Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Is de Bijbel het enige betrouwbare geschiedenisboek. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Elisabeth schreef:
Poendert schreef:
Jip schreef:
Even tot de kern van deze discussie: Wat versta jij onder betrouwbaar, Poendert?
Gebeurtenissen die door iedereen te verifiëren zijn, of gebeurtenissen die jou persoonlijk heel erg aanspreken?
En nogmaals: wat wil je nou eigenlijk?
Met een schepje de Sahara uitpluizen naar Delfts blauw?

In eerste instantie wilde ik stellen dat de Bijbelboeken nog het betrouwbaarste instrument zijn dat we hebben, om het verloop van de geschiedenis uit oeroude tijden te reconstrueren.
Hoe leefde men in die oeroude tijden, waar bevonden zich de eerste steden en dorpen, Hoe kwam men aan de kost. Met wie voerde men oorlog en waarom.
Ergens(ik ga het niet uitzoeken) wordt verteld dat Abraham zijn zoon wilde offeren. Hier roept men in onze tijd "Ach en Wee."
Maar zoiets was in die oude tijden niet echt wat bijzonders. Via opgravingen kwamen wij erachter dat onder de funderingen van de toenmalige gebouwen veel menselijke beenderen zijn begraven. Dat moest die tempels via aanbidding, tegen instorten behoeden. Men ging kwistig om met mensenlevens, Aan een beruchte God, "Baal-Zebub, de heer der vliegen" werden zelfs pasgeboren kinderen geofferd,(Zijn afbeelding, gemaakt van metaal werd roodgloeiend gestookt, waarna de levende baby,s in zijn armen werden gelegd.
Ik was in een museum in Denemarken waar Veenlijken waren te bewonderen. Deze mensen waren geofferd aan hun, waarschijnlijk Keltische Goden. De Kelten hadden ook de gewoonte om dieren te bouwen van wilgetakken, het beeld werd gevuld met levende vijanden/slaven en in brand gestoken. Daar komt mogelijk de voorliefde bij de Iguisitie voor brandstapels vandaan?
Veel van dit soort oeroude weetjes zijn via de bijbel uit te pluizen. (bv de Zondvloed via het vollopen van de Zwarte Zee,de plekken van historische steden)
Zoals ik al eerder schreef. De koran gaat hooguit 1300 jaar terug. Boeddhistische en Hindoe geschriften berusten hoofdzakelijk op anecdote,s
Ik ben nieuwsgierig naar dit soort weetjes, en dan zoek ik het uit. Ook via dit soort forums wordt men soms wijzer in die richting.

Heeft u het over de Thora (oude Testament) of over het nieuwe Testament?
De Thora is van de Joodse geschiedenis - mythes en heeft helemaal niets te maken met de Europese geschiedenis. Oeroud noem ik zo'n 50 tot 100.000 jaar geleden. Dus voordat de landbouw begon.

Verder klopt er vaak niets van en zijn het verhalen die overgenomen zijn van andere volkeren, religies.
Het figuur Jezus heeft ook nooit bestaan en is verzonnen door Romeinse overheersers.
De Evangeliën zijn geschreven in het Grieks, 40 tot 70 jaar later en door de Romeinen.

The Root of All Evil - The God Delusion

Typisch en beangstigend die blik. Ja, evil. Ik was er overigens bij toen Richard Dawkins naar Nederland kwam in Groningse kerk.
Heb nog was foto's en videotjes gemaakt. Eens kijken of ik ze nog vind en of het lukt ze naar weerwoord te uploaden.
Die drie monotheistische religies zijn bronnen van haat, onderdrukking, manipulatie, geweld, leed, barbarij en genocide.
Horst Mahler spreekt in video op donnersender over het vreselijke wezen van het joodse geloof t.o.v. de andere volkeren.
Het betreft hier een geestelijke-, historische- psychologische- strijd.

https://donnersender.ru/v/9795

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ryan schreef:
Poendert schreef:
Elisabeth schreef:
Quote:
Beste Elisabeth. Kleur heeft weinig met ras te maken. Veel bewoners van India, zoals de erg donkere Tamil,s, zijn gekleurder dan de negroiden, maar worden toch via bv de structuur en bloedsamenstelling van hun botten tot het blanke ras gerekend. Het woord Ariërs van de Nazi,s werd via de Perzen, Koerden enz, ontleend aan het M-Oosten.
Westerse beschaving is wel degelijk ontstaan via onze religie. Net als bv het Hindoeisme op zijn Hindoewijsgeren steunt. En de Maja-cultuur op hun manier van verering van hun slangegod en zon en maan.
Zonder religie krijg je nooit zoveel mensen met hun neus dezelfde kant op. Maar een godsdienst niet alleen uit verering van het hogere. Net zomin dat het katholicisme alleen bestaat uit hun Auto-fe, de Inquisitie, of het uitroeien van de Katharen.
Dus een Perzische Arier hoort bij dezelfde club als een Duitse Germaan.

U sprak duidelijk over "onze blanke en christelijke roots,

Sorry maar door de bloedsamenstelling van de Tamils en hun botstructuur behoren ze toe tot het blanke ras???
Tamils zijn islamieten en geen christenen en ze zijn ook niet blank noch Germaans.
Bloedgroepen: A+, B+ AB+, O+. En dan dezelfde maar -.
Wat is de bloedgroep van Europeanen? En welke botten structuur?
Oh een Iraniër behoort toe tot de Germaanse stam?
Een heel verward verhaal en religies veranderen door de jaren heen.
Verder weet ik dat u een hekel hebt aan de katholieken maar die hebben een cultuur, protestanten niet.

Beste Elisabeth. u bent uitstekend voorgeprogrammeerd met aaname,s uit uw jeugd.
Protestanten gaan in ieder geval niet gebukt onder kindermisbruik,hebben nooit een Inquisitie of Auto-Fe opgericht, geen brandstapels gebouwd voor andersgelovigen, ze hadden nooit een Bartelomeusnacht, enz.
Tamils zijn Hindoe en geen islamiet.
Iraniers zijn net als Koerden indo Germanen, wonend tussen een zee van Semmieten, maar ze behoren niet tot een Germaanse stam.
Iedereen die DNA bestudeert kan via lichaaamsstoffen, nagaan of hij met een Mongoloide,(mongool) Een Kaukasiër(blanke), een Negroide(neger) te maken heeft. Men kan zelfs nagaan of iemand afkomstig is uit N-Guinea, uit Ghana, of Eskimobloed heeft, en of hij vleeseter was of op knollen overleefde.
Stuur uw DNA voor de aardigheid eens op. U zult verbaasd zijn.
Algemeen Wikpedia.
De herkomst van de Koerden is niet geheel duidelijk. Volgens de Koerdische professor Mehrdad M.R. Izady zijn de Koerden de afstammelingen van de volkeren die zich in de loop van duizenden jaren vestigden in de geografische landstreek die Koerdistan heet.[8] Hun taal, het Koerdisch, waarvan meerdere varianten en dialecten bestaan, is net als het Perzisch een Indo-Iraanse taal. De Indo-Iraanse talen vormen, net als de Germaanse talen, waartoe het Nederlands behoort, een subgroep binnen de Indo-Europese talen.
Iraniers(Perzen) zijn net als de koerden volgens hun DNA Indo Europeanen tussen een zee van Semmieten(alweer volgens hun DNA)

Poendert, uit wat je schrijft, blijkt duidelijk dat je geen kaas gegeten hebt van DNA wetenschap.
Uit het DNA onderzoekt, blijkt juist dat er geen rassen zijn.
Het is gebleken dat elke mens het product is van een eeuwenlange vermenging.

Wat jij aankaart, is niet DAT iemand afstamt van een eskimo, maar dat iemand voor een bepaald gedeelte van een eskimo af stamt.

Zo heb ik YDNA dat van Keltische oorsprong is, maar dat zegt alleen maar iets van mijn vaders kant. (Frankrijk)
Via mijn moeder ben ik waarschijnlijk Germaans. (Duitsland)

Ik weet nog goed, dat het bij ons thuis eigenlijk altijd Frans-Duitse oorlog was. Smile

Beste Ryan. Het maakt niet uit of men het ras of soort of anders noemt. Er zijn duidelijk verschillen tussen mensen.
Die verschillen zijn niet minder dan het verschil tussen bv Honden(rassen)
Een St Bernard is een duidelijk een grotere hond dan een Pekinees, en een Poedel is slimmer dan een Buldog.
En een Mongool is geen Pygmee.
Ik wil ook nog even vertellen dat de gemiddelde Eskimo voor 95% afstamd van andere Eskimo,s, dat heb je ook met de gemiddelde Zweed, die heeft nauwelijks Masai voorouders

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2020 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Icesurfer schreef:
Elisabeth schreef:
Poendert schreef:
Jip schreef:
Even tot de kern van deze discussie: Wat versta jij onder betrouwbaar, Poendert?
Gebeurtenissen die door iedereen te verifiëren zijn, of gebeurtenissen die jou persoonlijk heel erg aanspreken?
En nogmaals: wat wil je nou eigenlijk?
Met een schepje de Sahara uitpluizen naar Delfts blauw?

In eerste instantie wilde ik stellen dat de Bijbelboeken nog het betrouwbaarste instrument zijn dat we hebben, om het verloop van de geschiedenis uit oeroude tijden te reconstrueren.
Hoe leefde men in die oeroude tijden, waar bevonden zich de eerste steden en dorpen, Hoe kwam men aan de kost. Met wie voerde men oorlog en waarom.
Ergens(ik ga het niet uitzoeken) wordt verteld dat Abraham zijn zoon wilde offeren. Hier roept men in onze tijd "Ach en Wee."
Maar zoiets was in die oude tijden niet echt wat bijzonders. Via opgravingen kwamen wij erachter dat onder de funderingen van de toenmalige gebouwen veel menselijke beenderen zijn begraven. Dat moest die tempels via aanbidding, tegen instorten behoeden. Men ging kwistig om met mensenlevens, Aan een beruchte God, "Baal-Zebub, de heer der vliegen" werden zelfs pasgeboren kinderen geofferd,(Zijn afbeelding, gemaakt van metaal werd roodgloeiend gestookt, waarna de levende baby,s in zijn armen werden gelegd.
Ik was in een museum in Denemarken waar Veenlijken waren te bewonderen. Deze mensen waren geofferd aan hun, waarschijnlijk Keltische Goden. De Kelten hadden ook de gewoonte om dieren te bouwen van wilgetakken, het beeld werd gevuld met levende vijanden/slaven en in brand gestoken. Daar komt mogelijk de voorliefde bij de Iguisitie voor brandstapels vandaan?
Veel van dit soort oeroude weetjes zijn via de bijbel uit te pluizen. (bv de Zondvloed via het vollopen van de Zwarte Zee,de plekken van historische steden)
Zoals ik al eerder schreef. De koran gaat hooguit 1300 jaar terug. Boeddhistische en Hindoe geschriften berusten hoofdzakelijk op anecdote,s
Ik ben nieuwsgierig naar dit soort weetjes, en dan zoek ik het uit. Ook via dit soort forums wordt men soms wijzer in die richting.

Heeft u het over de Thora (oude Testament) of over het nieuwe Testament?
De Thora is van de Joodse geschiedenis - mythes en heeft helemaal niets te maken met de Europese geschiedenis. Oeroud noem ik zo'n 50 tot 100.000 jaar geleden. Dus voordat de landbouw begon.

Verder klopt er vaak niets van en zijn het verhalen die overgenomen zijn van andere volkeren, religies.
Het figuur Jezus heeft ook nooit bestaan en is verzonnen door Romeinse overheersers.
De Evangeliën zijn geschreven in het Grieks, 40 tot 70 jaar later en door de Romeinen.

The Root of All Evil - The God Delusion

Typisch en beangstigend die blik. Ja, evil. Ik was er overigens bij toen Richard Dawkins naar Nederland kwam in Groningse kerk.
Heb nog was foto's en videotjes gemaakt. Eens kijken of ik ze nog vind en of het lukt ze naar weerwoord te uploaden.
Die drie monotheistische religies zijn bronnen van haat, onderdrukking, manipulatie, geweld, leed, barbarij en genocide.
Horst Mahler spreekt in video op donnersender over het vreselijke wezen van het joodse geloof t.o.v. de andere volkeren.
Het betreft hier een geestelijke-, historische- psychologische- strijd.

https://donnersender.ru/v/9795

Aanvulling omdat ik de tekst niet meer bewerken kan. Horst Mahler noemt ook ergens " Schuster aus Görlitz "
( Schoenmaker uit Görlitz ) hiermee bedoelt hij Jakob Böhme )
Informatie over Jakob Böhme op wikipedia, natuurlijk nachecken of inmiddels niet door waarheidsministerie bewerkt is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jakob_B%C3%B6hme
https://de.wikipedia.org/wiki/Jakob_B%C3%B6hme
https://en.wikipedia.org/wiki/Jakob_B%C3%B6hme

Quote:
Jakob Böhme, zeitgenössisch Jacob Böhme, (* 1575 in Alt-Seidenberg bei Görlitz; † 17. November 1624 in Görlitz) war ein deutscher Mystiker, Philosoph und christlicher Theosoph. Hegel nannte ihn den „ersten deutschen Philosophen“, weil er als erster philosophische Werke in deutscher Sprache verfasste.

Was een Duits protestants mysticus, filosoof en christelijk theosoof. Hegel noemde hem de eerste Duitse filosoof, omdat hij als eerste filosofische teksten in de Duitse taal vervatte.

In Duitse wikipedia noemen ze hem " theosoof"
In de Nederlandse wikipedia "theoloog"
In de Engelstalige wikipedia Lutheran Protestant theologian.
In feite was hij m.i. zowel filosoof, mysticus, theoloog alsook theosoof.

Dit schrijft de door waarheidsministerie bewerkte Duitse wikipedia over Horst Mahler.
https://de.wikipedia.org/wiki/Horst_Mahler

Dat schrijven ze in Engelse wikipedia over Horst Mahler
https://en.wikipedia.org/wiki/Horst_Mahler

Hier nog de Nederlandse wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Horst_Mahler

Quote:
Categorieën: Duits advocaat Duits terrorist Holocaustontkenner Rote Armee Fraktion Duits rechts-radicaal

Horst Mahlers filosofische werk " Das Ende der Wanderschaft " ( Aleen de waarheid zal ons vrijmaken )
https://wir-sind-horst.com/ende-der-wanderschaft/

Metapedia over Horst Mahler
https://en.metapedia.org/wiki/Horst_Mahler

Quote:
Categories: Content from Wikipedia 1936 births Living people German nationalists Holocaust revisionists

" Die Aufgabe der Geschichte besteht darin die Juden zu Menschen zu emanzipieren. " ( Reactie op zelfbeeld Joodse volk, dat andere volken geen mensen zijn, maar vee. )
Bron : https://donnersender.ru/v/9795

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg