Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Verdonk loopt er niet voor weg ! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Verdonk ?
een 10
45%
 45%  [ 10 ]
een 9
18%
 18%  [ 4 ]
ander cijfer
36%
 36%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 22

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2004 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Circe

Uit Trouw:

Quote:
Liever dood dan hand van vrouw
door Toine van Corven
2004-11-24 -

Imam Ahmad Salam wil graag met minister Verdonk doorpraten over integratie. Maar ook de volgende keer krijgt ze geen hand. ,,Verandering van de islam is aantasting van de islam.''

TILBURG - Nog niet over zijn lijk zal de Tilburgse imam Ahmad Salam, die afgelopen weekeinde weigerde minister Verdonk de hand te schudden, ooit een vrouw aanraken. ,,Eerder wens ik de dood dan dat dat gebeurt''. Hoe hij dan zelf aan een vrouw is gekomen? ,,Met woorden.''

Het had zaterdag, voorafgaand aan een overleg met de minister, helemaal niet tot een incident hoeven komen, probeerde de imam gisteren in een bijzaaltje van zijn moskee in Tilburg, in alle rust -en vertaald door zijn zoon- uit te leggen. Hij had immers aan een van zijn metgezellen gevraagd de minister vooraf over zijn standpunt in te lichten, maar die was dat helaas vergeten.

Zo niet dan had de minister tijdig geweten dat de Koran op tal van plekken het 'authentieke bewijs' levert dat een vrouw aanraken niet mag. ,,En voor zeker, ik schud geen hand van een vrouw'', zei de profeet. ,,En wij moeten de profeet -vrede zij met hem- volgen als we de islam werkelijk willen praktiseren. Toen zijn metgezellen de profeet inhuldigden en de mannen elkaar de hand schudden, raakte Aicha, de vrouw van de profeet, zijn hand niet aan. Zij huldigde hem met woorden in.''

Dus is aanraking nu en in Nederland ook niet toegestaan. Waarom niet? Om het contact tussen mannen en vrouwen te stabiliseren, het tot vervoering leidt, kortom om zonde te voorkomen. ,,Lichamelijk contact kan mannen in de verleiding brengen dingen te doen die tot ontucht leiden. De ontucht is het aanraken.'' Familie uitgezonderd.

De imam was zaterdag niet op een confrontatie uit. Integendeel. Hij wilde graag overleg met de minister, en wil dat graag opnieuw, ,,om samen met haar te onderzoeken of er een weg te vinden is naar goede samenwerking en integratie''. Maar een hand geeft hij haar ook de volgende keer niet.

Imams die er anders over denken, zoals zijn 49 collega's die zaterdag geen moeite hadden met lijfelijk contact met de minister, hebben het allemaal mis, vindt Ahmad Salam.

Kritiek dat hij met zijn rigide koraninterpretatie maar in een dorpje in een islamitisch land moet gaan wonen, pareert Ahmad Salam als volgt: een moslim verandert zijn godsdienst niet als hij in een andere samenleving leeft. ,,Het is met de islam niet alsof je van kleding wisselt. Verandering van de islam is aantasting van de islam.'' Ergo: waar in een islamitisch land geen handen met vrouwen worden geschud, hoort dat ook in Nederland niet.

Wel is een uitzondering mogelijk, namelijk in geval van ziekte met enkel iemand van het andere geslacht in de buurt om hulp te bieden. ,,Het is net als met alcohol. Kom je om van de dorst en er is alleen alcoholische drank, dan mag je die drinken'', aldus de imam.

Geldt wat voor vrouwenhanden schudden geldt soms ook voor doden uit naam van de islam? Ahmad Salam gaat er eens goed voor zitten. In een niet-islamitisch land, zoals Nederland niet, zegt hij. ,,De islamitische wet blijft. Maar er is hier niemand die de wet mag uitvoeren.'' In islamitische landen, en na een zorgvuldig islamitisch proces, mag het in zijn ogen wel. Momenteel vindt hij het niet leuk in Nederland, met al dat geweld.

Zou het in Nederland leuker zijn als iedereen in de Koran zou geloven? ,,Vergezocht'', vindt de imam. Maar het zou al een stuk schelen als moslims gerespecteerd en geaccepteerd worden. Gebeurt dat nu niet dan? En waaruit blijkt dat? ,,Nee. 99 procent van onze moskee├źn wordt besmeurd of in brand gestoken.'' Is dat niet een beetje een hoge schatting? ,,Nee, ik kom ook veel in andere moskee├źn en hoor het van de mensen.''

Niet alleen Nederland, de hele wereld zou volgens hem beter af zijn onder islamitische wetgeving, de doodstraf in naam van Allah incluis. ,,Ik roep daartoe niet op. Tot iets oproepen en iets beoordelen, zijn twee verschillende dingen. Het is mijn werk niet om tot een islamitische staat te komen.''
----------------------

Die mens heeft er blijkbaar geen probleem mee dat er hoofden worden afgekapt, vrouwen gestenigd, handen en voeten worden afgekapt en de wonde in hete olie wordt dichtgeschroeid.... maar in Nederland heeft hij een probleem met al dat GEWELD??? (Zou hij het nu echt over de slachting van Van Gogh hebben?)

en verder zeg ik niks meer.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2004 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
Circe

,,Eerder wens ik de dood dan dat dat gebeurt''

en verder zeg ik niks meer.
BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2004 14:53 Plaats reactie Reageer met quote
Eduard Geenen

Circe schreef:

,,Eerder wens ik de dood dan dat dat gebeurt''

Hij is goed Circle! Spitsvondig goed!

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2004 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
robT

curacaoteam schreef:
Intuitie. Alleen een gootsteenkastje of een auto krijgen mannen op de knieen.

En nog iets anders, maar dat zou erg of topic zijn. Laughing

Foei!

Laughing Ik weet hoe zwak ik ben...Sad

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2004 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
HenkV

Tegenover ingewijden staan ze heel open.............................
BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2004 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Chriswitteman

Moslims voeren charme-offensief om te bewijzen dat Islam wel degelijk vredelievend is.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2004 14:54 Plaats reactie Reageer met quote
Eduard Geenen

HenkV schreef:
Tegenover ingewijden staan ze heel open.............................

Ja en hoe! Gatverdamme! Een onkuise imam (is het die uit Teheran?) Overigens staat dat jongetje erachter wel erg gulzig te kijken met die grote ogen. Maar ja of je een geit kus of een imam; het verschil voel je niet denk ik. Zit er waarschijnlijk al jong in. Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2004 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing Laughing Wat moet dat op die foto voorstellen? Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Do Jan 06, 2005 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Van: Regionale nieuwszender L1:

6-1-2005 14:55

Jongen ontslagen na beschuldiging van racisme

Een zogeheten Lonsdale-jongere uit Venray is ontslagen, nadat hij zich racistisch had uitgelaten op de televisie.

Dat gebeurde eergisteren in het programma 'Premtime' op Nederland 3. De jongen weigerde de allochtone presentator de hand te schudden.
Na de uitzending werd hij ontslagen door zijn werkgever, Flextronics Logistics in Venray. Het bedrijf wil geen commentaar geven.
Volgens juristen maakt de jongen weinig kans zijn ontslag aan te vechten. Hij was uitzendkracht en die kunnen vrij gemakkelijk worden ontslagen.

Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2005 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
Eduard Geenen

Tedje van Es schreef:
Van: Regionale nieuwszender L1:

6-1-2005 14:55

Jongen ontslagen na beschuldiging van racisme

De jongen weigerde de allochtone presentator de hand te schudden.
Na de uitzending werd hij ontslagen door zijn werkgever, Flextronics Logistics in Venray.

Laughing

Beetje vreemd verhaal. Ontslagen voor het niet geven van een hand? Sinds wanneer is dat verplicht. Heb ik zelf ooit ook meermalig niet gedaan in conflictsituaties. Had niets met rascisme te maken. Als een imam dat wel kan en mag waarom zo'n londsdaler niet. Mag hij toch zelf weten. Ortodoxe moslima's doen dat ook niet en is ook min of meer geaccepteerd vanuit hun geloof. Er zijn voor mij genoeg mensen die ik geen hand wil geven vanuit mijn "geloof". Gelukkig zijn er velen van overleden.

Laatst aangepast door Eduard Geenen op Vr Jan 07, 2005 16:23, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2005 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
John Wervenbos

Hier de desbetreffende uitzending van PremTime:

PremTime, aflevering 48 (RealPlayer)

Quote:
PremTime, aflevering 48, 4 - 1 - 2005

Angst in Venray

Al acht maanden wordt de moskee permanent bewaakt. Sinds een paar weken ook het jongerencentrum waar veel Lonsdale-jongeren komen. De spanningen in het Limburgse Venray zijn na de moord op Theo van Gogh toegenomen. Poging tot brandstichting, vechtende jongeren. Prem gaat op onderzoek in Venray en belandt uiteindelijk met Lonsdale-jongeren in de moskee.

Coachen van lastige jongeren

De gemeente Amsterdam plaatste afgelopen zomer een oproep: Gezocht vrijwilligers om lastige jongeren gedurende een jaar te coachen. Er meldden ruim 450 mensen! PREMtime volgt de 27-jarige student Mamdouh Baridi. Hij is de coach is van de 13-jarige Redouan.

Scooters op Urk

Opgevoerde scooters, schreeuwende jongeren, gevaarlijk rijden. Ook op Urk worstelt men met de scooters en de jeugd. De politie organiseert een ochtend voor jongeren, ouders en rijwielhandelaren om de overlast aan te pakken.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2005 16:07 Plaats reactie Reageer met quote
Eduard Geenen

John Wervenbos schreef:
(..)

Kijk, hem mag ik dus ook niet nav een uitzending van enige tijd geleden. Vind hem erg aggressief en soms te confronterend belust op "wangedrag" wat maar kan rieken naar enige vorm van discriminatie of iets wat erop lijkt. Een soort foxterrier. Kan me voorstellen dat je deze persoon geen hand geeft. Heeft voor mij totaal niet met ras te maken maar meer met houding. Een soort Willibrord Frequen. Ranzige journalestiek.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2005 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
John Wervenbos

Eduard Geenen schreef:

Kijk, hem mag ik dus ook niet nav een uitzending van enige tijd geleden. Vind hem erg aggressief en soms te confronterend belust op "wangedrag" wat maar kan rieken naar enige vorm van discriminatie of iets wat erop lijkt. Een soort foxterrier. Kan me voorstellen dat je deze persoon geen hand geeft. Heeft voor mij totaal niet met ras te maken maar meer met houding. Een soort Willibrord Frequen. Ranzige journalestiek.

Prem Radhakishun heeft wel een zeker lef, maar hij is inderdaad tamelijk vaak gericht op goedkope effecten en zijn gedachtengang toont niet altijd evenveel diepte. Dat programma bekijk ik wel altijd, omdat daarin wel relevante onderwerpen worden aangesneden.

Het ontslag van die jongen omdat hij Prem Radhakishun geen hand had gegeven vind ik kleinzielig van die werkgever.

PremTime, aflevering 48 (RealPlayer)

BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2005 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Eduard Geenen

John Wervenbos schreef:
Het ontslag van die jongen omdat hij Prem Radhakishun geen hand had gegeven vind ik kleinzielig van die werkgever.

De vraag blijft, John, of dit wel met elkaar te maken heeft of dat er alwaar hij werkte totaal iets anders speelde. De laatste tijd verbaast me de ranzigheid rond dit soort situaties en de uitleg hiervan sterk mbt de journalistieke integriteit. Wat waar lijkt te zijn kan soms totaal anders liggen. Neem bv. Abbas en zijn zogenaamde (?) achtergelaten vrouw.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2005 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
John Wervenbos

Heb je die PremTime aflevering al bekeken Eduard? Het kan eventueel zijn dat die jongen eigenlijk om een andere reden ontslagen is of de geplande uitzendtermijn gewoon verstreken was. Maar waarom wil het bedrijf geen commentaar geven?

En wat die Mohammed Yaakoubi zaak betreft, naar wat ik begrijp is dat echt gebeurt en schreeft Bernadette de Wit er een ironisch stuk over om het schandalige gedrag van die kerel en de laakbare opstelling van de PvdA nog eens even extra in te peperen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 07, 2005 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Eduard Geenen

John Wervenbos schreef:
Heb je die PremTime aflevering al bekeken Eduard? Het kan eventueel zijn dat die jongen eigenlijk om een andere reden ontslagen is of de geplande uitzendtermijn gewoon verstreken was. Maar waarom wil het bedrijf geen commentaar geven?

En wat die Mohammed Yaakoubi zaak betreft, naar wat ik begrijp is dat echt gebeurd en schreeft Bernadette de Wit er een ironisch stuk over om het schandalige gedrag van die kerel en de laakbare opstelling van de PvdA nog eens even extra in te peperen.

Ik kan alleen de beelden zien, geluid is bij mij weggevallen. Moet dus gaan zoeken waar dat nu in zit. Overigens ga je dan wel op andere communicatie letten. Vind ze nogal banging overkomen die Lonsdalers in hun nonverbale expressie.

Tja, waarom wil het bedrijf geen commentaar geven?
Misschien omdat ze toch al van hem af wilden en nu een reden hebben?

Of dat zijn uitzendwerk erop zit en dat het Landsdalertje dit heeft verteld tegen de media om Prem zwart te maken en de media dit zien als een oorzakelijk verband? Of dat de media twee losstaande feiten als oorzakelijk verband zagen en de hype weer nieuw leven in willen blazen? De opkomst van rechts-extremische; bange jochies met een lynsdaleshirt en kaal koppie.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 11, 2009 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Yaakoubi

Reactie verwijderd door Weerwoord Beheer. Graag aansluiten bij de discussie en niet volstaan met slechts enkele links naar andere forums!
BerichtGeplaatst: Za Feb 08, 2020 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Moppersmurf schreef:

Kom kom......ik wil je niet oraal bevredigen, ik wil je alleen een handje geven.

Laughing
Leuk! Laten we onderschriften bij deze foto gaan verzinnen.

"Iekke mag jou met ghand niet aanraken. Wel met mes.

Quote:
Premier: 'Respecteer handweigerende imam'

http://frontpage.fok.nl/nieuws/53168

Wat is er mis met ons een beetje aan hen aan te passen?

Weerwoord forum index » Actualiteiten