Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 351, 352, 353 ... 543, 544, 545  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Omdat je t zon gevaarlijk virus vindt. Ik neem aan dat je graag bijdraagt om dat virus blijvend onder controle te krijgen.

Ik snap het nut en de noodzaak van maatregelen. Er lagen meer coronapatiënten op de IC lagen dan de IC-capaciteit waardoor geplande zorg stilviel. Dat is geen wenselijke situatie. Herhaling moeten we voorkomen.

Ik kijk verder dan mijn neus lang is: De afdeling (long)revalidatie ligt vol met ex-Covid-patiënten die op de IC hebben gelegen. Veel van hen boeken nauwelijks vooruitgang. Longartsen spreken zorgen uit. Dan hebben we het alleen over mensen die in beeld zijn. De groep mensen die kampen met de gevolgen van Covid-19 is groter dan je denkt.

Verder draag ik voldoende bij om het virus blijvend onder controle te krijgen. Voor mijn werkgever heb ik protocol opgezet waarbinnen de kans op besmetten / besmet worden -in de werksfeer-gereduceerd wordt tot een aanvaardbaar niveau. Daarnaast heb ik dit voor de fabrieken waar ik verantwoordelijk voor ben vertaald naar de praktijk en geïmplementeerd. Iedere werknemer verdient een veilige werkplek.

Daarnaast heb ik vrijwilligerswerk verricht. Ik heb een risico-inventarisatie en -evaluatie gemaakt voor een restaurant van een vriendin en werkprocedures opgesteld waarbinnen zij personeel en gasten een veilig verblijf kunnen bieden. Ik heb advies gegeven en meegedacht voor het desinfectieteam in het ziekenhuis op verzoek van een oud collega veiligheidskundigen.

En dan nog de dagelijkse offers. Ik houd afstand, ik desinfecteer mijn handen en doe er alles aan om zorg te dragen dat ik anderen niet kan besmetten. Verder vol ik additionele (bedrijfsinterne) coronamaatregelen op. Of ik het eens ben of niet. Ik zeur niet en doe wat mij gevraagd wordt. Kleine moeite, groot resultaat.

Van jou wordt alleen verwacht dat je afstand houdt en een keer extra je handen wast.

Quote:
Overgewicht is overigens in de meeste gevallen een keuze.

Studeren (of niet) is ook een keuze net als in een stad wonen waar je veel betaald voor weinig woonoppervlakte of omgekeerd.

Quote:
Ligt er aan waar je van uit gaat. Ik ga er vanuit dat dit virus onder ons blijft, dat er geen immuniteit komt maar wel een verhoogde weerstand (zoals bij gewone verkoudheids- en influenza-virussen) en dat er slechts een matig dekkend vaccin mogelijk zal zijn. Dan hebben de Zweden een betere slag geslagen dan NL of hun buurlanden, want t betekent dat je er hoe dan ook een keer doorheen moet.

Dat heeft alleen nut bij groepsimmuniteit.

Quote:
Oh dus de regels zijn eigenlijk onmenselijk? Wat is erger Cliox, bijdragen aan de verspreiding van een gevaarlijk virus of een snoepje jatten uit de supermarkt?

Het gaat erom dat ieder mens wel eens de wet overtreedt. Een politieagent rijdt ook wel eens te hard of door rood. Mensen maken nu eenmaal fouten, zo ook Grapperhaus. Ik vind het ook alles behalve handig maar de manier waarop hij er mee is omgegaan vind ik dan wel weer oké. Hij maakt een fout, erkent de fout, gaat door het stof en excuseert zich meerdere keren voor zijn fout en betaalt de boete die er voor staat. Kun je wel raar doen maar doe jij dat ook als je een keer te hard rijdt?

Quote:
Nee hoor, eind maart hadden we ook 13k besmettingen en stroomden de ziekenhuizen vol...

Wat heeft dat te maken met de wetenschap dat het virus in zomermaanden minder goed gedijt en mensen meer weerstand hebben? In februari – maart voorspelde virologen al dat het virus rustiger zou zijn in zomermaanden:

1. Mensen leven meer buiten;
2. Virus houdt kou en vochtigheid;
3. Weerstand van mensen is stukken hoger.

Ga nu niet doen alsof je Amerika hebt ontdekt. Wat nu gebeurt is voorspeld.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Net op de Sociale Media het nieuws gekeken. Wat een ongeorganiseerde janboel is het. Mensen zijn niet eenduidig en ik hoor de meest vreemde argumenten voorbij komen. Mondmaskers zijn bedoeld tegen naastenliefde. Je moet toch een slag van een molenwiek hebben gehad om zoiets te bedenken.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Het virus is zo gevaarlijk dat de patiënten die eraan overlijden gemiddeld ouder worden dan de natuurlijke leeftijd waarop mensen sterven.

Je bent vergeten dat het jongeren ook is slecht gegaan. In het begin stadium waren het vooral jongeren die op de IC lagen. Lees. Verdiep je eens in hoe het deze mensen afgaat. Verder hebben Cliff en ik uitgelegd waarom jullie je niet moeten blindstaren op het sterftecijfer. Eerstens omdat het sterfte cijfer is beïnvloed door de coronamaatregelen en tweedes omdat de gevolgen verder gaan dan alleen de acute gevallen. Voorbeeld zijn de levensjaren die verloren gingen doordat er meer coronapatiënten op de IC lagen dan de IC-capaciteit. En het onomkeerbaar letsel. Lees.

Quote:
Het werkelijke virus dat zijn de smerige leugenaars van de media, die u werkelijk bij iedere gelegenheid met hand en tand wenst te verdedigen.

Welke leugens? Welk bewijs kun je aanvoeren?

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ik dacht dat jij niet zou trollen vandaag!?

Dat heb je dan niet lang volgehouden..

Ik heb jou beloofd dat ik bovenop je zit en met jouw terugkomst is de situatie veranderd. Voortschrijdend inzicht.

Verder heb je meegelezen zei je? Is het je opgevallen dat de toon in de discussie prima was? Je bent nog geen 24 uur terug of het schofferen begint van voor af aan.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Net op de Sociale Media het nieuws gekeken. Wat een ongeorganiseerde janboel is het. Mensen zijn niet eenduidig en ik hoor de meest vreemde argumenten voorbij komen. Mondmaskers zijn bedoeld tegen naastenliefde. Je moet toch een slag van een molenwiek hebben gehad om zoiets te bedenken.

En je gaat weer lekker door met trollen. Wordt je nou niet moe van je eigen negativiteit Question

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
carlos schreef:

Conclusies mag je zelf trekken. Wink

Ik las op een Duits Twitter-account dat het tussen de 15.000 en 20.000 activisten betrof. Verder geen unanimiteit. De één is er omdat zij vinden dat WOII nog niet voorbij is, de ander omdat hij geen leiderschap duldt en een derde omdat het dragen van een mondmasker dictatuur is en zo. Er is geen touw aan vast te knopen en gaat alle kanten uit. Er zijn zelfs betogers die roepen dat ze er niet zijn om tegen de coronamaatregelen te demonstreren. Nu jij weer.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

2. Virus houdt kou en vochtigheid;

Vandaar dat het in warme en droge landen als Brazilie, Chili, Mexico, Peru, India, Pakistan, Iran, Bangladesh etc nu juist minder goed gaat Cool

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Wat heeft dat te maken met wanneer een virus goed gedijt en het immuunsysteem van mensen? In andere landen kunnen andere factoren een rol spelen.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Real schreef:
carlos schreef:

Conclusies mag je zelf trekken. Wink

Ik las op een Duits Twitter-account dat het tussen de 15.000 en 20.000 activisten betrof. Verder geen unanimiteit. De één is er omdat zij vinden dat WOII nog niet voorbij is, de ander omdat hij geen leiderschap duldt en een derde omdat het dragen van een mondmasker dictatuur is en zo. Er is geen touw aan vast te knopen en gaat alle kanten uit. Er zijn zelfs betogers die roepen dat ze er niet zijn om tegen de coronamaatregelen te demonstreren. Nu jij weer.

Ik ben grote massa´s gewend Cliox en op een stukje grond van 40 bij 40 meter kan je al met gemak 1000 man kwijt. Een vak in de Kuip is al minder groot en daar gaan 1000 man in. Dus wat daar gelopen heeft is ruim meer dan 17.000 man, maar die 1 miljoen denk ik niet. En ja, het was een diverse massa die daar was.

Heb je al een afspraak gemaakt als vrijwilliger voor het prikje of durf je niet Very Happy

Cliox schreef:
Er zijn zelfs betogers die roepen dat ze er niet zijn om tegen de coronamaatregelen te demonstreren. Nu jij weer.

Op een afgelegen pleintje stond een groepje van een stuk of 30 extreemrechts tuig als tegendemonstranten.

Laatst aangepast door Real op Za Aug 29, 2020 19:45, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 19:39 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
Wat heeft dat te maken met wanneer een virus goed gedijt en het immuunsysteem van mensen? In andere landen kunnen andere factoren een rol spelen.

Jij zegt dat het virus minder goed gedijt bij hoge temperaturen. Dat klopt dus niet.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:

Vind ik dus ook. Maar dan zal hier het commentaar wel weer zijn dat de leugenachtige media opzettelijk dit soort types in beeld heeft gebracht en de intelligente demonstrant met uitgebreide kennis van zaken bewust heeft genegeerd.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:
Real schreef:
Cliox schreef:

En je gaat weer lekker door met trollen. Wordt je nou niet moe van je eigen negativiteit Question

Trollen ? Cliox benoemt de zaken juist feilloos. Ik snap dat u dat niet bevalt, maar onwelgevallig nieuws en trollen zijn twee verschillende zaken.

Mwah normaal gesproken loopt Cliox achter de overheid en de MSN aan en nu het hem uitkomt kijkt hij op Twitter. Social media was toch aan elkaar geknipte en ongeloofwaardige meuk volgens de corona angsthazen Question

Wordt echt tijd dat jullie zo snel mogelijk dat vaccin toegediend gaan krijgen Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 20:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jouw laatste opmerking, dat is pas trollen.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Verder heb je meegelezen zei je? Is het je opgevallen dat de toon in de discussie prima was? Je bent nog geen 24 uur terug of het schofferen begint van voor af aan.

Nee hoor, jij was in de afgelopen week net zo onaangenaam als in de weken daarvoor. Het schofferen komt voornamelijk van één kant, ook nu weer.

Waarom stop je nou niet gewoon met dat domme trolgedrag? Het voegt niets toe, en het maakt ook geen indruk.

Edit Weerwoord Beheer: Carlos je was gewaarschuwd met een rode kaart, stop met de reactie op de persoon!

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:
Jouw laatste opmerking, dat is pas trollen.

Wel nee joh, het zou gewoon goed zijn dat jullie het vaccin gaan nemen, zodat jullie weer normaal kunnen gaan doen. Ergens hebben ik best wel medelijden met jullie gekregen na al die maanden. Nog steeds panisch, nog steeds negatief, echt bizar Exclamation

Het tweede golfje viel best wel mee als we kijken naar opname´s en sterftes, maar jullie blijven maar hangen in die eerste maanden toen het inderdaad kritiek was. Die tijd is gelukkig voorbij, maar het dringt gewoon niet tot jullie door. Nog steeds verstijft en gevangen door de angstcultuur. Juist die angst is veel erger dan het hele virus geworden.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Historische rede van Robert F. Kennedy jr. in Berlijn

In navolging op John F. Kennedy spreekt hij de historische woorden ´Ich bin ein Berliner´ uit. Wat een oprechte man!

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 22:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nou nou....wat een historische rede.
Ich bin ein Almeerder.
Wat ben ik toch oprecht !
Cliff, zeg even dat je een Vlissinger bent. Hoor je ook bij Reals club van oprechte mensen.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 22:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Oh oh oh wat zijn de druiven weer zuur hier. Heerlijk! Very Happy

Fantastische opkomst in Berlijn, maar ook in Parijs en London waren duizenden mensen op de been.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 23:12 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
In het begin stadium waren het vooral jongeren die op de IC lagen.

Dat staat er helemaal niet, lees maar es goed.

BerichtGeplaatst: Za Aug 29, 2020 23:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Corwin schreef:

Dat getal 13K heeft overduidelijk geen enkel verband met enig huidig cijfer. het woordje "ook" wat je gebruikte bewijst dat je zit te knoeien met getallen. Nu is er namelijk geen 13K maar 69K volgens jouw grafiek.

Ja daag. Ik had t over 13k in augustus, die je nu zo ongeveer wel in t ziekenhuis zou verwachten. Vergeleken met de 13k in maart, die wel in grotere getalen het ziekenhuis hebben bereikt.

Quote:
Naar mijn beste weten waren eind maart vele tienduizenden mensen besmet, mogelijk zelfs honderdduizenden.

Dat zou in werkelijkheid zomaar kunnen, ook in maart had de Nederlandse overheid haar testbeleid niet op orde. Daarom is de orde van grootte van de huidige besmettingen compleet onvergelijkbaar met die in maart/april. En dat zie je dan weer duidelijk aan het aantal ziekenhuisopnames.

Laatst aangepast door Royy op Zo Aug 30, 2020 0:04, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Aug 30, 2020 0:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Ik snap het nut en de noodzaak van maatregelen. Er lagen meer coronapatiënten op de IC lagen dan de IC-capaciteit waardoor geplande zorg stilviel. Dat is geen wenselijke situatie. Herhaling moeten we voorkomen.

Is zeker geen wenselijke situatie, zijn we t helemaal over eens.

Quote:
Ik kijk verder dan mijn neus lang is: De afdeling (long)revalidatie ligt vol met ex-Covid-patiënten die op de IC hebben gelegen. Veel van hen boeken nauwelijks vooruitgang. Longartsen spreken zorgen uit. Dan hebben we het alleen over mensen die in beeld zijn.

De revalidatie ligt helemaal niet vol, de ziekenhuizen zijn zelfs relatief leeg en rustig.

Quote:
De groep mensen die kampen met de gevolgen van Covid-19 is groter dan je denkt.

Ja Cliff roept dat dus ook de hele tijd, maar verder dan wat individuele gevallen komt de onderbouwing niet. Harde bewijzen Cliox.

Quote:
En dan nog de dagelijkse offers. Ik houd afstand, ik desinfecteer mijn handen en doe er alles aan om zorg te dragen dat ik anderen niet kan besmetten. Verder vol ik additionele (bedrijfsinterne) coronamaatregelen op. Of ik het eens ben of niet. Ik zeur niet en doe wat mij gevraagd wordt. Kleine moeite, groot resultaat.

Maar je laten vaccineren, wat kan bijdragen aan de structurele oplossing van dit alles, doe je niet? Jij blijft liever 1.5m afstand houden. En bovenal risico-profielen verkopen, want jij verdient je geld met risico's, niet waar? Vaccinatie is slecht voor jouw business toch?

Quote:
Studeren (of niet) is ook een keuze net als in een stad wonen waar je veel betaald voor weinig woonoppervlakte of omgekeerd.

Ehmm sociale woningbouw kost in de stad ongeveer hetzelfde als in de provincie hoor.

Quote:
Dat heeft alleen nut bij groepsimmuniteit.

Nope. Tegen verkoudheid en griep bestaat ook geen groepsimmuniteit. Wel verhoogde weerstand, waardoor je bijvoorbeeld ziet dat kleine kinderen veel vatbaarder zijn (en dus vrijwel constant lopen te snotteren) dan volwassenen.

Quote:
Mensen maken nu eenmaal fouten, zo ook Grapperhaus.

Zie de reactie van de horeca, als zij een fout maken krijgen ze een boete van 4k en wordt er gedreigd met het sluiten van de tent. Staat dat in verhouding tot excuses maken en 2x het boetebedrag overmaken aan het Rode Kruis? Moeilijk uitlegbaar, en t is op zn minst pijnlijk dat de overheid keer op keer fouten maakt.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 30, 2020 1:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En het bleef nog lang gezellig in Berlijn.

Mooie beelden, geen wanklank gehoord eigenlijk. Vergelijk dat nou es met die rellen in Amerika.

Maar nee, vreedzame demonstranten zijn het probleem, en niet de veel agressievere Antifa en BLM meutes. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Aug 30, 2020 6:17 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Berlijn in de frontlinie voor Vrijheid en Democratie.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 30, 2020 6:50 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:
Nou nou....wat een historische rede.
Ich bin ein Almeerder.
Wat ben ik toch oprecht !
Cliff, zeg even dat je een Vlissinger bent. Hoor je ook bij Reals club van oprechte mensen.

Helder, jij steunt een handvol extreem linkse tegendemonstranten:

Veel plezier in het ghetto van Nederland .... Almere Cool

BerichtGeplaatst: Zo Aug 30, 2020 7:27 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Fantastische opkomst in Berlijn, maar ook in Parijs en London waren duizenden mensen op de been.

In Londen was ook een massale opkomst gisteren:

En Zurich niet te vergeten:

Weerwoord forum index » Buitenland