Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Waarom er op zonnepanelen geen subsidie zit Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je negeert alle argumenten betreffende de Algemene wet Bestuursrecht. En die is vrij helder: er is GEEN subsidie op belasting mogelijk.

Je vraag die je dus (repeterend en vrij zeurderig) aan mij stelt klopt niet. Aangezien het geen subsidie is, kan ik die vraag niet beantwoorden. Net als dat jij geen argumenten tegen de Algemene wet Bestuursrecht hebt... en deze al bijdragen lang negeert.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wie repeteert hier? En wie negeert hier argumenten? Wie opent speciaal deze topic? Wie zit dus in de gordijnen? Volgens mij ben jij dat,

Je hebt op geen enkele vraag die ik gesteld hebt een antwoord of tegenargument gegeven. Je slaat ze categorisch over en komt steeds met andere kromme argumenten en vergelijkingen aandragen.
Het begon met jouw bewering dat btw voor echte ondernemers dus ook subsidie is en inmiddels ben je al bezig met subsidie op belasting.
Het gaat helemaal niet om subsidie op belasting. Het gaat om het geven van subsidie middels een fiscaal trucje.

Maar ik hou er nu echt mee op want tegen zoveel hardnekkig geklets is geen kruid gewassen.
Verdiep je maar eens in de belastingwet en btw voor ondernemers.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joh, als ik nou toegeef dat ze geen ondernemers zijn... kun je dan verder en eens reageren op het juridisch argument? Of heb je inmiddels zelf ook wel door dat er voor de wet geen sprake kán zijn van subsidie?

Dat laatste lijkt er namelijk wel op, want je bent echt structureel het juridische argument in deze discussie aan het negeren.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 13:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik negeer helemaal niks. Jij wilt niet inzien dat de wet, waar jij mee aan het zwaaien bent, niet ter zake doet omdat die omzeild wordt middels het fiscale trucje dat van de particulier een ondernemer wordt gemaakt, hetgeen ik (en anderen met mij) hier al 20 keer duidelijk hebben proberen te maken, maar wat jij kennelijk nog steeds niet begrijpt (wilt begrijpen).

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik negeer helemaal niks. Jij wilt niet inzien dat de wet, waar jij mee aan het zwaaien bent, niet ter zake doet omdat die omzeild wordt middels het fiscale trucje dat van de particulier een ondernemer wordt gemaakt, hetgeen ik (en anderen met mij) hier al 20 keer duidelijk hebben proberen te maken, maar wat jij kennelijk nog steeds niet begrijpt (wilt begrijpen).

Huh? De wet wordt helemaal niet omzeild.... Wat is dit nou weer voor raar argument. De wet wordt exact gevolgd.

Jij vindt het een 'raar trucje' prima, maar dat maakt niet dat het een 'raar trucje' is. Jij vindt het subsidie, prima, maar dat maakt niet dat het subsidie is.

Wettelijk gezien heb ik zelfs aan kunnen tonen dat het geen subsidie is.

Maar goed, ik wacht waarschijnlijk tevergeefs op het argument waarom een vastgestelde wet over subsidie 'niet ter zake doet' en ik wacht ook tevergeefs op een argument waarom 'de wet wordt omzeild'.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Prima Cliff, der Klügere gibt nach. Ik hou ermee op.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat jij wilt Tedje.

We stellen in ieder geval vast dat BTW teruggave volgens de wet geen subsidie is. Dat één of andere Tedje van Es dat wel vindt, dat laten we dan maar zo.

BerichtGeplaatst: Di Feb 11, 2020 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

We stellen dat helemaal niet vast.

BerichtGeplaatst: Di Feb 11, 2020 14:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik kan de wet niet anders uitleggen dan dat.

En die wetgeving staat totaal los van of iemand wel of niet ondernemer is. De wetgeving gaat over subsidie in het algemeen, zowel aan ondernemers als aan particulieren. En de wetgeving stelt dat subsidie nooit gegeven kan worden op belasting (BTW).

Leuker kan ik het niet maken, makkelijker ook niet.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 12, 2020 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik kan er niks aan doen dat jij niet goed begrijpt hoe btw bij een ondernemer werkt en ik kan er ook niks aan doen dat jij niet begrijpt dat subsidie op belasting heel iets anders is dan waar we het hier over hebben.

BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2020 1:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ehhm... ik denk echt dat jij het niet begrijpt, of sterker nog: niet meer wil begrijpen. Nu ik heb aangetoond dat de constructie (het trucje) op zonnepanelen juridisch gezien geen subsidie kán zijn, blijf jij maar over ondernemers praten. Dat staat er totaal los van.

Ik zal het in Jip en Janneke taal proberen uit t eleggen:

BTW = belasting
Koop je zonnepanelen, krijg je BTW terug
De wet geeft aan dat er nooit subsidie kan zitten op belasting
Ergo: BTW teruggave kan nooit als subsidie gezien worden.

Dit geldt voor iedere rechtsvorm en rechtspersoon. Of je ondernemer bent of particulier staat er totaal los van. Er kán juridisch gezien geen subsidie gegeven worden op belasting (BTW).

Het is echt niet moeilijk, maar je moet het wel willen begrijpen. Ik heb nu sterk het idee, omdat je maar door blijft gaan over 'ondernemers', dat je het gewoon niet meer wilt zien.

BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2020 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

"Wij hebben zonnepanelen op het dak liggen, achteraf gezien hadden we dat beter niet kunnen doen. Daar het terug verdienen nogal onzeker is doordat de salderingsregel ter discussie staat"

https://www.nu.nl/economie/6030458/huiseigenaar-meer-geld-kwijt-aan-vergroening-door-rekenfout-klimaatplan.html?redirect=1#coral_talk_wrapper
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2020 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

10 miljoenste schreef:
"Wij hebben zonnepanelen op het dak liggen, achteraf gezien hadden we dat beter niet kunnen doen. Daar het terug verdienen nogal onzeker is doordat de salderingsregel ter discussie staat"

De nep rond zonnepanelen is een andere discussie.

Cliff schreef:
Ehhm... ik denk echt dat jij het niet begrijpt, of sterker nog: niet meer wil begrijpen.

Ik hou ermee op, Cliff. Ik blijf me niet herhalen. Jij begrijpt duidelijk niet het verschil tussen de tot ondernemer gebombardeerde particulier (met zonnepanelen) en de echte ondernemer (met zonnepanelen).

Je toont helemaal niks aan. Je haalt er zaken bij die er niks mee te maken hebben.

BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2020 14:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Jij begrijpt duidelijk niet het verschil tussen de tot ondernemer gebombardeerde particulier (met zonnepanelen) en de echte ondernemer (met zonnepanelen).

Maar leg me nu eens uit waarom dat verschil relevant is als de wet die ik aanhaal voor beiden geldt?

BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2020 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik hou ermee op. Ik heb je dat al tig keer uitgelegd, maar het gaat er bij jou kennelijk niet in.

BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2020 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, je negeert het. De wet geldt voor particulieren én ondernemers.

Wat de wet stelt is vrij simpel:
1. harder rijden dan 130km uur is strafbaar.
2. Er kan geen subsidie zitten op belasting

Jij komt maar aan 'maar het zijn geen ondernemers blablaba'. Doet het er toe voor punt 1? Nee. Doet het er toe voor punt 2? Weer NEE.

De wet geldt voor iedereen.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 14:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hahaha! Laat me niet lachen! Jij negeert alles wat ik aangedragen heb. Je reageert er niet op,je geeft geen antwoorden op vragen en raast alleen maar verder in jouw eigen gelijk, waarbij je de meest niet ter zaken doende argumenten er aan de haren bijsleept.

Quote:
Er kan geen subsidie zitten op belasting

Voor de tiende keer: dat is ook helemaal niet het geval!

BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Voor de tiende keer: dat is ook helemaal niet het geval!

Waarom noem je het dan al 4 pagina's lang subsidie?

Dan zijn we er toch uit: het is geen subsidie. Want... BTW teruggave kán juridisch geen subsidie zijn. Voor niemand. Niet voor particulieren, niet voor ondernemers.

Zo klaar als een klontje dit. Ik snap werkelijk niet waarom je zo spartelt.

BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Een verkapte vorm van subsidie. Omdat er geen subsidie op zonnepanelen zit wordt een administratief trucje uitgehaald zodat de particulier toch geld kan terugkrijgen. Dan moet de particulier wel investeren en dus worden gebombardeerd tot aannemer. Het komt niet linksom uit de subsidiepot, maar rechtsom uit de BTW-teruggave-pot. Dezelfde pot uiteindelijk. Een belastingcentenpot met meerderen etiketten.
BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ook jij gaat niet in op de wetgeving.

Ik vind het prima dat jij en Tedje het een 'administratief trucje' noemen... maar de jure kán het geen subsidie zijn.

De term 'subsidie' wordt er door jou en Tedje opgeplakt en is gewoon wettelijk onjuist.

BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Waarom noem je het dan al 4 pagina's lang subsidie?

Omdat iedereen, behalve jij, het subsidie noemt.

BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is feitelijk onjuist. Bovendien geen argument. En tot slot kun je op je eigen Google-opdracht iedere keer lezen dat het juist GEEN subsidie is (zie bv. de eerste twee resultaten in de zoekopdracht)

(of snap je niet dat als je zoekt op 'wereld' en 'plat' dat je ook resultaten krijgt die aangeven dat de wereld niet plat is?)

Ik hoor ook heel vaak 'hun hebben de bal'. Dat maakt het niet juist.

Waarom erken je gewoon niet een keer dat het volgens de wet geen subsidie is?

BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Begrijpend lezen is natuurlijk wel iets dat je moet willen...

Quote:
Waarom erken je gewoon niet een keer dat het volgens de wet geen subsidie is?

Omdat het subsidie is. Het is bedoeld om de aanschafprijs te verlagen om zo mensen aan te sporen zonnepanelen aan te schaffen en zoiets heet subsidie.

BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 15:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nope, jij noemt het subsidie.

Het is geen subsidie.

En ik doe ten minste nog moeite om argumenten daarvoor naar voren te brengen, zoals het opzoeken van wetgeving rond wat subsidie nou werkelijk is.

Jij herhaalt alleen maar, zoals gebruikelijk. En houd alleen maar star vast aan je eigen verzonnen definitie.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 16, 2020 8:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ook jij gaat niet in op de wetgeving.

Ik vind het prima dat jij en Tedje het een 'administratief trucje' noemen... maar de jure kán het geen subsidie zijn.

De term 'subsidie' wordt er door jou en Tedje opgeplakt en is gewoon wettelijk onjuist.

Nee hoor, het is geen subsidie maar een verkapte subsidie. Het zit in een ander jasje verpakt. Zoals Tedje ook al aangeeft is de BTW-teruggaaf bedoeld om de aanschafprijs te verlagen om zo mensen aan te sporen zonnepanelen aan te schaffen. Omdat linksom de subsidie-route niet mogelijk blijkt, is rechtsom een andere route bedacht naar hetzelfde resultaat, alleen heet het dan anders.

Linksom of rechtsom krijg je geld van de belasting voor de aanschaf van zonnepanelen en verandert dat niet als je het een andere naam geeft.
Waarom er op zonnepanelen geen subsidie zit
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu