Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 376, 377, 378  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

https://www.telegraaf.nl/nieuws/892514638/nieuwe-groep-longpatienten-door-corona-je-lichaam-staat-als-het-ware-in-brand

Het longfonds ziet bij Corona-griep slachtoffers een blijvende beschadiging aan het longweefsel ontstaan.
Hierdoor ontstaat een nieuwe groep chronische patienten.

Stikstof in ons overbevolkte landje heeft onze longblaasjes al dermate beschadigd dat we gemiddeld bijna een jaar korter leven...

Rutte vindt massa-immigratie ''geweldig'' en als je moeder overlijdt dan noemt die het ''een kans''.

Economische groei (whatever it means ?) , massa-immigratie en vluchtelingenopnames staan boven aan de lijst van
de kenttergekke meanstream-partijen.

Partijen die de afgelopen 25 haar de veroorzakers van problemen consequent geld toestoppen en dan
verbaast staan dat de problemen groeien.

Wij worden geregeerd door kwakzalvende tuiniers die het onkruid water en mest geven onder het
mom dat ''zij de problemen oplossen''.

Onderwijl worden de echte problemen alsmaar groter.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

George Bush schreef:
Deze week was er een mevrouw bij Pauw die vertelde dat ze het virus had gehad en na 3 dagen weer 9 kilometer kon joggen. Rob Jetten en Jeroen Pauw keken alsof ze het in Keulen hoorden donderen.

Ah, je hebt naar Jensen gekeken? De Alex Jones van Nederland. Very Happy

Ik luister ook wel eens een stukje, voor het 'tegengeluid'.

Het corona virus oplopen is een heftige aanslag op je longen, heel wat anders dan de gewone griep. Het feit dat sommige/veel mensen er met lichte klachten vanaf komen betekent niet dat het daardoor ongevaarlijk is, integendeel zelfs. En ik geloof ook dat er mensen zijn die ZEGGEN dat ze het hebben gehad, zonder dat ze dat met zekerheid weten want alleen de zwaardere gevallen worden getest. Het is een beetje in de mode, niet waar?

Een vriend noemde laatst ook een hele waslijst aan mensen op die volgens hem het virus hadden opgelopen. Ik vroeg aan hem, hoe weet je dat zo zeker, hoeveel daarvan zijn er daadwerkelijk getest? Bleek dus maar te gaan om eentje.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Waar wringt nu eigenlijk de schoen?

Het is werkelijk ronduit schandalig dat farmaceutisch bedrijf Roche uit Zwitserland zich flink wil verrijken door haar geheime recept voor het testen op het corona virus niet te delen.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Real schreef:
Medina van 1 jaar is positief getest op Corona en ligt aan de beademing in Leiderdorp

Dit is geen beademing. Dit is gewoon een neus slangetje waar extra zuurstof mee wordt toegediend.

Een beademing machine is met een pomp en mensen worden geïntubeerd met een tube.

En dit is beademing, via een snee in de luchtpijp. (tracea) Vaak gebruikt voor coma patïenten.

En hier is de pomp die aangesloten is op een zuurstof fles (dit was vroeger, nu aangesloten op een connectie in de muur)

En dit is de beademing zonder intuberen. Dus geen slangetje in de neus.

Oude mensen met een COP zitten thuis met een zuurstof fles en slangetje voor extra zuurstof maar dat is geen beademing.

Trouwens iedereen die onder narcose wordt geopereerd, wordt geïntubeerd en aangesloten op een beademing machine.
Of handmatig met een ballon beademd.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Met dank voor je duidelijke uitleg Elisabeth! Feit is wel dat een kind van 1 jaar positief is getest. Laten we hopen dat ze hier op een goede manier uitkomt!

Wil ik nog even terug komen op het tekort aan testmogelijkheden in Nederland.

In Irak is inmiddels een lab opgezet met Chinese hulp, waar het mogelijk is om 1000 testen per dag te doen:

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 13:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De schoen wringt hem volgens mij vooral bij de draconische maatregelen die van kracht zijn. Feitelijk worden al onze democratische rechten terzijde geschoven, en zelfs ons recht om ons vrij te bewegen, om te gaan en staan waar we willen, wordt in de meest letterlijke zin ingeperkt. Daarnaast wordt er met enorme bedragen geschoven voor economische steun pakketten, een slordige 10% van de gehele economie, waarvan redelijkerwijs mag worden aangenomen dat de gewone burger daar niet of nauwelijks van zal gaan profiteren (want zo gaat dat altijd).

Het gaat allemaal zo snel dat niemand echt goed zicht heeft op wat er nu feitelijk gebeurt.

Enige scepsis daarover lijkt me inderdaad wel op z'n plaats, want niemand weet waar dit gaat eindigen.

Edit: kijk hier heb je het al;

A Record 3.3 Million Americans Just Filed For Unemployment Benefits

Nooit eerder raakten zoveel mensen binnen zo'n korte periode werkloos in Amerika als nu.

Dit is erger dan de Great Depression en de crisis van 2008, en het belooft weinig goeds voor wat komen gaat..

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

carlos schreef:
Een colonne Russische legervoertuigen op weg naar Noord-Italië..
Eens kijken hoe lang voordat de totaal nutteloze EU gaat roepen dat Putin bezig is met het annexeren van Lombardije. Cool

Carlos, heb jij je wel eens afgevraagd wat er in die vrachtwagens zou kunnen zitten?
Dat Rusland hulp geeft vind ik niet zo gek, dat het in zware militaire trucks wordt afgeleverd wel.

Wie heeft een idee?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Beademingsapparatuur:

Ik denk dat er wat verwarring is ontstaan over wat dit in houdt.

Er zijn 2 soorten.

Invasieve:
Hier wordt lucht/zuurstof ingebracht via een slangetje.
Meestal via de keel naar de longen.

Niet-invasieve:
Dit is een mond en neus masker, dat een lucht/zuurstof mengsel
dus gewoon via de neus/mond van de patiënt toedient.

De lichtere gevallen zijn ook gebaat bij deze laatste oplossing.

Punt is wel, en dat weet ik uit ervaring, dat het desinfecteren/ steriliseren
een probleem kan zijn voor thuisgebruikers.

Daarom zullen we het gebruik van beademingsapparatuur toch voor het merendeel
in ziekenhuizen zien.

----
Situatie thuis:

Ik heb een tijdje een beademingsapparaat gehad, vanwege een lichte apneu.
De slangen en hulpstukken moesten regelmatig in een sopje schoongemaakt worden,
en ook weer grondig schoongespoeld worden.
Tevens regelmatig de filters vervangen.
Al met al, niet goedkoop en men moet er zorgvuldig mee om gaan.
Vooral de bemoeienis van de ziekteverzekering en de firma die het apparaat
verhuurde zorgde er voor dat ik het apparaat teruggestuurd heb.
Belangrijkste reden was, dat men via internet ook wilde controleren,
wanneer en hoeveel je het apparaat gebruikte.

Dit laatste als waarschuwing, voor je het weet, komt je privacy in het gedrang!

Deze apparaten zijn over het algemeen te duur om zelf te kopen.
Dat zet de deur open voor een bovenmatige regelzucht van de ziekte verzekeringsmaatschappijen.
En dat particuliere firma's ook nog eens de beschikking krijgen over je privé data.
Ronduit schandalig, zoals dat geregeld is.
Misbruik ligt voor de hand.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik zou het niet met zekerheid durven stellen waar die trucks precies voor dienen. Wat me wel opvalt is dat dit een militaire missie is, en dus niet louter en alleen humanitaire hulpverlening.

Met andere woorden...chemische/biologische oorlogsvoering is blijkbaar waar de Russen mee te maken denken te hebben. Idea

Laatst aangepast door carlos op Do Mrt 26, 2020 14:06, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

George Bush schreef:
Corwin schreef:
Die griepgolf van 2 jaar geleden, heeft niet tot problemen in de intensive care.

Kop artikel AD: 21 februari 2018

Ziekenhuizen puilen uit van de grieppatiënten

Er wordt hier een politieke agenda gespeeld.

https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuizen-puilen-uit-van-de-grieppatienten~ab5eb9e0/

Of u heeft mijn post niet gelezen. Ik had het over Intensive care, niet over aantallen ziekenhuisopnamen.
Of u heeft uw eigen link niet gelezen. Want in die link blijkt geen overspanning van de IC.
Maar ik ben bang dat u allebei niet heeft gelezen.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 14:14 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Real schreef:

De EU bemoeit zich overal mee.

Behalve met het coronavirus. Wat mij betreft wordt die hele club in Brussel per direct opgeheven.

Als het hele spektakel voorbij is zal blijken dat China en Rusland als morele winnaars uit de strijd tevoorschijn komen.

Het Westen heeft haar morele failliet getoond.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 14:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Real schreef:
Het is werkelijk ronduit schandalig dat farmaceutisch bedrijf Roche uit Zwitserland zich flink wil verrijken door haar geheime recept voor het testen op het corona virus niet te delen.

Het zijn allemaal smeerlappen. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Ik zou het niet met zekerheid durven stellen waar die trucks precies voor dienen. Wat me wel opvalt is dat dit een militaire missie is, en dus niet louter en alleen humanitaire hulpverlening.

Met andere woorden...chemische/biologische oorlogsvoering is blijkbaar waar de Russen mee te maken denken te hebben. Idea

Dat zijn trucks van het Italiaanse leger en het leger wordt wel vaker ingezet voor humanitaire hulp, toch?

Dat gebeurt momenteel ook bij ons. Ons leger is druk bezig met het klaarmaken van medische hulpmiddelen die bij hen in opslag staan en bedoeld zijn voor militaire hospitalen in oorlogsgebieden.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

https://www.dailymail.co.uk/home/index.html
46 jarige gezonde man overleden...

Ons leger is zich aan het voorbereiden om ouderen preventief te ruimen... te beginnen in Brabant.

Daarna zal Rutte 195 extra F35 vliegtuigen bestellen, voorzien van massavernietigingswapens om
Trump ter wille te zijn.

Tevens zal alle be-ademingsapparatuur van Philips door Trump worden geconfiskeerd,
Nederland heeft er een groot te kort aan, hier vallen doden, maar Rutte vindt dat geweldig.

Overigens zijn overal allochtone jongeren babyboomers in hun bek aan het spugen,
zij moeten dood.

Laatst aangepast door Joost Bakker op Do Mrt 26, 2020 14:48, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Nou, Trump krijgt er wel van langs..

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Tedje van Es schreef:

Dat zijn trucks van het Italiaanse leger en het leger wordt wel vaker ingezet voor humanitaire hulp, toch?

Tedje, het zijn KAMAZ-trucks en er zitten Russische nummerborden op.
De Italianen rijden in IVECO.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Totale economische catastrophe in de VS en Europa.

Bedenk dat de rijken rijk zullen blijven, we zullen een generatie lang genaaid zijn.

De totaal falende EU heeft als enige absurde daad tijdens de Coronacrisis besloten de narcotica-staat
en ISIS leverancier Albanie in een toetredingstraject tot de EU te plaatsen.

Hierdoor krijgt dat corrupte falende land tot in het oneindige jaarlijks miljarden
toegeschoven... (net al Turkije)....

De bezeten en bescheten VS had hier om gevraagd... dit gebed zonder eind het kost hen namelijk niks.

Laatst aangepast door Joost Bakker op Do Mrt 26, 2020 15:19, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 15:18 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tedje schreef:

Nee dit zijn Russische legervoertuigen, en best een hoop zo te zien. Negen vliegtuigen zijn er geland vanuit Rusland, en die zijn groot genoeg om dat soort voertuigen te transporteren.

Het zal mij benieuwen hoe ze dit zoveel mogelijk uit het nieuws gaan houden..

Ook China stuurt heel veel hulp naar Europa, niet alleen naar Italië maar ook naar Griekenland, Tsjechië, Slovenië, Servië en nog tal van landen. Chinese experts waren volgens de berichten geschokt over wat ze in Italië aantroffen, veel te slappe maatregelen in hun ogen.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Rusland en China helpen Europa terwijl de VS tracht onze medicijnen in te pikken...

Wordt tijd uit de NATO te gaan en voor ons zelf te kiezen !!!

Genoeg is genoeg !!!

Eer komt een totale economische catastrophe in de VS, tijd om aandelen terug te trekken in
in Europa te beleggen.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hoe is het in de VS?

Het begon allemaal links bovenaan in de staat Washington maar inmiddels is de grootste stad New York het epicentrum van de corona uitbraak in de VS, en mogelijk weldra van de wereld. De situatie dreigt daar zeer ernstig te worden in verband met grote tekorten aan ziekenhuisbedden, IC bedden, en ventilators. Inmiddels zijn er nog een paar hotspots bijgekomen, New Orléans wordt met name genoemd, maar ook Florida ziet een dramatische toename aan corona gevallen. Waarschijnlijk omdat heel veel mensen New York op het laatste moment zijn ontvlucht en velen daarvan in Florida terecht kwamen.

Nu inmiddels al meer dan 30 duizend gevallen alleen al in de staat New York, dat zijn er meer dan heel Frankrijk op dit moment.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:
Hoe is het in de VS?

In de VS zijn tussen de 40 en 50 miljoen mensen niet verzekerd voor ziektekosten, dus ik vrees echt het ergste voor de VS, ondanks de stoere woorden van Trump om weer over te gaan tot de orde van de dag.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

carlos schreef:
Het zal mij benieuwen hoe ze dit zoveel mogelijk uit het nieuws gaan houden..

Ook China stuurt heel veel hulp naar Europa, niet alleen naar Italië maar ook naar Griekenland, Tsjechië, Slovenië, Servië en nog tal van landen. Chinese experts waren volgens de berichten geschokt over wat ze in Italië aantroffen, veel te slappe maatregelen in hun ogen.

Ik denk en hoop, dat wanneer het stof van deze crisis is neer gedwarreld, de rol van de VS in Europa en de wereld is uitgespeeld.
We krijgen een herschikking van de geopolitieke orde met de VS als een raar eiland in de grote oceaan.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

George Bush schreef:
Tedje, het zijn KAMAZ-trucks en er zitten Russische nummerborden op.
De Italianen rijden in IVECO.

Ik ben niet goed op de hoogte van Russische nummerborden. Maar ik vraag me dan wel af waar ze vandaan zijn gekomen. Die komen niet allemaal uit die Ilyushin.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

George Bush schreef:
We krijgen een herschikking van de geopolitieke orde met de VS als een raar eiland in de grote oceaan.

Zou zomaar kunnen. Maar het zal wel een heftige rit gaan worden.

Uiteindelijk zullen bepaalde landen (Amerika voorop) China ter verantwoording gaan roepen voor dit hele gebeuren, en China zal vermoedelijk gaan wijzen op 'externe actoren' als oorzaak van het virus zoals Amerikanen die het virus mogelijk zouden hebben losgelaten in Wuhan met het doel om de Chinese economie om zeep te helpen. Er is tenslotte een handelsoorlog gaande tussen die twee landen die behoorlijk hoog is opgelopen in het voorbije jaar. Met ook nog de situatie in Hongkong als extra factor.

Zelfs heb ik ook een beetje het gevoel dat het oorlog is tussen Amerika en China, en dat de rest van de wereld 'collateral damage' is. Wie het virus (biologisch wapen) heeft losgelaten, zou ik niet durven zeggen. Maar ik heb zo'n gevoel dat het geen toeval is en ook niet per ongeluk.

Voor Amerika is dit natuurlijk een uitgelezen kans op een algehele reset, waarbij onder meer al hun schulden in één klap worden kwijtgescholden. Want laten we wel wezen, het economische systeem met de dollar als middelpunt stond toch al op instorten.

Voor China dreigt een scenario waarin hun One Belt One Road project gaat ontsporen en westerse investeerders zich massaal zullen terugtrekken uit China.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tedje van Es schreef:
Ik ben niet goed op de hoogte van Russische nummerborden. Maar ik vraag me dan wel af waar ze vandaan zijn gekomen. Die komen niet allemaal uit die Ilyushin.

Waarom niet? Er zijn negen vliegtuigen geland en Rusland heeft de nodige ervaring opgedaan in Syrië met grootschalige logistieke verplaatsingen van zware voertuigen.

Er staan getallen op die nummerplaten die de militaire regio waaruit ze afkomstig zijn aangeven.

76 = Oeral militair district
50 = Moskou militair district

Weerwoord forum index » Buitenland