Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Amsterdam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Welke associaties heb je bij Amsterdam?
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd
37%
 37%  [ 13 ]
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen.
5%
 5%  [ 2 ]
Gezellig voor een avondje uit.
14%
 14%  [ 5 ]
Leuke stad.
42%
 42%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 35

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

In Amsterdam is een schreeuwend tekort aan leraren. Er zijn al voorstellen om de scholen maar 4 dagen per week open te houden.
Gezien de salarisssen kunnen onderwijzers niet in de stad wonen. Ze forenzen dus.
Zou het misschien een idee zijn om hen gratis te laten parkeren? Goed idee, maar kost de gemeente parkeerinkomsten, dus is het geen goed plan.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/702871222/amsterdamse-school-is-5600-euro-parkeergeld-kwijt-per-docent

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wie wil er in vredesnaam nog als docent in Amsterdam werken...

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
In Amsterdam is een schreeuwend tekort aan leraren. Er zijn al voorstellen om de scholen maar 4 dagen per week open te houden.
Gezien de salarisssen kunnen onderwijzers niet in de stad wonen. Ze forenzen dus.
Zou het misschien een idee zijn om hen gratis te laten parkeren? Goed idee, maar kost de gemeente parkeerinkomsten, dus is het geen goed plan.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/702871222/amsterdamse-school-is-5600-euro-parkeergeld-kwijt-per-docent

"Het aanvragen van een parkeervergunning voor docenten blijkt in de praktijk een stroperig proces. Uit ervaringen van de schoolbesturen blijkt dat het dikwijls zes tot acht weken kan duren voor er antwoord volgt op de aanvraag. In zes weken lopen de kosten (28 euro voor een dagkaart keer vijf dagen) op tot 840 euro, per docent. Op jaarbasis betekent dit dat de school een bedrag van 5600 euro (40 lesweken) kwijt is per docent. „Dat is dus geld dat veel beter besteed kan worden aan het onderwijs”, zegt directrice Rietvelt".

Op jaarbasis 5600,- ja, maar in werkelijkheid 840,- dus.

Maar goed, men zou toch denken dat zo'n parkeervergunning verleend wordt per de datum van de aanvraag.

Wanneer de behandeling van de aanvraag dan zes tot acht weken geduurd heeft, zou het tijdens die weken betaalde parkeergeld normaal gesproken terugbetaald dienen te worden door de gemeente.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Een parkeervergunning voor bedrijven kost in Amsterdam Centrum (en dan alleen binnen het grachtengordel gedeelte) € 856 per jaar. De meeste scholen bevinden zich buiten het centrum en daar is het minimaal de helft goedkoper. Verder vind ik dat leraren die in het centrum werken met het OV moeten komen, eventueel nadat ze hun auto buiten het centrum geparkeerd hebben voor € 109,20 per jaar.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Kost dat per jaar maar 110 euro? Dat is goed 2 euro per week. Hartstikke goedkoop, toch? Of is dat het tarief voor bedrijven?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Dat is niet veel geld. Hoewel er nog steeds delen zijn waar je gratis kunt parkeren. Parkeervergunningen zijn niet zo duur buiten het centrum. Amsterdam is beperkt in de ruimte dus ik denk dat betaald parkeren en een vergunningbeleid nodig zijn. Anders wordt het iedere dag zoals op Koningsdag. Ik weet niet waarom die leraren de auto in het centrum willen parkeren. Heel veel van mijn collega's die van buiten Amsterdam komen parkeren buiten het centrum en reizen vervolgens verder met de tram of de metro.

Die scholen moeten eigenlijk gewoon afspraken maken met de gemeente of een bedrijf dat veel parkeerplaatsen heeft zoals tuincentra en dergelijke. In mijn stadsdeel heeft de politie bijvoorbeeld afspraken met een tuincentrum over het gebruik van hun parkeerplaatsen voor het parkeren van de eigen auto's van de medewerkers.
BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 22:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Ik ken er genoeg. Ik heb in mijn kennissenkring heel wat docenten, en die werken zonder uitzondering graag in Amsterdam.
Hoe zit dat eigenlijk in Vlissingen ? Hebben ze in daar uberhaupt docenten ?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2020 0:11 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Amsterdam is tegenwoordig duur om in te komen wonen. Weinig leraren zullen overwegen om in Amsterdam een woning te kopen of te huren omdat ze dat in de regel niet zullen kunnen betalen. Almere of Lelystad is goedkoper en heeft grotere woningen voor gezinnen. In Amsterdam zijn zoveel gebouwen opgesplitst in twee kamer appartementen en studio woningen omdat dat meer oplevert maar daardoor is tegelijkertijd een tekort ontstaan aan betaalbare woningen voor gezinnen. Waardoor ook de prijzen voor de bestaande gezinswoningen fors zijn gestegen. Die waren vroeger al hoog maar inmiddels zijn de prijzen verdubbeld voor zowel huurwoningen als koopwoningen. Eigenlijk moet de gemeente Amsterdam dus gewoon weer zelf woningen gaan bezitten en zelf verhuren aan onderwijzend personeel. Overal in de wereld bestaan woningen die daar door de overheid speciaal voor leraren, dokters en politiemensen zijn neergezet behalve in Amsterdam.
BerichtGeplaatst: Zo Jun 21, 2020 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Die lieve stad van hoop toch...

https://tpo.nl/2020/06/18/bommelding-bij-kerk-amsterdam-wegens-dopen-van-tot-christendom-bekeerde-moslims/

BerichtGeplaatst: Zo Jun 21, 2020 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Loetje schreef:

Bommelding bij kerk Amsterdam wegens dopen van tot christendom bekeerde moslims

Halsema heeft de politie alvast geinstrueerd hier geen onderzoek naar te verrichten...

Blijft een benauwde afgetakelde kutstad (slecht bestuurd en middels veel te hoge rijkstoelages op het oog
in stand gehouden) waar je na een dagje toch snel weer naar de nooduitgang zoekt.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 21, 2020 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Joost Bakker schreef:
Loetje schreef:

Bommelding bij kerk Amsterdam wegens dopen van tot christendom bekeerde moslims

Halsema heeft de politie alvast geinstrueerd hier geen onderzoek naar te verrichten...

Blijft een benauwde afgetakelde kutstad (slecht bestuurd en middels veel te hoge rijkstoelages op het oog
in stand gehouden) waar je na een dagje toch snel weer naar de nooduitgang zoekt.

Gut gut..
Een link van TPO
Dan zal het wel waar zijn..

DUS NIET

En wat blijkt..

410 Gone
nginx

BerichtGeplaatst: Ma Jun 22, 2020 7:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Link werkt gewoon.

BerichtGeplaatst: Do Jun 25, 2020 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Even in nostalgie zwelgen in deze tijd, toch zo'n lekker gevoel. Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=MhdQ59LHorQ

https://www.youtube.com/watch?v=l90yUZWoqCg

BerichtGeplaatst: Vr Jun 26, 2020 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

...nu zit een vreemde islamiet in 't kamertje voor,
en op zolder heeft de anti-Zwarte Piet 'n kantoor.

Razz

BerichtGeplaatst: Zo Jun 28, 2020 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Blijft een benauwde afgetakelde kutstad.

Sslecht bestuurd en middels veel te hoge rijkstoelages op het oog
in stand gehouden.

Een door illegale immigratie overbevolkt kippenhok waar je na een dagje toch snel weer naar de nooduitgang zoekt.

Van de 4 grootste steden heeft Amsterdam het meest te lijden onder slinkspopulisten uit
kleine gehuchten afkomstig die wartaal uitslaan en de stad verder naar de kloten helpen.

Deze kleinzielige keizer-zonder-kleren-kliek moet ten aller sterkste verafschuwd en ten volle bestreden worden.
Het zijn omhooggevallen minkukels die de totale schijt heeft aan Amsterdammers, vooral als ze er van origine woonden.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 28, 2020 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Joost Bakker schreef:

Deze kleinzielige keizer-zonder-kleren-kliek moet ten aller sterkste verafschuwd en ten volle bestreden worden.

Ten volle bestreden....Word eens concreet, meneer Bakeer. Hoe dan precies ? En als dat zo dringend nodig is, doet u dan ook mee ? Of blijft u alleen aan de zijlijn staan schreeuwen ?

BerichtGeplaatst: Wo Jul 01, 2020 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Men kan het systeem met alle middelen bestrijden die BLM ook worden toegestaan..

Er geldt immers officieel een wet ''iedereen is voor de wet gelijk''.

Zo kan BLM dreigen met geweld... ).
Men kan demonstreren wanneer men wil ongeacht Corona..
Men kan Prinsjesdag en het misbruikte 5 Mei verstieren door afkeurende koren aan te roepen.
Tevens kan men kunstuitingen of andere publieke uitingen van slinkse politieke aard verstoren.
Ook kan men met tractoren zonder toestemming pleinen en kruisingen bezetten... alles mag.

Er zijn veel mogelijkheden... kijk het maar af van dierenrechtactivisten, die komen er
ook al jaren mee weg.

Wat ik heb gedaan:
Ik ben al bij diverse Pegida betogingen geweest ter bescherming van ons land.
Destijds was ik al vrijwilliger bij Pim Fortuyn.

Ik neem aan dat Lampje altijd de zelfhaat-partijen gestemd heeft....
dezelfde partijen die een ware continu hetze jegens het Nederlandse ''witte'' volk voeren.

Het gedachtegoed dat het ene ras schuldiger is dan de ander delen zij met de NAzi-ideologie.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 01, 2020 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Joost Bakker schreef:

Ik neem aan dat Lampje altijd de zelfhaat-partijen gestemd heeft....
dezelfde partijen die een ware continu hetze jegens het Nederlandse ''witte'' volk voeren.

Verkeerde aanname.
Wel goed dat u antwoord geeft trouwens op de vraag, maar uw aanname over mijn stemgedrag klopt niet.

BerichtGeplaatst: Do Jul 02, 2020 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Gaat u nou maar in drugshol Vlissingen orde op zaken stellen. De haven van Vlissingen is zo lek als een mandje, gisteren werd er nog flink wat drugs onderschept.
En wat doet de gemeente eraan. Niets. Noppes. Nada.

BerichtGeplaatst: Do Jul 02, 2020 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Haastige spoed is zelden goed !

Zeeland wordt ruimhartig gecompenseerd voor het mislopen van de marinierskazerne. De provincie krijgt een zwaarbeveiligde gevangenis, rechtbank en expertisecentrum voor georganiseerde criminaliteit om de pijn te verzachten. Dat is zojuist bekendgemaakt. In totaal kosten de nieuwe plannen zo'n 650 miljoen euro.
BerichtGeplaatst: Do Jul 02, 2020 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

En wie moet die zogenaamde "zwaarbeveiligde" gevangenissen dan gaan beveiligen ? Als bewakers uit de plaatselijke bevolking van Zeeland worden gerecruteerd, heb ik daar weinig vertrouwen in. Wat weet men daar nou, het is achtergebleven gebied. De politie rijdt daar nog op varkens, heb ik gehoord.

BerichtGeplaatst: Do Jul 02, 2020 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Gaat u nou maar in drugshol Vlissingen orde op zaken stellen. De haven van Vlissingen is zo lek als een mandje, gisteren werd er nog flink wat drugs onderschept.
En wat doet de gemeente eraan. Niets. Noppes. Nada.

Die drugs gaat voornamelijk naar buiten Zeeland vermoed ik. Maar ik snap dat je weer in je vleugel geschoten bent omdat de naam 'Amsterdam' 5 maanden geleden is gevallen Laughing

BerichtGeplaatst: Do Jul 02, 2020 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
En wie moet die zogenaamde "zwaarbeveiligde" gevangenissen dan gaan beveiligen ? Als bewakers uit de plaatselijke bevolking van Zeeland worden gerecruteerd, heb ik daar weinig vertrouwen in. Wat weet men daar nou, het is achtergebleven gebied. De politie rijdt daar nog op varkens, heb ik gehoord.

Laughing Laughing Laughing

Kijk, toch nog humor. Had je dat nou ook maar eens over Amsterdam...

Maar om terug te komen op 'docent in Amsterdam': ik zou Lampje wel eens een les over homoseksualiteit of de holocaust willen zien geven aan een VMBO school in de Bijlmer. Gewoon, om even te ervaren hoe dat is.

17 jaar gelden: Wethouder Onderwijs Rob Oudkerk is persoonlijk benaderd door enkele leraren die de holocaust in de klas niet meer ter sprake durven brengen.
5 jaar geleden: ,,Als ik dan hoor dat Holocaustoverlevende Bloeme Evers op sommige scholen geen gastlessen meer durft te geven, dan schrik ik daarvan," zegt ChristenUnie-leider Arie Slob.

BerichtGeplaatst: Do Jul 02, 2020 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Amsterdam is een fantaaaaaastische stad, Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Jul 02, 2020 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En de mensen zijn er zo slim Very Happy

Weerwoord forum index » Binnenland