Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 1] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 335, 336, 337 ... 864, 865, 866  Volgende
Plaats nieuw bericht  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 12:56 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Het is Carlos die de vergelijking maakt met Nederland hoor. Ik vergelijk Zweden met de landen die er het meest op lijken: de omringende landen. En dan blijkt er maar één ding: dramatisch meer slachtoffers. Economische schade vergelijkbaar. Dat zijn de feiten.

OK moet je helemaal zelf weten Cliff, maar we kunnen onze situatie niet of nauwelijks vergelijken met andere landen. Zweden heeft volgens mij een oudere bevolking dan de nederlandse bevolking, dus dan ga je al de mist in met vergelijken.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:07 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Ik begrijp het wel. De complotwappies zijn te klein in aantal om genoeg indruk te maken, dus provoceren ze de politie met de cameratelefoon in de hand, knippen daarna het filmpje zodat het lijkt dat de politie zonder reden erop los slaat en voila: we leven in een dictatuur.

Exact. Ik zag hier de termen 'fascist' ook al weer langskomen. Je moet hier echt even doorheen kijken, want het is een veel gebruikte tactiek die ik bij elke demonstratie zie. Of het nou gele hesjes zijn, Maidam, viruswappies, homos in Rusland of kutmarokkanen altijd hetzelfde riedeltje.

Dat riedeltje: niet doen wat de politie vraagt, vervolgens voert de politie het geweldsmonopolie uit en dan gaan lopen janken dat je in een dictatuur leeft. Ja daag. Laat je nakijken.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:09 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
het wordt verzwegen want de paniek dient gehandhaafd te worden.

Met welk doel? Waarom zou een regering in een democratisch land proberen de onrust en schade voor de economie zo hoog mogelijk te houden? Ze weten dat ze er binnen 4 jaar op afgerekend worden.

Dus ook voor jou de vraag: wat is het doel om meer paniek en economische schade in een democratische samenleving te pompen?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:14 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Het is overduidelijk dat de politie HIER het geweld zelf begint

Natuurlijk niet. Op het filmpje lijkt dat misschien zo, maar wat is daarvoor gebeurt? Waarom heeft de politie het op die persoon (die overigens buiten beeld is voordat de politie in burger uit de auto springt) voorzien?

Je springt tot conclusies die je op basis van dit filmpje totaal niet kunt maken. Je weet helemaal niet wie ze daar oppakken, waarom en wat zich daarvoor heeft afgespeeld.

En dan zo'n houding aannemen met 'Als je dat niet ziet, of wilt erkennen, dan heeft heel deze discussie geen zin.' Klopt. Discussie heeft geen zin bij zo'n vooringenomen mening.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:16 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Ja. Er wordt een groepje demonstranten opgepakt, men rijdt weg en laat de rest van de demonstranten ongemoeid. Wat eraan vooraf gegaan is blijft onduidelijk, maar het feit dat een klein groepje opgepakt wordt en de rest ongemoeid blijft, daar zal echt wel een reden voor zijn.

Exact.

Quote:
Wat zijn in dit verband trouwens 'Romeo's'?

Zal wel in het rijtje coo rooo nnnaaa en 'oh hans' en BS19 etc. passen Laughing

Niet echt belangrijk dus.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:21 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
carlos

Hou toch op, telkens roepen dat er iets aan voorafgegaan moet zijn, terwijl je niks hard maakt, is net zo goed vooringenomen.

Het is mij inmiddels wel duidelijk hoor, de politie heeft sowieso altijd gelijk volgens jullie. Daar is inderdaad geen kruid tegen gewassen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:22 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ik roep al maanden dat corona vaccinaties verplicht zullen worden en jij doet al maanden alsof dat een paranoïde complottheorie is waar geen enkel bewijs voor is. Nu blijkt dus gewoon dat ik gelijk heb, de Australische premier zegt klip en klaar dat de vaccinaties verplicht zullen worden.

Kun jij natuurlijk weer niet hebben.

NE DER LAND...

In Nederland zijn en komen geen verplichte vaccinaties. Dat is het enige wat ik gezegd heb. Volgens mij heb ik zelfs nog gezegd dat het in België best zou kunnen. Kom jij met het argument dat mensen al heel vaak ontkend hebben dat vaccinaties verplicht worden in Australië. Dat heeft echt niemand ontkend, weet jij best. Zo niet: kom maar met een linkje. Is er niet.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:23 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Nog vragen, Cliff? Razz

Ja, een hoop eigenlijk... maar die beantwoord je toch structureel niet dus laat maar...

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:25 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Volgens jouw hypothese doet Nederland het dus bar en bar slecht..

Nee, volgens mijn hypothese zijn Nederland en Hong Kong totaal niet vergelijkbaar: Nederland is een land, Hong Kong een provincie. Daarbij zijn klimaat, cultuur, economie, maatschappij, politiek, medische zorg, etc. radicaal anders.

Ga jij Zweden en Peru maar weer vergelijken. Het beste vergelijk wat je kunt maken, en waarbij er nog steeds een hoop op is aan te merken, is met diverse buurlanden. Dan haal je tenminste heel veel variabelen uit het systeem (maar nog lang niet alle)

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:26 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Ik vergelijk Zweden met de landen die er het meest op lijken: de omringende landen.

Real schreef:
Zweden heeft volgens mij een oudere bevolking dan de nederlandse bevolking, dus dan ga je al de mist in met vergelijken.

Volgens mij lees je niet eens. Doe eens een beetje je best joh.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:27 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
a, een hoop eigenlijk... maar die beantwoord je toch structureel niet dus laat maar...

Je staat dus weer es met je bek vol tanden, duidelijk. Je weet namelijk net zo goed als ik dat dit in Nederland absoluut niet zou mogen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:30 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Dus ook voor jou de vraag: wat is het doel om meer paniek en economische schade in een democratische samenleving te pompen?

Zie mijn handtekening Cliff.

De prijs is inderdaad duizelingwekkend, maar de opbrengst overtreft het ruimschoots.

Niet zo heel vreemd dat Putin alles op alles zet om de Russen gevaccineerd te krijgen en zelfs het risico van fatale afloop op de koop lijkt te nemen. Er speelt meer, maar niet de 5G van carlos of verplicht een prikkie halen : D

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:33 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Cliff schreef:
Ik vergelijk Zweden met de landen die er het meest op lijken: de omringende landen.

Real schreef:
Zweden heeft volgens mij een oudere bevolking dan de nederlandse bevolking, dus dan ga je al de mist in met vergelijken.

Volgens mij lees je niet eens. Doe eens een beetje je best joh.

Mwah eerlijk? Ik hou niet zo van appeltjes en peertjes vergelijken. Nu wordt zelfs Peru erbij gesleept Idea

Ik zou me maar eens op Antarctica gaan richten: corona vrij : D

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:34 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Weerwoord Beheer

Mededeling van Weerwoord Beheer: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=17051

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:36 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
carlos

Real schreef:
Niet zo heel vreemd dat Putin alles op alles zet om de Russen gevaccineerd te krijgen en zelfs het risico van fatale afloop op de koop lijkt te nemen. Er speelt meer, maar niet de 5G van carlos of verplicht een prikkie halen

Wat nou "mijn 5G"? Rolling Eyes

Natuurlijk gaat het om die vaccinaties, daar draait alles om. Stekeblind ben je wanneer je dat nog steeds niet door hebt.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:39 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Je staat dus weer es met je bek vol tanden, duidelijk. Je weet namelijk net zo goed als ik dat dit in Nederland absoluut niet zou mogen.

Je reageert niet op mijn bijdrage Carlos. Ik gaf aan dat wat China doet bij jou op groot protest zou stuiten. Daar reageer je totaal niet op en kom je met één of ander videootje van YouTube.

Kijk, in Nederland kunnen we dit ook doen en wel als volgt: we nemen bij iedereen een Corona sneltest af. Tot de uitslag blijf je in quarantaine. Bij een negatieve uitslag, mag je allemaal massaal het zwembad in. Veilig en wel.

Echter, ook daar zou jij weer heel veel bezwaar tegen maken, tegen een gedwongen Corona test met een gedwongen quarantaine tijd.

China mag dat risico overigens best nemen, geen probleem. Ze nemen waarschijnlijk ook nog steeds het risico met hun beestachtige dierenmarkten waarbij de kans van het overspringen van virussen tussen diersoorten enorm is.

Wel jammer dat de rest van de wereld zo af en toe met de gevolgen van hun gedrag te maken krijgt, niet? Eerst maar eens kijken hoe dat ontwikkelt in Wuhan. Lekker feesten... maar een corona app en een temperatuurmeter bij de deur is geen garantie dat er geen besmette personen binnenkomen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:40 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Mwah eerlijk? Ik hou niet zo van appeltjes en peertjes vergelijken. Nu wordt zelfs Peru erbij gesleept

Door Carlos ja, ik zou niet durven. Maar het valt wel op dat je dan even niet reageert.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:41 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Real

Weerwoord Beheer schreef:

Zonder verder in discussie te gaan wil ik even melden dat (in ieder geval bij mij) ik dit bericht niet zie staan onder mijn geplaatste berichten:

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:42 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Het geopolitieke einddoel omtrent corona is het Rusland van Putin ten val te brengen

carlos schreef:
Natuurlijk gaat het om die vaccinaties, daar draait alles om. Stekeblind ben je wanneer je dat nog steeds niet door hebt.

En daarom wordt het nooit wat met zo'n anti lockers beweging. Iedereen verzint zijn eigen theorie: 5G, vaccinaties, Rusland, Bill Gates, Rockenfeller, etc. Oh, en de echte creatievelingen knopen alles wel aan elkaar.

Maar Moppersmurf heb ik hoger zitten. Dus ik hoor graag wat zijn idee is.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:43 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Zonder verder in discussie te gaan wil ik even melden dat (in ieder geval bij mij) ik dit bericht niet zie staan onder mijn geplaatste berichten:

Beter kijken, onder je postvenster, links naast de OK en VOORBEELD knop.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:47 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:
Mwah eerlijk? Ik hou niet zo van appeltjes en peertjes vergelijken. Nu wordt zelfs Peru erbij gesleept

Door Carlos ja, ik zou niet durven. Maar het valt wel op dat je dan even niet reageert.

Ik zie jou vaak beginnen over Zweden en carlos meer over andere landen. Maar nogmaals: het is appels met peren vergelijken en ook een ver van ons bed show. We weten niet exakt wat de maatregelen daar zijn, of ergens anders een mutatie heeft plaatsgevonden, geografische omstandigheden, bevolkingssamenstellingen, welke preventieve vaccinaties ze daar hebben, hebben ze in andere landen andere behandelmethode´s en zo zijn er vast nog veel meer variabelen te bedenken waardoor landen onderling vergelijken zo ongeveer zinloos is. Vandaar dat ik daar dan ook niet of nauwelijks op reageer. Leuk om te lezen, maar je kan er niets mee.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:49 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:

Beter kijken, onder je postvenster, links naast de OK en VOORBEELD knop.

In het invoerscherm dus, zeg dat dan Cool

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:51 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Ik zie jou vaak beginnen over Zweden en carlos meer over andere landen. Maar nogmaals: het is appels met peren vergelijken en ook een ver van ons bed show. We weten niet exakt wat de maatregelen daar zijn, of ergens anders een mutatie heeft plaatsgevonden, geografische omstandigheden, bevolkingssamenstellingen, welke preventieve vaccinaties ze daar hebben, hebben ze in andere landen andere behandelmethode´s en zo zijn er vast nog veel meer variabelen te bedenken waardoor landen onderling vergelijken zo ongeveer zinloos is. Vandaar dat ik daar dan ook niet of nauwelijks op reageer. Leuk om te lezen, maar je kan er niets mee.

Zweden was mij nooit in de kijker gekomen als de anti lockers er niet mee op de proppen zouden komen als alternatief 'kijk, zo kan het ook'.

Pas toen ben ik Zweden gaan onderzoeken en dan zie je de enorme hoeveelheid slachtoffers t.o.v. de buurlanden en nauwelijks een verschil in economie.

Conclusie voor mij is dan: Zweden deed het totaal niet goed. Buurlanden Denemarken, Noorwegen en Finland deden het beter.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:52 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
carlos

*** Bericht verwijderd door Weerwoord Beheer. Waarschuwingen waren gegeven, jammer dat het zo moet Weerwoord Beheer ***

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2020 13:54 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Cliff

Overigens is onze schreeuwerige supermarkt filiaalhouder ook weer open:

https://retailtrends.nl/news/61460/corona supermarkt in twente mag weer open

Supermarkt Berning in het Twentse Noord Deurningen is sinds vanmorgen weer open. De winkel werd vorige week op last van de Veiligheidsregio gesloten, omdat de coronaregels niet werden nageleefd.

De Veiligheidsregio vindt dat de eigenaar nu voldoende maatregelen heeft genomen. De burgemeester van Hengelo en een aantal boa's hielden donderdag een schouw, weet RTV Oost.

Bij de supermarkt staat nu een bord waarop onder meer staat dat er maar één persoon met een winkelwagentje naar binnen mag en dat de anderhalvemetermaatregel in acht moet worden genomen. Ook zal er iemand bij de deur komen te staan die in de gaten houdt of er niet te veel klanten in de winkel komen.

Voordat de winkel werd gesloten, was de eigenaar achttien keer gewaarschuwd. De boetes liepen op tot in totaal 50 duizend euro. Daarna hield hij zich wel aan de regels, zei de eigenaar. Maar de Veiligheidsregio dacht daar anders over. De sluiting ging niet zonder slag of stoot. Een politiemacht moest eraan te pas komen.

Deze man heeft even zijn media aandacht gehaald, maar zat natuurlijk zo fout als Piet Paulusma op een AA meeting.

Weerwoord forum index » Buitenland