Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Lopen alle subsidie,s in NL volkomen uit de hand.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Lopen alle subsidie,s in NL volkomen uit de hand.
BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lopen bijna alle subsidie,s in ons land volkomen uit de hand.
Moet elke subsidie worden gestopt omdat via deugend NL het verstrekken van subsidie helemaal uit de hand is gelopen.
Ik kan me indenken dat als subsidie een ruimte via de gemeente beschikbaar wordt gesteld voor het bouwen van wagens voor een carnaval- vereniging of voor een bloemen corso, ook de stookkosten kosten voor een kerkkoor mogen van mij worden vergoed. Maar kosten voor vergaderingen van aan politiek verwante clubs mogen die figuren uit hun eigen zak betalen.
Dus subsidie voor speciaal Zwarte of witte clubjes moeten worden geschrapt, en voor gestuurd demonstratie,s mag intree worden geheven om de politiebewaking te betalen.
Ik las laatst dat de subsidie van MDRA(een speciaal Amsterdams clubje van gekleurde en deugende figuren)629.038 euro bedroeg, terwijl 492.095 euro werd afgedragen als loon voor het deugende deel van de Amsterdammers. Ik verwacht dat ook het clubje van cultuurontkenners behorende tot de deugclub van KZOP een vergelijkbaar salaris naar hun huis slepen.
Het lijkt dat een beetje deugclub 6+ ton vangt aan subsidie en daarvan 5 ton afgeeft aan lonen van hun deugende deel van de mensheid.

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik vind het sowieso al belachelijk dat die deugende trompetclubjes als het Philharmonisch Orkest subsidie krijgen terwijl de rechtgeaarde orgeldraaier op straat met een bakje moet rondgaan.

BerichtGeplaatst: Di Sep 15, 2020 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Ik vind het sowieso al belachelijk dat die deugende trompetclubjes als het Philharmonisch Orkest subsidie krijgen terwijl de rechtgeaarde orgeldraaier op straat met een bakje moet rondgaan.

Het gebeurt zelden, maar ik ben het volkomen met u eens.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 13:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Persoonlijk vind ik dat kunstenaars geen subsidie behoren te beuren. Als men buitengewoon mooie schilderijen of prachtig opeen toeter kan spelen kan men zijn vaardigheden duur verkopen.
De zich kunstenaar voelende prutsers doen dat maar in hun eigen betaalde vrije tijd. Dat moet ik ook.
Met een wagen gevuld met blikken bussen over klinkers rijden is geen kunst. Dat is herrie.
Subsidie is in het leven geroepen voor een figuur die een Thoriumcentrale vervolmaakt, of voor mensen die belangloos de padvinderij begeleiden.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 16, 2020 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik weet niet meer in welk museum voor moderne kunst dit is gebeurd maar een schoonmaakster heeft een "kunstwerk" bij de vuilnisbak gezet. Geweldig. In het museum voor moderne kunst in Parijs, hebben mijn moeder en ik de slappe lach gekregen. Dikke roze dijen staken door een muur heen en iedereen aandachtig kijken terwijl wij aan het gieren waren van het lachen. En dan met een uitgestreken gezicht naar de volgende zaal waar we weer uitbarsten van het lachen.
Ontwikkelingshulp is ook subsidie voor dik betaalde mensen, ook afschaffen.

Deze kunstenaars krijgen geen subsidie en ze verkopen hun kunst over de hele wereld.

Barry Lungu.

http://www.artwork4africa.co.za/index.php/barry-lungu

En Liberty Shuru.

https://libertyshuro.co.zw/portfolio/

Ik heb van Barry eentje gekocht en van Liberty net 2 besteld van de Painted Dogs.
Dit is kunst.

En van Larry Norton deze printen gekocht. De originele zijn te duur.

BerichtGeplaatst: Do Sep 17, 2020 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wij gingen eens naar het Kroller-Muller museum, daar presteerden we het om buiten bewonderend en pochend om een lantaarnpaal te marcheren.
Na enige tijd stonden we met een roedel moderne kunstkenners de paal te bewonderen.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie