Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » VS forceert nieuwe oorlog.... met Iran Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 22:35 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Loetje
Verhip, nou je het zegt
(Bankrovers hebben soms ook zo hun kerstmomentjes) .

Je antwoord berust vermoedelijk op een misverstand,
Real, poneert : Holleder is.....jij ben Hollander.....dus ben jij ook crimineel .

je wordt hier als crimineel weggezet omdat je terecht vindt 'We moeten hier helemaal geen Islam willen.'

HIER - Geen islam willen --Waar ik het 10000000 % eens mee ben !
En liefst zo snel mogelijk, voordat D66/GL/ PVDA/CDA/ de grootste liegende verziekers 2021 worden .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

carlos schreef:

Even kijken hoor, Baudet die door zo'n beetje de voltallige kamer verweten werd 'de Russische dreiging' voor ons land niet te zien en daarnaast openlijk vraagtekens plaatst bij het MH17 onderzoek aan de ene kant, en aan de andere kant een Wilders die vindt dat de Krim bij Rusland hoort.

Puike voorbeelden dus van mensen die jouw mening vertegenwoordigen, Racer. Laughing

Daarom zei ik ook "grosso modo". Qua Rusland ben ik het vaker eens met de traditionele partijen. Wilders en Baudet denken in deze een beetje teveel "de vijand van mijn vijand (EU) is mijn vriend". Foutje dat je wel vaker ziet op rechts.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Voornamelijk nadat wij het hele land de tering in bombarderen. Dit zijn boomerangvluchtelingen, en wij hebben de boomerang gegooid.

De vluchtelingen die wij hier krijgen zijn de anti-Assad vluchtelingen. Oftewel nadat Rusland hun woningen, scholen en ziekenhuizen naar de tering heeft gebombardeerd.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je bedoelt die separatisten die militair door ons gesteund zijn? Raar hè dat ze hierheen komen.

Het zogenaamde 'vrije Syrische leger'. Niets vrij aan. Gewoon extremistische moslims.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Ja hoor, alleen strijders komen deze kant op. Bij het bombarderen van steden en wijken die in opstand kwamen tegen Assad zorgt Rusland natuurlijk netjes dat alleen terroristen getroffen worden. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Precies, net als het westen met hun 'precisie bombardementen'. En als er dan een keer toch iets mis gaat, dan kan Rutte het zich niets herinneren... makkelijk toch?

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Racer schreef:
De vluchtelingen die wij hier krijgen zijn de anti-Assad vluchtelingen. Oftewel nadat Rusland hun woningen, scholen en ziekenhuizen naar de tering heeft gebombardeerd.

Onzin, die vluchtelingen waren er al en zijn voor een groot deel het gevolg van de terroristen die het westen heeft bewapend om daar de boel op stelten te zetten, Rusland zorgt er juist voor dat ze weer terug naar huis kunnen en er tenminste nog IETS aan wederopbouw wordt gedaan daar. Niet overal maar wel in sommige delen van het land, zoals Aleppo.

Amerika bombardeert complete steden kapot en wil vervolgens helemaal niks doen aan wederopbouw, sterker nog, ze proberen dat op alle mogelijke manieren onmogelijk te maken middels boycots en sancties.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Racer schreef:

En nu de feiten:

augustus 2015 - enorme toestroom van asielzoekers uit Syrië en vele andere plekken richting Europa, daarvoor zaten er al miljoenen vluchtelingen uit Syrië in opvangkampen her en der in de regio (gestage toename sinds 2011).

oktober 2015 - start van militaire operatie Rusland in Syrië.

Een flagrante leugen dus dat de vluchtelingen hierheen komen door toedoen van Rusland.

En terwijl alle ogen op Iran gericht zijn neemt Rusland wederom het voortouw in het verbeteren van een door het westen aangestoken brandhaard, namelijk Libië. Gisteren vonden er gesprekken plaats tussen Rusland, Turkije en de voornaamste strijdende partijen in Libië om tot een staakt-het-vuren te komen. Het is voor het eerst dat de hoogste vertegenwoordigers van beide kampen in hetzelfde gebouw aanwezig waren, hoewel Haftar naar verluid weigerde de leider van de door de VN erkende regering te ontmoeten. De bedoeling was dat er een staakt-het-vuren ondertekend zou worden maar dat is schijnbaar maar van één kant gebeurt.

Erdogan dreigt nu Haftar aan te pakken, Haftar heeft op zijn beurt eerder al gedreigd met een 'jihad' tegen de Turken, die zich militair willen mengen in het conflict. Onduidelijk is wie nou eigenlijk aan wiens kant staat, maar wat wel duidelijk is, is dat Europa en de VS wederom niet aan tafel zitten, en dat is niet voor het eerst.

Libya's Haftar Leaves Putin-Sponsored Talks In Moscow Without Signing Ceasefire

https://www.zerohedge.com/geopolitical/libyas-haftar-leaves-putin-sponsored-talks-moscow-without-signing-ceasefire

Juist Europa zou in dit dossier eigenlijk het voortouw moeten nemen, want die vluchtelingen komen allemaal deze kant op.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Libië produceert nog zo'n 800.000 vaten olie per dag. Dat is niet meer zo veel als vroeger, maar te verwaarlozen is het ook niet. Ben wel benieuwd waar het naar toe gaat:

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wow, wat een puzzel. Razz

Gaat dit kaartje over de huidige situatie, of is het een kaartje uit 2011?

Om het allemaal wat simpeler te maken, zo staat het er nu voor (ongeveer);

Duidelijk is dat Haftar de wind in de zeilen heeft, onduidelijk is welke uitkomst nu eigenlijk gewenst wordt door de verschillende partijen buiten Syrië. Er zijn geruchten dat zowel de VS als Rusland Haftar clandestien steunen, wat eigenlijk wel opmerkelijk zou zijn. De VN steunt de regering in Tripoli, Erdogan steunt die regering ook en heeft nu besloten zich militair te gaan mengen hierin.

Putin heeft er tegenwoordig een dagtaak aan om die Erdogan een beetje in toom te houden, zonder hem tegen zich in het harnas te jagen. We zien het bij de strijd in Idlib, we zagen het onlangs met de operatie van Turkije tegen de Koerden, en nu met dit ook.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Real schreef:
Gewoon weer een land plat bombarderen en we krijgen weer een vluchtelingenstroom voor de kiezen.

Die krijgen we ook zonder die bombardementen,

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Valt wel mee hoor, Syriërs en Irakezen waren hier nauwelijks voordat het westen (lees Amerika) in al die landen daar heibel begon te schoppen. We hadden hier voorheen voornamelijk Turken en Marokkanen, hetgeen hele andere oorzaken had. In Frankrijk Algerijnen, dankzij het koloniale verleden. In Australië zitten dacht ik wat grotere concentraties Libanezen, gevlucht voor de burgeroorlog in de jaren '80, maar hier niet of nauwelijks. Afrikanen, weer een ander verhaal.

Maar sinds een paar jaar staan de grenzen hier wagenwijd open, moet van de EU. Idea

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Gaat dit kaartje over de huidige situatie, of is het een kaartje uit 2011?

Geen idee, maar het laat de olievelden redelijk zien. Ik kwam ook deze artikelen tegen:

https://www.reuters.com/article/us-libya-oil-elsharara/libya-restarts-production-at-el-sharara-oilfield-engineers-idUSKCN1UY2FR

https://en.wikipedia.org/wiki/El_Sharara_oil_field

Repsol is de eigenaar van het olieveld. Het draait dus weer, maar waar gaat die olie naar toe?

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Tedje van Es schreef:
Die krijgen we ook zonder die bombardementen,

Afghanen, Irakezen en Syriers waren hier niet tot nauwelijks tot het moment dat we die landen zonodig moesten platbombarderen. Daarna kwam de vluchtelingenstroom naar Europa pas op gang.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Afghanen, Irakezen en Syriers waren hier niet tot nauwelijks tot het moment dat we die landen zonodig moesten platbombarderen. Daarna kwam de vluchtelingenstroom naar Europa pas op gang.

Kwestie van de grenzen dichthouden en afkondigen dat a) geen enkele asielzoeker een permanente verblijfsvergunning krijgt en b) ze verplicht moeten werken (ik kan wel een gratis schoonmaker of iemand die boodschappen doet gebruiken, de straat kan hier wel wat netter, aanvegen, steentjes er opnieuw in etc, werk zat)

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
ik kan wel een gratis schoonmaker of iemand die boodschappen doet gebruiken, de straat kan hier wel wat netter, aanvegen, steentjes er opnieuw in etc, werk zat)

Pleit je hier nu voor de herinvoering van slavernij?

Discutabel.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 20:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Pleit je hier nu voor de herinvoering van slavernij?

Discutabel.

Nee hoor, ik pleit voor "voor wat hoort wat".

Wij vangen mensen op, wij verlangen een tegenprestatie voor onze maatschappij. Iedereen die onderdeel wil zijn van of wil profiteren van deze maatschappij zal zijn bijdrage moeten leveren.

Misdraag je je? Dan droppen we je terug, aan de rand van het oorlogsgebied.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zie geen verplichting ze op te vangen.

'Voort wat hoort wat' werkt namelijk twee kanten uit: wij bombarderen Syrië en als dank krijgen we er vluchtelingen voor terug. Ik zeg dan: niet bombarderen, niet mee bemoeien, vluchtelingen hoef je dan ook niet opnemen.

Dat 'voort wat hoort wat' principe van jouw werkt ook zo: wij willen vriendjes zijn met de VS, dus zijn we verplicht hun te volgen in hun oorlogszucht.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 22:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

'Voort wat hoort wat' werkt namelijk twee kanten uit: wij bombarderen Syrië en als dank krijgen we er vluchtelingen voor terug. Ik zeg dan: niet bombarderen, niet mee bemoeien, vluchtelingen hoef je dan ook niet opnemen.

Gaat niet echt op Cliff. Komen de massa's vluchtelingen uit donker Afrika ook door bombardementen?

Quote:
Dat 'voort wat hoort wat' principe van jouw werkt ook zo: wij willen vriendjes zijn met de VS, dus zijn we verplicht hun te volgen in hun oorlogszucht.

De VS is de beste garantie voor onze vrijheid. Het alternatief is dat we als Europa een politieke en militaire rol gaan spelen, maar ja, jij moet weinig van Europa hebben. Jij kruipt het liefst achter de dijken en denkt dat de wereld die dijken vanzelf wel respecteert.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2020 3:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Gaat niet echt op Cliff. Komen de massa's vluchtelingen uit donker Afrika ook door bombardementen?

Ik schrijf toch duidelijk dat ik het over Syrië heb volgens mij.

Quote:
De VS is de beste garantie voor onze vrijheid.

Denk jij.

Quote:
Het alternatief is dat we als Europa een politieke en militaire rol gaan spelen, maar ja, jij moet weinig van Europa hebben. Jij kruipt het liefst achter de dijken en denkt dat de wereld die dijken vanzelf wel respecteert.

Veroveringsoorlogen zijn zo 1940 Royy.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2020 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik schrijf toch duidelijk dat ik het over Syrië heb volgens mij.

Ja en ik zeg dat t geen zak uitmaakt.

Quote:

Veroveringsoorlogen zijn zo 1940 Royy.

Heeft niks met veroveringsoorlogen te maken, maar met je tanden laten zien.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2020 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ja en ik zeg dat t geen zak uitmaakt.

Natuurlijk maakt dat wel uit. Je hebt economische vluchtelingen, politieke vluchtelingen en vluchtelingen uit oorlogsgebied.

De Syriërs die deze kant op kwamen waren geen economische vluchtelingen. Jij hebt het over economische vluchtelingen.

Quote:
Heeft niks met veroveringsoorlogen te maken, maar met je tanden laten zien.

Er is geen dreiging meer. Geloof je werkelijk nog dat er iemand Nederland wil aanvallen en bezet houden? 't Is een onzinnige gedachte.

Zelfs wereldmacht numero uno met het belachelijk grootste militaire budget ter wereld lukt het niet om een land bezet te houden. En dan praten we nog over het bezet houden van landen met nauwelijks enige militaire slagkracht. 't Lukt ze gewoon niet, ze falen jammerlijk...

Een bezettingsoorlog vreet budget, vreet moraal, zorgt ervoor dat er af en toe iemand in een bodybag terugkomt (want bernbom of andere aanslag). En wat schiet je ermee op? Totaal niets. Ga het rijtje maar af: Irak, Afghanistan, Vietnam, etc. Allemaal zware mislukkingen.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2020 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Ik zie geen verplichting ze op te vangen.

Dat zei ik dus ook al: ga niet bombarderen dan krijg je die vluchtelingenstroom ook niet.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2020 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Zelfs wereldmacht numero uno met het belachelijk grootste militaire budget ter wereld lukt het niet om een land bezet te houden. En dan praten we nog over het bezet houden van landen met nauwelijks enige militaire slagkracht. 't Lukt ze gewoon niet, ze falen jammerlijk...

Een bezettingsoorlog vreet budget, vreet moraal, zorgt ervoor dat er af en toe iemand in een bodybag terugkomt (want bernbom of andere aanslag). En wat schiet je ermee op? Totaal niets. Ga het rijtje maar af: Irak, Afghanistan, Vietnam, etc. Allemaal zware mislukkingen.

De Amerikanen voeren altijd een conventionele oorlog, maar ze leggen het voortdurend af tegen guerilla.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2020 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Natuurlijk maakt dat wel uit. Je hebt economische vluchtelingen, politieke vluchtelingen en vluchtelingen uit oorlogsgebied.

De Syriërs die deze kant op kwamen waren geen economische vluchtelingen. Jij hebt het over economische vluchtelingen.

Kun je gewoon tegenhouden.

Quote:

Er is geen dreiging meer. Geloof je werkelijk nog dat er iemand Nederland wil aanvallen en bezet houden? 't Is een onzinnige gedachte.

Er is genoeg dreiging, zie het aantal aanslagen op westerse bodem de afgelopen jaren. Zie bv wat China nu weer probeert rondom ASML.

Quote:

Ik heb t nergens over bezet houden. Ik heb t wel over bijvoorbeeld dictaturen kort houden en ze exact laten weten wat ze kunnen verwachten: ga je over de streep, dan krijg je een afstraffing.

Weerwoord forum index » Buitenland