Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Niveau nieuwe brugklassers omlaag Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hoef je geen bron voor, je weet dat het zo is.

Je overschat het CDA:

Als iets uit die staatjes duidelijk wordt, is het wel dat mijn bewering klopt: hoger opgeleiden zijn vaker progressief.

Quote:
Je hoeft geen robots op te leiden, je moet ze een gezonde mix van idealisme en pragmatisme geven.

Pragmatisme is eenvoudig, dat is het probleem niet. Idealisme... daar heb je toch idealisten voor nodig. En die vind je onvoldoende in het bedrijfsleven, dat zijn toch de 8-17 filerijders die klagen over teveel belastingafdracht.

Quote:
Ik zie t wel, alleen t kan veel efficienter.

Ik weet dat je dat denkt, maar je geeft nooit aan hoe. Lege woorden.

Quote:
Ik heb niet veel vertrouwen in het beoordelingsvermogen van idealisten wat betreft efficiency, zie je bv ook mooi bij al die "goede doelen".

Ik heb weinig vertrouwen in het idealisme van het bedrijfsleven. Dat zie je bv ook mooi bij al die financiële instituten.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 21:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliox schreef:
Dan schrijf je het anders op dan je bedoelt. Nogmaals:

Je plaatst een quote Elisabeth

Nee, dat is het midden van de bijdrage. Ik plaatste eerst een quote van 10-mijoenste, maar dat negeer je steevast.

't Is wel goed zo. Jij bent af.

En precies daar gaat het mis. Het gaat jou om je gelijk en die claim je ook of je gelijk hebt of niet. Tedje noemde het al 'Zeeuwse koppigheid' en daar sluit ik mij bij aan. Met je 'jij bent af'.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 21:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De rest van mijn postings blijft natuurlijk overeind. De discussie wat groter dan 'wel of geen appels met peren vergelijken' alleen.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 9:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Welke rest van 'je postings'?

We praten over onderwijs en jij komt met één van de vier CAO's aanzetten. Je mist daarbij CAO PO (lager salaris), CAO MBO en CAO HBO (niet alle schoolvakanties vrij zoals CAO VO).

't Is allemaal een vrij selectief beeld.

Daarbij: denken dat een cursusje bouwhelm aan bouwvakkers hetzelfde onderwijs is als geschiedenisles aan een VMBO-B klas in de randstad is echt buiten je league. Dat is hetzelfde als ik iets ga roepen over de samenstelling van het plastic van de bouwhelm: ik heb er geen idee van.

Voor een discussie moeten wel wat aanknopingspunten zijn en een enigszins gelijk niveau van kennis. Ik ga me niet met de details van het ARBO leven bemoeien, geen verstand van... maar jij denkt door je cursusje bouwhelm ineens een top-docent te zijn. Dat lees ik dan, ik geef je zelfs applaus (zelfvertrouwen is ook veel waard), en ga verder met een zinnige discussie. Dat is dus geen metacommunicatie over wat ik wel of niet gezegd zou hebben of wat jij wel of niet verkeerd begrepen hebt.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 13:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Nu wordt het helemaal mooi, jij komt met een link op de proppen om een startsalaris van leraren te duiden, als ik je met diezelfde link en voorwaarden van datzelfde voortgezet onderwijs om de oren sla, gooi je de ho-ijzers uit en kom je opdraven met 'We praten over onderwijs en jij komt met één van de vier CAO's aanzetten'. Kansloos.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Als iets uit die staatjes duidelijk wordt, is het wel dat mijn bewering klopt: hoger opgeleiden zijn vaker progressief.

Kun je er niet uithalen, de VVD is immers net zo groot als GL en D66 samen.

Hier heb je meer aan:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/rutte-iii-steunt-op-hoogopgeleide-kiezer-laagopgeleiden-stemden-oppositie~b826467a/

35% van de hogeropgeleiden stemt VVD, PVV of CDA. De VVD is de ruim de grootste partij onder hogeropgeleiden. Waar zijn die 35% rechtse leraren?

Quote:

Pragmatisme is eenvoudig, dat is het probleem niet. Idealisme... daar heb je toch idealisten voor nodig. En die vind je onvoldoende in het bedrijfsleven, dat zijn toch de 8-17 filerijders die klagen over teveel belastingafdracht.

Je mag van alles vinden van het bedrijfsleven Cliff, als je je maar 1 ding bedenkt: het bedrijfsleven zorgt ervoor dat er eten op tafel staat bij docenten...

Quote:
Ik heb weinig vertrouwen in het idealisme van het bedrijfsleven. Dat zie je bv ook mooi bij al die financiële instituten.

Waar slaat dat op? Beweer ik ergens dat het bedrijfsleven idealisme zou bedrijven?

BerichtGeplaatst: Do Feb 06, 2020 2:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Kun je er niet uithalen, de VVD is immers net zo groot als GL en D66 samen.

Nu schakel je van relatieve naar absolute getallen. Als de PVV of SP dan maar groot genoeg is, stemmen er volgens jou dus de meeste hoogopgeleiden op.

Trouwens, zo groot is de VVD niet meer hoor Very Happy

Quote:
Hier heb je meer aan:

Niet echt, cijfers zijn van 3 jaar geleden en partijen als FvD zijn daar niet eens in meegenomen.

Quote:
Je mag van alles vinden van het bedrijfsleven Cliff, als je je maar 1 ding bedenkt: het bedrijfsleven zorgt ervoor dat er eten op tafel staat bij docenten..

't Is een wisselwerking Royy. Het onderwijs zorgt ervoor dat het bedrijfsleven arbeidskrachten heeft en überhaupt kan functioneren.

Quote:
Waar slaat dat op? Beweer ik ergens dat het bedrijfsleven idealisme zou bedrijven?

Ik kaats simpelweg de bal terug...

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg