Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » De zaak Ridouan T. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Re: De zaak Ridouan T.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 6:22 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:

En inmiddels heeft de advocaat van T. al geklaagd dat de uitzetting juridisch niet correct was. De regelneverij is alweer begonnen...

Ja, daar word ik dus ook niet goed van. Vooropgesteld, iedereen verdient een eerlijk proces, ook de heer Taghi. Maar in EERLIJK zit voor mij ook proportionaliteit besloten. En dat betekent dat de wijze waarop die droeftoeter hier is gekomen ondergeschikt is aan de misdaden die hij op zijn kerfstok heeft.
De vraag of uitzetting van Dubai naar hier rechtmatig was, valt volledig in het niet bij de feiten waarvan hij wordt verdacht.
Die advocaat doet haar werk, snap ik ook nog, maar kom op zeg....je gaat toch niet meemaken dat die rakker ermee wegkomt omdat zijn aanhouding onrechtmatig was. Maar dit land is er gek genoeg voor. Ik sta wat dat betreft nergens meer van te kijken.

Wil hij dan in Dubai in detentie blijven? Als levenslange detentie daar onaangenamer is dan in onze penitentiaire hotels vind ik het ook prima hoor. Maar hoe denkt hij Dubai ooit nog in te kunnen komen? Hij is er tot ongewenst vreemdeling verklaard en mag het land niet meer binnen komen. En zoiets wordt daar wat strikter gehandhaafd.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 9:30 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Ryan schreef:
Just follow the money... Smile

Jij denkt dat T. met vooraanstaande Nederlanders handeltjes dreef?

Tja, als het over een hoop geld gaat, zijn daar toch meer mensen bij betrokken dan je lief is.
Nooit over geld wit wassen gehoord?

Als je veel geld hebt, wat doe je dan daarmee?
In een ouwe sok stoppen?

Dat is waar het gevaar schuilt. De connecties tussen de boven- en onderwereld.
Het gaat om lieden, die op zijn minst een oogje dichtknijpen, en er zelf ook beter van worden.
Het een kan niet zonder het andere.

In het verleden werd het alcohol stoken aangepakt, door de handel in suiker onder controle te krijgen.
Met succes, omdat tegelijk het stoken van alcohol gedecriminaliseerd werd.
Op kleine schaal mag het, ook bier brouwen, of wijn maken.

Maar kijk eens hoe het wiet kweken aangepakt wordt.
Dat leidt ertoe dat iedere burger onderhand onder de loep ligt!
Je ziet dat controlefiguren willekeurig bij mensen op de stoep staan.
Zonder uniform of wat dan ook.
De vrijheid van iedere Nederlander is ernstig in het geding.

Dat is waar we naar toe gaan door dit hysterische geouwehoer.
De echte raddraaiers ontspringen de dans toch wel.
Dat enkele kopstukken jarenlang in de justitie molen terecht komen is niks meer of
minder dan symboolpolitiek.
Het probleem ligt bij de centralisatie van politie en justitie.
Daar is de gewone burger het vertrouwen in kwijt.

Bestrijding van drugscriminaliteit is gewoon modern racisme.
Vermengd met een absolute tweedeling in de samenleving.
Lieden uit het zogenaamde "asociale milieu" zijn maar al te gewilde slachtoffers van overheid en media.
En de grootste boeven hebben zoals gewoonlijk een witte boord.
En daar hoor je nooit wat van.
Want dat wordt onder de pet gehouden.
En die pet past echt niet iedereen!

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 11:33 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
De vraag of uitzetting van Dubai naar hier rechtmatig was, valt volledig in het niet bij de feiten waarvan hij wordt verdacht.
Die advocaat doet haar werk, snap ik ook nog, maar kom op zeg....je gaat toch niet meemaken dat die rakker ermee wegkomt omdat zijn aanhouding onrechtmatig was. Maar dit land is er gek genoeg voor. Ik sta wat dat betreft nergens meer van te kijken.

Daarvan afgezien is hij is door de VAE als ongewenst vreemdeling het land uitgezet. Dus waar heeft die advocaat het over?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 11:36 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:
Dat ligt bij de zaak Joris Demmink dan wel weer anders. Want ik durf er een goede fles wijn op in te zetten dat de Panorama journalist Fred de Brouwer die in Bangkok door een motorrijder werd "aangetikt" geen ongelukje was.

Dat ligt m.i. anders. Demmink hoorde bij de elite en ruimde zijn tegenstanders op.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2019 15:55 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Loetje schreef:
Dat ligt bij de zaak Joris Demmink dan wel weer anders. Want ik durf er een goede fles wijn op in te zetten dat de Panorama journalist Fred de Brouwer die in Bangkok door een motorrijder werd "aangetikt" geen ongelukje was.

Dat ligt m.i. anders. Demmink hoorde bij de elite en ruimde zijn tegenstanders op.

Ach, er was al jaren sprake van viezerikkerij die via diplomatische post werd verzonden.
Daar waren hoge militairen en ambtenaren bij betrokken.
En justitie draaide in dat spel gewoon mee.

Nu er internet is, ligt de zaak al helemaal voor het oprapen.

Sta er ook eens bij stil, dat foute films en foto's met opzet worden toegelaten,
om burgers te kunnen chanteren.
Vroeger was de BVD ook al bezig met het vergaren van compromitterend materiaal
van aankomende politici. Natuurlijk gaat dat gewoon door.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 16:52 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:
Lampje schreef:
Ryan schreef:
Lampje schreef:
Wat doet u hier dan ?

Een dom antwoord.

Waarom een lijn uit een krant neer gekeild,
en dan daar wat over zitten ginnegappen.
Hoe laag kan een forum zinken?
Tot op de bodem.
Gaat niet dieper.

Er zit bij u ook werkelijk geen greintje humor. Altijd maar weer dezelfde zure reacties. En als het forum echt zo laag gezonken is als u beweert, vraag ik mij oprecht af wat u dan toch beweegt om hier te blijven komen. Niemand dwingt u daartoe. Dus pak uw biezen, rolt uw matten, en ga !

Waar bemoei je je mee?

Met u.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 17:53 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Ridouan Taghi is bij zijn arrestatie in Dubai ernstig mishandeld. Dat heeft zijn advocaat in de rechtszaal gezegd. "Hij was onherkenbaar geworden door verwondingen en zwellingen en kon nauwelijks nog lopen", zei advocaat Inez Weski.
Het Openbaar Ministerie bevestigt dat Taghi gewond was toen hij naar Nederland werd gebracht. Volgens het OM is hij daarom de hele vlucht gemonitord door een arts.
De rechter-commissaris in Nederland constateerde na aankomst ook dat hij letsel had. Taghi zei toen dat het al beter met hem ging: "Eerder zaten mijn ogen helemaal dicht. Ik denk dat mijn neus is gebroken. De aanhouding ging niet bepaald zachtzinnig."....

https://nos.nl/artikel/2326036-advocaat-taghi-werd-onherkenbaar-door-ernstige-mishandeling-dubai.html

Och arm! Vanwege het grote onrecht dat hem is aangedaan zou de rechter hem eigenlijk in vrijheid moeten stellen. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 21:06 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Ik lees nergens dat hij om die reden in vrijheid gesteld zou moeten worden. U haalt denk ik twee zaken door elkaar, meneer Van Es.
Het eerste is datgene waarvan hij wordt verdacht en waarvoor hij berecht zal worden.
Het tweede is hoe zijn arrestatie is verlopen en of hij daarbij gewond is geraakt.
Beide afzonderlijke kwesties zullen elkaar niet beïnvloeden. Om de simpele reden dat ze niets met elkaar te maken hebben. De feiten waar hij van wordt verdacht worden niet minder ernstig naarmate hij hardhandiger is aangepakt.
Dat zijn advocaat bezwaar maakt tegen de wijze waarop hij is behandeld, is de taak van een advocaat. Althans, in een rechtstaat als de onze. Zelfs het grootste uitschot heeft recht op een fatsoenlijke rechtsgang. Dat kan gezien de ernst van de feiten gevoelsmatig frusterend zijn.
Maar juist dit fatsoen ondescheidt ons van het onfatsoen van het uitschot. Ik wil dat graag zo houden.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 0:23 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Elisabeth

Lampje schreef:
Dat zijn advocaat bezwaar maakt tegen de wijze waarop hij is behandeld, is de taak van een advocaat. Althans, in een rechtstaat als de onze. Zelfs het grootste uitschot heeft recht op een fatsoenlijke rechtsgang.

Zijn Advocaat Inez Weski

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 9:18 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Ja, ik weet wie zijn advocaat is. Wat is de relevantie van deze foto, Elisabeth ?

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 15:31 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Elisabeth

Ridouan Taghi is gearresteerd in Dubai en niet in Nederland.
Quote:
Zelfs het grootste uitschot heeft recht op een fatsoenlijke rechtsgang.

Dat krijgt hij toch, dus moet zijn advocaat niet zitten mekkeren maar gaan klagen in Dubai.

Verder zou ik weigeren om deze freak als advocaat te krijgen.
Ik zou bijna medelijden met hem krijgen.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 17:16 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Ik vind het ook niet bepaald een appetijtelijke tante, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Vind het een beetje jammer en beneden uw niveau, Elisabeth, dat u dit mee neemt in de discussie.
Verder maakt het juridisch niet zoveel uit dat hij in Dubai hardhandig is opgepakt en niet hier.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 17:25 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Ik lees nergens dat hij om die reden in vrijheid gesteld zou moeten worden. U haalt denk ik twee zaken door elkaar, meneer Van Es.

Ik haal niks door elkaar meneer Lampje. Het probleem ligt bij u. U snapt niks van mijn sarcasme. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat u zuur bent en niets van mijn sarcasme wilt begrijpen.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 21:40 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Uw sarcasme is mij niet ontgaan, meneer Van Es. De volgende keer zal ik dat er expliciet bij vermelden, ter wille van u.
In uw sarcasme zat echter wel een boodschap, en daar ging ik inhoudelijk op in. U reageert daar een beetje raar op eerlijk gezegd, door meteen op de persoon te spelen.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 08, 2020 15:27 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Uw sarcasme is mij niet ontgaan, meneer Van Es. De volgende keer zal ik dat er expliciet bij vermelden, ter wille van u.
In uw sarcasme zat echter wel een boodschap, en daar ging ik inhoudelijk op in. U reageert daar een beetje raar op eerlijk gezegd, door meteen op de persoon te spelen.

Huh? Waar speel ik op de persoon? Wijst u dat even aan?

U moet de zaken niet verdraaien. U beweert zaken over mij die ik weerspreek. En in mijn weerwoord aan u ben ik genoodzaakt om gebruik te maken van uw persoonlijke mening over mij, want daaraan ligt uw bewering ten grondslag. Het gaat u namelijk helemaal niet om de boodschap maar om de boodschapper.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 08, 2020 15:45 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

U zat te oreren dat ik zuur zou zijn, dat was op de persoon.
En wederom constateer ik dat u niet op inhoudelijke argumenten wenst in te gaan, doch dat u liever in de rol kruipt van een verongelijkt kind. Ja, dat is ook op de persoon, maar dat moet dan maar even. Ik geef u alle kans om inhoudelijk te reageren, maar u doet het niet. Tja, dan vraag je erom.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 9:02 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

O, u doet zuur over mijn persoon en dan ben ik op de persoon? Die logica ontgaat mij even.

En ik ben inhoudelijk. Lees het maar na. U wijkt steeds af door zure opmerkingen over mij als persoon te maken.
Ook nu dwingt u mij weer om het over de vorm en niet over de inhoud te hebben.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 11:32 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Quote:
Ridouan Taghi is bij zijn arrestatie in Dubai ernstig mishandeld. Dat heeft zijn advocaat in de rechtszaal gezegd. "Hij was onherkenbaar geworden door verwondingen en zwellingen en kon nauwelijks nog lopen", zei advocaat Inez Weski.
Het Openbaar Ministerie bevestigt dat Taghi gewond was toen hij naar Nederland werd gebracht. Volgens het OM is hij daarom de hele vlucht gemonitord door een arts.
De rechter-commissaris in Nederland constateerde na aankomst ook dat hij letsel had. Taghi zei toen dat het al beter met hem ging: "Eerder zaten mijn ogen helemaal dicht. Ik denk dat mijn neus is gebroken. De aanhouding ging niet bepaald zachtzinnig."....

https://nos.nl/artikel/2326036-advocaat-taghi-werd-onherkenbaar-door-ernstige-mishandeling-dubai.html

Och arm! Vanwege het grote onrecht dat hem is aangedaan zou de rechter hem eigenlijk in vrijheid moeten stellen. Twisted Evil

Dat klagen over trauma's die bij hun arrestatie zijn opgelopen begint bij daders van zeer ernstige delicten tegenwoordig wel een modeverschijnsel te worden.

https://tpo.nl/2018/11/29/moordenaar-anne-faber-jammert-bij-hoger-beroep-over-hardhandige-arrestatie/

https://www.ad.nl/utrecht/ramkraker-heeft-posttraumatische-stressstoornis-na-schandalige-arrestatie~a29f089e/

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 09, 2020 20:39 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
O, u doet zuur over mijn persoon en dan ben ik op de persoon? Die logica ontgaat mij even.

En ik ben inhoudelijk. Lees het maar na. U wijkt steeds af door zure opmerkingen over mij als persoon te maken.
Ook nu dwingt u mij weer om het over de vorm en niet over de inhoud te hebben.

Nou vooruit. Ik denk niet dat de gemiddelde lezer van Weerwoord erg geïnteresseerd is in dit geneuzel van u en mij. Laat ons de strijdbijl begraven en de vredespijp roken.
U rookt toch ook, hoop ik ?

BerichtGeplaatst: Di Mrt 10, 2020 9:39 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Als ik iets niet ben dan is het nadragend.
Maar ik rook niet, dus wat mij betreft bij deze: zand erover!

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 13, 2020 12:30 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Elisabeth schreef:
Ridouan Taghi is gearresteerd in Dubai en niet in Nederland.
Quote:
Zelfs het grootste uitschot heeft recht op een fatsoenlijke rechtsgang.

Dat krijgt hij toch, dus moet zijn advocaat niet zitten mekkeren maar gaan klagen in Dubai.

Verder zou ik weigeren om deze freak als advocaat te krijgen.
Ik zou bijna medelijden met hem krijgen.

Zegt dus alles over jou en niks over die advocaat.
Medelijden krijgen met een meervoudige moordenaar vanwege het uiterlijk van zijn advocaat.
Nee, het is mij nu duidelijk in welke hoek jij zit.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2020 9:47 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Medelijden krijgen met een meervoudige moordenaar vanwege het uiterlijk van zijn advocaat.

Nou, wij weten in ieder geval precies in welke hoek die advocaat zit.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2020 12:20 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

In welke hoek dan ? Een goede advocaat kan de verdediging op zich nemen van de ergste misdadigers. Het zegt niets over de hoek waar zij uit zou komen, dus ik wil wel weten waarop u dit baseert.
Dat deze advocaat de maat wordt genomen op hoe ze eruit ziet, vind ik beneden alle peil. Mensen beoordelen op uiterlijje kenmerken: het ultieme zwaktebod in elke discussie.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2020 13:22 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Jip schreef:

Nou, wij weten in ieder geval precies in welke hoek die advocaat zit.

Juist. En hier val je lelijk door de mand.
Want was jij niet degene die hier hoog en laag bleef beweren dat mensen in overheidsfuncties loyaal dienen te zijn aan Nederland en de Nederlandse wet?
Deze advocaat moet haar client bijstaan en dat keur je nu af?
Weet jij eigenlijk zelf wel wat je wilt en waar je voor staat?
Je zwabbert alle kanten op. Je bent niet te peilen.
Eens zijn met Elizabeth in deze; medelijden hebben met een doorgewinterde crimineel vanwege het uiterlijk van de advocaat. Hoe krom wil je het nog maken?
Laat die vent maar vrij, toch?

Confused

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2020 9:51 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Tedje van Es

Ik val helemaal niet door de mand. Jij begrijpt er (weer eens) niks van en zit hoog van de toren te blazen.

Ik zeg hier al jaren dat advocaten door de mand zijn gevallen. Ze zijn er om de rechtsgang te bewaken maar ze hebben zich ontpopt tot regelneven en -nichten die op type- en vormfouten zitten te letten en hun cliënten als makke lammetjes en slachtoffers proberen voor te stellen.

En als jij een zware crimineel bent die hier advocaten laat liquideren en je woont in een apenland, om zo ongrijpbaar te zijn, dan moet je niet gek opkijken dat, als die apen jou dan toch oppakken, jou niet zachtzinnig zullen behandelen.
En als je daar wat over te klagen hebt, ga dan klagen bij die apen.

Weerwoord forum index » Binnenland