Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 139, 140, 141  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Real schreef:
In Azie is heel goed dergelijk vlees te eten, omdat het eerst langdurig en lang verhit wordt, zodat alle bacterieen en eventuele virussen worden gedood. Ik ben diverse keren in Azie geweest en at met een gerust hart bij een straat stalletje. Nergens last van gehad. Het eten van de civetkat is officieel verboden, maar niet onmogelijk, maar je betaalt daar een godsvermogen voor.

Het gaat m.i. niet om lang verhitten, het gaat om wat je eet. De mens eet geen roofdieren. Waarom niet? En waarom zie je steeds problemen bij het eten van dergelijke dieren?

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Kippen zijn ook roofdieren. Kippen jagen op kleine dieren zoals muizen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 14:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik mis België op deze kaart. Er zijn in België 183 nieuwe sterfgevallen geregistreerd als gevolg van het coronavirus.

In Nederland gaat het niet veel beter. Het dodental door corona is hier gestegen met 166 naar 1339. Het gaat hard, heel hard.

En een nieuw onderzoek van het toonaangevende Massachusetts Institute of Technology wijst uit dat de ’veilige afstand’ tussen mensen om niet met Covid-19 virus besmet te raken geen anderhalve meter moet zijn, maar minstens zes of zelfs acht meter.

Quote:
Anderhalve meter is niet genoeg.

De onderzoekers hebben met hoge snelheidscamera’s, infraroodtechnieken en een reeks aan andere methoden onderzocht wat er precies gebeurt als iemand hoest of niest. Zij vonden dat bij het hoesten er een snel bewegende wolk van ademhalingsgassen vrijkomt die tot wel zes meter ver kan reiken en dat bij niezen de overbrugde afstand kan oplopen tot acht meter.

De algemene veronderstelling tot nu toe is dat het virus alleen in relatief zware druppeltjes speeksel voorkomt en dat die niet verder komen dan anderhalve meter. Vandaar ook het dringende advies van gezondheidsorganisaties als de WHO en het RIVM om anderhalve meter afstand te houden.

Aerosols
Maar er is steeds meer bewijs dat het virus zich niet alleen ophoudt in relatief zware druppeltjes, maar ook in zogenaamde aerosols, lichte druppeltjes die dus veel verder komen dan anderhalve meter.

De leidster van het onderzoek, professor Lydia Bourouiba van het MIT, is ernstig bezorgd over het huidige concept van ’veilige afstand’. „Wat we uitademen, hoesten of niezen is een gaswolk die ver kan reiken, druppeltjes van allerlei afmetingen met zich mee kan nemen en die dus door een hele kamer kan dragen”, aldus de professor.

Laatst aangepast door Loetje op Do Apr 02, 2020 14:33, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 14:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat ik mis in dit rijtje is dat inkomende passagiers bij aankomst op Schiphol worden getest. Volgens mij geschied dit niet. Waar is men mee bezig? En sowiezo ben ik in heel het land voor meer testen, testen, testen. Want meten is weten.

https://nieuws.schiphol.nl/de-5-meest-gestelde-vragen-over-het-coronavirus-op-schiphol/

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Er zijn onvoldoende tests beschikbaar. Mensen moeten gewoon thuis blijven om verspreiding van het virus tegen te gaan. Dat mensen zich daar niet aan houden is duidelijk. Het virus is daardoor ook op Ameland gearriveerd.
carlos

De politie in India heeft toch wel de meest creatieve geesten binnen de korpsen rondlopen als het gaat om handhaving van de lockdown.

Laughing

Ik denk dat stokslagen beter werken dan dit, maar zelf zou ik er helemaal niet tegen kunnen als ik zo behandeld zou worden, lockdown of niet.

Tedje van Es

Fileman schreef:

Kippen zijn geen roofdieren. Het zijn omnivoren. Een varken is dat ook.
Een adelaar is een roofdier en die eten we niet. Net zo min eten we valken, sperwers buizerds, enzovoorts.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Kippen jagen en roven. Als het nodig is eten ze dezelfde dieren als katten. Van eten van kip kun je ook allerlei ziektes oplopen.
BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Fileman schreef:
Mensen moeten gewoon thuis blijven om verspreiding van het virus tegen te gaan. Dat mensen zich daar niet aan houden is duidelijk. Het virus is daardoor ook op Ameland gearriveerd.

Het heeft er toch alle schijn van dat mensen hier niet de noodzaak van in zien, of willen zien, om allerlei redenen.

Ik kom online zooooveel mensen tegen die sceptisch zijn en die hele lockdown maar onzin vinden.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ook dat nog!

België weer eens op zijn smalst!

Na het werk boodschappen doen: 250 euro boete -

via #1limburg

https://www.1limburg.nl/na-het-werk-boodschappen-doen-250-euro-boete

Een boete van 250 euro voor boodschappen doen na het werk: al verschillende grensarbeiders zijn zo op de bon geslingerd door de Belgische politie.

In verband met de coronacrisis zijn de grenzen gesloten en houdt de Belgische politie strenge controles.
En boodschappen doen mag dus niet, zelfs niet als je als (Neder)Belg toch al in Nederland bent voor je werk.

-------------------

Een politiestaat? Al jaren zijn die champetters zo gek als een draaideur!

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Over de zin en onzin van gezichtsmaskers..

In Azië is het een no-brainer; gezichtsmaskers helpen verspreiding tegen te gaan, punt.

Zelfs een gezichtsmasker wat niet aan de hoogste standaarden voldoet is beter dan geen gezichtsmasker.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Van insiders heb ik begrepen dat een masker vooral helpt om het virus niet uit te hoesten. Je moet dus zieke mensen een masker opzetten (dat gebeurt in de ziekenhuizen ook).
Gezonde mensen hebben er minder aan omdat je dan het juiste masker moet hebben en bij het dragen (en vooral bij het afzetten) de juiste procedures moet volgen. In een gecontroleerde omgeving als een ziekenhuis zal dat kunnen maar bijn dagelijks gebruik op straat zal dat lastiger zijn.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 15:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tedje schreef:
Gezonde mensen hebben er minder aan omdat je dan het juiste masker moet hebben en dan bij het dragen (en vooral bij het afzetten) de juiste procedures moet volgen.

Het juiste masker schijnt dus onzin te zijn. Daar wordt veel te veel nadruk opgelegd. Waarom? Omdat er gewoon veel te weinig zijn. Maar in Azië zijn ze er veel meer aan gewend, dus het zal ook wel een cultureel ingegeven dingetje zijn waarom men er hier niet aan wil. Of dat verstandig is, is vers twee.

Speciaal voor de relativeerders onder ons, hier nog wat cijfers;

https://www.zerohedge.com/health/covid-19-now-third-leading-cause-death-united-states

Covid19 is nu de derde doodsoorzaak in de VS, alleen aan kanker en hartziektes sterven dagelijks nog meer mensen.

Aan griep sterven gemiddeld 153 mensen per dag in de VS.

Aan Covid19 stierven gisteren meer dan duizend mensen, en dat worden er vooralsnog alleen maar meer iedere dag.

Conclusies mag je zelf trekken..

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Burgerjournalistiek in actie: er is niets te doen in ziekenhuizen.

Mediabeelden (MSM) naast beelden van burgers Embarassed

https://www.youtube.com/watch?time_continue=49&v=5pIMD1enwd4&feature=emb_logo
BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Fileman schreef:
Er zijn onvoldoende tests beschikbaar.

Dat hoor ik ook steeds, maar waarom eigenlijk? Wat is precies het probleem?

Lijkt me toch niet zo moeilijk te maken.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Blijkbaar zinloos bepaalde mensen duidelijk te maken, dat HET PUNT IS of mensen AAN corona sterven of MET corona !

carlos schreef:
Tedje schreef:
Gezonde mensen hebben er minder aan omdat je dan het juiste masker moet hebben en dan bij het dragen (en vooral bij het afzetten) de juiste procedures moet volgen.

Het juiste masker schijnt dus onzin te zijn. Daar wordt veel te veel nadruk opgelegd. Waarom? Omdat er gewoon veel te weinig zijn. Maar in Azië zijn ze er veel meer aan gewend, dus het zal ook wel een cultureel ingegeven dingetje zijn waarom men er hier niet aan wil. Of dat verstandig is, is vers twee.

Speciaal voor de relativeerders onder ons, hier nog wat cijfers;

https://www.zerohedge.com/health/covid-19-now-third-leading-cause-death-united-states

Covid19 is nu de derde doodsoorzaak in de VS, alleen aan kanker en hartziektes sterven dagelijks nog meer mensen.

Aan griep sterven gemiddeld 153 mensen per dag in de VS.

Aan Covid19 stierven gisteren meer dan duizend mensen, en dat worden er vooralsnog alleen maar meer iedere dag.

Conclusies mag je zelf trekken..

Laatst aangepast door Icesurfer op Do Apr 02, 2020 16:43, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Ik denk dat het tekort komt doordat de massa productie nog op gang moet komen. Farmaceutische bedrijven kunnen misschien niet direct inspringen op een plotselinge toename van de vraag.
BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 16:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het is inderdaad een nieuwe trend;

Ik zal ook eens gaan posten bij mijn ziekenhuis. Wink

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

George Bush schreef:
Burgerjournalistiek in actie: er is niets te doen in ziekenhuizen.

Mediabeelden (MSM) naast beelden van burgers Embarassed

https://www.youtube.com/watch?time_continue=49&v=5pIMD1enwd4&feature=emb_logo

In Duitsland ook bijna lege IC in Berlijn, "rechtse" burgerjournalist Billy Six
( die "links" Merkelregime in gevangenis Venuzuela wilde laten zitten )

Laatst aangepast door Icesurfer op Do Apr 02, 2020 16:56, in totaal 5 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Fileman schreef:
Ik denk dat het tekort komt doordat de massa productie nog op gang moet komen. Farmaceutische bedrijven kunnen misschien niet direct inspringen op een plotselinge toename van de vraag.

Maar wat is het probleem? Zijn het de grondstoffen? Zijn die zo moeilijk te krijgen?

Ik wil eigenlijk in detail weten waarom ik nu wél naar de apotheek kan lopen voor een zwangerschapstest en niet naar de apotheek kan lopen voor een Corona test. Sterker nog, ik kan zelfs niet naar mijn huisarts lopen voor een Corona-test. Die krijg je niet.

Ik ben nog niet bereid om met vingers te gaan wijzen, maar het snel beschikbaar komen van gemakkelijke tests zou prio 1 moeten hebben. Wanneer je exact weet wie besmet is, dan kun je die groep isoleren. Nu loopt iedereen, besmet of onbesmet, door elkaar heen zonder het te weten. Dat is vragen om problemen. Los van de thuisisolatie. Wie in de supermarkt heeft het virus? Weet jij het?

Ik kan nu zo naar de supermarkt lopen. Lijkt me zeer onverstandig. Als ik een keer hoest in de buurt van de komkommers, appels of tomaten... hoeveel mensen besmet ik dan? OP die manier blijven we bezig.

Testen moeten we hebben. NU.

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Ik weet niet precies hoe een virus test gemaakt wordt. Ik denk dat daar verschillende methoden voor zijn. Je zou een monster kunnen bekijken onder een elektronenmicroscoop of het virus dan te zien is. Of je gebruikt een stof die met het virus reageert. Maar ik ben geen deskundige.

Er zijn vast ook niet voldoende zwangerschapstests aanwezig in Nederland om volgende week 5 miljoen vrouwen te testen.

Aan de testen voor covid-19 wordt natuurlijk gewerkt. Daarvan komen er steeds meer beschikbaar. Maar de vraag naar die tests neem ook toe.
BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Icesurfer schreef:
Blijkbaar zinloos bepaalde mensen duidelijk te maken, dat HET PUNT IS of mensen AAN corona sterven of MET corona !

Ik zie niet in waarom dit HET punt zou moeten zijn. Mensen die aan de griep overlijden hebben meestal ook één of meerdere comorbidities, maar daar hoor je die 'griep-roepers' dan weer nooit over. Het is ook niet raar dat mensen met een slechte gezondheid, en vaak dus mensen op leeftijd, als eerste het loodje leggen maar jullie doen alsof het iets heel bijzonders is.

Zeg dan gewoon dat al die cijfers nep zijn, dan is het tenminste duidelijk.

IK zou die claim echter niet voor mijn rekening willen nemen op dit moment.

Laatst aangepast door carlos op Do Apr 02, 2020 17:00, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Fileman schreef:

Kippen zijn geen roofdieren. Het zijn omnivoren. Een varken is dat ook.
Een adelaar is een roofdier en die eten we niet. Net zo min eten we valken, sperwers buizerds, enzovoorts.

Honderden doden per dag. Een economie die compleet is stilgevallen. Crematoria die het niet meer aankunnen. Een samenleving die totaal is ontwricht. Stille straten, lege pleinen. Wereldwijde ontreddering. Dat is de situatie en waar gaat het hier vervolgens over ? Kippen, muizen en biggetjes...... Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 17:02 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

In Nederland overlijden sowieso gemiddeld ruim 400 mensen per dag. Uit de statistieken kun je volgend jaar halen hoeveel mensen er extra overleden zijn. Het lijkt er op dat er momenteel zo'n dagelijks160 mensen meer overlijden dan voor de uitbraak van het virus. Maar dat aantal neemt misschien later nog toe. Want het virus kan zich nog steeds verder verspreiden. Van de 17 miljoen mensen zijn op dit moment misschien nog maar 100.000 mensen besmet. Maar dat weten we niet precies omdat we niet kunnen testen.
BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Overigens wil ik ook nog even vermelden dat uit alle beschikbare gegevens tot nu toe blijkt dat vrijwel ALLE corona patiënten die komen te overlijden op dezelfde manier dood gaan, namelijk aan een ventilator (beademingsapparaat). Dat was in China al duidelijk, en dat is in de rest van de wereld niet anders. Of dat dan kerngezonde mensen zijn, of mensen met een nierprobleem, of mensen met overgewicht, doet allemaal niets af aan het feit dat de complicaties precies dezelfde zijn.

Dus zeg het maar, ze overlijden MET Corona of DOOR corona? Ik denk dat laatste.

Weerwoord forum index » Buitenland