Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Nederland is Knettergek geworden. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Cliox schreef:
Ik ben het een keer met je eens voor de verandering. Met iedere letter welteverstaan. Je slaat de spijker op z'n kop. Very Happy

Laughing
Brabander of Limburger? Ik denk het laatste. Noord of Zuid!

Klopt. Zuid. Smile
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:
Van iemand uit onze onvolprezen hoofdstad had ik geen andere reactie verwacht, want humor hebben ze daar niet. Hun humor bestaat uit leedvermaak, afzeiken of voor joker zetten.

Bij Brabanders is het zo dat ze altijd grappen maken over anderen, maar er niet tegen kunnen als er grappen over hun gemaakt worden.
Van Limburgers weet ik dat niet zo, maar dat zal wel van hetzelfde laken een pak zijn.

Voorts: u heeft het over "voor joker zetten ?" Over "afzeiken?"
Ik zou zeggen, zet nog eens die carnavaskraker op met dat liedje over Sylvana Simons. Of over de Chinezen met het coronavirus. Lachen gieren brullen, daar in uw contreien, toch ?

Ben je wel lekker in je bovenkamer?
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hoogstaande tekst ook.

Ik ben het met Tedje eens. En ook helemaal blij dat ik het niet snap overigens.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 21:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Carnaval hangt sterk samen met Rooms-Katholiek.

De mensen die in RK-gebied wonen hebben zich (nog) niet door middel van een reformatie bevrijd van het juk dat hun religie z'n aanhangers oplegt.

Zelfs nu er vrijwel niet meer gevast wordt hebben die lui daar toch nog behoefte aan enkele dagen waarop ze 'ns even uit het deprimerende keurslijf kunnen springen waarin ze direct of indirect (en al dan niet door middel van kindermisbruik) van kinds af aan door de zwartrokken gestopt zijn en verder moeten leven.

Vandaar dus dat ze zowat het hele jaar zitten te zuchten van: "Was 't maar weer carnaval".
Ze missen de persoonlijke bevrijdheid om het hele jaar door min of meer te doen waar ze zin in hebben.
Dus hebben ze 'n uitlaatklep van enkele dagen heel hard nodig.

-
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 21:14 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Dus 't is niet zo dat in bepaalde carnavalssteden zowel op zondag, maandag en vaak ook nog dinsdag vele winkels in het centrum gesloten zijn, terwijl men in de restaurants niet normaal kan gaan dineren omdat daar alle meubels verwijderd zijn en er massaal op los gehost wordt?

Cliox schreef:
Nee hoor.

https://indebuurt.nl/denbosch/carnaval/attentie-de-openingstijden-carnaval-van-veel-winkels-verschillen~103361/

Citaat:

Niet om de laatste plaats heeft dat natuurlijk te maken met de optocht! Je begrijpt dus dat er op maandag 24 februari zo goed als géén winkels open zijn in het centrum. Ook de dag ervoor houden veel ondernemers de zaak dicht.

-
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Ik vrees dat deze inmiddels al 60 jaar oude traditie binnen afzienbare tijd verboden zal worden omdat het een belediging voor moskeegangers is. Very Happy

Het feit dat een dergelijk zuipfestijn hier nog altijd doorgang blijft vinden terwijl de formele oorzaak ervan al lang niet meer bestaat, zal het gevaar dat deze natie vroeger of later in de luren gelegd en onderworpen zal worden door de geheel-onthoudende Islam zeker niet doen afnemen nee.
Tedje van Es schreef:
Man, man, man, wat een ongelofelijk calvinistisch gezeur.

Denk zo dat 'n wat meer Calvinistische opstelling en gedragswijze veruit te prefereren is boven wat er te wachten staat wanneer het blijven wegwuiven daarvan zal leiden tot de verwording van Nederland tot 'n Islamitisch land.
-
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 21:44 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:
Van iemand uit onze onvolprezen hoofdstad had ik geen andere reactie verwacht, want humor hebben ze daar niet. Hun humor bestaat uit leedvermaak, afzeiken of voor joker zetten.

Bij Brabanders is het zo dat ze altijd grappen maken over anderen, maar er niet tegen kunnen als er grappen over hun gemaakt worden.
Van Limburgers weet ik dat niet zo, maar dat zal wel van hetzelfde laken een pak zijn.

Ik zou zeggen, zet nog eens die carnavaskraker op met dat liedje over Sylvana Simons. Of over de Chinezen met het coronavirus. Lachen gieren brullen, daar in uw contreien, toch ?

Gaan we op de persoon spelen ? Dan ben je bij dat carnavalgepeupel aan het juiste adres, maar niet hier.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
Welke streken lopen dan mijlenver voor? De Haagse Schilderswijk waar het het hele jaar door abnormaal is?

De Schilderswijk is geen streek.

De streek Haaglanden omvat echter ook de instelling welke destijds besliste dat de Limburgse mijnen dicht gingen, ook al verzetten de carnavalsvierders in laatstgenoemde streek zich daar nog zo met handen en voeten tegen.

Sindsdien is die hele 'doldwaze' doorzakkers-provincie op economisch gebied in aanzienlijke mate afhankelijk van financiele injecties en arbeidsplaatsentoewijzingen door de genoemde instelling in de vrijwel carnavalsarme streek Haaglanden.
-
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 3:06 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Quote:
Denk zo dat 'n wat meer Calvinistische opstelling en gedragswijze veruit te prefereren is boven wat er te wachten staat wanneer het blijven wegwuiven daarvan zal leiden tot de verwording van Nederland tot 'n Islamitisch land

Question Question Question
Ha ha, in Portugal, katholiek land, zijn er bijna geen moslims.
In Seville, katholiek Spanje, zou er een moskee gebouwd worden.
De Spanjaarden hebben op die plek een varken geslacht.
Dus de bouw ging niet door.

Calvinisten zijn ook tegen alcohol en lijken meer op de islam dan de katholieken.
Zo welke calvinistische opstelling en gedragswijze moet ik aan denken?

BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 7:46 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Quote:
Denk zo dat 'n wat meer Calvinistische opstelling en gedragswijze veruit te prefereren is boven wat er te wachten staat wanneer het blijven wegwuiven daarvan zal leiden tot de verwording van Nederland tot 'n Islamitisch land

Question Question Question
Ha ha, in Portugal, katholiek land, zijn er bijna geen moslims.
In Seville, katholiek Spanje, zou er een moskee gebouwd worden.
De Spanjaarden hebben op die plek een varken geslacht.
Dus de bouw ging niet door.

Calvinisten zijn ook tegen alcohol en lijken meer op de islam dan de katholieken.
Zo welke calvinistische opstelling en gedragswijze moet ik aan denken?

Spanje en Portugal hebben al eeuwenlang onder 'n Islamitisch regime gezeten.
Dus die zullen wel alert zijn op 'n nieuwe heerschappij daarvan.
Maar ja, in plaats daarvan is de greep van de RK Kerk daar nogal sterk.
Dus worden ze niet meer van de hond gebeten maar van de kat gekrabd.

En dat is ook te verklaren.
Ze drinken er nogal wat alcoholica, zoals wijn.
Ze feesten er driftig op los, met name ook in de straten.
Maar misschien nog wel het belangrijkste van al: ze gebruiken dieren voor van alles en nog wat, folteren ze zelfs de dood in voor de lol, en eten ze op.
Dat dieren opeten deden ook de Calvinisten nog.
Vandaar dat die beweging ondanks haar goede bedoelingen ook niet tot het gewenste resultaat heeft geleid, alhoewel er wel erger mee voorkomen zal zijn.
-
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 8:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
Zonder "gedoe" op straat is het geen carnaval.

Als 't ook buiten zou moeten zou 't toch ook in 'n stadion kunnen of op 'n fabrieksterrein o.i.d.. Daar hebben de anderen er tenminste geen hinder van.

Loetje schreef:
De openings- en sluitingstijden van de winkels in de winkelstraten in de stadscentra of waar dan ook waar een carnavalsoptocht doorheen trekt, veranderen niet hoor. Winkels die op carnavalszondag gesloten zijn, zijn dat op andere zondagen ook, bijvoorbeeld.

Nogmaals:
https://indebuurt.nl/denbosch/carnaval/attentie-de-openingstijden-carnaval-van-veel-winkels-verschillen~103361/

Citaat:

"Niet om de laatste plaats heeft dat natuurlijk te maken met de optocht! Je begrijpt dus dat er op maandag 24 februari zo goed als géén winkels open zijn in het centrum. Ook de dag ervoor houden veel ondernemers de zaak dicht".
Natubico schreef:
Zo ook zijn er bijvoorbeeld wetenschappers of anderen die in hun woning geconcentreerd plegen te werken. Nou, die kunnen dat gedurende dit soort dagen, avonden en nachten wel vergeten; daar komt weer 'n troep lolbroeken door de straat gestevend met 'n hoop ketelmuziek.

Loetje schreef:
Ja jôh, het gaat storm lopen bij de huisartsen en bij de psychiaters. Mark my words! Very Happy

Dat niet, degenen die er last van zouden hebben zorgen er wel voor dat ze die op 'n leuke manier niet hebben. Zo gaan velen dan enkele dagen naar de wintersport. Maar ja, dat levert dan wel extra kosten en oponthoud bij eventuele werkzaamheden op. En dat wordt dus niet vergoed door degenen die zo onbeschoft zijn om die schade te veroorzaken.
Natubico schreef:
Al bij al niet erg bevorderlijk ook voor het intellectuele niveau van zo'n streek.
Want de kans is groot dat degenen die hun werk niet kunnen doen door dat zatte gedoe op straat op 'n gegeven moment hun biezen pakken en verkassen naar oorden waar hen dat soort hinder niet ten deel valt.
Tja, je zult altijd weer zien dat de lollige streek dan vroeger of later afhankelijk wordt van financiele steun vanuit de streek waar men de straten niet 'n aantal dagen lang als decorum gebruikt om 'n verborgen behoefte aan gek doen te etaleren.

Natubico schreef:
Carnavalsvluchtelingen? En waar gaan die dan asiel zoeken?

Ze hoeven niet naar 'n ander land of continent te verkassen. Die dolle boel komt in 'n veel groter deel van Nedeland niet voor dan wel.
Natubico schreef:
Een plezierverbod voor velen om een kleinere groep notoire chagharijnen te behagen?

Pedofilie schijnt ook plezierig te zijn voor de daders, maar dat gaat dan wel ten koste van de slachtoffertjes.
-
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Cliox schreef:
Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:

Gaan we op de persoon spelen ? Dan ben je bij dat carnavalgepeupel aan het juiste adres, maar niet hier.

Ik vraag of je lekker in je bovenkamer bent met je tirades richting feestvierende mensen. En die vraag herhaal ik bij deze. Een valide vraag gelet op het feit dat je een groep mensen schoffeert die plezier en vertier hoog in het vaandel hebben staan zonder ook maar één fatsoenlijk argument te benoemen.

Respect ontvang je als je het geeft. Mensen zonder argumenten wegzetten als gajes en droeftoeters getuigt van heel weinig respect voor de medemens. Of je nu wel of niet iets ophebt met carnaval, je hebt je fatsoen te bewaren en die grens ga jij over. Dus nogmaals, ben je wel lekker in je bovenkamer?
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Loetje schreef:
Zonder "gedoe" op straat is het geen carnaval.

Als 't ook buiten zou moeten zou 't toch ook in 'n stadion kunnen of op 'n fabrieksterrein o.i.d.. Daar hebben de anderen er tenminste geen hinder van.

Wie heeft er hinder van? Binnensteden zijn op vandaag sowieso afgesloten van verkeer en mensen die er wonen hoor ik niet klagen. Iedere zaterdag wordt dezelfde binnenstad afgesloten voor de markt, één keer per jaar staat er kermis, één keer per jaar is er straattheater (10 dagen) en zo nu en dan zijn er evenement en braderieën. Die ene zondagmiddag dat er een optocht langskomt is echt het probleem niet. Sterker nog, jong en oud smullen ervan. Of je nu van carnaval houdt of niet, de optocht brengt mensen samen en iedereen geniet.

Quote:
Dat niet, degenen die er last van zouden hebben zorgen er wel voor dat ze die op 'n leuke manier niet hebben. Zo gaan velen dan enkele dagen naar de wintersport. Maar ja, dat levert dan wel extra kosten en oponthoud bij eventuele werkzaamheden op. En dat wordt dus niet vergoed door degenen die zo onbeschoft zijn om die schade te veroorzaken.

De meesten gaan dan op vakantie omdat de kinderen thuis zijn. Krokusvakantie. Als je geen carnavalist bent en je wil geen week lang thuiszitten ga je er op uit met het gezin. In het verleden ging ik ook weg en riep ik gekscherend dat ik de carnaval wilde ontlopen maar last van carnaval heb ik niet.
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Lampje schreef:
Cliox schreef:
Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:

Ik vraag of je lekker in je bovenkamer bent met je tirades richting feestvierende mensen. En die vraag herhaal ik bij deze. Een valide vraag gelet op het feit dat je een groep mensen schoffeert die plezier en vertier hoog in het vaandel hebben staan zonder ook maar één fatsoenlijk argument te benoemen.

Respect ontvang je als je het geeft. Mensen zonder argumenten wegzetten als gajes en droeftoeters getuigt van heel weinig respect voor de medemens. Of je nu wel of niet iets ophebt met carnaval, je hebt je fatsoen te bewaren en die grens ga jij over. Dus nogmaals, ben je wel lekker in je bovenkamer?

Hou toch op, man. Ik reageerde op de heer van Es die zich druk maakte om het afzeiken van mensen. Omdat hij carnavalsliefhebber is , wees ik hem op het afzeik-carnavalsliedje over Sylvana Simons. Oftwel: kijk eerst eens naar jezelf voor je commentaar hebt op anderen.
Ga jij nou eerst maar eens lezen op dit hoogstaande forum wat er allemaal gezegd wordt over Amsterdammers. Of over Pechtold. Of over Timmermans. Of over Greta Thunberg.
En kom dan nog maar een keer terug met je zalvende moralistische domineespraatjes.

BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Wie heeft er hinder van? Binnensteden zijn op vandaag sowieso afgesloten van verkeer en mensen die er wonen hoor ik niet klagen. Iedere zaterdag wordt dezelfde binnenstad afgesloten voor de markt, één keer per jaar staat er kermis, één keer per jaar is er straattheater (10 dagen) en zo nu en dan zijn er evenement en braderieën. Die ene zondagmiddag dat er een optocht langskomt is echt het probleem niet. Sterker nog, jong en oud smullen ervan. Of je nu van carnaval houdt of niet, de optocht brengt mensen samen en iedereen geniet.

Nogmaals, 't gaat niet in de eerste plaats om die paar uurtjes die de optocht duurt.
Maar daarna komt het straatcarnaval inclusief het dweilen pas goed los. Op veel plaatsen is de afsluiting dan weer opgeheven, maar het verkeer wordt desondanks vrijwel onmogelijk gemaakt doordat allerlei groepen de straat hebben ingenomen.
En waar delen van het centrum permanent zijn afgesloten daar hebben fietsers en voetgangers toch altijd toegang. Maar ook die worden enorm gehinderd door het straatcarnaval. Hetzelfde geldt voor vergunninghouders en anderen die ook bij 'n afsluiting altijd toegang moeten kunnen hebben tot de afgesloten straten.
Overigens geldt het bezwaar tegen verkeershinder door festiviteiten en dergelijke op straat echt niet alleen het carnaval. Heel in het algemeen moet ervoor gezorgd gaan worden dat het verkeer daar geen hinder van ondervindt. Er zijn genoeg steden waar de kermis op 'n niet openbaar terrein gehouden wordt.
Men mag best plezier hebben, maar niet ten koste van schade en ergernis voor anderen.

Cliox schreef:
De meesten gaan dan op vakantie omdat de kinderen thuis zijn. Krokusvakantie. Als je geen carnavalist bent en je wil geen week lang thuiszitten ga je er op uit met het gezin. In het verleden ging ik ook weg en riep ik gekscherend dat ik de carnaval wilde ontlopen maar last van carnaval heb ik niet.

Gezinnen met kinderen wonen meestal in de buitenwijken waar weinig of niets van carnaval te merken is.

"Sterk veralgemeniseerd kan men stellen dat hogeropgeleiden en een- en tweepersoonsgezinnen meer georienteerd zijn op het historische stadscentrum en de binnenstedelijke uitgaanscultuur van verschillende steden"

(pag. 163 van dit boek: )
-
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:

Hou toch op, man. Ik reageerde op de heer van Es die zich druk maakte om het afzeiken van mensen. Omdat hij carnavalsliefhebber is , wees ik hem op het afzeik-carnavalsliedje over Sylvana Simons. Oftwel: kijk eerst eens naar jezelf voor je commentaar hebt op anderen.
Ga jij nou eerst maar eens lezen op dit hoogstaande forum wat er allemaal gezegd wordt over Amsterdammers. Of over Pechtold. Of over Timmermans. Of over Greta Thunberg.
En kom dan nog maar een keer terug met je zalvende moralistische domineespraatjes.

Wat een onzinargument om carnavalisten voor droeftoeters en gajes uit te maken. Je komt er bij mij niet mee weg, dus nogmaals, ben je wel lekker in je bovenkamer?
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:

Nogmaals, 't gaat niet in de eerste plaats om die paar uurtjes die de optocht duurt.
Maar daarna komt het straatcarnaval inclusief het dweilen pas goed los.

Feitelijk incorrect. Er worden geen straten dichtgezet zodat mensen op straat een polonaise kunnen lopen. Na de optocht is het schoonvegen en worden de straten opengezet. De veegwagen rijdt erachteraan.

Quote:
Op veel plaatsen is de afsluiting dan weer opgeheven, maar het verkeer wordt desondanks vrijwel onmogelijk gemaakt doordat allerlei groepen de straat hebben ingenomen.

Heb ik nog nooit meegemaakt. Heb je voorbeelden waar wegen worden bezet door groepen carnavalisten? Lijkt mij levensgevaarlijk en onacceptabel. Geen kroeg of carnavalsvereniging stemt hier mee in.

Quote:
En waar delen van het centrum permanent zijn afgesloten daar hebben fietsers en voetgangers toch altijd toegang. Maar ook die worden enorm gehinderd door het straatcarnaval. Hetzelfde geldt voor vergunninghouders en anderen die ook bij 'n afsluiting altijd toegang moeten kunnen hebben tot de afgesloten straten.

Geen idee waar je het over hebt.

Quote:
Overigens geldt het bezwaar tegen verkeershinder door festiviteiten en dergelijke op straat echt niet alleen het carnaval. Heel in het algemeen moet ervoor gezorgd gaan worden dat het verkeer daar geen hinder van ondervindt. Er zijn genoeg steden waar de kermis op 'n niet openbaar terrein gehouden wordt.
Men mag best plezier hebben, maar niet ten koste van schade en ergernis voor anderen.

Wat een onzin. Dat weet je ver van te voren. Als je rustig wil wonen en geen overlast wil hebben van festiviteiten moet je niet in de binnenstad van Maastricht en Amsterdam gaan wonen. Vind het kolder van de bovenste plank.

Quote:
Gezinnen met kinderen wonen meestal in de buitenwijken waar weinig of niets van carnaval te merken is.

Ik woon niet in een buitenwijk maar op loopafstand van het stadscentrum.
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Lampje schreef:

Wat een onzinargument om carnavalisten voor droeftoeters en gajes uit te maken. Je komt er bij mij niet mee weg, dus nogmaals, ben je wel lekker in je bovenkamer?

Ja, ik ben lekker in mijn bovenkamer.
Zo goed ?
Ga jij dan nu maar doen wat ik aan jou gevraagd heb, dus voor jij mij de maat gaat nemen, eerst eens lezen wat er hier allemaal gezegd wordt over anderen. Want je draait er lekker omheen met je gemoraliseer. Op de kansel van de hypocriete zwarte kousen kerk zou je niet misstaan.

BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik woon midden op de Bijbelbelt, maar vind dat carnaval bij het zuiden hoort en een gezellig volksfeest is. Ik heb carnaval meegemaakt in Buenos Aires en Port Limon, en er is niks mis mee.
Hier op de Bijbelbelt past het niet, maar wij hebben dan weer andere feesten.
Wie nooit een feestje viert verzuurt, en dat is vaak te zien en te horen.

BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Ja, ik ben lekker in mijn bovenkamer. Zo goed ?

Ow, dacht altijd dat Lampje in 'n bungalow woont. Smile
-
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Feitelijk incorrect. Er worden geen straten dichtgezet zodat mensen op straat een polonaise kunnen lopen. Na de optocht is het schoonvegen en worden de straten opengezet. De veegwagen rijdt erachteraan.

Zal wel effe geveegd worden ja, maar tegen de avond gaat 't op straat los.
Dit zo:
https://www.youtube.com/watch?v=ouZrCWx3FAQ
Daar is nog voor 'n voetganger haast geen doorkomen aan.

Cliox schreef:
Heb ik nog nooit meegemaakt. Heb je voorbeelden waar wegen worden bezet door groepen carnavalisten? Lijkt mij levensgevaarlijk en onacceptabel. Geen kroeg of carnavalsvereniging stemt hier mee in.

Zie hierboven.

Cliox schreef:
Geen idee waar je het over hebt.

Als ergens 'n deel van het centrum permanent is afgesloten dan geldt dat vaak niet voor fietsers en nooit voor voetgangers. Ook in de afgesloten straten wonenden mogen er veelal met hun auto in. En verder dan nog transporteurs die er iets moeten afleveren en hulpdiensten.
Die kunnen allemaal ernstige hinder ondervinden wanneer de straten vol carnavalsvierders zitten.

Cliox schreef:
Wat een onzin. Dat weet je ver van te voren. Als je rustig wil wonen en geen overlast wil hebben van festiviteiten moet je niet in de binnenstad van Maastricht en Amsterdam gaan wonen. Vind het kolder van de bovenste plank.

Wel raar dan dat huizen in het centrum van dat soort steden alleen maar bewoonbaar zijn voor personen die er niks om geven dat ze vaak last hebben van geluids- en andere hinder op de straat. Dat drukt de waarde van die panden behoorlijk. Vaak zijn juist degenen die geen last willen hebben van buitensporige dingen op straat het meest kapitaalkrachtig.

Cliox schreef:
Ik woon niet in een buitenwijk maar op loopafstand van het stadscentrum.

Wist niet dat Nergenshuizen ook al 'n stad is. Smile
-
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Natubico schreef:
Lampje schreef:
Ja, ik ben lekker in mijn bovenkamer. Zo goed ?

Ow, dacht altijd dat Lampje in 'n bungalow woont. Smile
-

Laughing
Da's een goeie, Natub.

BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Natico schreef:
Zal wel effe geveegd worden ja, maar tegen de avond gaat 't op straat los.
Dit zo:
https://www.youtube.com/watch?v=ouZrCWx3FAQ
Daar is nog voor 'n voetganger haast geen doorkomen aan.

Jij ben er nog nooit geweest en alleen maar via korte Youtube filmpjes.

Kijk eens hier naar.

BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wij vieren feest, dus weg met de malaise, want er komt een tijd voor de POOOOOLOONAISE....
Van hier naar Oeteldonk.......

https://www.telegraaf.nl/nieuws/989978037/massale-knokpartij-utrecht-arrestaties-bij-carnavalsfeest

Mensen, wat hebbe ge een leut, wat ?

Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 21:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Lampje toch, Utrecht en Oudewater zijn GEEN carnaval plaatsen.
Daar moeten ze van afblijven.

Weerwoord forum index » Binnenland