Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Mijn Bullshit baan Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2020 8:05 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Elisabeth schreef:
OMG wat is dit erg. Wat stom van Mercedes Benz om dit metaal te gebruiken.
Geen goede reclame voor MB.

Ik denk dat het niet van de metaalkwaliteit komt, maar van de verzinkingsmethode.
Wij hadden jaren een VW campertje van het oude model. Die roestte ook steeds vanuit de naden. We hebben hem verkocht omdat de boxermotor benzine zoop. Hij liep 1 op 6. Het spijt me nog dat we hem hebben verkocht. Een Subaru boxer was mogelijk een oplossing geweest. Hij had wel een geweldige onovertroffen wegligging en zalige stoelen.

_________________
Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2020 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje
   
 


Poendert schreef:
Lampje schreef:
Vandaar de vraag hoe u al die banen tegelijk met elkaar wist te combineren, en dan ook nog tijd overhouden om de halve wereld te bezoeken en te bereizen. Een nazaat van mij is keuterboer, in zijn weinige vrije tijd verricht hij landmetingen als hobby. Nu wil hij graag aanmonsteren als matroos op een vrachtschip dat op Madagaskar vaart, maar hij weet niet precies hoe hij dat kan combineren met zijn boerenbedrijf en zjjn hobby. Kunt u hem adviseren, u heeft er tenslotte ervaring mee.


Vooruit maar weer. In mijn tijd had iedereen op het platte land achter zijn huis een grote moestuin(net als tegenwoordig in Roemenie) Men hield minstens 2 varkens(1 voor de eigen slacht, en 1 voor de verkoop. Naast een koppel ganzen, konijnen, eenden en kippen.
In Carapito,(bestaat dat dorpje nog) aan de Orinoco zat vroeger een oliemaatschappij die Europeanen aantrok om in het binnenland, na een korte cursus geologie, onderzoek te doen naar de bodem gesteldheid. Tijdens verlof kon men in de grootste eigen gekochte en ingevoerde Amerikaanse slee(geld speelde dan geen rol) 6 km rijden over een dijk naar het havensteiger naast de rivier, en terug.
Ik kan u geen baan op een koopvaardijschip adviseren om de wereld te bekijken, die schepen voeren vroeger een bemanning rond de 40 personen, nu zit daar een mens of 5 op. Wel kunt u, als u bepaalde talenten bezit, aanmonsteren op een Cruises-schip. Maar onze zeesleepvaart is dit land uitgeregeld evenals blijkbaar de baggerij.
Voor dieren-geiten-houderij moest u vroeger op een Turks, of ander islamitisch schip zijn, maar dat lijkt mij tegenwoordig ook verleden tijd.
Wij vervoerden trouwens wel als deklast, levende Friese dekstieren naar de Golfstaten en Egypte. Ook dat lijkt mij lang geleden en niks voor u, in verband met "Vuile handen".


Hoe zit het nou met het vervoeren van die buizen voor boorplatforms ? Want dat blijkt u ook gedaan te hebben. Zaten die dekstieren ook aan boord van die sleepboten ?

_________________
Wie Amsterdam den rug toe keert
Is gans ons vaderland niet weerd.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert
   
 


Lampje schreef:
Poendert schreef:
Lampje schreef:
Vandaar de vraag hoe u al die banen tegelijk met elkaar wist te combineren, en dan ook nog tijd overhouden om de halve wereld te bezoeken en te bereizen. Een nazaat van mij is keuterboer, in zijn weinige vrije tijd verricht hij landmetingen als hobby. Nu wil hij graag aanmonsteren als matroos op een vrachtschip dat op Madagaskar vaart, maar hij weet niet precies hoe hij dat kan combineren met zijn boerenbedrijf en zjjn hobby. Kunt u hem adviseren, u heeft er tenslotte ervaring mee.


Vooruit maar weer. In mijn tijd had iedereen op het platte land achter zijn huis een grote moestuin(net als tegenwoordig in Roemenie) Men hield minstens 2 varkens(1 voor de eigen slacht, en 1 voor de verkoop. Naast een koppel ganzen, konijnen, eenden en kippen.
In Carapito,(bestaat dat dorpje nog) aan de Orinoco zat vroeger een oliemaatschappij die Europeanen aantrok om in het binnenland, na een korte cursus geologie, onderzoek te doen naar de bodem gesteldheid. Tijdens verlof kon men in de grootste eigen gekochte en ingevoerde Amerikaanse slee(geld speelde dan geen rol) 6 km rijden over een dijk naar het havensteiger naast de rivier, en terug.
Ik kan u geen baan op een koopvaardijschip adviseren om de wereld te bekijken, die schepen voeren vroeger een bemanning rond de 40 personen, nu zit daar een mens of 5 op. Wel kunt u, als u bepaalde talenten bezit, aanmonsteren op een Cruises-schip. Maar onze zeesleepvaart is dit land uitgeregeld evenals blijkbaar de baggerij.
Voor dieren-geiten-houderij moest u vroeger op een Turks, of ander islamitisch schip zijn, maar dat lijkt mij tegenwoordig ook verleden tijd.
Wij vervoerden trouwens wel als deklast, levende Friese dekstieren naar de Golfstaten en Egypte. Ook dat lijkt mij lang geleden en niks voor u, in verband met "Vuile handen".


Hoe zit het nou met het vervoeren van die buizen voor boorplatforms ? Want dat blijkt u ook gedaan te hebben. Zaten die dekstieren ook aan boord van die sleepboten ?


Toch leuk om op uw insinuaties te antwoorden, dan kan ik duidelijk maken hoe in het verleden Nederland de kost verdiende.
Er werden in die tijd geen buizen voor een olieboring verscheept, maar complete olie-platvormen. Deze gevaarten waren op een enorme drijvende bak geladen waaraan ze stevig waren bevestigd. Daarna werden ze door een zeesleper (in onderhavige geval de Tyne van Smit zee-sleepvaart) naar de geplande boorplaats gesleept. Daarna was het wachten op geschikt weer, waarna we ons via een vletje naar die drijvende bak begaven, waarop lieren onder de boorstellage waren gemonteerd. De boorstellage werd losgekoppeld, met helikopters werden de puntjes op de I gezet, en de sleepboot bemanning trok het gevaarte over hun hoofd tot het(met een enorme plons) in zee kantelde. Daar liepen de onderste delen van het gevaarte vol water zodat het rechtop op de zeebodem ruste.
Voor die dekstieren kunt u wat inlichingen halen via google, uit een oud clubblad over de scheepvaart maatschappijen van bv de KNSM. DE Kroonvlag geheten, of Kombuispraat, ook een leuke. Er zwerft ook nog een leuk youtube stukje over de zeesleepvaart van een zekere "Dolle Dries op het internet. De zeesleper Elbe is bv uitstekend gerenoveerd.
Als voorbeeld de firma (KNSM), had rond de 200 schepen waarvan een stuk of drie bestemd voor hoofdzakelijk passagiers en de rest bestond hoofdzakelijk uit boten met 12 passagiershutten. Boten dus van rond de 5000 ton die in een soort wilde vaart na een oversteek dagelijks andere havens aandeden in verre streken.
Bewuste kleinere schepen stalden soms voor de islamitische wereld fokstieren in aparte hokken op het dek. Die dieren werden verzorgd door de baas-timmerman(die had je toen nog op een schip).
Wel werden die enorme beesten door het geschommeld van de golven enorm sacherijnig na een paar weken.

_________________
Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff
   
 


Poendert schreef:
Als voorbeeld de firma (KNSM), had rond de 200 schepen


https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Nederlandse_Stoomboot-Maatschappij

Op haar hoogtepunt in 1939 bezat de rederij 79 zeeschepen.

_________________
Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje
   
 


Meneer Poendert heeft naar boven afgerond, Cliff. Wel zo makkelijk.
: Laughing

_________________
Wie Amsterdam den rug toe keert
Is gans ons vaderland niet weerd.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mijn Bullshit baan
  Weerwoord forum index » Economie
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 4 van 4  
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
  
  
 Plaats nieuw bericht  Plaats reactie  



Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.