Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 206, 207, 208 ... 238, 239, 240  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wat die demonstraties betreft; alle aanvragen van viruswaanzin werden afgewezen. Cliff vroeg nog om een bron;

Aanvragen in Nijmegen, Amsterdam, Haarlem, Eindhoven, Arnhem, Rotterdam, Utrecht en Maastricht...stuk voor stuk verboden.

Zoals ik al zei, het zou kunnen dat het probleem ligt bij het feit dat viruswaanzin de organisator is, die liggen toch al niet zo lekker bij de staat momenteel. Neemt niet weg dat mensen dus gewoon niet mogen demonstreren tegen de corona wetten, behalve in Groningen waar dat wel was toegestaan.

https://viruswaanzin.nl/geen-onderdeel-van-een-categorie/uitspraak-kort-geding-demonstratie-morgen-definitief-verboden/

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2020/06/demonstratie-van-virus-waanzin-ook-in-amsterdam-verboden/

Er zijn wellicht andere manieren om je ongenoegen kenbaar maken en publiek, zoals je gewoonweg niet houden aan de regeltjes. Maar dan is het ook weer niet goed uiteraard..

Ik geloof wel dat het draagvlak er is voor een grote landelijke demonstratie en hoop dat die er alsnog zal komen.

In Groningen waren gisteren zo'n driehonderd mensen aanwezig las ik, dat is een stuk meer als waar de burgemeester rekening mee hield. Alles is prima verlopen, dus niks aan de hand.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Real schreef:

Drie maanden geleden waren we allemaal bang door wat we zagen en hoorden, dus toen zaten we op dezelfde golflengte.

Nee hoor...

Je bent weer het buitenbeentje Royy Very Happy

Eind januari schreef je dit:

Mwah, is nog onduidelijk. Voorlopig is t nog niet ernstiger dan een griepgolf.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy is redelijk consequent en consistent gebleven tijdens de hele crisis, dat moet ik wel zeggen ja.

Chapeau! Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Ik zeg niet wie hier goed of fout zit, maar vind het wel typisch voor hoe het momenteel gaat in Nederland;

Die man is 50+ en heeft overgewicht. Die moet niet in de trein rondlopen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Carlos
Ik lees dat zo'n vrouw meteen voor rotte vis wordt uitgemaakt hier, bijna letterlijk. Inderdaad niet door Cliff, maar ook die heeft zijn oordeel meteen klaar zonder de context van dit akkefietje te kennen. Ik denk echt dat Cliff en 10 Miljoenste het prima vinden wanneer zo'n vrouw de trein uit-gebonjourd wordt.Correct me if I'm wrong..

Integendeel, geen enkele man/vrouw wil ik uit een trein bonjouren, maar wel wat bijscholen .
Als iemand bewust zonder mondkapje (met voorbedachte rade) een cameraatje aanzet is dit niet snugger als men snel weg wil wezen.
Als ikzelf met de trein ga, zet ik van tevoren 'formeel' een mondkapje op, en vindt ,n discussie beginnen dom, wil je geen 300 reizigers en jezelf ophouden, vecht dergelijke discussies niet binnen, maar buiten op perron uit.
Eigenlijk vindt ik het gedrag conducteur nog te vrijblijvend beschaafd, hij zou ook normaal kunnen zeggen "sorry mevrouw, in een trein met 300 medepassagiers die gaat vertrekken is geen tijd om discussies aan te gaan" als U samen met 300 reizigers wil vertrekken verzoek ik uw vriendelijk te zwijgen achter een mondkapje, zo niet reis kappen !
Elke slimme meid die veilig wil rijden, is op alles voorbereid, en draagt 1(2 beschermkapjes .

Toegeven, gepensioneerde glazenwassers zijn vrij wazig, voor meer toelichting zijn lampjes uitgevonden.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Ma Jun 29, 2020 19:28, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb het dat filmpje nogmaals bekeken en ben nu meer overtuigd dat die vrouw gewoon volkomen gelijk heeft. Zelfs als ze provoceerde om de onzin hiervan aan de kaak te stellen, en vervolgens haar telefoon gebruikte om het vast te leggen, dan nog zeg ik goed gedaan.

Waar is de tijd toch gebleven waar je als klant koning was?

NS mag binnenkort weer aan het staatsinfuus, dus een klein beetje meer respect voor een betalende klant die straks het salaris van deze meneer mag ophoesten lijkt me wel op z'n plaats. Twisted Evil

https://www.businessinsider.nl/ns-gaat-staatsteun-aanvragen-minder-reizigers-tot-2025/

10 Miljoenste schreef:
Als iemand bewust zonder mondkapje (met voorbedachte rade) een cameraatje aanzet is dit niet snugger als men snel weg wil wezen.

Je weet niet of het zo gegaan is. Misschien had de vrouw inderdaad alleen maar haar mondkapje even afgedaan om even een slokje te nemen. En het telefoontje aangezet toen ze zag dat die man er iemand bij ging halen om haar eruit te gaan zetten.

Hoe dan ook, het is typisch voor hoe het momenteel gaat in Nederland.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Royy schreef:
carlos schreef:
Ik zeg niet wie hier goed of fout zit, maar vind het wel typisch voor hoe het momenteel gaat in Nederland;
https://www.youtube.com/watch?v=7OmkAf2oi-E

Die man is 50+ en heeft overgewicht. Die moet niet in de trein rondlopen.

Ik kwam vorige week met Nederlandse trein uit Maastricht aan op Aachen Hbf ( Aken Centraal Station )
Was blij dat ik eindelijk kon uitstappen en dat vervloekte mondkapje af kon trekken.
Vervolgden mij twee Nederlandse conducteuren, een man en een vrouw, die uit trein stapten en wilden dat ik mondkapje
weer op deed op perron, want we zijn hier in Duitsland.
Ik zei, buiten de trein is geen mondkapjes-verplichting !!
Antwoord : " U moet het zelf maar weten, straks komt de politie ! "

Laatst aangepast door Icesurfer op Ma Jun 29, 2020 20:00, in totaal 3 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Carlos
Waar is de tijd toch gebleven waar je als klant koning was?

Man,man, verbeeld je als elke klantkleur koning was, zoveel gouden treinen bestaan niet, en kamelen hebben geen 'noodrem.
Onze enigste voor 3 miljoen pas gerestaureerde gouden koets mag zelfs onze eigen koning niet meer in, maar wordt verborgen in een museum .
BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Een column van dik een maand geleden;

'Het nieuwe normaal reikt bange mensen stokken om de verkeerde mee te slaan'

https://revu.nl/artikel/130642/het-nieuwe-normaal-reikt-bange-mensen-stokken-om-de-verkeerde-mee-te-slaan

Quote:
De versoepeling bevreest me. Niet omdat het een begin van een einde is aan de domme lockdown, maar omdat de regels van de versoepeling aan bange wezels nieuwe schijnautoriteit zullen geven om naar medeburgers te wijzen die vrij en rechtop verder willen met hun leven, en te zeggen: ‘Daar lopen de moordenaars, die de pandemie naar een tweede piek gaan drijven.’

Hear, hear. Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Jun 29, 2020 23:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Amerika; cases go up, deaths go down.

De trend is echter heel duidelijk omlaag, alle media heisa over een toenemend aantal besmettingen (lees: positieve testresultaten) en een tweede golf veranderen daar niets aan. Van 2500 doden per dag naar nu minder dan 500 per dag.

Kijken we naar de staten waar de meeste doden zijn gevallen, zien we voornamelijk staten waar strenge lockdown maatregelen golden; New York, New Jersey, Massachussets, Illinois. Stuk voor stuk staten waar de democraten het voor het zeggen hebben. Wat lees je in de media; dramatische corona toename in Texas en Florida. Texas staat niet eens in de top tien en Florida staat op nummer negen.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

Nog zoiets, aanvankelijk hoorden we vooral veel doem en gloem over het aantal doden, nu die aantallen overal blijken terug te lopen doet het aantal doden er ineens niet meer zoveel toe en wordt er vooral naar het aantal besmettingen gekeken om de hype gaande te houden.

Ze doen er echt alles aan om de angst voor corona erin te houden..

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 0:21 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Feit is dat grote steden en drukke bevolkingscentra meer risico dragen voor uitbraak corona.
Feit is dat de Democraten meer aanhang hebben in de grote steden
Feit is dat Carlos deze feiten naast elkaar zet.

Feit is ook dat tenminste van New York de cijfers sterk richting nul gaan. De doden, de ziekenhuisopnamen en de besmettingen of welke cijfers je je ook aan vast wil klampen. Goed nieuws is geen nieuws zeggen ze dan.
BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 0:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Feit is ook dat de democraten er belang bij hebben het allemaal wat op te kloppen in verband met de aanstaande verkiezingen..

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 1:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Je bent volledig doorgeslagen Cliff. Ver voorbij de realiteit.

Spiegeltje Carlos. Ik wil er wel wat op wedden dat ik dichter bij de realiteit sta dan jij.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 1:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
De sterfte in Zweden ligt gewoon binnen de marges van de normale oversterfte die daar elk jaar gemeten wordt Cliff, dat hebben we samen vastgesteld onlangs. Het wijkt niet significant af van alle andere jaren in de voorbije dertig jaar. Hoe jij daaruit de conclusie trekt dat het helemaal fout gaat is mij echt een raadsel.

Ehm... jij plaatst een grafiek die onnauwkeurig is. Vervolgens plaats ik een aantal grafieken die exact aangeven dat er wél veel oversterfte is. Dat was de gang van zaken.

Quote:
Wat is nou precies het probleem eigenlijk? Waar gaat het helemaal fout?

Coronadoden in Zweden; een afvlakkende curve, net zoals overal;

Zweden is het laatste Europese land wat Corona niet onder controle krijgt. De grenzen blijven dicht. Zweden is hard op weg om de meeste doden per inwoner te krijgen. Je kunt je ogen sluiten, maar Zweden's experiment is gefaald. En faalt nog steeds.

Deze grafiek is volkomen duidelijk. En nogmaals: Corona is veel meer dan alleen de dodelijke slachtoffers.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 1:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Mazelen vliegt verder door de lucht? Omdat je bij mazelen harder niest ofzo?

Nee, omdat het Mazelenvirus langer in de lucht blijft hangen - en dus verder vliegt.

Quote:
Mazelen blijft veel langer in de lucht hangen.

Goh je meent het.

Quote:
Je hoeft niet in de buurt van iemand te zijn die niest, t virus blijft rustig 2 uurtjes rondzweven.

Coronavirus ook. Kom op Royy, ik snap niet dat je dit punt volhoudt. Afstand tot een besmettingsbron maakt dat je minder vatbaar bent voor besmetting. Dat is gewoon wetenschap. Onzinnig om dat te ontkennen.

https://www.cdc.gov/measles/transmission.html

Quote:
1.5m in OV en vliegtuigen kan wel, Cliff. Alleen wordt er niet voor gekozen...

Nee, kan niet.

Quote:
Neh ze vinden t niet geloofwaardig, loop maar eens een dagje rond in een stad.

Elke dag rijden er ook mensen te hard Royy.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 1:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
"In onze democratie worden burgers niet rucksichtlos gekneveld (zo noemen ze dat) door de Belastingdienst"... kun je al niet meer zeggen.

Zucht...

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 2:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Wat die demonstraties betreft; alle aanvragen van viruswaanzin werden afgewezen. Cliff vroeg nog om een bron;

En die geef je niet, jammer. Ik wil een bron zien waaruit blijkt dat het in ALLE steden verboden is.

Aanvragen in Nijmegen, Amsterdam, Haarlem, Eindhoven, Arnhem, Rotterdam, Utrecht en Maastricht...stuk voor stuk verboden.

Quote:
Ik geloof wel dat het draagvlak er is voor een grote landelijke demonstratie en hoop dat die er alsnog zal komen.

In Groningen waren gisteren zo'n driehonderd mensen aanwezig las ik, dat is een stuk meer als waar de burgemeester rekening mee hield. Alles is prima verlopen, dus niks aan de hand.

Ik denk dat het gelul in de marge is. Al dat geklaag over dictatuur en beroving van vrijheid, het is nog geen 1% van de bevolking die er zo over denkt. Ja, men snapt de regels niet altijd... en men is ook enorm gemakzuchtig. Maar de wal keert het schip vanzelf. En dan vindt exact datzelfde publiek wel weer iets anders om over te huilen.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 8:25 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Zweden is hard op weg om de meeste doden per inwoner te krijgen.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 9:16 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Cliff schreef:

Ik denk dat het gelul in de marge is. Al dat geklaag over dictatuur en beroving van vrijheid, het is nog geen 1% van de bevolking die er zo over denkt. Ja, men snapt de regels niet altijd... en men is ook enorm gemakzuchtig. Maar de wal keert het schip vanzelf. En dan vindt exact datzelfde publiek wel weer iets anders om over te huilen.

Wat is er met jou aan de hand?
Nog geen 1%?

Ik vrees dat dat percentage véél hoger ligt.
Heel veel Nederlanders zijn het gedoe van Rutte en trawanten meer dan zat.
Maar hebben er geen antwoord op, omdat de politiek een onontwarbare kluwen is geworden
door alle schijnbewegingen zoals de PVV en de FVD.
En dan al die stuurloze een man fracties, die voornamelijk uit egotrippers bestaan.

Hoog tijd om een kiesdrempel in te gaan voeren.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

1 % Question

Vier maanden na de eerste besmetting wil een steeds grotere groep Nederlanders niks weten van het coronavirus. Inmiddels zijn er 2.9 miljoen ‘coronablockers’, bijna een miljoen meer dan in april.

Op basis van de representatieve steekproef wordt de kop-in-het-zand-groep op 2.855.000 Nederlanders geprojecteerd (in april waren dat er nog bijna 2 miljoen). Deze coronamijders zijn redelijk gelijkmatig over het land verdeeld, al vallen koplopers Friesland en Zeeland op, waar respectievelijk 29 en 28 procent van de respondenten als ‘coronablocker’ bestempeld wordt.

https://www.ad.nl/binnenland/onderzoek-groep-coronamijders-groeit~a8f1775e/?fbclid=IwAR3HLauSfETb1VgohmBrJPMlf1s4SBPe41U43WQc1Rmd9-vdHCpbnPrwdb8

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ja precies. De corona believers denken echt dat zij de norm zijn en dat andersdenkenden marginale gekkies zijn...tekenend.

Cliff schreef:
Al dat geklaag over dictatuur en beroving van vrijheid, het is nog geen 1% van de bevolking die er zo over denkt.

Demonstraties werden verboden met als argument dat de opkomst veel te hoog zou zijn om de anderhalve meter te handhaven. Een hogere opkomst dan bij het BLM protest op de Dam. Er werden getallen genoemd tot 50.000. Niet door viruswaanzin, maar door burgemeester Remkes.

En jij denk dat een zaak waar niemand in gelooft 50.000 mensen kan trekken naar het Malieveld?

En nogmaals, vergeet dat viruswaanzin, het verzet tegen de anderhalve meter maatschappij is veel breder dan dat. Veel mensen vinden het wel onzin maar passen zich even goed aan en maken hun ongenoegen niet openlijk kenbaar, nog niet althans.

Cliff schreef:
Spiegeltje Carlos. Ik wil er wel wat op wedden dat ik dichter bij de realiteit sta dan jij.

Ja dat heb je eerder gezegd, vandaar ook de kaats terug. Ik denk dat we het allebei niet zo prettig vinden om voor gek te worden versleten, en zoals gezegd we accepteren elkaars feiten totaal niet. Jij denkt dat er een verschrikkelijke ramp in Zweden plaatsvind momenteel, ik denk dat er weinig aan de hand is in Zweden. Jij denkt dat je gevaar loopt in een lege treincoupe omdat er mogelijk iemand heeft gezeten die het virus heeft achter gelaten, ik vind dat volslagen paranoïde.

De toekomst zal wellicht uitwijzen wie van ons gelijk heeft/krijgt.

Cliff schreef:
En die geef je niet, jammer.

Ik heb je twee linkjes gegeven, een van de organisatie zelf en een van mainstream media...maar ik wist al dat het niet goed was.

En dat terwijl je donders goed weet dat geen enkele demo van viruswaanzin mocht doorgaan, of dat er nou tien waren of vijftien of twintig maakt niet uit. Dit is gewoon een zwaktebod.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Interessant artikel uit een magazine in Ierland over de corona crisis aldaar;

Covid19 Coronavirus - Are we being told the truth?

Je kunt het artikel hier lezen, even naar beneden scrollen en full screen toggle gebruiken;

https://irelandsbigissuemagazine.com/

Een paar gegevens:

sterfte april 2020: 2,689
sterfte april 2019: 2,599
sterfte april 2018: 2,940

Dit betreft sterfte door alle mogelijke oorzaken.

Eind april 2020 waren er 1,232 corona doden volgens de officiële cijfers.

sterfte mei 2020: 3,168
sterfte mei 2019: 2,843

Een fluctuatie van enkele honderden doden van jaar tot jaar is volstrekt normaal. De corona crisis is nergens zichtbaar in de officiële sterftecijfers. Het artikel claimt dat het gros van de 1,715 doden corona doden die Ierland heeft hoogstwaarschijnlijk ten onrechte zijn meegeteld, en dat de werkelijke oversterfte slechts 225 betreft, wat gewoon in lijn ligt met ieder ander griepseizoen.

Met andere woorden, om het heel kort samen te vatten, we worden belazerd.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

We worden sinds ik mij herinner al jaren belazerd door (de politiek van mainstream media en ) het establishment.
Dus niets nieuws onder de zon.

Carlos schreef:

Kort en krachtige conclusie, Carlos. Smile

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
1%?

carlos schreef:
Ja precies. De corona believers denken echt dat zij de norm zijn en dat andersdenkenden marginale gekkies zijn...tekenend.

Nah, uit datzelfde artikel: Ondanks de toename van het aantal ‘coronablockers’ houdt nog altijd een flink deel van de Nederlanders (72 procent) zich naar eigen zeggen netjes aan de sociale afstandsregels en Slechts 2 procent is ervan overtuigd dat de tweede golf niet komt.

Jammer dat ze geen onderzoek hebben gedaan naar mensen die Nederland een dictatuur vinden door de Coronaregels. Dan kwamen we <1% uit.

Illustratie is trouwens ook wel mooi bij dat artikel:

Quote:
Jij denkt dat er een verschrikkelijke ramp in Zweden plaatsvind momenteel

Nee, dat denk ik niet. Ik zie wel dat het in Zweden vele malen erger is dan in de buurlanden, dat Zweden de zaak nog steeds niet onder controle heeft (gisteren het zoveelste record dagelijkse besmettingen) en dat Zweden in de problemen komt door gesloten grenzen.

Ik heb het overigens alleen over Zweden in vergelijk met Nederland, omdat ik 1) eerst een hele pleidooi hoorde over hoe goed Zweden het aanpakte (is nu ineens een stuk stiller Very Happy ) en 2) ik het idee heb dat degenen die nu tegen de Nederlandse maatregelen zijn alsnog hetzelfde willen als in Zweden.

Quote:
Jij denkt dat je gevaar loopt in een lege treincoupe omdat er mogelijk iemand heeft gezeten die het virus heeft achter gelaten, ik vind dat volslagen paranoïde.

Dat zeg ik niet, dat zegt Maurice de Hond. Dat was toch de goeroe hier die het allemaal prima wist over ventilatie enzo?

Quote:
Ik heb je twee linkjes gegeven, een van de organisatie zelf en een van mainstream media...maar ik wist al dat het niet goed was.

Ik vraag toch specifiek naar de onderbouwing van de bewering dat het in ALLE gemeente verboden was? Kom dan niet alleen aan met een verbod in Den Haag. Dat bewijst die stelling toch niet?

Quote:
En dat terwijl je donders goed weet dat geen enkele demo van viruswaanzin mocht doorgaan, of dat er nou tien waren of vijftien of twintig maakt niet uit. Dit is gewoon een zwaktebod.

Dit soort organisaties manoeuvreren zich graag in de underdog/calimero positie. De hele wereld is tegen ons... wij zijn de eenzame vrijheidstrijders.

BerichtGeplaatst: Di Jun 30, 2020 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Een fluctuatie van enkele honderden doden van jaar tot jaar is volstrekt normaal. De corona crisis is nergens zichtbaar in de officiële sterftecijfers. Het artikel claimt dat het gros van de 1,715 doden corona doden die Ierland heeft hoogstwaarschijnlijk ten onrechte zijn meegeteld, en dat de werkelijke oversterfte slechts 225 betreft, wat gewoon in lijn ligt met ieder ander griepseizoen.

We worden inderdaad belazerd.... door jouw bron.

De oversterfte is prima zichtbaar in Ierland:

Op de x-as staan de weeknummers. Let vooral op de eerste twee pieken: die vielen in januari (rond week 1). Deze verhoging is ook in januari 2019 en januari 2020 te zien.

De piek in april 2020 (week 17) is echter zeer uitzonderlijk, zeker wanneer je het afzet tegen de andere april perioden.

Weerwoord forum index » Buitenland