Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Ik zou bijna een veganist worden. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

https://www.ad.nl/koken-en-eten/netflixhit-haalt-veganisme-uit-verdomhoekje-ik-eet-helemaal-geen-vlees-meer~a147d438/

Citaat:

"Het is een scène met een van de sterkste mannen ter wereld: de Duitse Patrik Baboumian. In The Game Changers draagt hij vier grote volwassen mannen op zijn schouders. Daarna zegt Baboumian: ‘Als mensen me vragen hoe ik zonder vlees te eten sterk als een os kan zijn, vraag ik of ze ooit een os vlees hebben zien eten.’"

Laughing
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Overgeplaatst van 'n ander topic waar dit niet zo thuishoorde:

Poendert schreef:
Toch nog maar eens deze zijweg op.
Ik vind dat een huisdier als een hond een verplichting bij de opvoeding van kinderen is. Een kind leert daardoor rekening te houden met andere schepsels. Kinderen opgevoed zonder huisdieren ontwikkelen minder meegevoel met anderen, zonder dat het doorslaat naar apenliefde.
Ook andere huisdieren waren vroeger lid van een gezin. Zoals de koe, het paard, de geit, enz.
Maar dat huisdier moet wel de eigen kost verdienen. Dus de hond bewaakt het erf, de koe zorgt voor melk en vlees, en de kat houdt muizeplagen op een afstand, enz.
Niks voor niks. Ook een mens moet altijd werken voor zijn onderhoud. Parasieten uitgezonderd.

Vind dat 'n kind er recht op heeft om in de vrije natuur te kunnen spelen en daar kennis te kunnen maken met in volle vrijheid levende dieren.
Dus niet dat gefleem met zielige slaafse huisdieren die de hele dag zitten te wachten tot ze weer wat in hun bakje of trog krijgen en vrijwel nooit contact hebben met soortgenoten, laat staan 'n normaal gezinsleven erop na kunnen houden;
neen, de natuur zoals ie eigenlijk gemaakt en bedoeld is.
En ja, daar hoeven die dieren niets maar dan ook niets voor de mens te verrichten, maar hebben ze alles wat ze nodig hebben voorhanden.
Net als de mens trouwens, die maar hoeft af te plukken of op te rapen wat hij nodig heeft.
Daar moet hij niet vrijwel dagelijks uren voor in de file hoeven te staan.
-
BerichtGeplaatst: Wo Feb 26, 2020 21:09 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Sommige huisdieren vervullen een nuttige rol. Katten jagen op ratten en muizen, honden kunnen zorgen voor veiligheid. Loslopende kippen op het erf eten schadelijke insecten en etensresten. Deze dieren zullen heel tevreden zijn met hun leven doordat ze geen honger leiden. In de natuur hebben dieren bijna altijd honger en dorst en moeten ze voortdurend voor hun leven vrezen.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 26, 2020 23:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

De dieren die in de natuur leven vinden hun kostje wel. Daarom treft men ook vrijwel nooit uitgehongerde dieren aan in natuurgebieden.
Uiteraard moeten ze er wel voor zorgen dat ze het bij elkaar krijgen, maar ach, ze hebben toch niets anders te doen.

Het grote pre van leven in de vrije natuur is echter dat de dieren daar 'n normaal gezins- en sociaal leven kunnen hebben met hun soortgenoten.
Wanneer ze als huisdier van de mens leven moeten ze dat veelal in hun dooie eentje doen en in de nabijheid van allemaal mensen en bovendien in onderworpenheid aan die hun willekeur en zeggenschap.

Vaak worden ze dan ook nog slecht behandeld en soms aan 'n boom vastgebonden omdat het baasje met vakantie gaat of anderszins van dat dier af wil.
Als ze naar het asiel gebracht worden is daar veelal geen mogelijkheid om hen in leven te houden en moeten ze zoals dat heet inslapen.
-
Ik zou bijna een veganist worden.
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg