Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Nederland is Knettergek geworden. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 23:24 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dat zegt niks. Incidenten alom. Kennissen van mij - dierbare vriendinnen - die een weekendarragement hebben geboekt in Waalwijk, zijn vanavond aangevallen door als banaan verklede bezopen carnavalsmalloten. Enkel en alleen omdat ze niet als carnavalsvierders gekleed waren.
De ene kennis kreeg bier over zich heen gegoten, de ander kreeg een klapdeur in haar gezicht omdat zo'n malloot deze weigerde open te houden voor haar, wat toch een kwestie van fatsoen is lijkt me.
Gelukkig gaan ze morgen terug naar Amsterdam, veel beter.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:

Ja, ik ben lekker in mijn bovenkamer.
Zo goed ?
Ga jij dan nu maar doen wat ik aan jou gevraagd heb, dus voor jij mij de maat gaat nemen, eerst eens lezen wat er hier allemaal gezegd wordt over anderen. Want je draait er lekker omheen met je gemoraliseer. Op de kansel van de hypocriete zwarte kousen kerk zou je niet misstaan.

Ben je wel lekker in je bovenkamer met je getier?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:
Ik woon midden op de Bijbelbelt, maar vind dat carnaval bij het zuiden hoort en een gezellig volksfeest is. Ik heb carnaval meegemaakt in Buenos Aires en Port Limon, en er is niks mis mee.
Hier op de Bijbelbelt past het niet, maar wij hebben dan weer andere feesten.
Wie nooit een feestje viert verzuurt, en dat is vaak te zien en te horen.

Waarvan akte. Very Happy
BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Zal wel effe geveegd worden ja, maar tegen de avond gaat 't op straat los.
Dit zo:
https://www.youtube.com/watch?v=ouZrCWx3FAQ
Daar is nog voor 'n voetganger haast geen doorkomen aan.

Ha, dat ken ik! Dat is de binnenstad van Breda. Diezelfde binnenstad die zo feestvierde toen NAC van Ajax won. En ja, als je in de binnenstad woont kun je overlast ondervinden van de markt, festivals, kermis, evenement en braderieën. Inherent aan wonen in de binnenstad. Als je rustig wil wonen en geen overlast wil hebben van festiviteiten moet je niet in de binnenstad van Maastricht en Amsterdam gaan wonen.

Maar goed, je probeert krampachtig te bewijzen dat straten worden bezet door feestvierende carnavalisten en het overige verkeer daar overlast van ondervind, alleen post je nu een straat waar geen verkeer komt in de binnenstad van Breda. Het bewijst hoe naarstig je zoekt naar bewijs dat er niet is. Geef nu gewoon toe dat je een idee hebt hoe carnaval wordt gevierd maar er verder niets vanaf weet.

Quote:
Zie hierboven.

Dat is de binnenstad van Breda, Natubico, geen openbare weg. En nogmaals, carnavalsverenigingen staan niet toe dat carnavalisten zichzelf in gevaar brengen en zomaar de straat op gaan. Wantoestanden zijn taboe.

Quote:

Als ergens 'n deel van het centrum permanent is afgesloten dan geldt dat vaak niet voor fietsers en nooit voor voetgangers. Ook in de afgesloten straten wonenden mogen er veelal met hun auto in. En verder dan nog transporteurs die er iets moeten afleveren en hulpdiensten.
Die kunnen allemaal ernstige hinder ondervinden wanneer de straten vol carnavalsvierders zitten.

Welnee Natubico, op zondagavond wemelt het doorgaans niet van de transporteurs in de binnenstad. Laughing
En de bereikbaarheid van hulpdiensten is supergoed georganiseerd. Het rode kruis assisteert daar bij en heeft de boel goed onder controle.

Quote:
Wel raar dan dat huizen in het centrum van dat soort steden alleen maar bewoonbaar zijn voor personen die er niks om geven dat ze vaak last hebben van geluids- en andere hinder op de straat. Dat drukt de waarde van die panden behoorlijk. Vaak zijn juist degenen die geen last willen hebben van buitensporige dingen op straat het meest kapitaalkrachtig.

Dat is een andere discussie en geldt ook voor huizen in de directe nabijheid van een vliegveld of industriegebied.

Quote:

Wist niet dat Nergenshuizen ook al 'n stad is. Smile
-

Whehe.

Gewoon eens een keer afreizen naar Limburg met carnaval. Bij voorkeur naar Maastricht. Supergezellig, superleuk, moet je zeker een keer meegemaakt hebben. Zal tevens een eyeopener zijn op dit thema want je weet er echt niets vanaf. Smile

Ik denk dat de meerderheid Limburgers geen overlast ervaart met carnaval. Het hoort bij Limburg, het is cultuur en wordt over het algemeen wel geaccepteerd.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Overigens zijn veel optochten afgeblazen en verplaatst naar maandag. Is wel jammer. De meeste verenigingen werken maanden aan een praalwagen en er wordt veel snoepgoed en spullen ingekocht. Ben bang dat op maandag de optocht wat minder goed bezocht wordt. Niettemin wens ik de carnavalsverenigingen en carnavalisten een goede carnaval toe. Alaaf!
BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
Lampje toch, Utrecht en Oudewater zijn GEEN carnaval plaatsen.
Daar moeten ze van afblijven.

Doe geen moeite, Elisabeth. Het heeft geen enkel nut om het aan een chagrijnige Hollander uit te leggen.

Ik heb de afgelopen dagen de groots mogelijke onzin op onze publieke zenders gehoord en gezien die verkondigd werd door Hollandse deskundigen. Ze snappen het gewoonweg niet.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Zo Feb 23, 2020 12:18, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Lampje schreef:

Zo goed ?
Ga jij dan nu maar doen wat ik aan jou gevraagd heb, dus voor jij mij de maat gaat nemen, eerst eens lezen wat er hier allemaal gezegd wordt over anderen. Want je draait er lekker omheen met je gemoraliseer. Op de kansel van de hypocriete zwarte kousen kerk zou je niet misstaan.

Je hebt toch antwoord gehad op je onbeschofte vraag ? Kun je niet lezen ?
Of is dit jouw manier om een aan jou gerichte graag te ontwijken ? Of beide ?

Laatst aangepast door Lampje op Zo Feb 23, 2020 12:01, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Doe geen moeite, Elisabeth. Het heeft geen enkel nut om het aan een chagrijnige Hollander uit te leggen.

Ik heb de afgelopen dagen de groots mogelijke onzin op onze publieke zenders gehoord en gezien die verkondigd werd door Hollandse deskundigen. Ze snappen het gewoonweg niet.

Wat mij bij u opvalt is dat u altijd staat te prediken dat u nooit naar de publieke zenders kijkt of luistert, terwijl u in uw bijdragen voortdurend weet te vertellen wat u heeft gezien of gehoord op diezelfde publieke zenders.
Ik vind dat vreemd, kunt u mij uitleggen hoe het nu precies zit ?

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Bij Brabanders is het zo dat ze altijd grappen maken over anderen, maar er niet tegen kunnen als er grappen over hun gemaakt worden.
Van Limburgers weet ik dat niet zo, maar dat zal wel van hetzelfde laken een pak zijn.

Ik kan overal tegen. Heeft u mij wel eens horen kagen? Nee toch? Ik u wel, trouwens...

Quote:
Voorts: u heeft het over "voor joker zetten ?" Over "afzeiken?"
Ik zou zeggen, zet nog eens die carnavaskraker op met dat liedje over Sylvana Simons. Of over de Chinezen met het coronavirus. Lachen gieren brullen, daar in uw contreien, toch ?

U snapt het duidelijk niet. Die liedjes zijn niet van ons en hebben niks met onze Vastelaovend te maken.
Verder is die man van dat coronaviruslied (Lex Gaarthuis) een Hollander. *)

Ik had het over de algemene heersende mentaliteit in Amsterdam; onbeleefd, leedvermaak en afzeiken. Dus niet 3 dagen per jaar maar het hele jaar door.

*) Afgezien daarvan vind ik beide liedjes helemaal niet zo erg. Het is vooral gezeik van zeikerds die iedere aanleiding aangrijpen om te zeiken. Maar dat is een andere discussie.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Cliox schreef:
Lampje schreef:

Zo goed ?

Ik kreeg antwoord met opnieuw een sneer. En ook nu druipt de onbeschoftheid van je postings af. Blijkbaar is dat je handelsmerk: Mensen schofferen en geen enkel respect hebben / tonen. Dan ben je af.

En daar laat ik het bij.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Wat mij bij u opvalt is dat u altijd staat te prediken dat u nooit naar de publieke zenders kijkt of luistert, terwijl u in uw bijdragen voortdurend weet te vertellen wat u heeft gezien of gehoord op diezelfde publieke zenders.

Huh? Waar predik ik dat? Kunt u dat even aanwijzen? Ik luister en kijk wel degelijk naar programma's*) en haal, wat daar verteld wordt, regelmatig aan in discussies.

*) niet naar alle programma's. ik ben allergisch voor DWDD, Showbizznieuws, Hart van Nederland, enzovoorts.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Overigens zijn veel optochten afgeblazen en verplaatst naar maandag. Is wel jammer. De meeste verenigingen werken maanden aan een praalwagen en er wordt veel snoepgoed en spullen ingekocht. Ben bang dat op maandag de optocht wat minder goed bezocht wordt. Niettemin wens ik de carnavalsverenigingen en carnavalisten een goede carnaval toe. Alaaf!

Ja dat is wel zonde voor allemaal dat werk van die mensen.
In Weert hebben ze een leuk alternatief bedacht: de grote wagens worden opgesteld waarna het publiek langs kan lopen en ze kan bekijken. Nadat het publiek gepasseerd is en een plek langs de route heeft gekozen beginnen de kleine groepen en de einzelgängers met een alternatieve optocht.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Ik denk dat de meerderheid Limburgers geen overlast ervaart met carnaval. Het hoort bij Limburg, het is cultuur en wordt over het algemeen wel geaccepteerd.

Klopt helemaal! Die klagers zijn mensen die niet uit onze provincie komen. Ze wonen niet hier, weten er niks van maar hebben wel hun mening klaar, die ieder jaar weer uitgebreid in de media ruimte krijgt.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Lampje schreef:
Cliox schreef:
Lampje schreef:

Zo goed ?

Ik kreeg antwoord met opnieuw een sneer. En ook nu druipt de onbeschoftheid van je postings af. Blijkbaar is dat je handelsmerk: Mensen schofferen en geen enkel respect hebben / tonen. Dan ben je af.

En daar laat ik het bij.

Doe dat. Dan heb je tenminste de tijd om je eigen schrijfsels over Amsterdammers nog eens terug te lezen, door jou neergezet als "hufters" zonder ook maar de minste onderbouwing.
Dus kom mij hier niet aan met je zalvende moralisme.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 12:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Lampje schreef:

Huh? Waar predik ik dat? Kunt u dat even aanwijzen? Ik luister en kijk wel degelijk naar programma's*) en haal, wat daar verteld wordt, regelmatig aan in discussies.

*) niet naar alle programma's. ik ben allergisch voor DWDD, Showbizznieuws, Hart van Nederland, enzovoorts.

Ik moet mijzelf corrigeren, u heeft gelijk. Ik was in de war met de RTL en SBS pulp, maar u heeft zo ver ik kan nagaan nimmer beweerd dat u niet naar de publieke zenders kijkt. Neem me niet kwalijk, meneer Van Es.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Ze wonen niet hier, weten er niks van maar hebben wel hun mening klaar.

Zoiets als u en anderen dus over Amsterdam.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Kunt u dit met bewijs onderbouwen ?

Dat lijkt me niet zo moeilijk. Kijk maar wie de klagers zijn die allemaal wat over onze Vastelaovend te zeggen hebben.
Kijk en luister naar de media en kijk eens naar uzelf of naar Natubico. Allemaal dat gezeur en gezeik komt van boven de rivieren vandaan waar vanaf een afstand verteld wordt dat het een kut en dom feest is of hoe het allemaal (wetenschappelijk) in elkaar zit.

Hier alweer een stukje onkunde van een Hollandse tuthola.

https://nos.nl/artikel/2324231-50-jaar-carnaval-op-curacao-meer-dan-glitters-en-praalwagens.html

Quote:
Wie vandaag door de straten van Willemstad loopt, wordt verblind door alle glitters, hoofdtooien en dansende lijven tijdens de Grand Marcha, de grote carnavalsparade. En het is een extra feestelijke editie want het volksfeest van Curaçao bestaat 50 jaar.

Maar het carnaval op het eiland is meer dan een uitbundig schouwspel van pracht en praal. Het feest is inherent verbonden met de collectieve identiteit van Curaçaoënaars. Karnaval pa un i tur i pa uni tur, zegt men hier. Oftewel: 'Carnaval voor allen, en voor de vereniging van allen'.

"Het is echt een feest van eenheid", zegt Orlando Cuales...

Wat een dom gekwek. Daarvoor hoeft u niet naar overzee te gaan, mevrouw de Graaf. Die collectieve eenheid en identiteit vind je ook hier. Dat is de basis van de Vastalaovend!

Bemoei je er gewoon niet mee! Laughing

https://www.youtube.com/watch?v=CK_CPp9TIOI

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Zoiets als u en anderen dus over Amsterdam.

Ja, maar ik spreek uit ervaring. Ik kom er namelijk wel eens. Ik ben vaker in Amsterdam geweest dan dat u bij de Vastelaovend bent geweest,
En dan heb ik het nog niet over het arrogante toontje waarmee men vanuit de hoofdstad via de media aan de rest van het land even wil laten weten hoe het hoort.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Ik ben vaker in Amsterdam geweest dan dat u bij de Vastelaovend bent geweest,

Daar weet u niets van, want u kent mij niet. Dus u moet geen aannames doen die u niet kunt onderbouwen.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 15:16 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

@Lampje - Ik mag Amsterdammers. Heb jarenlang voor Siemens Medische Techniek gewerkt.
Aardige leuke volksaard. Jordaan.
Willy Alberti, Willeke Alberti, Johnny Jordaan, Zangeres zonder naam.
Dat IS echte volkscultuur, daar hou ik van.
En hoe heet deze zanger ook weer ? " Je loog tegen mij alsof ik blind was .... "

Eerste vraag van mijn Amsterdamse werkindelings-chef :
" Heb je de mijne gezien ? " Very Happy

Tweede vraag : " Wat betekent Belg ?
Antwoord : " Ben eerst Limburger geweest ! Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 16:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Daar weet u niets van, want u kent mij niet. Dus u moet geen aannames doen die u niet kunt onderbouwen.

Niet jokken meneer Lampje. Dat is erg slap in een discussie.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Carnavalsviering Venetië afgelast na stijging corona-gevallen

https://nos.nl/artikel/2324239-carnavalsviering-venetie-afgelast-na-stijging-corona-gevallen.html

In Venetië is de beroemde carnavalsviering afgelast vanwege het coronavirus. Omdat het aantal besmettingen in Noord-Italië snel is opgelopen heeft de gouverneur van de regio in overleg met minister van Volksgezondheid besloten het evenement te annuleren

Hoe durft ie?

Hij heeft daar met carnaval toch helemaal niets te vertellen omdat de sleutels van die stad zijn overgedragen aan de prins.

Rolling Eyes

-
BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Quote:

Niet jokken meneer Lampje. Dat is erg slap in een discussie.

Ho, ho. Wie stelt bewijst. Dat is hier het credo, zoals ook u behoort te weten.
U stelt dat ik nog nooit op dat carnaval van u geweest ben. Dat is een aanname, die u met bewijs dient te onderbouwen.maar dat kunt u niet.
Ik ben meermalen op carnaval in het zuiden geweest, dus ik weet waar ik het over heb.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Als je rustig wil wonen en geen overlast wil hebben van festiviteiten moet je niet in de binnenstad van Maastricht en Amsterdam gaan wonen.

En dat omdat daar onvoldoende wordt opgetreden tegen verstoringen van de openbare orde?
Bepaalde gedragingen en festiviteiten op of rond de openbare weg in dat soort steden worden momenteel nog als gewoon beschouwd, maar dat moet anders en kan ook anders worden. Kwestie van bewustwording bij zowel de veroorzakers als de gedupeerden.

Cliox schreef:
Maar goed, je probeert krampachtig te bewijzen dat straten worden bezet door feestvierende carnavalisten en het overige verkeer daar overlast van ondervind, alleen post je nu een straat waar geen verkeer komt in de binnenstad van Breda. Dat is de binnenstad van Breda, Natubico, geen openbare weg.

Haha, de binnenstad van Breda is geen openbare weg!!!!!
Van wie zijn die straten daar dan wel? Van de cafe-eigenaars in de buurt?
Neen, 't kan goed zijn dat daar normaal gesproken auto's langs kunnen rijden, en al zeker fietsen. Maar stel dat 't er echt 'n voetgangerszone zou zijn; dan zou 't nog niet toegestaan zijn om daar massaal op de straat te blijven staan en in veel gevallen openbare dronkenschap te vertonen alsook geluidshinder te veroorzaken. Men dient zich overal op de openbare weg zodanig te gedragen dat het verkeer er geen hinder van ondervindt; nou wanneer voetgangers daar niet normaal kunnen passeren, dan is dat 'n vorm van hinder aan het voetgangersverkeer en dus strafbaar.

Cliox schreef:
Welnee Natubico, op zondagavond wemelt het doorgaans niet van de transporteurs in de binnenstad. Laughing

Behalve als er weer zo veel gezopen is dat de brouwer nog wat extra vaten moet komen afleveren. Razz
't Gaat trouwens niet alleen over de zondagavond, maar ook over de maandag- en in sommige gevallen de dinsdagavond.

Cliox schreef:
En de bereikbaarheid van hulpdiensten is supergoed georganiseerd. Het rode kruis assisteert daar bij en heeft de boel goed onder controle.

Let wel, het Rode Kruis; oftewel de organisatie waaraan we doneren om het mogelijk te maken dat er hulp wordt verleend aan slachtoffers van rampen en oorlogen. En wat zien we? Dat geld moet worden besteed aan inspanningen om in eigen land medische hulp mogelijk te maken waar onverlaten in strijd met de wet openbare wegen blokkeren door er zuip- en hosfestijnen op te houden.

Cliox schreef:
Dat is een andere discussie en geldt ook voor huizen in de directe nabijheid van een vliegveld of industriegebied.

Vliegveld en industrie zijn legale activiteiten. Verstoring van de openbare orde en massale langdurige overtreding van verkeersregels zijn dat niet.

(Net zo min als het verlenen van vergunning om in de binnenstad bepaalde festiviteiten te houden die daartoe plegen te leiden. B&W heeft niet de bevoegdheid om de burgers toe te staan de wet te overtreden. Dat college heeft wel de bevoegdheid om toe te zien op de naleving ervan en zelfs om vergunning te eisen en eventueel te weigeren aangaande activiteiten die op zich niet strijdig zijn met de wet).

Cliox schreef:

De meerderheid zal er wel geen last van hebben; maar de wet beoogt in veel gevallen nou juist minderheden te beschermen tegen de overmacht van meerderheden.
-
BerichtGeplaatst: Ma Feb 24, 2020 1:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Lampje schreef:
Dat zegt niks. Incidenten alom. Kennissen van mij - dierbare vriendinnen - die een weekendarragement hebben geboekt in Waalwijk, zijn vanavond aangevallen door als banaan verklede bezopen carnavalsmalloten. Enkel en alleen omdat ze niet als carnavalsvierders gekleed waren.
De ene kennis kreeg bier over zich heen gegoten, de ander kreeg een klapdeur in haar gezicht omdat zo'n malloot deze weigerde open te houden voor haar, wat toch een kwestie van fatsoen is lijkt me.
Gelukkig gaan ze morgen terug naar Amsterdam, veel beter.

Tja waarschijnlijk dronken Hollanders. En als je naar Carnaval gaat dan ga je verkleed.

Toen ik in El Rocio naar het grote feest ging, heb ik ook een lange rok aangetrokken en een Spaanse hoed opgezet.

Wat zijn de feesten van boven de rivieren? Koningsdag en ?

Weerwoord forum index » Binnenland