Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Denk-Kamerleden niet vervolgd.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Denk-Kamerleden niet vervolgd.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 04, 2020 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Denk-Kamerleden niet vervolgd voor moordbeschuldiging tegen militairen
Het Openbaar Ministerie gaat twee Kamerleden van Denk niet vervolgen voor het gebruik van het woord 'moord' in verband met een bombardement door de Nederlandse luchtmacht in 2015 in Irak. Dat schrijft het AD. Bij dat bombardement op een bommenfabriek van Islamitische Staat in de stad Hawija kwamen meer dan zeventig burgers om.
Volgens het AD concludeert het OM dat het om een militaire actie ging waarbij er sprake was van "doden met voorbedachten rade". Dat komt in juridische zin neer op moord. Denk-Kamerleden Öztürk en Azarkan zouden daarom niets strafbaars hebben gedaan...

https://nos.nl/artikel/2325722-denk-kamerleden-niet-vervolgd-voor-moordbeschuldiging-tegen-militairen.html

Dit begrijp ik niet. Er wordt genuanceerd door de term "moord" te definiëren, terwijl bij dat andere Kamerlid geen nuancering gebruikt wordt bij zijn uitspraak over minder Marokkanen, terwijl die context toch net zo belangrijk is.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 04, 2020 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ah... betekent dit dat het ook strafbaar wordt om MH17 als moord en aanslag te benoemen? Want dan kunnen we nog een paar politici gaan vervolgen...

Wat een hypocrisie weer.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 04, 2020 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Tedje van Es schreef:
Het Openbaar Ministerie gaat twee Kamerleden van Denk niet vervolgen voor het gebruik van het woord 'moord' in verband met een bombardement door de Nederlandse luchtmacht in 2015 in Irak. Dat schrijft het AD. Bij dat bombardement op een bommenfabriek van Islamitische Staat in de stad Hawija kwamen meer dan zeventig burgers om.
Volgens het AD concludeert het OM dat het om een militaire actie ging waarbij er sprake was van "doden met voorbedachten rade". Dat komt in juridische zin neer op moord. Denk-Kamerleden Öztürk en Azarkan zouden daarom niets strafbaars hebben gedaan...

https://nos.nl/artikel/2325722-denk-kamerleden-niet-vervolgd-voor-moordbeschuldiging-tegen-militairen.html

Dit begrijp ik niet. Er wordt genuanceerd door de term "moord" te definiëren, terwijl bij dat andere Kamerlid geen nuancering gebruikt wordt bij zijn uitspraak over minder Marokkanen, terwijl die context toch net zo belangrijk is.

Wilt u graag dat Denk hiervoor vervolgd was geworden? Zo ja, zeg dat dan.

Of is dit gewoon om weer eens te zeggen dat u niet begrijpt waarom Wilders vervolgd werd? Wie niet begrijpt waarom Wilders om de "minder, minder" kwestie vervolgd werd, die gaat het echt niet op eens wel begrijpen door er willekeurig andere zaken naast te leggen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Re: Denk-Kamerleden niet vervolgd.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 05, 2020 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Corwin schreef:

Wilt u graag dat Denk hiervoor vervolgd was geworden? Zo ja, zeg dat dan.

Of is dit gewoon om weer eens te zeggen dat u niet begrijpt waarom Wilders vervolgd werd? Wie niet begrijpt waarom Wilders om de "minder, minder" kwestie vervolgd werd, die gaat het echt niet op eens wel begrijpen door er willekeurig andere zaken naast te leggen.

U moet eens wat beter lezen. Ik begon met: "Dit begrijp ik niet."

En nee, ik vind niet dat DENK vervolgd moet worden, net als dat ik vind dat Wilders niet vervolgd moet worden.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 05, 2020 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Ik had begrepen dat u door de "minder minder" kwestie erbij te halen, u deze zaken vergelijkbaar vindt.
Uiteraard is het best mogelijk dat ik u verkeerd begrepen heb.
BerichtGeplaatst: Do Mrt 05, 2020 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik vind ze vergelijkbaar omdat ik vind dat beide zaken gezegd mogen worden.
Politiek correct Nederland vindt dat kennelijk niet; Wilders wordt vervolgd en DENK niet.
De vervolging van Wilders riekt daarom des te meer naar een Haagse doorgestoken kaart.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 0:24 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Als ik het toch goed begrepen had dan die opmerking over "beter lezen" misplaatst.
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

U heeft niet goed gelezen. Had u dat wel dan had u de vraag niet gesteld.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:

Kunnen we Weerwoord niet beter omdopen tot 'Semantisch Geneuzel'?

Uit de link die Tedje plaatste:

Quote:
De uitspraken zijn gedaan in de Tweede kamer en vallen daarom onder de parlementaire onschendbaarheid, concludeert het OM. Daarbij is de term 'moord' dagelijks taalgebruik wanneer iemand een ander doodt. Dodelijk geweld door militairen binnen hun bevoegdheden valt niet onder deze term, maar het OM vindt de uitlatingen niet onnodig beledigend.

Deze quote zegt eigenlijk alles. In de Tweede Kamer kan je alles ongestraft zeggen (en dat is een goede zaak), en de term moord kan dus per geval geëvalueerd worden.
Als ik mijn buurman of een inbreker doodsla, ben ik een moordenaar, maar als ik, als soldaat zijnde, onschuldige burgers doodgooi met bommen, ben ik 'legaal' bezig. Waarschijnlijk krijg ik ook nog een lintje of zo van Nederland. Voor 'heldhaftig gedrag'. En neem daarbij ook nog even in acht dat je daar, in dat andere land, als Nederlandse Janmaat in principe niks te zoeken hebt. En dan toch onschuldige burgers kapotbombarderen, tja, denk daar eens over na waar je dan mee bezig bent.

Dan de uitspraak van Wilders. Ook niet echt charmant, maar wel veel meer discutabel, want hij heeft het niet over een kleine afgebakende groep, maar gooit voor het gemak alle in Nederland wonende Marokkanen op een grote hoop.
Nu, in deze tijd, wordt het als belachelijk geacht, dat Wilders hiervoor wordt veroordeeld, maar toch zit er wel een degelijke logica achter.
Want wie tussen de regels leest, weet dat Wilders het heeft over de criminele Marokkanen.

Maar Wilders, als gelauwerde politicus, had kunnen weten dat deze woorden hem nagedragen zouden worden. En had dus beter moeten nadenken over hoe hij het een en ander aan het volk gaat verwoorden.
Vooral omdat hij al sinds jaar en dag rondloopt met een stelletje gorilla's die hem moeten beschermen. Heeft Wilders nu onderhand geleerd hoe hij zijn denkbeelden en vooral die van al die Sjonnies en Anitas moet presenteren? Je bent toch politicus, Heer Wilders? Begin dan eens om de juiste woorden te gebruiken, zonder dat je daarmee jezelf continue monddood maakt.

Volgens mij is Wilders niet echt een intelligente man, intelligente mensen leren namelijk van hun fouten. Wilders blijft schuimbekken, denkt niet na, roept af en toe in de microfoon en gaat dan weer verongelijkt in een hoekje zitten janken.

Snap je het nu wel een beetje beter, Tedje?

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De vervolging van Wilders is geografisch geneuzel.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Tedje van Es schreef:
U heeft niet goed gelezen. Had u dat wel dan had u de vraag niet gesteld.

Dus ik had het wel goed begrepen maar niet goed gelezen. Zucht....
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 16:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Waar gaat dit over?

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2020 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tunahan Kuzu stopt als partijleider Denk, vanwege 'impact op persoonlijk leven'.

https://nos.nl/artikel/2327869-tunahan-kuzu-stopt-als-partijleider-denk-vanwege-impact-op-persoonlijk-leven.html

Ik vraag me af wat daar de ware reden van zijn vertrek is. Maar het is wel goed nieuws dat we straks één landverrader minder in de 2e Kamer hebben zitten. Alle beetjes helpen.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2020 20:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Hoezo? Er komt gewoon een vervanger voor hem
By the way: ik vind Denk een vreselijke partij en die Kuzu een vervelend mannetje, maar "landverrader" is mij een brug te ver.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2020 21:14 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik vind zijn opvolger veel enger.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat minderheden hun eigen partij kunnen oprichten.
Waarom kunnen ze zich niet aansluiten bij een bestaande Nederlandse partij?
En in Nederland zijn dat er heel veel, veel meer dan in andere landen.

Stel dat in Portugal, waar veel "minderheden" wonen, iedereen hun eigen partij gaat oprichten?
Een Nederlandse, Duitse, Britse (Engels, Schots, Wales, Iers) Zweedse, Noorse, Angolese, Mozambique partijen.

Als resident kun je stemmen op de Gemeente Raad en de Burgemeester.
En met de EU verkiezingen maar dan wel op een Portugese partij.
Ik mag wel in Nederland voor de Landelijke verkiezingen stemmen, terwijl ik er niet woon.
En met de EU moet ik kiezen, of voor Nederland of voor Portugal.
Ik kies met de EU verkiezingen dus voor Portugal.

Niet met de landelijke verkiezingen want dan moet je Portugees zijn.
Ik ga altijd naar de Gemeente Raad verkiezingen en de Portugezen vinden dit geweldig.
Ze weten dat ik geïnteresseerd ben in de lokale politiek.
En ik ga niet een Nederlandse partij oprichten in de Gemeente Raad....Laughing

In 1974 tijdens de Revolutie verloor Portugal haar koloniën en plotseling kregen ze 2 miljoen vluchtelingen met een Portugees paspoort.
Uit Mozambique en uit Angola. Heel veel van mijn buren komen daar vandaan.
Als volwassenen of als kind en er was geen opvang. Maar niemand heeft een aparte partij opgericht.
Inclusief de zwarte vluchtelingen. Die zijn gewoon Portugees en samen met de andere, met Afrikaanse connecties.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2020 21:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Lampje schreef:
Hoezo? Er komt gewoon een vervanger voor hem
By the way: ik vind Denk een vreselijke partij en die Kuzu een vervelend mannetje, maar "landverrader" is mij een brug te ver.

Kuzu wil met DENK islamitische wetten invoeren.
In een land waar kerk en staat gescheiden zijn.
Onder het mom van "racisme" proberen ze dit door te drukken.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2020 22:12 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb geen behoefte om DENK te verdedigen, maar we moeten wel bij de feiten blijven.
Nergens in hun partijprogramma lees ik terug dat zij islamitische wetten willen doorvoeren, maar misschien lees ik er overheen.
Of ze hebben een dubbele agenda....maar dan moet u dat hard maken.

Verder zijn er wel meer partijen die fundamentele waarden van onze samenleving willen veranderen, zo wil de PVV artikel 1 van de Grondwet schrappen. Ik beschouw dat niet als landverraad. Maar ik zie niet in waarom DENK zich dan wel schuldig zou maken aan landverraad.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
Uit Mozambique en uit Angola. Heel veel van mijn buren komen daar vandaan.
Als volwassenen of als kind en er was geen opvang. Maar niemand heeft een aparte partij opgericht.

En waarom deden ze dat niet? Omdat het christenen waren die in een christelijk land kwamen wonen.
Islamieten hebben een eigen agenda, die willen een enclave.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2020 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tedje van Es schreef:
Tunahan Kuzu stopt als partijleider Denk, vanwege 'impact op persoonlijk leven'...

Het verhaal heeft een staartje gekregen...

https://nos.nl/artikel/2328767-tunahan-kuzu-moest-weg-om-relatie-met-medewerkster-denk.html

Het was dus gewoon een metoo-tje. Wat dom. Ik denk dat dit het einde van DENK wordt.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici