Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Vrouwenquotum volslagen immoreel en slecht voor vrouwen. Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2019 23:53 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Snetverderrie.

Het is toch zo klaar als een klontje!

In de aftandse neo-liberale praktijk is het toch gewoon zo, dat het ikke ikke ikke principe ook betekent,
dat je met een grote bek nu eenmaal verder komt, dan dat je redelijk wat geleerd hebt.
Mannen zijn wat beter in het onderhandelen over een salaris.

Juist diegenen, die niks te verliezen hebben, staan sterker in hun schoenen.
Wil niet zeggen, dat je er ook echt wat aan hebt.

Maar ik vind het triest, dat vrouwen nu juist al hun vileine capaciteiten uit de kast trekken,
om daarmee de mannen te beconcurreren.
Want zo komt het, dat een vrouw aan de top meestal bikkelhard is.

Zo houden ze elkaar dan bezig.
Een onderneming heeft er alleen maar last van,
maar de aandeelhouders smullen ervan.

Laat iedereen maar vooral aan de gang gaan om socialer met elkaar om te gaan,
en de groep als belangrijkste kracht te zien.
Samen staan we sterker.
Het gehakketak onder elkaar zorgt alleen maar voor een hoop energieverspilling, burnouts,
en allerlei andere ellende.

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2019 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Ja in Amsterdam wonen relatief veel mensen met historisch besef. Hulde aan Amsterdam daarvoor Very Happy

Nou nee, Amsterdam heeft veel multicultievolk dat, vanwege minderwaardigheidscomplexen, allemaal wat te kankeren heeft.

Quote:
Het westen is voor een deel nog steeds gevangen in het postkoloniale tijdsgewricht. Dat verklaart ook de boosheid van de Van Essen & co ( als type dan hè) die zo gevangen zitten in hun postkoloniale denken dat het als hopeloos moet worden beschouwd.

Hoe kom je daarbij? Ik zit helemaal niet gevangen in een postkoloniaal tijdsgewricht. Wij Zuiderlingen hebben nooit deel uitgemaakt van het VOC tijdperk.
Maar wie wil er ook alweer dat de naam Gouden Eeuw wordt afgeschaft? Is dat niet het Amsterdams Museum?
De hypocrisie ten top! Eerst schatrijk worden vanwege uitbuiting, moord en plundering, de historie en de musea ermee vullen en nu de naam willen veranderen omdat het toch niet zo goud was als dat het blonk.

Ik wist al vanaf de middelbare school dat de Gouden Eeuw niet deugde, net als dat de kerk of de Oranjes dat niet doen. Maar dat mocht toen niet gezegd worden want dan was je een anarchist.
En nu doet Amsterdam alsof het de voortrekker in dit alles is! Laat me niet lachen!

Jaren geleden heb ik hier eens verteld dat ik in het Rijksmuseum per toeval in een rondleiding van een groepje zwarte kinderen terechtkwam en dat ik met kromme tenen het verhaal over de Gouden Eeuw aanhoorde dat de verteljuf van het museum de kinderen op de mouw speldde.

En de stad drijft nog steeds op het geld van oplichters en ander tuig (bestuurders, advocaten, verzekeringen, banken, enz.) en houdt de Oranjes nog steeds de hand boven het hoofd.

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2019 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Nou nee, Amsterdam heeft veel multicultievolk dat, vanwege minderwaardigheidscomplexen, allemaal wat te kankeren heeft.

Hoor dat ! Hoor dat ! De enigen die eindeloos lopen te kankeren zijn provincialen als u. Oeverloze draden over Amsterdam en wat daar niet deugt, allemaal ingegeven door het eigen minderwaardigheidscomplex. U projecteert, meneer Van Es. Laughing

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2019 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:

Hoor dat ! Hoor dat ! De enigen die eindeloos lopen te kankeren zijn provincialen als u. Oeverloze draden over Amsterdam en wat daar niet deugt, allemaal ingegeven door het eigen minderwaardigheidscomplex. U projecteert, meneer Van Es. Laughing

Nee hoor, Amsterdammers hebben gewoon oogkleppen op.
Ze luisteren eigenlijk alleen naar hun eigen gezeik.
Dat krijg je er van als je altijd in de kroeg hangt.
Zuipen en zeiken tegelijk.
Het zijn net Engelsen.

Een grote bek, maar een heel klein hartje.

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2019 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ryan schreef:
Een grote bek, maar een heel klein hartje.

Wat gebraden op de rug zou moeten hangen... Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:

Meneer Lampje, ik heb ons gekibbel even verplaatst naar de topic "Amsterdam" waar het eigenlijk thuishoort.
Lees mijn reactie daar.
https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=565610#565610

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kunnen we wel een Amsterdammer-quotum invoeren? Er zijn er teveel.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1011929653/een-op-vijf-autorijders-amsterdam-is-gehandicapt
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1227810/veel-amsterdammers-minderbegaafd

't Is een zootje zwakzinnig kreupel volk.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nou nou, mag het wat minder ?
U bent beledigend, Cliff. Zo ken ik u niet.
Als u zo doorgaat ga ik pleiten voor een quotum op onbeschofte Weerwoorders.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2019 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Meneer Lampje, ik heb ons gekibbel even verplaatst naar de topic "Amsterdam" waar het eigenlijk thuishoort.

U hoort zelf thuis in Amsterdam. Dan leert u die provinciale fratsen misschien eens af.

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er wonen bijna geen Amsterdammers meer in Amsterdam. De meeste echte Amsterdammers zijn weggevlucht naar de omliggende plattelands gemeenten en verder.
Ik kwam vroeger wel bij Amsterdammers thuis, bv bij de enorme moeder van een kameraad van me die het vak van kolenboer uitoefende op een bovenhuis. Mensen met een uitgebreide woordenschat, die volgens henzelf altijd gelijk hadden
Ook moest ik eens, samen met een Amsterdammer, verplicht een cursus volgen uit de elektrische hoek, waarin veel wiskunde werd verwerkt. Ik snapte zeker in het begin de ballen er niet van, en luisterde met verbazing naar mijn vriend de Amsterdammer als hij de leraar verbeterde. Het eind van het liedje was dat ik slaagde met een 9,5 en de Amsterdammer zakte met een 2.
Een andere maat had een Amsterdamse broer die een motorjacht bezat, van de WAO trok, en een schildersbedrijf runde in de binnenstad.
Ze kunnen het mooi vertellen die Amsterdammers, ik mocht ze altijd wel als ze mijn centen met rust lieten.

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 13:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Nou nou, mag het wat minder ?
U bent beledigend, Cliff. Zo ken ik u niet.

Is Amsterdamse humor.

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 18:23 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Met dit verschil dat het in Amsterdam humoristisch bedoeld is, maar dat u doelbewust schoffeert. U overtreedt alle regels van fatsoen, meneer. Maar wel anderen steeds de les willen lezen als het om persoonlijke aanvallen zou gaan.
Ik neem dit niet.

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 18:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dit is totaal geen persoonlijke aanval. Wie val ik persoonlijk aan?

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 18:38 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Lampje schreef:
Met dit verschil dat het in Amsterdam humoristisch bedoeld is, maar dat u doelbewust schoffeert. U overtreedt alle regels van fatsoen, meneer. Maar wel anderen steeds de les willen lezen als het om persoonlijke aanvallen zou gaan.
Ik neem dit niet.

Lampje, kijk eerst eens naar jezelf. Nog niet zolang geleden schoffeerde jij Brabant en Brabanders op een manier die allesbehalve getuigt van wellevendheid.
En ik lach daar gewoon om, want 'Zis is internet, meeeeen.'

Dus een beetje dimmen als je zelf geen kritiek kunt velen over Amsterdam, of in het vervolg je mond houden over Brabant.

Wink

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 20:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Dit is totaal geen persoonlijke aanval. Wie val ik persoonlijk aan?

U valt Amsterdam aan. De hoofdstad van mijn vaderland. Daarmee treft u mij persoonlijk in mijn ziel, althans zo voelt dat. Knoop dat goed in uw oren.

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ach, je doet exact hetzelfde. Als hier iemand een kritisch stuk plaatst over een politicus die u aanstaat, dan komt er vanuit het niets een lofbetuiging (niet ingaande op de kritische actualiteit uiteraard).

Hetzelfde gedrag zien we als iemand een compliment plaatste over een politicus die u niet aanstaat, dan komt er direct een scheldkanonnade richting de politicus (en wederom niet ingaande op de kritische actualiteit uiteraard).

Dus nu kun je calimero-gedrag gaan vertonen over je geliefde hoofdstad van je geliefde vaderland... maar ik zie echt niet in hoe je daar een op de persoon gerichte aanval uit wilt halen. Dit in tegenstelling tot jouw posts over individuele politici: het is altijd op de persoon gericht, de inhoud negerend...

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Hou toch op. Als ik inhoudelijk argumenteer geeft u in de regel niet thuis. Maar u bent er wel direct als de kippen bij als ik eens wat fel uit de hoek kom.
Enfin, genoeg erover. Terug naar de inhoud, dat gaat over dat vrouwenquotum.
Zowaar ben ik het eens met Poendert, althans zijn openingspost. Het gewauwel wat daarna volgde kennen we inmiddels, maar zijn openingsbericht kan ik alleen maar onderschrijven.

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 21:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Als ik inhoudelijk argumenteer geeft u in de regel niet thuis.

Ik zie zelden iets inhoudelijks van je, dus het zou best kunnen dat ik daar overheen lees:

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/search.php?search_author=Lampje

Kijk het zelf even na... ik kan er niets veel inhoudelijks in vinden, maar als je je ergens genegeerd voelt ontvang ik graag een linkje.

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 21:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ja, u gaat nu selectief zitten opzoeken. Mag hoor. Wel wat kinderachtig, niet ?

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, ik zoek niet eens. Ik geef een link naar al uw bijdragen en vraag beleefd aan u waar ik u genegeerd heb. Geef even een linkje...

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kunt u mij vertellen waar ik u genegeerd heb? Ik had het u al gevraagd, maar nog geen antwoord gekregen. Graag een normaal antwoord, dus geen geraaskal.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Meneer, ik zit niet 24/7 op dit forum, ik heb ook nog een leven ernaast. En nee, ik ga geen link opzoeken waaruit zou blijken dat u me negeert. De reden is dat ik helemaal geen zin heb om daarin te gaan zitten spitten, ik kan mijn tijd en energie wel beter benutten.
Maar er zijn genoeg voobeelden te vinden, hoor. Bijvoorbeeld over het regime in Venezuela. Ga zelf maar zoeken. En een inhoudelijke draad door mij geopend over Libie werd zelfs op slot gedaan omdat die discussie al elders zou lopen. Voor dat laatste bent u wellicht niet verantwoordelijk, maar het valt me wel op.
Daarentegen speel ik inderdaad nogal eens op de persoon, maar dat doet u ook. Misschien wat subtieler, maar toch.
Ik laat het hier verder bij, als u nog wenst te reageren omdat u het laatste woord wilt hebben zoals altijd, dan moet u dat vooral doen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Kunnen we wel een Amsterdammer-quotum invoeren? Er zijn er teveel.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1011929653/een-op-vijf-autorijders-amsterdam-is-gehandicapt
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1227810/veel-amsterdammers-minderbegaafd

't Is een zootje zwakzinnig kreupel volk.

Is er een link tussen de bevolkingssamenstelling en minder begaafdheid, dus zeg maar is er sprake van geïmporteerde verdomming in Amsterdam?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Maar er zijn genoeg voobeelden te vinden, hoor. Bijvoorbeeld over het regime in Venezuela. Ga zelf maar zoeken.

Aan die discussie heb ik nauwelijks deelgenomen, ik heb er geen mening over wat er in Venezuela gebeurt anders dan dat het volk daar moet uitmaken wat er gebeurt.

Maar goed, je kunt dus geen enkele link geven. Ik had niet anders verwacht. Ik kan echter heel wat links geven waarbij jij ineens niet meer thuis geeft hoor... als je die wilt zien, roept u maar. Ik ben niet zo lui als jou. Ik maak me er dus ook niet af met een niet terzake doende lofuiting of scheldkanonnade.

Een goedenmiddag!

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Loetje schreef:
Is er een link tussen de bevolkingssamenstelling en minder begaafdheid, dus zeg maar is er sprake van geïmporteerde verdomming in Amsterdam?

Zou zomaar kunnen.

Weerwoord forum index » Binnenland