Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Ik zou bijna een veganist worden. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 15:47 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Natubico schreef:
Cliff schreef:
Ik snap je zendingsdrang dan ook niet zo.

De vorige post dezerzijds nog maar 'ns goed doorlezen dan.
Er staat ook nog iets over empathie en over aangename en waardevolle consequenties.
En ja, dat laatste kan als 'n soort eigenbelang bezien worden.
-

Ja, vooral als het over moslims of joden gaat.

BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Ik zal nooit Veganist worden. Ik vind dat een vorm van discriminatie. Dan sluit je een deel van de schepping (carnivoren en omnivoren) uit van de natuurlijke evolutie.
Als er geen carnivoren en omnivoren waren zouden de herbivoren zich ongebreideld vermeerderen totdat alle voedsel opgevreten was, waarna alle leven zou uitsterven.
Voornoemde vleeseters zorgen ervoor dat de evolutie blijft draaien. Zonder die vleeseters zou de evolutie zinloos zijn. Dan heeft het geen nut dat een diersoort of mens beter wordt dan zijn buurman, harder kan lopen of beter kan klimmen. Dan vreet iedereen gewoon door tot de pot op is, en sterft daarna alle leven uit.

Vergeet niet dat herbivoren en frugivoren 'n heel uitgebalanceerd libido hebben, wat inhoudt dat zij perfect aanvoelen in hoeverre er nieuwe geboortes moeten of kunnen plaatsvinden.
Plus dat ze zich, indien beide gevallen zich niet voordoen, heel goed daarnaar kunnen gedragen.
Bovendien zou de natuur, als bovenstaande niet perfect zou werken om de populatie binnen de perken te houden, er wel door middel van ziektes voor zorgen dat de alsnog nodige correcties zouden plaatsvinden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Dan was ik een tijd geleden toezichthouder voor een antikraakbeweging. Daar kwam een gejurkte bloemetjes juffrouw mij vertellen dat ze een aantal kuikens had gered uit een kippenfokbedrijf. Die zou ze levenslang beschermen.
Vaak bekeek ik die kippen.

Waar dan wel? Bij die bloemetjesjuffrouw thuis of in het kraakpand waar de "toezichthouder van de anti-kraakbeweging" 'n oogje had dichtgeknepen en die juffrouw met haar geredde kuikens onderdak had verleend?
Poendert schreef:
De kippen in de reguliere kippenhouderij waren veel beter af.

Vooral de mannelijke kuikens zeker.
Als die juffrouw ze niet gered had waren ze al op hun derde of vierde bestaansdag levend versnipperd geweest.
https://www.youtube.com/watch?v=aK299Ck1XQI
Poendert schreef:
De kippenboer kon zich namelijk geen zieke kippen veroorloven. Dan ging hij over de kop. Een boer die zijn dieren niet goed verzorgt gaat namelijk altijd failliet.

Als dat zo zou zijn, zouden er nauwelijks of geen kippenhouderijen meer zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=6tmVfEEQA3I
-
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 18:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Vergeet niet dat herbivoren en frugivoren 'n heel uitgebalanceerd libido hebben

Ja, gewoon geen. Bovendien stinken ze wat ze wassen zichzelf niet met zeep.

Quote:
wat inhoudt dat zij perfect aanvoelen in hoeverre er nieuwe geboortes moeten of kunnen plaatsvinden.

Lukt mij met condooms ook heel aardig. Bovendien heb ik geen seks voor geboortes van kinderen... dat heeft geheel andere redenen Laughing

BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Welke boerenlul komt daar weer met z'n strontlaarzen door de porseleinkast denderen?
BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2020 22:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tja, als je onzin blijft uitkramen moet je niet raar opkijken als je af en toe een stevig weerwoord krijgt Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Apr 24, 2020 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

[quote="Natubico"]
Poendert schreef:
Dan was ik een tijd geleden toezichthouder voor een antikraakbeweging. Daar kwam een gejurkte bloemetjes juffrouw mij vertellen dat ze een aantal kuikens had gered uit een kippenfokbedrijf. Die zou ze levenslang beschermen.
Vaak bekeek ik die kippen.

Waar dan wel? Bij die bloemetjesjuffrouw thuis of in het kraakpand waar de "toezichthouder van de anti-kraakbeweging" 'n oogje had dichtgeknepen en die juffrouw met haar geredde kuikens onderdak had verleend?
Poendert schreef:
De kippen in de reguliere kippenhouderij waren veel beter af.

Vooral de mannelijke kuikens zeker.
Als die juffrouw ze niet gered had waren ze al op hun derde of vierde bestaansdag levend versnipperd geweest.
https://www.youtube.com/watch?v=aK299Ck1XQI
Poendert schreef:
De kippenboer kon zich namelijk geen zieke kippen veroorloven. Dan ging hij over de kop. Een boer die zijn dieren niet goed verzorgt gaat namelijk altijd failliet.

Als dat zo zou zijn, zouden er nauwelijks of geen kippenhouderijen meer zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=6tmVfEEQA3I
-[/quote
Die bloemetjesjurk had me gevraagd of ze een oud met gaas afgesloten gashok als kippenren mocht gebruiken.
In het gebouw verbleef ook een foto-kunstenaar.
Enkele weken later probeerde een deugend figuur mij voor de AH, de foto van een ineengezakte Plofkip in de handen te drukken. Ik herkende de kip aan zijn scheefgegroeide kam als een protegee van de bloemetjesjurk.
Beste Natub. Als je zelf nooit serieus met dieren bent omgegaan en voor hen hebt gezorgd, moet je jezelf ook geen kennis over dieren aanpraten.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 24, 2020 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Wie nog niet eens bij machte is om op dit forum te quoten zoals het hoort kan dit beter eerst gaan leren in plaats van andere deelnemers te capittelen over de inhoud van hun bijdragen.
-
BerichtGeplaatst: Vr Apr 24, 2020 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Natubico schreef:
Wie nog niet eens bij machte is om op dit forum te quoten zoals het hoort kan dit beter eerst gaan leren in plaats van andere deelnemers te capittelen over de inhoud van hun bijdragen.
-

Welke bijdragen?
Jij doet niks anders dan drammen, jengelen, en zeiken.
Geef dan zelf het goede voorbeeld, gooi je pc uit het raam, ga in een plaggenhut op de hei wonen.
Met je koolmeesjes, en je slakjes.
Om het maar niet te hebben over je onnatuurlijke fietstochtjes, terwijl je een hele hoop kabaal loopt te schoppen over de eerste mensen die een boot maakten van een boomstam.
Je bent gewoon een nepfiguur. Een soort Jomanda. Kwakzalver dus.
In de middeleeuwen stonden figuren zoals jij hondenstront te verkopen als een middel tegen kiespijn.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Apr 24, 2020 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Jip schreef:
Je bent gewoon een nepfiguur. Een soort Jomanda. Kwakzalver dus.
In de middeleeuwen stonden figuren zoals jij hondenstront te verkopen als een middel tegen kiespijn.

Dit is eigenlijk voldoende antwoord op de meeste bijdragen van Natubico. Spaart 'n hoop zinloze discussie.

BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2020 4:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Laughing Laughing Laughing Laughing

Bad loosers.

Gaan maar weer natrappen, shirtje trekken,. spugen, enz. als 't met legale middelen niet lukt om hun verwrongen homoseksuele kijk op het leven onweersproken te krijgen.

Wat 'n ouwe zielepoten.

Sodemieter dan op als je er niks van snapt of niet kunt verdragen dat anderen 'n andere mening erop na houden.

Dit is 'n discussieforum en dus geen toilet voor incontinente azijnpissers.
-
BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2020 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

QED.

Je voedingsevangelisatie wekt afkeer op Natubico en leidt er uiteindelijk toe dat je niet serieus genomen wordt.

Ik zeg het alleen eerlijk, maar ik vind tegelijkertijd dat jij je daar niets van moet aantrekken. Ik vind wel dat je je het ook moet realiseren. Met prediken bereik je namelijk het tegenovergestelde: meer afkeer voor de filosofie die jij zo graag wilt verspreiden.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2020 2:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Hier wordt niet gepredikt, hier wordt gediscussieerd.

Iemand stelt dat hij nooit veganist zal worden en vermeldt daar 'n aantal redenen voor.
Iemand anders, die zelf veganist is, reageert daarop met argumenten die beogen de genoemde redenen te ontkrachten.

Dit topic gaat over Veganisme; dus mogen degenen die zelf veganist zijn er misschien gewoon aan deelnemen en hun visie vermelden zonder dat allerlei buitenstaanders in deze ertussendoor komen etteren met voornamelijk op de persoon gerichte loze bijdragen?

Wie dit thema niet interesseert of wie hier geen met de zijne strijdige meningen over wil lezen, die laat 't toch gewoon links liggen.
-
BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2020 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Heb hierboven al betoogd dat veganistische voedingspatronen en dan met name ook het Rauw-vruchtarisme heel goed de weerbaarheid tegen het corona-virus zullen kunnen verhogen.

Maar volgens sommigen is dat allemaal maar gepreek dat alleen maar aversie zou opwekken.

Nou, dan laten we andere vegans maar 'ns aan het woord:

https://happyvegan.nl/vegan-leven/help-jouw-afweersysteem-je-te-beschermen-tegen-het-corona-virus/

Citaat:

"Alles wat vegan is, is beter dan niet vegan. Maar fastfood en taart helpen je niet dat extra te geven voor jouw gezondheid en dus afweersysteem!
Je moet proberen echt eten te eten: RealFood! Dat wil zeggen, groentes, fruit, granen, peulvruchten, noten, zaden, kruiden en specerijen. En dus zo min mogelijk bewerkt voedsel".

Zou 't trouwens wel interessant vinden om gegevens te verkrijgen over de vraag of er ook vegans waren/zijn onder de corona-lijders tot nu toe en zo ja, hoeveel.

Dat er ook rauw-vruchtariers onder zijn kan als onwaarschijnlijk betiteld worden, maar die zijn er dan ook nog maar erg weinig.
-
BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2020 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wij van WC eend...

BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2020 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Kunnen 't weten.
BerichtGeplaatst: Do Apr 30, 2020 0:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Had je werkelijk iets anders verwacht van de website www.happyvegan.nl?

BerichtGeplaatst: Do Apr 30, 2020 22:22 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nou ja, normaal gesproken lijken veganisten sec niet zo heel erg verlangend naar nog verder gaande principes als Rauw-veganisme, Vruchtarisme en Rauw-vruchtarisme.
Wanneer men de websites bekijkt dan gaat 't er vooral om zoveel mogelijk lekkere hapjes en gerechten te vinden die als vegan vervanger kunnen dienen voor velerlei lekkernijen die normaal gesproken dierlijke ingredienten bevatten.

Heb er al 'ns op moeten wijzen dat ze vaak klagen over hoe ze verbaal worden aangevallen door niet-vegans, maar zelf in 'n aantal gevallen ook niet bepaald fijntjes reageren op mensen die ook het leven en welzijn van planten respecteren, zoals Vruchtariers.

Daarom was 't toch niet helemaal verwacht dat deze vegan site uitdrukkelijk schrijft dat je voor weerstand niet veel opschiet met allerlei fastfood en gebakjes, maar dan toch echt wel "groentes, fruit, granen, peulvruchten, noten, zaden, kruiden en specerijen" moet hebben en dan ook nog "zo min mogelijk bewerkt".

Helemaal zoals sommige rauw-vruchtariers dat dus al 'n tijd op dit forum verkondigen, maar daar steevast hoog van de toren voor beschimpt worden door met name enkele deelnemers die inmiddels het coronavirus aan den lijve schijnen te ondervinden of andere afstraffingen vanwege de natuur, zoals de ziekte van Parkinson.
-
BerichtGeplaatst: Do Apr 30, 2020 22:40 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ook interessant voor het Veganisme:

Corona blijkt stuk harder toe te slaan in gebieden met intensieve veehouderij

https://www.ad.nl/binnenland/corona-blijkt-stuk-harder-toe-te-slaan-in-gebieden-met-intensieve-veehouderij~a21d0df6/

"Corona blijkt een stuk harder toe te slaan in gebieden met intensieve veehouderij, zoals Oost-Brabant en Noord-Limburg. Er zijn sterke aanwijzingen dat luchtkwaliteit een rol speelt. Het RIVM en universiteiten broeden op onderzoek naar een verband tussen veehouderij en de impact van het virus. ‘Mensen in gebieden met veel luchtvervuiling moeten beter beschermd worden.’"

"In Oost-Brabant en Noord-Limburg ligt het aantal besmettingen en ziekenhuisopnamen vanwege Covid-19 fors hoger dan in de rest van Nederland. Het aantal coronadoden is in sommige gemeenten zelfs meer dan tien keer zo groot als in veel andere provincies".

Dus niet carnaval, militaire bases, en wat er nog zoal genoemd pleegt te worden, maar intensieve veeteelt.
-
BerichtGeplaatst: Vr Mei 01, 2020 0:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En zo vindt elke ruiter zijn stokpaardje...

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg