Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Hervorming van de islam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

De hervorming in de Islam
is iets wat daadkrachtig gesteund moet worden vanuit het westen.
27%
 27%  [ 8 ]
is iets wat alleen van binnen uit (de islamitische wereld) kan komen
44%
 44%  [ 13 ]
hebben wij niets mee te maken
17%
 17%  [ 5 ]
is niet wenselijk, want synomiem voor verwestersing
10%
 10%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 29

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2020 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
Ja, dames dat wisten jullie niet hè?

Als je als vrouw parfum opspuit, naar buiten gaat, langs een groepje mannen loopt en die mannen worden opgewonden van die parfum, dan heb je als vrouw een zonde begaan.
Niet die mannen, nee, jij als vrouw.
Een vorm van overspel zelfs.

>> Bekijk video <<

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2318829-tweede-kamer-probeert-via-rechter-salam-imperium-te-ontrafelen.html

Wat een trieste bedoening!

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En dit soort Middeleeuwers kunnen dus volop kapitaliseren op onze samenleving, subsidies. Optima forma godsdienstvrijheid voor hen die onze vrijheid willen vernietigen. Lang leve de tolerantie voor intolerantie.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 14:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dergelijke religies moeten verboden worden.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 15:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De niet-gehoofddoekte Fidan Akiz mag het veld ruimen bij het NPO-programma De Nieuwe Maan, want te progressief. En wordt vervangen door Ajouad El-Miloudi, want past beter bij de doelgroep

NPO zet homo-intolerante Ajouad op moslimtalkshow
https://www.mediacourant.nl/2020/01/npo-zet-homo-intolerante-ajouad-op-moslimtalkshow/

Die doelgroep is dus niet zo hervormbaar, zo blijkt maar weer.

Quote:
Fidan Ekiz uit te vaak kritiek op de islam, afgelopen week uitte ze al veel kritiek op Iran – en het hoofddoekenbeleid daar – waarschijnlijk was dit de druppel die de emmer deed overlopen. NTR meldt dat ze van een progressiever geluid naar een aartsconservatief geluid gaan. Want dat representeert de doelgroep beter. Wel fijn dat ze openlijk zeggen dat hun doelgroep flink wat homohaters omvat, weten we precies waar we mee te maken hebben.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/01/bizar-npo-wisselt-fidan-ekiz-om-voor-homo-intolerante-ajouad/

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:

Dat zeg ik al jaren. Het is niks en het wordt nooit iets.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Loetje schreef:
De niet-gehoofddoekte Fidan Akiz mag het veld ruimen bij het NPO-programma De Nieuwe Maan, want te progressief. En wordt vervangen door Ajouad El-Miloudi, want past beter bij de doelgroep

https://www.mediacourant.nl/2020/01/npo-zet-homo-intolerante-ajouad-op-moslimtalkshow/

Quote:
Fidan Ekiz uit te vaak kritiek op de islam, afgelopen week uitte ze al veel kritiek op Iran – en het hoofddoekenbeleid daar – waarschijnlijk was dit de druppel die de emmer deed overlopen. NTR meldt dat ze van een progressiever geluid naar een aartsconservatief geluid gaan. Want dat representeert de doelgroep beter. Wel fijn dat ze openlijk zeggen dat hun doelgroep flink wat homohaters omvat, weten we precies waar we mee te maken hebben.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/01/bizar-npo-wisselt-fidan-ekiz-om-voor-homo-intolerante-ajouad/

Niet geheel raar, een belijdend moslim die een islamitisch programma presenteert.
Je laat een handballer toch ook geen voetbalwedstrijd verslaan of becommentarieren?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Belijdend, dus een goede moslim?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Faissal schreef:
Loetje schreef:

Quote:

Niet geheel raar, een belijdend moslim die een islamitisch programma presenteert.
Je laat een handballer toch ook geen voetbalwedstrijd verslaan of becommentarieren?

Belijdend betekent dus reactionair, regressief en repressief? En geheel bezijden de hier gangbare wetten en gewoonten? Nou, waarvoor dan altijd al dat gejank om racisme indien Nederlanders deze analyses altijd al haar- en haarfijn hebben gesteld? Nou horen we het van een eens Nederlander gewezen geïslamiseerde zelf. Islam doet iets met de mindset. En dat is geen evolutie, maar terug naar de Middeleeuwen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tja Faissal, daar hoor je het eens van een ander...

BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 16:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Van Faissal zelf. Gekwoot en gearchiveerd!

BerichtGeplaatst: Di Jan 21, 2020 1:50 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Luister eens naar Ayaan Hirsi Ali, die nu in de VS woont.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali#Muhammad

BerichtGeplaatst: Di Jan 21, 2020 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

We dienen ons te schamen dat we een werkelijk progressieve kracht min of meer het leven zo zuur hebben gemaakt dat ze van lieverlee uit Nederland geëmigreerd is en dat alleen maar om de reactionaire, regressieve en repressieve krachten in ons land een plezier doen, want integratie, want verbinding. Integratie zou pas bevorderd zijn geweest indien deze werkelijk progressieve krachten hier in vrijheid bescherming hadden gekregen tegen die Middeleeuwers.

BerichtGeplaatst: Di Jan 21, 2020 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Krijgen we ooit nog als in vroegere tijden een verplichte loyaliteitscode voor ambtenaren om de reactionaire, regressieve en repressieve krachten te plezieren? Je moet toch wat voor je agenda van verbinden, nietwaar?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Loetje schreef:
Faissal schreef:
Loetje schreef:

Quote:

Belijdend betekent dus reactionair, regressief en repressief? En geheel bezijden de hier gangbare wetten en gewoonten? Nou, waarvoor dan altijd al dat gejank om racisme indien Nederlanders deze analyses altijd al haar- en haarfijn hebben gesteld? Nou horen we het van een eens Nederlander gewezen geïslamiseerde zelf. Islam doet iets met de mindset. En dat is geen evolutie, maar terug naar de Middeleeuwen.

Mijn idee van belijden is anders dan jou idee, maar dat is geen verrassing. Jullie maken een geheel op niks gebasseerde constatering over wat jullie onder belijdend verstaan die niet op mijn verantwoording wordt gemaakt en en geheel in jullie straatje past, maar ook dta is niks nieuws.
Ik ben ook belijdend moslim maar volg gewoon de wetten van dit land en de meeste gewoontes van dit land, de gewoontes die ik niet volg komen totaal niet in conflict met mijn functioneren als rechts persoon of als prive persoon in dit land en doe daar ook niemand kwaad mee, ik beledig daar niemand mee en zit er niemand dwars mee.
Dus je opmerking " Nou horen we het van een eens Nederlander gewezen geïslamiseerde zelf" heeft totaal geen inhoud en is nergens op gebasseerd aangezien ik niks van bovenstaande gezegd hebt en dat het gewoon jullie mening is.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 15:32 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
Belijdend, dus een goede moslim?

Ik weet niet hoe hij zelf de islam volgt, jij weet ook niet hoe ik het volg, waarschijnlijk verschillen hij en ik van elkaar net als dat een willekeurig persoon in een bepaald deel van de wereld dingen anders doet dan een ander persoon ergens anders in de wereld.
Over het algemeen ben ik niet de persoon die bepaalt of iemand een goede moslim is.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Loetje schreef:
Van Faissal zelf. Gekwoot en gearchiveerd!

Hoera!! de slingers kunnen opgehangen worden, helaas was mijn quote simpel en duidelijk en heb jij er een gehele andere, in jouw straatje passende, maar totaal niet kloppende invulling aan gegeven want wat ik zeg komt niet eens in de buurt van wat jij zegt.

Ik zet nog even naast elkaar wat ik zei en wat jij er vervolgens van maakt:

Quote van mij
Quote:

quote van Loetje
Quote:

Jou uitspraak is totaal anders dan wat ik zeg....dus wat is je punt?
BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Faissal schreef:
Over het algemeen ben ik niet de persoon die bepaalt of iemand een goede moslim is.

Ben je een goede belijdende moslim als je homofoob bent?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Sorry hoor, maar deze is echt wel spot-on:

Hoe zit het met de rechten van minderheden in landen waar de Islam de dominante religie is?

Dat is volgens mij bar en bar slecht.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
Faissal schreef:

Ben je een goede belijdende moslim als je homofoob bent?

Ik had al door dat je daar heen wilde met je gesnater anyway Very Happy

Ben je uberhaupt perse moslim als je homofoob bent?

en ik zei al dat ik niet bepaald wie ene goede moslim is en wie niet.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
Sorry hoor, maar deze is echt wel spot-on:

Hoe zit het met de rechten van minderheden in landen waar de Islam de dominante religie is?

Dat is volgens mij bar en bar slecht.

was dat een vraag aan mij? Hoe dan ook, je mag best mij antwoord hebben, dat verschilt per land denk ik.

Er zijn ook zat landen waar islam niet de dominante religie is en waar minderheden het bar en bar slecht hebben.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

In geen enkel land waar moslims in de meerderheid zijn is er vrijelijk plek voor christenen of homo's.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 22:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Faissal schreef:
Hoe dan ook, je mag best mij antwoord hebben, dat verschilt per land denk ik.

Zie heet antwoord van Royy. Ik ken ze ook niet. Jij wel?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 23:41 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
Faissal schreef:
Hoe dan ook, je mag best mij antwoord hebben, dat verschilt per land denk ik.

Zie heet antwoord van Royy. Ik ken ze ook niet. Jij wel?

Nou, mijn ervaringen in marokko is dat er zat actieve kerken zijn, In Oujda staat bv een Enorme kerk op hetzelfde plein als een grote moskee praktisch naast elkaar.

Homosexualiteit wordt inderdaad minder gewaardeerd danwel getolereerd maar ook daar zie je wel vooruitgang in. Overigens vind ik t wel opvallend dat homosexualiteit zo vaak erbij betrokken wordt om intollerantie van de Islam te bewijzen terwijl Homosexualiteit in veel landen nog gezien wordt als iets smerigs, raar, afwijkend etc. en zelfs in NL zijn er nog zat niet gelovige personen die homosexualiteit een gruwel vinden.
Hervorming van de islam
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie