Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Nederland te streng voor Z-Europese landen die hulp vragen? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Nederland is te streng voor Zuid-Europese landen die hulp vragen
eens
10%
 10%  [ 1 ]
oneens
90%
 90%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 10

BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Kan ik nog ergens bij een wedkantoor inzetten op dat Mark Rutte uiteindelijk bij het kruisje tekent, ondanks zijn zogenaamde tegenstellingen voor de bühne?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2020 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2020 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2020 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik vrees dat dit slechts praatjes voor de bühne zijn en dat uiteindelijk Nederland toch gewoon braaf gaat meebetalen aan gratis geld voor andere landen. Misschien een klein beetje minder, maar ook dat is gewoon veel te veel. Het is gewoon mesjokke dat Nederland gratis geld weggeeft.

https://www.nu.nl/politiek/6065263/nederland-voorzichtig-positief-over-noodremvoorstel-na-moeizaam-eu-overleg.html

Hooguit kan hoopgevend zijn dat ook Finland zich bij de Verstandige Vier aansluit, dus dat we nu een Verstandige Vijf hebben.

https://nos.nl/artikel/2341133-spanningen-op-eu-top-verder-opgelopen-rutte-waarschuwt-voor-te-veel-optimisme.html

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2020 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2020 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Loetje schreef:
Ik vrees dat dit slechts praatjes voor de bühne zijn en dat uiteindelijk Nederland toch gewoon braaf gaat meebetalen aan gratis geld voor andere landen. Misschien een klein beetje minder, maar ook dat is gewoon veel te veel. Het is gewoon mesjokke dat Nederland gratis geld weggeeft.

https://www.nu.nl/politiek/6065263/nederland-voorzichtig-positief-over-noodremvoorstel-na-moeizaam-eu-overleg.html

Hooguit kan hoopgevend zijn dat ook Finland zich bij de Verstandige Vier aansluit, dus dat we nu een Verstandige Vijf hebben.

https://nos.nl/artikel/2341133-spanningen-op-eu-top-verder-opgelopen-rutte-waarschuwt-voor-te-veel-optimisme.html

Wel grappig....eerst durft u er een weddenschap op af te sluiten dat Rutte overstag zal gaan.
Een dag later blijkt dat hij niet overstag is gegaan, en dan gaat u zeggen dat het wel geklets voor de buhne zal zijn.
Op deze manier kun je alles naar jezelf toe redeneren.
Ik denk dat Rutte dit goed gedaan heeft.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2020 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

We zullen het gaan zien. Iki vind dat structureel falend begrotingsbeleid elders niet beloond moet worden met ons belastinggeld. Het is ons geld en we hebben dat geld zelf harde nodig. En het is gewoon niet uit te leggen aan de eigen bevolking hier die toch behoorlijk heeft geleden onder lastenverzwaringen en bezuinigingen om hier in ons eigen land begrotingsevenwicht te kunnen verwezenlijken.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2020 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Vind dat 't probleem dusdanig opgelost behoort te worden dat landen als Italie en Spanje waarvan de economie misschien wel extra zwaar te lijden heeft gehad van corona, maar waar ook al sinds lang extra veel belastingfraude wordt gepleegd, 'n extra belasting gaan heffen op het vermogen, waardoor het extra tekort aan financien binnen twee jaar weggewerkt kan worden.

Een extra belasting op het vermogen omdat daar weinig of niet mee te frauderen valt en omdat deze met name ook de meest vermogenden treft die geacht kunnen worden ook het meest gefraudeerd te hebben met de belastingen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2020 18:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Loetje schreef:
We zullen het gaan zien. Iki vind dat structureel falend begrotingsbeleid elders niet beloond moet worden met ons belastinggeld. Het is ons geld en we hebben dat geld zelf harde nodig. En het is gewoon niet uit te leggen aan de eigen bevolking hier die toch behoorlijk heeft geleden onder lastenverzwaringen en bezuinigingen om hier in ons eigen land begrotingsevenwicht te kunnen verwezenlijken.

Dat ben ik met u eens. En dit is ook precies de reden waarom Rutte zijn poot stijf houdt. En dat vind ik wel sterk van hem.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 20, 2020 0:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

T begint een beetje onbehoorlijk te raken. Nederland is niet minder zwaar getroffen dan Italie en Spanje. Staan de Italianen en Spanjaarden ook vooraan in de rij om geld aan ons te storten?

BerichtGeplaatst: Ma Jul 20, 2020 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat denk je nou zelf? Er is nog nooit ook maar één land op de wereld geweest dat ons begrotingshulp heeft geschonken.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 20, 2020 19:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Vier dagen onderhandeling verder en een Marc Rutte die zijn poot stijf hield, evenals de regeringsleiders van Finland, Oostenrijk, Zweden en Denemarken. Politiek gezien kleine landen die zich staande hielden tegen de grote jongens Frankrijk, Italie, Duitsland en Frankrijk.
Respect voor Rutte, een diepe buiging.

FOUR MORE YEARS !!!

BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2020 1:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Afwachten nog maar.

Er schijnt met allerlei voordeeltjes gestrooid te worden om de tegenstanders over de streep te trekken.
Maar die voordeeltjes komen niet in mindering op wat de 'belastingfraudeurslanden' dreigen te krijgen; neen die moeten ergens anders uit gepeurd worden.
Zo komt er 'n Europese belasting bij, waar dus alle landen voor moeten dokken.
Maar zo mogelijk nog dramatischer: ze gaan weggehaald worden uit budgetten voor klimaatbeheersing, milieubeheer en gezondheidszorg.

https://nos.nl/artikel/2341340-veel-cadeautjes-nodig-tijdens-eurotop-om-compromis-te-sluiten.html

Zo moeten het welzijn der bewoners van alle lidstaten en de natuur 't dus gaan ontgelden, omdat de bewoners van enkele Zuid-Europese landen 't vertikken om aan hun belastingplichten te voldoen en niet zonder reden extra zwaar door de natuur gestraft zijn in de corona-pandemie.

Al bij al lijkt er maar één echt verantwoorde manier te zijn om uit dit Europese moeras te geraken en dat is 'n exit voor de zich verzettende landen, eventueel gevolgd door de vorming van 'n Economische gemeenschap van Noord-Europease landen.
Daar zullen Engeland en Noorwegen dan wellicht ook aan willen deelnemen.
(Duitsland waarschijnlijk niet, omdat het Zuid-Europese deel daarvan (Beieren en Baden Wuertenberg) er onevenredig veel invloed lijkt te hebben).

'n Veel minder omvangrijke economische gemeenschap past trouwens ook prima bij de noodzaak om de omvang van het veelal fossiele transport zo sterk mogelijk terug te dringen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jul 30, 2020 7:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hieraan betalen we dus mee, deels giften, deels nagenoeg renteloze en een nagenoeg eindelozde looptijd. En dat geld gaan we zelf nog hard nodig hebben.

BerichtGeplaatst: Do Jul 30, 2020 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Loetje schreef:

Deze grafiek is misleidend!

Het gaat er niet om, wat er aan geld betaald wordt, of wat er aan geld ontvangen wordt!

Het gaat er om, wat er in totaal toegevoegd wordt aan het BNP van iedere lidstaat.
En Nederland is dan juist een van de grootste profiteurs van de EU.

Nederland verdient ook een hoop geld, door de gunstige ligging binnen de EU.
Ga maar na wat er door transport en doorvoer verdient wordt.
Reken daar ook de havens en vliegvelden bij.
Verder exporteren we heel wat naar de andere EU lidstaten.

Nederland als geheel wordt juist erg rijk van de EU.

Het punt is alleen wel, dat de gewone burger daar weinig van op strijkt.
En daar zit hem dan ook meteen de grootste pijn!
Wat wil je ook, als iedereen maar op het CDA of de VVD blijft stemmen!

Weerwoord forum index » Europese Zaken