Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 131, 132, 133, 134, 135  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Je bent onnodig moralistisch. Mensen zetten continue de gezondheid van anderen op het spel. Er rijden hier auto's voorbij, wat denk je dat hun uitlaatgassen met mijn gezondheid doen?

Volgens mij ontkent dat niemand en wordt er continu aan gewerkt om het te verbeteren.
Bovendien rechtvaardigt het één het ander niet.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Brabantse ziekenhuizen luiden ook de noodklok:

Brabantse ziekenhuizen houden hun hart vast voor versoepelingen: ‘Onze mensen zijn echt kapot’
De Brabantse ziekenhuizen zijn nog lang niet voldoende hersteld om een tweede golf coronapatiënten aan te kunnen, waarschuwt voorman Olof Suttorp. Hij houdt zijn hart vast voor versoepelingen. ,,Onze mensen zijn echt op. Sommigen hebben een posttraumatische stressstoornis.”

https://www.bd.nl/brabant/brabantse-ziekenhuizen-houden-hun-hart-vast-voor-versoepelingen-onze-mensen-zijn-echt-kapot~a889cfeb/

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 12:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Na weken van oversterfte lag sterftecijfer vorige week lager dan normaal

Speciaal voor Royy, de oversterfte cijfers per week;

Week 14 = 1432
Week 15 = 2055
Week 16 = 1224
Week 17 = 1073
Week 18 = 600
Week 19 = 256
Week 20 = 83

Cijfers ten opzichte van het driejarige gemiddelde.

https://www.nu.nl/coronavirus/6053007/na-weken-van-oversterfte-lag-sterftecijfer-vorige-week-lager-dan-normaal.html#coral_talk_wrapper

Je zou wat oneerbiedig kunnen zeggen dat een aantal voornamelijk hoogbejaarde mensen 'versneld' het laatste zetje heeft gekregen door corona. Daardoor was er een aantal weken oversterfte en sterven er nu minder mensen dan gemiddeld. Deze conclusie wordt ook door het RIVM onderschreven.

De noodopvang in het MECC te Maastricht die speciaal is ingericht voor corona patiënten schijnt al te zijn afgebroken, zonder dat er ooit één patiënt gelegen heeft.

Ik ga er geen voorspelling aan wagen, maar ik denk dat er geen 'tweede golf' komt. Die is er tot nog toe nergens geweest.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Royy schreef:

Ik schaar het onder perspectief. Er wordt geen perspectief geboden, terwijl onderzoek er op wijst dat dat perspectief er voor de meerderheid van NL wel is. En er worden geen cijfers openbaar gemaakt, gister ook weer bij Op1 op tafel gelegd door Bert Slagter en Maurice de Hond. Terwijl de Britse overheid dat wel doet. Ik wil weten op basis waarvan de overheid dit besluit. Heb ik recht op.

Er wordt wel degelijk perspectief geboden. We mogen weer met meer mensen afspreken. Straks gaan de terrassen weer open. Straks gaan de grotere kinderen ook weer naar school. De zwembaden kunnen weer open.

Maurice de Hondt denkt het altijd beter te weten. Een paar jaar terug wist hij echt veel beter dan de politie en alle criminologen wie die moord gepleegd had.
Nu denkt hij het beter te weten dan alle virologen.
Ik houd zo veel mogelijk anderhalve meter afstand. Dat beschadigd de economie echt helemaal niet.
Wel jammer dat gisteren de terrassen nog niet open waren. Best mogelijk dat het RIVM te voorzichtig is, maar ook heel best mogelijk dat Maurice de Hondt er helemaal naast zit. Wie zegt het nu zeker te weten liegt.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Na weken van oversterfte lag sterftecijfer vorige week lager dan normaal

Conclusie van nu.nl klopt niet. Je kunt duidelijk zien dat er nog steeds een oversterftesaldo is van +83. Wil je het nog iets duidelijker zien, kijk dan op de website van het CBS:
https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/corona/medisch/hoeveel-sterfgevallen-zijn-er-per-week-

De oversterftelijn daalt wel, maar zit nog duidelijk boven het gemiddelde.

Quote:

Week 14 = 1432
Week 15 = 2055
Week 16 = 1224
Week 17 = 1073
Week 18 = 600
Week 19 = 256
Week 20 = 83

Ook hier: waar komt die plotselinge daling in week 16 toch vandaan? Rolling Eyes

Quote:
Ik ga er geen voorspelling aan wagen, maar ik denk dat er geen 'tweede golf' komt. Die is er tot nog toe nergens geweest.

Volgens mij zijn er ook nog nergens twee weken voorbij na versoepeling van maatregelen.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Corwin schreef:
Maurice de Hondt denkt het altijd beter te weten.

Valt me ook echt op dat Royy nu met Maurice de Hond loopt te leuren. Hier een vrij feitelijk weerwoord op wat Maurice de Hond allemaal 'uitkraamt': https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/19/maar-heeft-maurice-de-hond-gelijk-a4000276

Hij schraapt wat informatie bij elkaar en is natuurlijk een behoorlijk mediageil persoon. Zijn beweringen kunnen feitelijk best kloppen, maar hij is erg selectief. Bovendien spreekt hij zichzelf op diverse punten tegen.

Het is ook geen óf of verhaal. Als aangetoond wordt dat Covid zich verspreidt via aerosolen, dan houdt dat niet in dat het niet op een andere manier verspreid kan worden.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

De Brabantse ziekenhuizen zijn nog lang niet voldoende hersteld om een tweede golf coronapatiënten aan te kunnen, waarschuwt voorman Olof Suttorp.

Patienten overplaatsen naar andere delen van Nederland waar het een stuk rustiger is.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Volgens mij zijn er ook nog nergens twee weken voorbij na versoepeling van maatregelen.

China, Zuid-Korea, Denemarken, Oostenrijk en zo zijn er vast wel meer landen.

Er is nog nergens een tweede golf ontstaan Cool

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
Wie zegt het nu zeker te weten liegt.

Niets is zeker Corwin, ik probeer me wat meer aan cijfers vast te houden en kwam nog een aardig artikeltje tegen ter ondersteuning van BMR vaccinatie bij ouderen:

https://www.contractpharma.com/content-microsite/covid-19/2020-05-11/report-says-mmr-vax-campaigns-may-protect-against-covid-19

Hong Kong is an example of a population which extended MMR vaccination campaigns to include many adults. A city with nearly the same population as New York City, and located just over 500 miles from Wuhan where the pandemic began, Hong Kong has seen only four COVID-19 deaths. By contrast, New York City has had 14,482 confirmed COVID-19 deaths and 5,313 probable COVID-19 deaths during the same period.

Weliswaar een artikeltje van 11 april, maar het dodental staat nog steeds op 4 en het aantal besmettingen op 1066 (vandaag +2).

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 17:00 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Zou heel mooi zijn als de oplossing zo eenvoudig zou blijken. Maar ik blijf ook daarover een beetje voorzichtig. Kan namelijk heel best zijn als er (ook) andere factoren een rol spelen.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
Maar ik blijf ook daarover een beetje voorzichtig.

Is een totaal onschuldig prikje, ik heb er ook geen last van gehad. Wordt tegenwoordig zelfs aanbevolen als je op reis gaat naar landen in Afrika en Azie, waar steeds meer mazelen voor komt de laatste jaren.

Corwin schreef:
Kan namelijk heel best zijn als er (ook) andere factoren een rol spelen.

Dat geloof ik ook wel, maar dan heb je een deel alvast uitgesloten wat natuurlijk winst is. Ik zie het maar als kansverkleining, niets meer en niets minder. Voorkomen is beter dan genezen.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Je hebt anders nog geen enkele bron gegeven Royy... dus ik heb geen idee waar je 'alle onderzoeken' vandaan haalt.

Onze eigen Jaap van Dissel herhaalt iedere keer dat ie in de Kamer zit dat 97% nauwelijks ergens last van heeft.

Quote:
Bovendien bestaat deze ziekte nog geen half jaar. Wat verwacht je dan van onderzoeken over de lange termijn complicaties?

Klopt, da's waar. Maar nu ben je net een 5G-gekkie. Weet jij veel wat 5G op langere termijn doet... Rolling Eyes

Quote:
Is van een geheel andere orde. Uitlaatgassen zijn geen pandemie.

Nope, maar wel gedrag van mensen dat de gezondheid van anderen (bewust!) schaadt. Als je nu een beroep doet op dat mensen anderen niet in risico mogen brengen...

Quote:
Ligt voor je neus, maar je wilt het niet accepteren.

Nope, de Nederlandse overheid geeft haar cijfers niet vrij. Ze hebben zelfs de WOB uitgeschakeld. Boefjes.

Quote:
Tja. Je beweert zelfs dat de lockdown geen effect heeft... tja.

Ontken t maar. De R0 zat volgens het RIVM op 16 maart al rond de 1. Na 16 maart schommelt die tussen de 0.7 en 1. Het effect van de maatregelen voor 16 maar was dus veel groter dan die van 16 maart.

Quote:
Hier een vrij feitelijk weerwoord op wat Maurice de Hond allemaal 'uitkraamt'

Weer een risico-avers antwoord....

"Kortom: er is vooralsnog geen wetenschappelijke grond om zonder risico’s de anderhalvemeterregel af te serveren.".

Ik zou dat omdraaien, er is geen wetenschappelijke grond voor de anderhalvemeter-regel. En is t nou 1,5m of 2m (Zweden)? Tsja.

Quote:

Met Pasen was de Overheid ook in paniek. Veel te druk overal. Wat was het effect op het aantal besmettingen 2 weken later eigenlijk? 0,0. Ik ga je voorspellen, als het met Pinksteren weer goed weer is (waar het wel op lijkt): de drukte is nog veel groter en de rijen om om 12u het terras op te kunnen zijn mega. Overheid weer in paniek.

Maar over 2 a 3 weken weten we het. Hemelvaartsdag was druk, dus over 2 a 3 weken moet het aantal weer oplopen. Moet je wel corrigeren voor dat de overheid er blijkbaar eindelijk is geslaagd voldoende testcapaciteit te regelen, dus het aantal ziekenhuisopnames lijkt me de meest objectieve maatstaf.

Laatst aangepast door Royy op Vr Mei 22, 2020 18:17, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 18:15 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Dank, heel goed, da's de meest objectieve manier die we nu hebben om t te meten.

Quote:
Je zou wat oneerbiedig kunnen zeggen dat een aantal voornamelijk hoogbejaarde mensen 'versneld' het laatste zetje heeft gekregen door corona. Daardoor was er een aantal weken oversterfte en sterven er nu minder mensen dan gemiddeld. Deze conclusie wordt ook door het RIVM onderschreven.

Dat denk ik ook. Hoe triest dat ook is in individuele gevallen. En ik snap ook heel goed dat dit voor zorgmedewerkers traumatiserend is, berichtje wat Cliff aanhaalde.

Quote:

Ik durf er geen voorspelling over te doen. Er zou zomaar een tweede golf kunnen komen. De grote vraag is hoe dodelijk die gaat zijn. In ieder geval moeten we in geval die tweede golf de risico-groepen isoleren, dat is nu niet het beleid.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik vroeg me af of Coronadoden iets met onze genen te maken heeft.
Het lijkt dat bv in Afrika het Corona virus zeer weinig toeslaat, terwijl het virus zich in Azie en Europa prima vermaakt.
Toen vroeg ik me af wat de genetische verschillen waren tussen Afrikanen en de rest van het mensdom. Dat bleek oa in de voorouders van deze mensen te zitten.
Alle mensen buiten Afrika blijken genetisch, Neanderthaler genen te bezitten, waarbij plaatselijk nog wat andere verschillen bestaan.
Nu is het mijn vraag of de genetische aanwezigheid van Neanderthaler bloed, een mede oorzaak kan zijn voor de mate van bevattelijkheid van overlijden door dit speciale virus.
Het is wel bekend dat het Neanderthaler gen invloed heeft op de weerstand tegen sommige virussen/bacteriën.
Ik vind dat ook dit moet worden onderzocht. Dat moet mogelijk zijn zonder in het racisme modus te belanden.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik vroeg me af of Coronadoden iets met onze genen te maken hebben.
Het lijkt dat bv in Afrika het Corona virus zeer weinig toeslaat, terwijl het virus zich in Azie en Europa prima vermaakt.
Toen vroeg ik me af wat de genetische verschillen waren tussen Afrikanen en de rest van het mensdom. Dat bleek oa in de voorouders van deze mensen te zitten.
Alle mensen buiten Afrika blijken genetisch, Neanderthaler genen te bezitten, waarbij plaatselijk nog wat andere verschillen bestaan.
Nu is het mijn vraag of de genetische aanwezigheid van Neanderthaler bloed, een mede oorzaak kan zijn voor de mate van bevattelijkheid van overlijden door dit speciale virus.
Het is wel bekend dat het Neanderthaler gen invloed heeft op de weerstand tegen sommige virussen/bacteriën/ziekten.
Ik vind dat ook dit moet worden onderzocht. Dat moet mogelijk zijn zonder in het racisme modus te belanden.

Kenia -50 doden. Z-Afrika 369 doden Libie- 5 doden Ethiopië-561-doden. Marokko-169.
VS-94.729 Nederland-5.794 Spanje-27.940
Dit buiten het aantal inwoners per land.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 21:06 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Waar baseer je dat op? Ik heb nog niemand gezien die volledig genezen was zonder klachten. Ik heb tienduizenden gezien die klagen over maandenlange problemen.

Maar de miljoenen die genezen zijn zonder verdere klachten hoor je niet, Cliff.

Mijn praktijkervaring:

Mijn broer (57): positief getest in Duitsland. Drie dagen hoesten, een beetje koorts en dat was 't. Mijn schoonzus (57) moet het ook gehad hebben, want ze slapen in één bed. Ze heeft niks gemerkt.

Hun dochter (19): drie dagen hoesten, een beetje koorts en klaar. Haar vriend (19, profvoetballer): kerngezond en heeft niets gemerkt.

Bevriend echtpaar: zij (55, verpleging) flink ziek, flink hoesten, positief getest maar na een week volledig opgeknapt.
Hij (58 ) mag niet naar zijn werk in de vleesverwerkende industrie i.v.m. besmettingsgevaar. Ze zijn dus de hele dag samen thuis, maar hij heeft geen klachten. Hij heeft geen grammetje vet op z'n lijf, is niet-roker en fervent (atletiek) sporter.

Ikzelf: carnaval gevierd, twee weken later keelpijn die anders aanvoelde dan 'gewone' keelpijn. Geen koorts, keelpijn verdween na 'n paar dagen, ben niet getest dus ik weet 't niet. Mijn vriendin: klachten met ademhaling, maar niet typisch voor Covid-19. Geen koorts, de dokter vermoedt een allergie.

Samengevat:

8 personen, waarvan 5 met klachten. twee daarvan getest en beiden positief. Geen van de 8 ernstige klachten die blijvende schade tot gevolg hebben.

Ik denk dat dit redelijk representatief is. Van alle positief geteste personen in Nederland is de overlijdenskans minder dan 1%, het is dus best 'normaal' dat bij 5 mensen met klachten niemand is die er ernstig aan toe is of ernstig aan toe is geweest.

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2020 7:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik weet het niet Mopper, ik zou er eerst wel eens een echte studie naar willen zien. Over het herstel van Covid weten we nagenoeg nog niets, anders dan wat mond-tot-mond ervaringen. Maar zoals je zelf ook al aangeeft: door dat er nauwelijks getest wordt weten we totaal niet of het Covid-19 betreft of een verkoudheid.

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2020 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Poendert schreef:
Ik vroeg me af of Coronadoden iets met onze genen te maken hebben.
Het is wel bekend dat het Neanderthaler gen invloed heeft op de weerstand tegen sommige virussen/bacteriën/ziekten.

Kenia -50 doden. Z-Afrika 369 doden Libie- 5 doden Ethiopië-561-doden. Marokko-169.
VS-94.729 Nederland-5.794 Spanje-27.940
Dit buiten het aantal inwoners per land.

Dan keek ik verder op Afrika. Gemiddeld veel minder doden dan in Europa of Z-Oost Azie.
Nigeria, een enorm land met 140 miljoen inw, heeft maar 221 doden. Ghana heeft er maar 31.
Wat zijn de verschillen tussen Afrika en het hoogopgeleide Europa en Z-Oost Azie. Aan de armoede kan het ook niet liggen. Ook in Azie zijn straatarme landen waar het redelijk gaat.
Oogkleppen opzetten en verblind de racismekaart trekken zal ook niet helpen. Ook Oost-Europa lijkt mee te vallen wat Corona betreft. Daar gooide men de resistentie onlangs op een TBC medicijn dat men daar nog slikte.
Wel verschillen met O-Europa en het zwalkende beleid van Rutte, is de daadkracht die in Oost-Europa door hun regeringen wordt genomen, Ik heb een bekende die een enorme fabriek in Polen heeft neergezet. Daar kreeg men opdracht om monddoekjes te gaan maken in de complete fabriek. Dat werd zonder morren meteen opgelost.
Gisteren zag ik, ik meen op de TV, dat hier zelfs na maanden het monddoekjes probleem nog niet helemaal is opgelost.
Ik kwam op deze uitzoekerij nadat ik via een westerse zender een NGO hoorde klagen over het leed dat over Z-Afrika werd uitgestort via de Corona crisis. Bleken er in Z-Afrika maar 369 doden te zijn. Hoe durven die NGO figuren.
Nogmaals. Ligt het aan de genen.

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2020 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Poendert schreef:
Ook Oost-Europa lijkt mee te vallen wat Corona betreft. Daar gooide men de resistentie onlangs op een TBC medicijn dat men daar nog slikte.

Bij het Erasmus UMC in Utrecht en het RadboutUMC in Nijmegen zijn ze nu bezig met een grootschalig onderzoek naar het TBC vaccin. In eerste instantie hebben ze 4000 zorgmedewerkers gevaccineerd en nu zijn ze bezig met 1600 ouderen (60 +) te vaccineren. Mogelijk zou het TBC vaccin het ziektebeeld bij corona milder laten verlopen.

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2020 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:

Is een totaal onschuldig prikje, ik heb er ook geen last van gehad.

En volgende week wordt er van een eiland in Indonesië ontdekt met de hoogste saffraan consumptie ter wereld dat er een opvallend mild ziekte verloop is. Hup dan gaan we met z'n allen grote hoeveelheden saffraan consumeren. De week er op gaan we allemaal Cubaanse sigaren roken. En daarna drie maal daags rode bieten compressen op ons gezicht aanbrengen.

Echt ik wacht gewoon nog even rustig af tot de onderzoekers een en ander werkelijk goed onderzocht hebben.
BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2020 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
Real schreef:

Is een totaal onschuldig prikje, ik heb er ook geen last van gehad.

En volgende week wordt er van een eiland in Indonesië ontdekt met de hoogste saffraan consumptie ter wereld dat er een opvallend mild ziekte verloop is. Hup dan gaan we met z'n allen grote hoeveelheden saffraan consumeren. De week er op gaan we allemaal Cubaanse sigaren roken. En daarna drie maal daags rode bieten compressen op ons gezicht aanbrengen.

Echt ik wacht gewoon nog even rustig af tot de onderzoekers een en ander werkelijk goed onderzocht hebben.

Ik vrees voor jou dat plan A nog wel jaren kan gaan duren, als ze al iets vinden Cool

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2020 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Toch heeft Corwin wel een punt. Ik heb inmiddels gelezen:

1. Je lichaam insmeren met azijn
2. Thee drinken met heel veel verse gember
3. Kurkuma en zwarte peper eten
4. Knoflook prakken en opzuigen
5. Niet je gras maaien, niet je eten koken, geen vlees eten, geen eieren eten, geen melk drinken, etc. (adviseur laat zich raden)
6. Diverse inentingen
7. Chloroquine
8. Vitamine D en Zink
9. etc.

En ja, veel van die zaken hierboven kun je proberen hoor. 't Is niet bij alles 'baat het niet dan schaadt het niet', maar goed: als je wanhoop nabij is...

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2020 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

9. etc.

Zelfs onze eigen overheid met al hun experts weet het allemaal niet meer. Eerst waren ze fel tegen mondkapjes, nu hebben ze uit wanhoop een complete beschrijving online gezet hoe je zelf mondkapjes kan maken Very Happy Very Happy

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2020/05/09/covid-19-niet-medisch-mondkapje

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2020 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
Maar de miljoenen die genezen zijn zonder verdere klachten hoor je niet, Cliff.

Van de meerderheid die de ic overleeft hoor je ook niet. Ik denk dat dit een deel door de media komt, die toch graag negatieve berichten brengen.

Royy schreef:
Onze eigen Jaap van Dissel herhaalt iedere keer dat ie in de Kamer zit dat 97% nauwelijks ergens last van heeft.

Als er geen maatregelen genomen zouden zijn dan denk ik dat het percentage heel wat lager zou zijn.

BerichtGeplaatst: Za Mei 23, 2020 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:

Ik vrees voor jou dat plan A nog wel jaren kan gaan duren, als ze al iets vinden Cool

Volgens mij is plan A dat er over de hele wereld en zeker ook in Nederland heel erg veel onderzoek gedaan wordt naar heel veel verschillende oplossingen. En ook naar BMR vaccin. En als dat vaccin echt een goede invloed heeft zullen ze dat echt wel uit vinden.
Uitbraak coronavirus
  Weerwoord forum index » Buitenland