kan iemand dat aan een een "eenvoudige van geest", zoals ik uitleggen.
Is het een schande als men tot een getinte(gekleurde)soort van het mensdom behoord. Is men dan minder mens? Of denken sommige gekleurde mensen dat zelf.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nee, dat is geen schande.

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:

Waarom doet dan de volledige media of het wel een schande is?

Ik mag voor een oude man spelen, (Sinterklaas) De Kerstman, desnoods voor Napoleon, de keizerin van China, of een indiaan.
Maar Zwarte Piet spelen om onherkenbaar te lijken zoals mijn tante,s tijdens een kinderfeest, dan staat half deugend Nederland op zijn kop.
Een vreemde zaak.

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Lampje schreef:

Waarom doet dan de volledige media of het wel een schande is?

Geen idee. Moet u niet aan mij vragen.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 1:12 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Quote:
Ik mag voor een oude man spelen, (Sinterklaas) De Kerstman, desnoods voor Napoleon, de keizerin van China, of een indiaan.
Maar Zwarte Piet spelen om onherkenbaar te lijken zoals mijn tante,s tijdens een kinderfeest, dan staat half deugend Nederland op zijn kop.

Lijkt me niet zó moeilijk. Zwarte Piet die een persoon van het zwarte ras moet verbeelden is ondergeschikt aan een blanke bejaarde bisschop. Hij is de knecht. En daar wil de antiracisme beweging niets van weten, dat mág niet. Zwarte ondergeschiktheid is fout, politiek incorrect. Punt.

Opgefokte overgevoeligheid : ja. Moet men daar gehoor aan geven? Ten dele. Uitleggen waarom Zwarte Piet knecht is van Sinterklaas en hoe dat gegroeid is, en ook dat zwarte Piet nooit werd voorgesteld als een halvegare. Dat blanken gerust belachelijk gemaakt mogen worden en zwarten gemeden past niet in een gelijkwaardige samenleving.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wat moet ik dan met mijn familie kennissen en landgenoten. Ik ben mijn hele leven al iemands knecht, samen met al mijn vrienden en landgenoten. Ik ben een knecht van mijn land, van de EU en van mijn baas, enz, net als iedere belastingbetaler.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:
Een vreemde zaak.

Cowboytje en Indiaantje spelen mag ook niet meer hoor. Dat schijnt ook racistisch te zijn. Het politiek correcte deugvolk heeft dat na rijp beraad in al hun wijsheid besloten.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Mensen zijn niet goed wijs. Compleet doorgedraaid. Tegenwoordig moet alles een stempel krijgen, zo vernam ik laatst dat 'Afrikaantjes' ook niet meer mag. Het zijn overigens altijd dezelfden die gekwetst zijn en onze tradities en geschiedenis bij het grof vuil smijten.

Nederlanders zijn gewoon veel te laf om ertegen op te treden, zij hebben geen ruggengraat en courage. Ze lieten zich eerder als makke schapen naar de slachtbank leiden, datzelfde zou hen nu weer overkomen. Of ik nog meemaak dat Nederland een islamitisch land wordt weet ik niet, maar zodra het omslagpunt bereikt is en de islam is sterk genoeg om te aanval in te zetten zullen zij starten met het uitroeien van ongelovigen.

En links maar deugen.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Mensen zijn niet goed wijs. Compleet doorgedraaid.

Het gaat maar om een klein aantal mensen. Dat vormt niet de landelijke meerderheid maar het maakt in de Randstad wel een (te) groot deel van de bevolking uit.

Quote:
Nederlanders zijn gewoon veel te laf om ertegen op te treden, zij hebben geen ruggengraat en courage. Ze lieten zich eerder als makke schapen naar de slachtbank leiden, datzelfde zou hen nu weer overkomen

Hollanders zijn laffe polderaars.

Quote:
En links maar deugen.

Gutmenschen zijn vooral dom.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Ma Sep 14, 2020 8:11, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:

Gutmenschen zijn vooral dom.

Helaas lang niet altijd. Hun wereldbeeld is weliswaar totaal verknipt en gespeend van elk realiteitsbesef, maar ze weten wel degelijk ook heel goed dat er in Gutmenschlichkeit een verdienmodel zit. Ik zie ze soms eerder als NSB'ers die destijds kopgelden opstreken met hand- en spandiensten voor de buitenlandse bezetters. Alleen nu heten het subsidies in plaats van kopgelden.

Laatst aangepast door Loetje op Zo Sep 13, 2020 16:05, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2020 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Wat moet ik dan met mijn familie kennissen en landgenoten. Ik ben mijn hele leven al iemands knecht, samen met al mijn vrienden en landgenoten. Ik ben een knecht van mijn land, van de EU en van mijn baas, enz, net als iedere belastingbetaler.

Je moet gewoon doen wat je goed dunkt, en wat een ander daarvan vindt zal je een worst wezen.
De enige manier.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 14, 2020 8:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:
Helaas lang niet altijd. Hun wereldbeeld is weliswaar totaal verknipt en gespeend van elk realiteitsbesef, maar ze weten wel degelijk ook heel goed dat er in Gutmenschlichkeit een verdienmodel zit.

De gewone Gutmensch op straat heeft geen verdienmodel, die jaagt zijn idealen achterna.
Maar er is een groep die er wel aan verdiend en die dank zij de onnozelheid van de Gutmensch kan bestaan. Daartoe behoren bijvoorbeeld advocaten, politici, regelneven, managers van ngo's, enzovoorts.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 14, 2020 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Volgens mij wordt het op veel locatie,s en straten in de Randstad gevaarlijk om als Zwarte Piet kleine kinderen te plezieren.
Figuren als een Akwasi die dreigden elke Zwarte Piet die ze nog tegen zullen komen in het gezicht te trappen, worden vrijgesproken door deugende MDRA officieren van Justitie.
Dat wil ik mij tantes die ons verkleed-tafelkleed kwamen lenen, niet aandoen.
Is onze justitie nog wel zelfstandig, als Wilders voor een ware opmerking 5 jaar procederen wacht, en de nazaat van slavenhandelaren uit Ghana gewoon zijn haat jegens het gros van de inwoners van ons land, die de subsidie voor zijn kunstnaarschap betalen, vrij mag spuien.
Ik vind mezelf ook wel een beetje woordkunstenaar, kan ik nu ook subsidie krijgen via onze kunstminnende coalitie?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 8:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Waar komt die haat richting Nederlandse cultuur vanuit migratie achtergrond vandaan, komt het vanuit d Surinaamse hoek?: Dat lijkt me niet.
Er wonen 396.662 personen met een Surinaamse achtergrond in Nederland. Die hebben met samen oorspronkelijk de volgende afkomst.
Hindoe,s (India) 45% 178.498.
Creolen (Zwart/blank) 40% 158.665.
Javaans(Ned/Indie) 7% 13.604.
Chinees (china) 3% 5.712.
Marrons (oerwoud) 3% 5.498.
Kijk zelf maar waar we de meeste last mee hebben. Dat zijn in ieder geval niet de Hindoe,s.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Even goed opschrijven zodat ik het goed door kan laten dringen... Drie-honderd-zes-en-negentig-duizend-zes-honderd-twee-en-zestig?
In heel Suriname wonen maar 600.000 mensen!

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moeten we gewoon niet ruilen? We nemen alles mee, van Efteling tot Keukenhof, naar Suriname. 'Bepaalde' bevolkingsgroepen laten we in Nederland achter.

Vervolgens trekken we een pilsje open en gaan we eens kijken wat er van dat stukje land aan de Noordzee terecht gaat komen.

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 8:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Maar zonder gekheid, als er zoveel mensen uit Suriname hier wonen dan spreekt dat boekdelen over Suriname en die boekdelen hebben bepaald geen positieve inhoud.
Maar hier wel lopen te kankeren over Zwarte Piet en discriminatie. Kijk eerst eens naar je eigen bananenrepubliek!

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie