Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Asielzoekers in Nederland en EU (samengevoegd topic) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 204, 205, 206
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 14:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Bonusvraag voor jou: Wat als die rechter deze vrouw wel in haar gelijk had gesteld? Dat dan binnenkort half Nederland rondloopt met een vergiet, puntmuts, steelpan, bloemenkrans of vissenkom op het hoofd?
Zou je dan wel tevreden zijn over de Nederlandse rechtsspraak?
Of ga je dan weer iets anders zoeken om over te zaniken?

Je mist het punt, Jip. Het gaat er niet om dat mensen met een vergiet op hun kop op de pasfoto mogen, het gaat om de ongelijkheid van behandeling.

Verder moet wat mij betreft hier niemand met een vergiet, puntmuts, hoofddoek, boerka, keppeltje, of wat dan ook voor een achterlijke religieuze kledij rondlopen. Weg met allemaal die flauwekul!

BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik vindt dat iedere cultuur vrouwen mag dwingen en public een gebruikte luier op hun hoofd te zetten,
opdat ze iedere mogelijke aantrekkingskracht aan ''andere mannen'' zal uitsluiten.

Ondertekend namens de liberalos semi-correctos : D66, PvdA, VVD, CDA, Groen Niks, Christen Unie.

Natuurlijk klinkt ''dwingen'' vrij onliberaal, daarom noemen we het gewoon ''vrijheid van godsdienst''
om het beter te ''framen''...

Hitler noemde zijn vergassingscentra niet voor niks ''vakantiekampen''.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Maar nu over jouw beweringen. Jij schrijft dat een rechter een grote fout maakt als hij religieuze mensen toestaat een pasfoto met hoofdbedekking te maken. Waar zit die fout dan? Hij redeneert vanuit menselijk perspectief.

Dan begrijp je niet wat rechtspraak is. Vrouwe Justitia heeft een blinddoek. Dat heeft een reden: ze spreekt recht ZONDER de verdachte te zien. Ze kijkt niet naar uiterlijk, geslacht, ras, seksuele voorkeur of...... religie.

Dat wat jij 'menselijk perspectief' noemt, is subjectiviteit. De rechter heeft in de zaak 'vergiet op het hoofd' niet objectief recht gesproken. De rechter heeft onderscheid gemaakt: Mohammed en Marcus zijn 'echte' religieuzen, maar 'Joanna' is dat niet. En op basis daarvan doet de rechter dus uitspraak: subjectief. Of zoals jij zegt: 'vanuit menselijk perspectief'.

De rol van een rechter is echter om recht te spreken zoals in de rechtboeken staat. De persoonlijke mening moet daarbij zoveel mogelijk achterwege gelaten worden.

Quote:
Doe jij niet. Jij wilt dat iedereen gelijk wordt behandeld. Prima.

Yep, zeker door een rechter. Dat hebben we met elkaar ook zo afgesproken.

Quote:
Weet je wat ik denk Cliff? Dat jouw frustraties voortkomen uit je werkomgeving. Jij moet bijna dagelijks toezien hoe andersdenkenden vrij baan krijgen. Blablabla

Zo jammer Jip... ga je nu weer op de persoon. Waarom doe je dat toch elke keer. Inmiddels zou je echt beter moeten weten...

Quote:
Wat als die rechter deze vrouw wel in haar gelijk had gesteld? Dat dan binnenkort half Nederland rondloopt met een vergiet, puntmuts, steelpan, bloemenkrans of vissenkom op het hoofd? Zou je dan wel tevreden zijn over de Nederlandse rechtsspraak?

Ik ga voor gelijk recht. Als je mijn mening inhoudelijk vraagt over deze rechtszaak: ik ben tegen iedere religieuze uiting op een formele pasfoto. Dus geen hoofddoekjes, kruisjes, tulbanden, vergieten, etc.

Ik ben dus vooral tegen selectief 'pietje wel en jantje niet'.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

10 miljoenste schreef:

Als kenner, zou Hiddema kamervragen kunnen stellen over regel legalblond
- Als je werkelijk voor de rechtsstaat bent, dan bescherm je ook het recht op een eerlijke en goede verdediging van zelfs die mensen waarmee je het niet eens bent -
in Nederland voor illegalen niet 'toegepast' wordt gehonoreerd, maar grondrechten van herkomstlanden persoonlijke onvervreemdbare bagage moet blijven .

ik geloof niet dat het voor mij helemaal duidelijk is wat je vraag nu is. Is de vraag of ook asielzoekers een eerlijke en goede verdediging verdienen? Mijn antwoord zou zijn, natuurlijk. Maar persoonlijk zou ik gewoon veel strengere eisen stellen aan toelating.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 23:10 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

- Als je werkelijk voor de rechtsstaat bent, dan bescherm je ook het recht op een eerlijke en goede verdediging van zelfs die mensen waarmee je het niet eens bent -
Quote:
Maar persoonlijk zou ik gewoon veel strengere eisen stellen aan toelating.

Persoonlijk zou ik asielzoekers behandelen volgens onvervreemdbare rechten uit eigen land, gelijk als 'onbesteld rommelmarkspul in containers terugzenden .

Mij gaat het hoe advocaten beroepsgroep (Hiddema) tegenstrijdige belangen oplossen -om kiesvolk te strikken - slinks links roepen "boreale homeopathische verdunning " maar in het echt zolang mogelijk door procederen, om asielzoekers op sterk water te conserveren ?

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Feb 14, 2020 23:25, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 23:18 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

Tsja, dat zijn jouw eigen vooroordelen. De meeste asielrecht-advocaten die ik ken, zijn vrij links, dus die zullen wel niet erg veel conflicten voelen. Als er al een rechtse asielrecht-advocaat ergens rondloopt, dan zal hij zelf die keuze moeten maken of zijn plicht als advocaat wel met zijn eigen geweten is te combineren. Waarschijnlijk zijn juist vanwege dat feit ook weinig rechtse advocaten te vinden. Ik zou het zelf ook niet doen als ik me er niet goed bij zou voelen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 21:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

10 miljoenste schreef:
Persoonlijk zou ik asielzoekers behandelen volgens onvervreemdbare rechten uit eigen land, gelijk als 'onbesteld rommelmarkspul in containers terugzenden

Misschien is 't 'n goed idee om exotische personen die hier in 'n asielprocedure zitten of asiel gekregen hebben en in de bijstand terecht zijn gekomen in het kader van het leveren van 'n tegenprestatie uit te zenden naar 'n land als Quatar, waar ze dan aan de slag kunnen terwijl Nederland niet meer met die enorme kosten van hun verblijf hier opgezadeld zit.

Kunnen ze mooi in hun eigen klimaat en cultuurgebied bezig zijn, in plaats van hier in 'n voor hen volkomen ongeschikt klimaat te verpieteren.
-
BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 22:54 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Vraag me af of EU afdeling 'volks omkatting' even hard zouden klappen, als er paar duizend chinezen uit Wuhan roeiend aan kwamen ?
Is ronduit levensgevaarlijk om zonder ziekte / virussen controle, hoge risico massa's her en der over den Holle dolle polder te verspreiden .
BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 8:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Jip schreef:

En ja, ik ben het met je eens dat vrouwenonderdrukking vanwege het geloof, of kinderen besnijden of wat dan ook geen goede zaak is. Maar als die vrouwen dat zelf willen, is dat hun eigen keuze.

Dat is het niet. Meisjes dragen van kinds af aan een hoofddoek. Het is niet zo dat zij kiezen op hun 18e of zij wel of niet overgeven aan vrouwonderdrukking, dat wordt op jonge leeftijd voor hen bepaald omdat het zo is in die cultuur.

Daarnaast vind ik het onethisch als jonge meisjes een hoofddoek dragen. Als je weet waar het toe dient, wat zegt het dan over islamistische mannen?
BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 20:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Belangrijk nieuws:

https://nos.nl/artikel/2323271-migranten-bij-spaanse-enclaves-meteen-terug-tevredenheid-en-zorgen.html

Migranten die over de hekken van de Spaanse enclaves Ceuta en Melilla klimmen, in het noorden van Marokko, mogen voortaan direct worden teruggestuurd naar Marokko. Dat heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatburg afgelopen week besloten.

-
BerichtGeplaatst: Ma Feb 17, 2020 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Natubico schreef:
Belangrijk nieuws:

https://nos.nl/artikel/2323271-migranten-bij-spaanse-enclaves-meteen-terug-tevredenheid-en-zorgen.html

Migranten die over de hekken van de Spaanse enclaves Ceuta en Melilla klimmen, in het noorden van Marokko, mogen voortaan direct worden teruggestuurd naar Marokko. Dat heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatburg afgelopen week besloten.

-

Fijn voor Spanje, maar Nederland schiet er niks mee op... eenmaal hier aangekomen mogen de illegale
Marokanen blijven zo lang ze willen a 28.000 Euro per jaar dankzij de criminele corrupte politieke beweging,
genaamd de ''COA', hun corrupte broederpartijen in het kabinet zijn bekend'.

Van enige druk van Merkels schandknaapje, Rutte, op Marokko hoeft men niet te rekenen..

Met betrekking tot het apartheidssymbool der Moslims:

Natuurlijk klinkt ''dwingen'' vrij onliberaal, daarom noemen we het gewoon ''vrijheid van godsdienst''
om het beter te ''framen''...

Hitler noemde zijn vergassingscentra niet voor niks ''vakantiekampen''.

Ondertekend namens de liberalos semi-correctos : D66, PvdA, VVD, CDA, Groen Niks, Christen Unie.

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 0:11 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Dat heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatburg afgelopen week besloten. Het is volgens het hof niet nodig deze migranten te identificeren of advocaten in te schakelen.

Als het Europese rechten van de mens hof dit zegt, krab ik me toch even achter de oren, of - WE -misschien geen potentiele zwemkampioenen, voetballers of snelle F1 jongen terugsturen ?
Want, alleen meten is zeker weten !
BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Man (73) die door Afghaanse asielzoeker in coma werd geslagen, is overleden
https://www.hln.be/in-de-buurt/peer/man-73-die-door-asielzoeker-in-coma-werd-geslagen-is-overleden~a2334204/

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat krijg je van laffe zachte Haagse heelmeesters.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie