Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wint China de strijd om de wereldmacht? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 31, 2020 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Een goed onderwerp, maar dan begint u er weer van alles bin te slepen, tot en met Rusland aan toe. Om maar het punt te kunnen maken dat de media ons hier met anti-China propaganda bestoken: een volkomen uit

Nee hoor, was een volkomen relevante toevoeging op het punt dat ik aansneed. Het is inderdaad zaak om wat kritisch te kijken naar de manier waarop er bericht wordt, en niet zomaar alles klakkeloos voor waar aan te nemen, zoals u doorgaans doet. Bovendien gaat het u geen donder aan wat ik wel en niet toevoeg aan mijn bijdrages, ik mag namelijk schrijven wat ik wil en daar heb ik uw 'kritische' commentaar helemaal niet bij nodig.

En ook vandaag zoekt u weer ruzie, u doet niet anders op dit forum. U zult zelf wel de enige zijn die dat niet door heeft.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 31, 2020 19:39 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Lampje schreef:
Een goed onderwerp, maar dan begint u er weer van alles bin te slepen, tot en met Rusland aan toe. Om maar het punt te kunnen maken dat de media ons hier met anti-China propaganda bestoken: een volkomen uit

Nee hoor, was een volkomen relevante toevoeging op het punt dat ik aansneed. Het is inderdaad zaak om wat kritisch te kijken naar de manier waarop er bericht wordt, en niet zomaar alles klakkeloos voor waar aan te nemen, zoals u doorgaans doet. Bovendien gaat het u geen donder aan wat ik wel en niet toevoeg aan mijn bijdrages, ik mag namelijk schrijven wat ik wil en daar heb ik uw 'kritische' commentaar helemaal niet bij nodig.

En ook vandaag zoekt u weer ruzie, u doet niet anders op dit forum. U zult zelf wel de enige zijn die dat niet door heeft.

Nogmaals, ik zoek geen ruzie. Dit forum heet Weerwoord. Dat betekent dat wanneer je iets beweert dat je daar tegengas op kunt krijgen. En ja, dat gaat soms wat stevig. Dat is geen ruzie, hoor. Je moet wel gewoon ergens tegen kunnen.

Uw aanname dat ik klakkeloos alles voor waar aanneem is niet overeenkomstig de feiten. Ik beschouw het nieuws kritisch, maar ik vind het niet per definitie nepnieuws of propaganda als het me niet bevalt. Zoals bij u maar al te vaak het geval is.
En ja, u mag schrijven wat u wilt. Volgens mij staat dat ook helemaal niet ter discussie. Maar een ander mag ook iets vinden van wat u schrijft en daarop reageren. Ik merk echter dat u daar dan slecht tegen kunt.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 31, 2020 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Prima hoor, wat u wilt.

Intussen wacht ik uw eerste inhoudelijke bijdrage aan dit topic af, of in het bijzonder over de situatie mbt. die dam. Maar iets zegt me dat u daar helemaal niet in geïnteresseerd bent.

Dus rest mij de vraag waarom u ├╝berhaupt reageert zonder iets bij te dragen.. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 8:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik reageer op wat ik wil en niet op commando van u.
Maar goed: volgens mij heb ik al iets gezegd over die dam. Maar ik wil er wel wat aan toevoegen. De bouw van de Drieklovendam was al omstreden, omdat honderdduizenden mensen die in de omgeving woonden gedwongen moesten verhuizen. Daar tegen protest aantekenen betekende gevangenis of werkkamp.
De bouw van die dam is een voorbeeld van hoe China met zijn bevolking omgaat: je hebt je mond te houden en je te schikken naar de besluiten van de partij-elite. China is een ordinaire dictatuur.
Maar dat is mij natuurlijk weer voorgelogen door de msn, toch Carlos ?

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
De bouw van de Drieklovendam was al omstreden, omdat honderdduizenden mensen die in de omgeving woonden gedwongen moesten verhuizen. Daar tegen protest aantekenen betekende gevangenis of werkkamp.

Kunt u die bewering onderbouwen? Met name dat laatste deel.

Dat die dam omstreden was en is weet ik ook wel.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik onderbouw niks, je moet me maar op mijn woord geloven.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Prima, dan zult u me vast niet kwalijk nemen dat ik er dan maar vanuit ga dat u het uit uw duim zuigt, zoals u wel vaker doet.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Wat een geleuter weer allemaal.
Niemand gaat nog serieus op het onderwerp in.

Ik heb een documentaire geplaatst over de zwakke plek van de Amerikaanse vloot.
Een onderzeeboot kan ongemerkt tot vlakbij een Vliegdekschip komen, en het laten zinken.

En dan zijn de rapen gaar.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Prima, dan zult u me vast niet kwalijk nemen dat ik er dan maar vanuit ga dat u het uit uw duim zuigt, zoals u wel vaker doet.

Nee hoor, u bent degene die weigert links te geven omdat we u maar op uw woord moeten geloven. Dus ja, dan kun je moeilijk van een ander verwachten dat hij of zij het wel gaat doen.
Blijft het feit dat mensen die de regering in Peking al te hard bekritiseren in werkkampen belanden. Maar u gelooft dat natuurlijk niet, u gelooft alleen in uw eigen sprookjes.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
carlos schreef:

Nee hoor, u bent degene die weigert links te geven omdat we u maar op uw woord moeten geloven. Dus ja, dan kun je moeilijk van een ander verwachten dat hij of zij het wel gaat doen.
Blijft het feit dat mensen die de regering in Peking al te hard bekritiseren in werkkampen belanden. Maar u gelooft dat natuurlijk niet, u gelooft alleen in uw eigen sprookjes.

Tja, kijk nu eens wat je zegt. Ik denk dat ze in China heel verstandig om gaan met notoire dwarsliggers. Ik denk dat jij een grote kans maakt voor een heropvoedingsplan. En er zijn er hier meer, die geen reden willen verstaan.
Je toon is contrarevolutionair. En we hebben verder ook helemaal niks aan je.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik weet niet of de bijdrage van de heer Ryan ironisch bedoeld is, maar hij verwoordt hier precies de gedachtegang van de Chinese overheid.
In China word je geacht niet zelf te denken, dat doet de Partij voor je. En als je dan al zelf denkt, dan is het zaak te denken wat je geacht wordt te denken. Zo is het altijd al geweest in communistische landen, en in Cina is dat nog steeds zo.
Voor de aanleg van de Drieklovendam zijn 1,3 miljoen mensen gedwongen verhuisd. Natuurlijk heeft die dam zijn nut, maar de menselijke maat wordt bij het regime in Peking volledig genegeerd. Altijd al zo geweest trouwens.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ryan schreef:
Oost Europa hield er over het algemeen nogal fascistische en dictatoriale methoden op na,
maar dat kwam goed uit in de haat tegen het communisme.
Maar dikwijls is het middel erger dan de kwaal.

Question Question Question
Ik dacht dat Oost Europa sinds 1945 onder de knut zat van de Communistische USSR?
En communisme kan alleen maar voortbestaan onder een dictatoriale methode.
Kijk maar wat er in Zimbabwe is gebeurd,
Een partij staat die al sinds 1980 aan de macht is.
Resultaat: honderd duizenden doden door genocide.
Honger en de eens florerende economie is verdwenen.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Ik dacht dat Oost Europa sinds 1945 onder de knut zat van de Communistische USSR?

Dan loop je wat achter, de USSR bestaat al sinds 30 jaar niet meer.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:

Nee, nu niet met een afleidingsmanoeuvre uw hachje proberen te redden. Voorlopig blijft het feit staan dat u een bewering uit de losse pols doet die u klaarblijkelijk totaal niet kunt onderbouwen. En bepaald niet voor het eerst, heer Lampje.

Over sprookjes gesproken, vertelt u nog es over die keren dat Putin als KGB beul gevangenen zou hebben gefolterd in Oost-Duitsland. Nog zo'n fantast-ische bewering van u die u totaal niet kon onderbouwen.

Aan fantasie ontbreekt het u in ieder geval niet, zoveel is wel duidelijk.

Wat dat betreft kunt u Poendert een hand geven. Laughing

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U ook, Poendert krijgt het nog druk met handen schudden.
Want weet u nog van die aanslagen op de Ramblas in Barcelona ? Dat was geen aanslag volgens u, maar een door acteurs in elkaar gezet toneelstuk.
Aan fantasie ontbreekt het u in ieder geval niet, zoveel is duidelijk.
Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ok, maar nog steeds geen bewijs voor uw stelling zie ik. Ik wacht het met spanning af. Razz

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 20:21 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

En wat mijn opmerking over Poetin betreft:
In1975 ging hij werken voor de KGB, waar hij in de buitenlandse inlichtingendienst terechtkwam. Van 1985 tot 1990 woonde hij in Dresden, in de toenmalige DDR. Daar werkte hij bij een onderdeel van de KGB dat belast was met het verzamelen van politieke en militaire inlichtingen. Hij was verantwoordelijk voor het verhoor en de internering van dissidenten, alsmede voor westerse spionnen die de Sovjet-Unie wilden binnendringen.
Wat denkt u zelf: zouden die verhoren zijn afgenomen onder het genot van een kopje thee ?

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

En nu die Ramblas: welke filmmuziek hoorde bij dat toneelstuk ? Zeker Ennio Morricone ?

Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hebben we het volgens mij toen ook al over gehad, ik betwijfel deze lezing ten zeerste. Hij had namelijk maar gewoon een saaie bureaucraten job in Dresden, maar dat is uiteraard niet spannend genoeg voor u. Nergens vindt ik terug dat Putin "verantwoordelijk was voor de internering en ondervraging van gedetineerden" en ik verdenk u ervan dat u het gewoon uit u duim zuigt. Van alle kul verhalen die in de media de ronde doen over Putin is er geen een bij die gewag maakt van Putin de folteraar in Dresden, en geloof mij als daar reden voor was dan zou die invalshoek breeduit gemeten worden. De enige die ik dat zie beweren dat bent u, maar ik zal u maar niet naar een bron vragen want die had u de vorige keer al niet.

Maar genoeg hierover, terug naar China.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Ok, maar nog steeds geen bewijs voor uw stelling zie ik. Ik wacht het met spanning af. Razz

"Valleibewoners die noodgedwongen op straat lucht gaven aan hun ongenoegen, werden door de ordediensten hard
aangepakt en vaak achter de tralies gezet."

Bron:
https://www.mo.be/artikel/buitenlandse-regeringen-mee-verantwoordelijk-voor-onrecht-drieklovendam

Laatst aangepast door Lampje op Za Aug 01, 2020 20:39, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 20:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Nergens vindt ik terug dat Putin "verantwoordelijk was voor de internering en ondervraging van gedetineerden" en ik verdenk u ervan dat u het gewoon uit u duim zuigt.

" Van 1985 tot 1990 woonde hij in Dresden, in de toenmalige Duitse Democratische Republiek (DDR). Daar werkte hij bij een onderdeel van de KGB dat belast was met het verzamelen van politieke en militaire inlichtingen. Hij was verantwoordelijk voor het verhoor en de internering van dissidenten, alsmede voor westerse spionnen die de Sovjet-Unie wilden binnendringen. "

Bron:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Poetin

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

U hebt gelijk, het staat er inderdaad. Mijn excuus.

In de Engelstalige wikipedia staat echter wel wat anders en niks over dat hij verantwoordelijk zou zijn geweest voor verhoren van gevangenen;

Quote:
From 1985 to 1990 he served in Dresden, East Germany,[43] using a cover identity as a translator.[44] Masha Gessen, a Russian-American who has authored a biography about Putin, claims "Putin and his colleagues were reduced mainly to collecting press clippings, thus contributing to the mountains of useless information produced by the KGB".

https://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Putin#KGB_career

Andere, meer gedetailleerde beschouwingen over zijn periode in Dresden, bevestigen het beeld van pennenlikker Putin die voornamelijk achter het bureau zat, diplomatieke etentjes bijwoonde, en een kalm familieleven leidde in Dresden. Serieuze aanwijzingen dat hij mensen zou hebben gemarteld zijn er totaal niet anders zou dat echt wel breeduit gemeten zijn in alle kranten, denkt u ook niet?

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 21:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Hij zal het persoonlijk niet gedaan hebben. Het vuile werk wordt meestal gedaan door de kleinere jongens.
Toegegeven, ik kan niet hard maken dat hij weet had van folteringen in de DDR gevangenissen, maar als verantwoordelijke voor verhoren is dat wel waarschijnlijk.
Blijft de vraag of hij verantwoordelijk was....ik baseer me op de bron die ik u gaf. En nee, die kan ik niet op waarheid controleren, maar als we zo beginnen kunnen we niets meer.
Goed, dat was Poetin. Terug naar China.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 22:28 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Putin was maar een relatief kleine jongen daar, Lampje. Een onopvallende bureaucraat dekt de lading waarschijnlijk het beste. Een klein radartje in het enorme rad genaamd KGB. Hij had vast mensen onder zich maar waarschijnlijk net zoveel of meer boven zich.

Het kwam voor velen als een verassing dat Putin president werd want bijna niemand wist wie hij was.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2020 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Ik weet niet of de bijdrage van de heer Ryan ironisch bedoeld is, maar hij verwoordt hier precies de gedachtegang van de Chinese overheid.
In China word je geacht niet zelf te denken, dat doet de Partij voor je. En als je dan al zelf denkt, dan is het zaak te denken wat je geacht wordt te denken. Zo is het altijd al geweest in communistische landen, en in Cina is dat nog steeds zo.
Voor de aanleg van de Drieklovendam zijn 1,3 miljoen mensen gedwongen verhuisd. Natuurlijk heeft die dam zijn nut, maar de menselijke maat wordt bij het regime in Peking volledig genegeerd. Altijd al zo geweest trouwens.

Nee hoor. Ik spreek gewoon de waarheid.
Probleem is eigenlijk, dat Nederland in de oorlog gewoon had moeten doorvechten.
Had je nog kans gehad dat Amsterdam met de grond gelijk gemaakt was.
Dat had nu een hoop gescheeld. Twisted Evil

Weerwoord forum index » Buitenland