Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Me-Too figuur na laster dezelfde straf als beklaagde. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2020 1:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Hoe zit dat bij jou, Cliff? Wat als jij een slechte ervaring hebt met een vrouw, homo, christen, moslim, hetero, blanke, kleurling?
Besluit je dan ook maar om niemand meer aan te nemen van deze groepering?

Ik hoor vooringenomenheid in de vraagstelling. Volgens mij heb je al een mening klaar?

Misschien moet jij eerst beantwoorden: wat als jij een slechte ervaring hebt met een man, hetero, blanke, rijke stinker, sportwagenliefhebber.... Vormt dat je mening over die doelgroep?

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2020 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Dit is een discussieforum. Toch? En een vraag beantwoorden met een wedervraag is een zwaktebod.
Geef nou maar een antwoord.
En ga niet lopen zaniken over dat ik (of wie dan ook) zijn mening al klaar heeft. Kijk wat dat betreft eerst eens naar jezelf.
Als jij een slechte ervaring hebt met een homo, vrouw of kleurling op je werkplek, sluit je dan in het vervolg iedereen van deze doelgroep uit?
Geef gewoon antwoord. Zonder allerlei verdachtmakingen naar mij toe.
Want ik laat me niet leiden door vooroordelen. Hoe vaak ik ook mijn neus stoot aan mannen, hetero's, truusjes en jan lulletjes, het is voor geen reden om iedereen binnen deze groep te negeren.
De advocaat in kwestie wil geen vrouwen meer aannemen ondanks dat er 'toch genoeg afgestudeerde en intelligente vrouwen rondlopen'. Lees het artikel er maar op na.
Vind ik raar. Want slechte ervaringen met mannen heeft nog nooit geleid dat er in het vervolg geen mannen meer werden aangenomen.
Misschien denk jij daar anders over?

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2020 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jip schreef:
Elisabeth schreef:
Cliff, persoonlijk vind ik vrouwen vaak achterbaks en vals.
Ze hebben geen humor en zijn gauw snel beledigd.
En dan smerige leugens verspreiden over een man die de kans loopt om zijn baan kwijt te raken.
Hoe durf je dat, iemands leven vernietigen.

Mannen hebben humor (niet allemaal) en ze zijn buddies en ik kan er beter mee opschieten.
Vrouwen bekritiseren elkaar over wat je aan hebt en over je haar enz enz. bla bla bla.

Mijn tijd bij de parachute club was geweldig en er waren maar 2 andere vrouwen die sprongen.
Ik heb nog steeds contact met 4 mannen van die club.
Waarvan een 5000 sprongen heeft gemaakt.
Ik heb hele leuke verhalen over die tijd.

Ik ben dus ook nooit lid geweest van een Yoga clubje.

Zo heb ik dus een hekel aan vrouwen die andere vrouwen afzeiken. Met slechts een doel: in de smaak vallen bij mannen.
In de smaak vallen bij mannen is niet verkeerd, maar doe dat dan niet door je eigen sekse af te zeiken.
Jij zou de mannen de kost moeten geven die een vrouwenleven hebben vernietigd.
En vrouwen hebben wel degelijk humor. Zie Lucy Ball, zie Martine Bijl, zie Carole Burnet, zie Jip, (juist ja, die Jip van Weerwoord Razz ), enz.

Oprechte vraag van mij aan jou: Wat is er zo belangrijk in de smaak te vallen bij mannen door vrouwen af te zeiken?
Ben jij een leeghoofdige Scarlett, of heb je toch iets meer diepgang?

Stof tot nadenken: Vrouwen bekritiseren inderdaad elkaar over het uiterlijk. Mannen doen dat niet. Wel ten aanzien van vrouwen. Want vrouwen die er niet sexy of slank of rondborstig uitzien, krijgen alleen maar kritiek.
Test voor jou: benader jij eens mannen in je omgeving zoals mannen vrouwen benaderen over hun uiterlijk.

Ik heb mijn beeld over jou dus nu duidelijk. Je bent een mannenvriendje. Niks mis mee, maar ga dan niet je eigen sekse lopen afzeiken.
Heb je ooit gehoord van een man die dat deed om in de smaak te vallen bij de vrouwtjes?

Oh oh Jip, ik heb nergens beweerd dat ik vrouwen afzeik om in de smaak te vallen bij mannen.....jij bent aan het zeiken.
Ik heb alleen gezegd dat ik vrouwen (niet allen, heb veel goede vriendinnen) vaak vals en achterbaks vind.
Ik zat op als kind op een nonnen school voor meisjes en ik werd ongelooflijk gepest.
Mocht niet meespelen tijdens het speelkwartier, stond alleen te wachten totdat we weer naar binnen mochten.
Ik werd achterna gezeten door deze meiden en ik ben in doodsangst onder de spoorweg bomen die naar beneden gingen, gedoken.
Gelukkig ging ik naar een andere school, gemengd en geen gepest, wel plagen maar dat is iets anders.
Ik heb ook op een Tuinbouw school gezeten met 200 jongens en 8 meisjes.
Nooit gepest maar er was wel plagen. En dat is iets heel anders.

Verder haal jij actrices aan die komedianten waren maar ik heb het niet over die humor.
Dus jij weet niet wat echte humor is? Ik hou van de droge Britse humor, geweldig en dat is geen slapsticks.
Als je in een discussie of debat humor hebt dan win je het argument.

Jouw helden zijn dus actrices.....mijn helden zijn andere vrouwen.

Jane Goodall (Chimpansees)

Sharon Pincott (olifanten)

Dian Fossey (gorilla's)

Florence Nightingale (zij was de grondlegster van de verpleegkunde)

Geen mode freaks, geen hoge hakken maar intelligente vrouwen en geen #meToo# trutten.

Verder vraag maar aan verpleegkundigen (vrouwen) op welke zaal ze liever werken, de vrouwen of mannen zaal.
Vroeger moesten we s'morgens iedereen temperaturen, een thermometer in hun kont.
Een keer op de mannenzaal, lagen ze allemaal op hun buik klaar.
Ik trok de deken opzij en er zat een bloem in hun kont. Alle zes. Smile

En hier een youtube over The Wheelchair warrior, militairen die hun been zijn kwijt geraakt in een van de vele oorlogen.
Ik heb zelf enkele verpleegd, jonge jongens van 18 jaar. Dit was in Rhodesie en hun optimisme was ongelooflijk.
Kijk en zie hoe zijn buddies hem niet in de steek laten maar ook zijn familie niet noch zijn vriendin.
Ik heb parachute gesprongen met dit soort mannen en ze staan achter je maar je moet het zelf doen.
En ze halen geintjes wat eindigde in een bier gevecht.

Ik geef je een voorbeeld en dit is over sport.
Voetbal vs Rugby.
Voetbalspelers zijn zeikers en vals en Rugby spelers zeiken niet en zijn recht voor hun raap.
Voetbal supporters moeten apart zitten want ze vallen de supporters aan van het andere team.
Rugby supporters zitten door elkaar heen.

Begrijp jij het nu? Vrouwen die beginnen te zeiken dat een man (niet te bewijzen) hen wilde zoenen in een kantoor en dan beginnen te jammeren, daar heb ik helemaal geen medelijden mee. Ik haat PC gezwam wat er nu gaande is en daarom trekken mannen zich terug en vaak in extreme sporten, want daar wagen maar heel weinig vrouwen zich.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2020 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Geef nou maar een antwoord.

Je krijgt van mij geen antwoord, ik ben ervan overtuigd dat je je mening al klaar hebt.

Quote:
Want ik laat me niet leiden door vooroordelen.

Wanneer mensen tegen je zeggen 'ik lieg nooit' dan is dat meestal de meest evidente leugen die je ooit van ze zult horen. Iedereen liegt wel eens. En iedereen heeft vooroordelen, ook jij.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2020 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Klopt. Ik zal dus nooit zeggen dat ik niet lieg.
Maar, ondanks dat ik ook best veel vooroordelen heb, zal ik me nooit hierdoor laten leiden.

En verder dwing je mij om zelf conclusies te trekken, want je reageert echt als een zeikwijf.
Want sinds wanneer is mijn mening zo belangrijk voor jou dat je niet eens het lef hebt om een vraag te beantwoorden?

Overbodig maar wel noodzakelijk: advocaat uit het bericht beweert zelf dat hij geen vrouwen meer aanneemt vanwege dit ene akkevietje, ondanks dat er heel veel getalenteerde vrouwen rondlopen. Wat zegt dit over de advocaat? Mijn mening: deze advocaat is gewoon een droplul.

Ben jij ook een droplul of toon je meer karakter?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2020 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jip schreef:
Klopt. Ik zal dus nooit zeggen dat ik niet lieg.
Maar, ondanks dat ik ook best veel vooroordelen heb, zal ik me nooit hierdoor laten leiden.

En verder dwing je mij om zelf conclusies te trekken, want je reageert echt als een zeikwijf.
Want sinds wanneer is mijn mening zo belangrijk voor jou dat je niet eens het lef hebt om een vraag te beantwoorden?

Overbodig maar wel noodzakelijk: advocaat uit het bericht beweert zelf dat hij geen vrouwen meer aanneemt vanwege dit ene akkevietje, ondanks dat er heel veel getalenteerde vrouwen rondlopen. Wat zegt dit over de advocaat? Mijn mening: deze advocaat is gewoon een droplul.

Ben jij ook een droplul of toon je meer karakter?

Nou nou nou Jip, kan je nog erger gaan schelden?
Jij reageert helemaal niet op mijn bericht hierboven met mijn heldinnen en dat zijn geen komedianten die actrices zijn.
Jij lijkt wel op een voetbalspeler, kijk maar naar de video die ik hierboven heb geplaatst.

En jij noemde mij Scarlett? Is dat Scarlett O'Hara van Gone with the Wind?
Zeker alleen de film gezien uit 1939.
Het boek is geschreven in 1936 en beslaat de periode van 1861 tot 1877.
Dus van haar 16de jaar tot 32ste jaar.
Het boek is 1000 blz dik en zoals altijd, beter dan de film.
Scarlett was een hele sterke vrouw die op eigen kracht en met hard werken de plantage heeft gered.
In een burgeroorlog. Ga het boek eens lezen.
Grappig dat je Scarlett kiest, terwijl ik met Engelse les, dit boek heb gekozen om een essay over te schrijven.
Zeker geen leeghoofd.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2020 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Nee, het gaat over het wangedrag van mannen naar vrouwen.
Mannen denken dat vrouwen leuk speelgoed zijn die zij ten alle tijden kunnen betasten en misbruiken.
Jouw helden of mijn helden zijn in deze irrelevant.
Mensen moeten gewoon hun poten thuishouden. En als ze dat niet willen of kunnen of doen, moeten ze gewoon de consequenties aanvaarden.
En al jouw 'anekdotes' over jouw persoonlijke ervaring zijn niks meer dan jouw persoonlijke anekdotes.

Als het aan jou zou liggen, zouden de opa's Fritzies, de Bill Clintos en de Jeffreys Epsteins en de Marc Dutroux allemaal onschuldige, charmante voorbeeldige mannen zijn.

Mensen moeten gewoon hun poten thuishouden. Geldt, wat mij betreft, voor mannen én vrouwen.
Blijf van elkaar af, zeker op de werkvloer, of waar dan ook.
Lichamelijke intimiteit hoort slechts tussen mensen die met wederzijds goedvinden elkaar willen beminnen.

En Scartlet was een ongelooflijke slimme vrouw wat betreft zakendoen, maar van emotionele zaken was ze gewoon een zwakzinnige debiel.
Ik ken het boek, lees het regelmatig.
En blijf me er over verbazen dat zij zo weinig emotionele groei kent.
Zal wel komen omdat ze het lef of het benul niet had om hier eerlijk over te zijn.
Hoe zit dat met jou?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2020 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:

En andersom.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2020 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Jip schreef:

En andersom.

Inderdaad. En andersom. Spreekt vanzelf. Je zult mij dus nooit horen beweren dat vrouwen zo lief zijn.
Maar het is mijn soort mensen. En ik hou er niet van om onnodig mijn eigen nest te bevuilen.
De realiteit is gewoon dat vrouwen gewoon zwakker zijn. Zowel fysiek als (vooral) maatschappelijk.
Hoe kan dat anders gerijmd worden met het feit dat wanneer westerse vrouwen klagen over seksisme dat dit wordt afgedaan als gezeik, en wanneer het gaat over moslimvrouwen dat dan de hele westerse wereld loopt te schuimbekken over de misselijkmakende houding van de man?
Beetje meten met twee verschillende maten.
Toch?

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2020 13:28 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jip schreef:
En al jouw 'anekdotes' over jouw persoonlijke ervaring zijn niks meer dan jouw persoonlijke anekdotes

EN??? Zo wat, jij praat alleen maar over jouw opinie en daar heb ik niks mee want je wauwelt iemand anders opinie na.
Iedereen heeft persoonlijke ervaringen en mijn persoonlijke ervaringen met mannen is positief.
Ik walg van de #Me#Too waanzin en ik heb minachting voor mekkerende vrouwen in het Westen.
Quote:
Als het aan jou zou liggen, zouden de opa's Fritzies, de Bill Clintos en de Jeffreys Epsteins en de Marc Dutroux allemaal onschuldige, charmante voorbeeldige mannen zijn.

Kom op Jip, waar beweer ik dit? Kijk jij bevuilt je eigen nest.
Quote:
En Scartlet was een ongelooflijke slimme vrouw wat betreft zakendoen, maar van emotionele zaken was ze gewoon een zwakzinnige debiel.
Ik ken het boek, lees het regelmatig.

Dit boek heeft 1000 pagina's en jij leest het regelmatig?
Het is een fictie, Scarlett heeft nooit bestaan.
Het is een fictie gezet in een historische periode van de burgeroorlog en er na.
De historische feiten kloppen natuurlijk en het verhaal gaat niet alleen over Scarlett.
Dr Zivago is ook een dik boek waar een mooie film van gemaakt is.
Ook gezet in een revolutie, ook die figuren zijn Fictie Jip.
Quote:
En blijf me er over verbazen dat zij zo weinig emotionele groei kent.
Zal wel komen omdat ze het lef of het benul niet had om hier eerlijk over te zijn.

Zij heeft nooit bestaan Jip, Margaret Mitchell heeft het geschreven in 1936
Quote:
Hoe zit dat met jou?

Met mij gaat het heel goed, maar jij schuift mijn persoonlijke ervaringen opzij.
Hoe gaat het met jou trouwens? Omdat je iedereen afkat en zelf Scarlett een zwakzinnige debiel noemt?

Weerwoord forum index » Actualiteiten