Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Een wereld zonder paspoorten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Is een wereld zonder grenzen realiseerbaar?
Nee, de natiestaat blijft de enige regeerbare eenheid die beschermd moet blijven.
55%
 55%  [ 10 ]
Op langere termijn wel.
16%
 16%  [ 3 ]
Meteen invoeren, het komt vanzelf goed.
11%
 11%  [ 2 ]
De wereld moet opgedeeld worden in blokken van natiestaten die de buitengrenzen m,oeten handhaven
16%
 16%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 18

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik zou zeggen, ga naar een Arabisch land en verscheur aldaar je paspoort...

Al Qeada houdt ook niet van paspoorten, zullen je met open armen ontvangen.

Kijken hoe consequent je bent... en je veilige van-achter-het-bureau-retoriek waarmaakt.

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 21:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tegen wie heeft u het nu eigenlijk, meneer Bakker ?

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2020 23:37 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Het gaat erom dat ik het helemaal geen slechte zaak vind dat je tegenwoordig moet legitimeren.

Daar gaar het niet om, de verplichting om een identiteitsbewijs bij te hebben vermindert geen enkel misdrijf.
Maar dat wisten we al bij aanvang van het idee om de burger meer in zijn privacy te gaan schenden.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Maar dat wisten we al bij aanvang van het idee om de burger meer in zijn privacy te gaan schenden.

Precies!

En meneer Lampje, laat ik toch maar even reageren: Uw quote zeer selectief waardoor de context er niet meer was. In 2005 zei ik:
En laat ik eens een beetje filosofisch doordraven......
Des te meer grenzen er vervallen, des te vaker moet jij je legitimeren. De grenspaal was vroeger nog een "filter", waarmee veel onfrisse zaken tegengehouden werden.
Nu is dat filter er niet meer en wat zie je gebeuren? Bij elke scheet moet jij je legitimeren.
De barrière die vroeger bij de landgrens in de vorm van een slagboom aanwezig was, is nu verschoven naar de loketten en balies van de banken, gemeentehuizen en andere instanties. Zelfs op straat kunnen ze je om legitimatie vragen.
Het is dus helemaal niet waar dat je vrijer bent. In tegendeel zelfs; voor elke scheet moet je nu een paspoort laten zien. En dat is een gevolg ervan dat men het overzicht kwijt is geraakt over wat er nu precies in het land allemaal aan de hand is en wie er nu allemaal (met goede of minder goede bedoelingen) in rondloopt.
Die vrijheid is maar een illusie.

En het klopt nog steeds, je moet je voor elke scheet legitimeren.
U vindt dat geen probleem, maar daarmee bedoelt u eigenlijk dat u het geen bezwaar vindt om zich bij een politie- of douanecontrole te legitimeren (controles die bedoeld zijn voor uw en mijn veiligheid). Daar heb ik ook geen moeite mee.
Bij het ziekenhuis, de apotheek, de bank, de gemeente, de NS, enzovoorts waar ik me moet legitimeren vind ik dat toch een andere zaak. Dat gaat meer in de richting van totale controle over de burger.

Ik kan me de oude museumjaarkaart nog herinneren met mijn naam, geboortedatum en geldigheidsduur.
Nu staat mijn kop erop (de pasfoto zit dus in hun database) en het ding is voorzien van een barcode, waardoor ze precies kunnen zien waar ik allemaal geweest bent.
Ik vraag mij af waarom zij dat moeten kunnen zien, het is namelijk alleen maar voor hun eigen gewin en aangezien ik betaal ben ik daar eigenlijk niet van gediend.

Ik heb mij hele volwassen leven bloed gedoneerd tot het moment dat ik mij aan de balie moest legitimeren (met paspoort of rijbewijs), terwijl ik toch een donorpasje en een oproep met vragenlijst bij me had. Ik heb vriendelijk bedankt en me afgemeld.

In de 14 jaar die sinds mijn schrijfsel inmiddels verstreken zijn is het eigenlijk alleen maar meer geworden, en wat nog erger is: we vinden het schijnbaar al heel gewoon.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Dit onderwerp gaat niet om legitimatieplicht...

Dit gaat over het opgeven van onze natie en zijn voordelen en het laten vervallen van een paspoort...

ISIS voelt zich zeer wel bij deze liberale zelfhaat-prietpraat die er achter steekt...

Maar inmiddels is ISIS weer bondgenoot, zo zien we aan de neo-liberale (D66,CDA. VVD en Groen Links, Christenuni)
warme verwelkoming van hen die complete dorpen zonder mededogen hebben gekruisigd...

Het totale Westerse verraad van hen die ISIS versloegen (ook Nederland steekt geen vinger meer voor hen uit)
is bedoelt om ISIS weer ruimte te geven... De internationale ISIS-terreur-commando's zijn inmiddels alweer sterk
aan het terugkomen in Irak.

90% Zal nooit vervolgt kunnen worden omdat onze rechters de Syrisch taal niet machtig zijn, noch
ter plekke uitvoerig onderzoek kunnen verrichten.
Bovendien heeft ISIS in tegenstelling tot de Nazi's (zeer uitvoerig en nauwgezet) niks gedocumenteerd.
En de getuigen liggen in massagraven onder het woestijnzand, vraag het de Christenen maar...

De brutaliteit van pro-ISIS partij D66 komt samen met hun uitzonderlijk leugen dat ''Nederland
de beste rechtstaat ter wereld heeft'', dus alles komt wel goed..

Een mislukte D66 poging op de radio 1 om de kritiek te sussen...
D66 had er aan toe kunnen voegen dat we al vele jaren grootste drugs-misdaad-omzetten van Europa hebben...

Als afgeleide van vakantiegangers noemt de ''liberale'' media ISIS-collaborateurs steevast Syriegangers...

Zo maakten de Nazi-media vergassings-kampen steevast vakantieoorden.

Politiek Correctheid (de zwarte erfenis van de politieke babyboom-elite) is een Nazi-gelijke ideologie en
de aantallen offers die ons volk hiervoor moet betalen nemen met de dag toe, al 30 jaar lang.

En jongeren schijnen daarover hun bek te moeten houden, anders wodrt men verdoemt,
zoals het een NAzi-gelijke ideologie beaamt.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2020 15:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

ISIS? Deze topic is uit 2005, toen de ISers nog op de basisschool zaten.

Weerwoord forum index » Buitenland