Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Wie wordt de nieuwe grote roerganger bij het CDA? Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wie wordt de nieuwe grote leider bij het CDA?
Hugo de Jonge
14%
 14%  [ 1 ]
Mona Keijzer
14%
 14%  [ 1 ]
Martijn van Helvert
14%
 14%  [ 1 ]
Pieter Omtzigt
57%
 57%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 7

BerichtGeplaatst: Do Jul 16, 2020 23:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Het is de heer De Jong geworden, nipte overwinning.
Vanaf deze plek de hartelijke felicitaties en veel succes toegewenst.

Grote vraag is of er wel 'n vorm van toezicht is op dit soort interne verkiezingen.

Ze zouden ook enkel en alleen tot doel kunnen hebben om te camouffleren dat vooraf bepaald is wie 't moet worden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2020 7:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Moet ik nu mijn gelijk gaan kraaien zoals Pieter Langendijk dat doet? Very Happy

Had je het een keer goed dan? Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2020 14:21 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Natubico schreef:

Grote vraag is of er wel 'n vorm van toezicht is op dit soort interne verkiezingen.

Ze zouden ook enkel en alleen tot doel kunnen hebben om te camouffleren dat vooraf bepaald is wie 't moet worden.
-

Natuurlijk zou dat kunnen. En het zou zelfs een veel aannemelijker complot zijn dan 99% van de mogelijke complotten die ik langs zie komen. Het zou namelijk waarschijnlijk wel mogelijk zijn geheim te houden en het levert het CDA veel gratis publiciteit op. Tweede stem ronde weer publiciteit!

Probleem is natuurlijk dat als we zo door het leven gaan we niemand meer kunnen vertrouwen. Vrienden niet want die zouden best in een of ander complot kunnen zitten. Broers en zussen niet want die kunnen nog veel ergere complotten hebben. Kinderen al helemaal niet. Alle familieleden kunnen belangen hebben zoals in erfenissen. Leden van de damclub kunnen belangen hebben je uit je slaap te doen houden zodat je de volgende dag verliest met dammen. Leden van de toneelvereniging kunnen een bepaalde rol willen hebben, of de rol niet aan jou gunnen. Buren voor achter en links en rechts zullen vast ook wel een reden tot complot hebben.
BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2020 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Corwin schreef:
Leden van de damclub kunnen belangen hebben je uit je slaap te doen houden zodat je de volgende dag verliest met dammen.

Denken we toch even aan Ajax-fans die in de nacht voor 'n CL-wedstrijd vuurwerk gingen afsteken bij het hotel waar de bezoekende club verbleef.

En dat is echt niet het enige voorbeeld waaruit blijkt dat de genoemde complot-mogelijkheden zich in de praktijk wel degelijk voordoen.

Vind dat 't in het geval van deze interne verkiezingen geen overbodige luxe zou zijn om ervoor te zorgen dat men nauwelijks of geen twijfel zou kunnen hebben aan de betrouwbaarheid van het hele gebeuren.
Al zal dat wellicht niet zo eenvoudig zijn.
-
BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 0:59 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Natubico schreef:

En dat is echt niet het enige voorbeeld waaruit blijkt dat de genoemde complot-mogelijkheden zich in de praktijk wel degelijk voordoen.

Dat zeg ik toch? Ja complotten bestaan. Dat betekent echter niet dat het een zinvolle manier van denken is om gelijk overal maar het slechtste van te denken.

Zinvol is het om te zorgen dat jezelf niet wordt opgelicht, geen bos in Midden Amerika kopen, geen vreemdelingen zomaar beheer over je computer geven omdat ze beweren van Microsoft te zijn. Tegelijk het gewoon aan de CDA leden overlaten om op te letten wat er in hun partij mis zou kunnen gaan.
BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 1:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Het CDA is 'n politieke partij die van tijd tot tijd iedereen aanmoedigt om op haar te stemmen.
Dan moet ook iedereen kunnen beoordelen in hoeverre 't er betrouwbaar aan toe gaat bij die partij.
Verder treedt zo'n partij zelf met haar interne fractievoorzitter-verkiezing in de publiciteit door debatten op tv te laten verschijnen e.d..
Dan willen ook kijkers die geen lid zijn van die partij zich hardop kunnen afvragen of dit nou allemaal maar poppenkast is en ze dus belazerd worden, of niet.

Overigens heeft ook de PvdA 'n tijd geleden al zo'n interne fractievoorzitter-verkiezing gehouden waar veel publiciteit over geweest is.
En ook over de betrouwbaarheid daarvan kunnen twijfels bestaan.
-
BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Je kan je over alles hardop van alles afvragen. En ik kan mij dan weer hardop afvragen waarom iemand zich dat hardop zou afvragen over het CDA en niet bijvoorbeeld over FvD of de SP.
BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 15:15 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Royy schreef:
Moet ik nu mijn gelijk gaan kraaien zoals Pieter Langendijk dat doet? Very Happy

Lekker op de man weer... is het zuurtje weer van stal gehaald... Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

carlos schreef:
"Het CDA is een ziekte; elke keer als je denkt dat het is uitgeroeid, komt het in gemuteerde vorm weer terug."

https://www.youtube.com/watch?v=PToQncd5NtY

Spijker, kop. Very Happy

hahahaha! mooi gezegd!

BerichtGeplaatst: Za Jul 18, 2020 23:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Corwin schreef:
Je kan je over alles hardop van alles afvragen. En ik kan mij dan weer hardop afvragen waarom iemand zich dat hardop zou afvragen over het CDA en niet bijvoorbeeld over FvD of de SP.

Dacht niet dat die ook al zo'n fractievoorzitter-verkiezingen hebben gehouden met tv-debatten en al.

Hoe ze 't intern doen moeten ze zelf weten, maar als er 'n publieke aangelegenheid van gemaakt wordt moet 't wel geloofwaardig zijn.

Dacht dat er bij PvdA en CDA nog geen eens 'n notaris aan te pas is gekomen om 'n beetje toezicht te houden.
-
BerichtGeplaatst: Ma Jul 20, 2020 0:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik snap de CDA-haat hier eigenlijk niet zo.

Ik heb geen hekel aan het CDA. Keurige partij, met een keurige achterban.

Ik zie de VVD altijd graag in een coalitie met het CDA.

BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2020 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Royy schreef:
Ik snap de CDA-haat hier eigenlijk niet zo.

Ik heb geen hekel aan het CDA. Keurige partij, met een keurige achterban.

Ik zie de VVD altijd graag in een coalitie met het CDA.

dat snap ik wel van je, jij past ook goed in zo'n "keurige" achtergrond Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2020 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Dank je, Pieter.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici