Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Amsterdam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Welke associaties heb je bij Amsterdam?
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd
37%
 37%  [ 13 ]
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen.
5%
 5%  [ 2 ]
Gezellig voor een avondje uit.
14%
 14%  [ 5 ]
Leuke stad.
42%
 42%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 35

BerichtGeplaatst: Zo Dec 01, 2019 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het is een bekend feit dat provincialen hun kift graag projecteren op Amsterdam. Ik constateer dat u dat ook doet. Wat u van andere steden vindt doet niets aan dit beginsel af.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 01, 2019 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Het is een bekend feit dat provincialen hun kift graag projecteren op Amsterdam.

Ja, daarom houdt Rotterdam ook zo van Amsterdam. Dat zijn geen provincialen namelijk.

Het ligt toch echt aan Amsterdam en de Amsterdammers dat de rest van Nederland, provinciaal én stedelijk gebied, er een hekel aan heeft.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 01, 2019 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Bij Rotterdammers is het de kift van het "net niet."
Amsterdam is de grootste, Amsterdam is de hoofdstad, Ajax presteert beter dan Feyenoord. Vinden ze niet leuk in Rotterdam.
By the way: zulks speelt zich alleen af in de hoofden van enkelingen die net doen alsof ze een heel volk vertegenwoordigen.
De werkelijkheid is dat het de meesten geen zak interesseert, dat kinderachtige gedoe.
Mij boeit het ook totaal niet, maar omdat men hier op het forum waarop ik graag kom het toetsenbord aan gort typt om de opzettelijk overdreven afschuw van Amsterdam van zich af te schreeuwen, zie ik mij genoodzaakt ook maar te reageren.
Het enige wat ik daarover zeg is dat ik Amsterdam een gezellige stad vind. Daar wordt dan op gereageerd alsof ik een massamoord heb begaan. Beetje overdreven, niet?

BerichtGeplaatst: Zo Dec 01, 2019 23:12 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Op deze plek heb ik 14 jaar gewoond. Op de Wallen met een horeca bedrijf op de OZ Achterburgwal.
Hier is Ricky's Koffiehuis op de OZ Voorburgwal, waar ik heel vaak s'middags koffie ging drinken met een broodje half om of tartaar en de krant lezen en luisteren. Echt Amsterdams en echt binnen een buurt. Iedereen kende elkaar en de humor onderling was geweldig.

Ricky ging om 6 uur open tot 15 uur en wij gingen om 15 uur open tot 1 of 2 uur. En daarna schoonmaken.
Helaas is deze buurt verpest door de gemeente. En Yuppen zijn er gaan wonen die plotseling problemen hadden met bordelen of met de horeca. De oude Jordaan was ook zo'n buurt waar iedereen elkaar kenden. Ook de Jordaan is een Yuppie buurt geworden en de buurt cafés verdwenen en er kwamen grand cafés in de plaats. We hadden veel studenten disputen en die studenten ontmoeten mensen die op het Waterlooplein stonden of vuilnisman waren of hoertjes die na hun werk een drankje kwamen drinken. Weinig bouwvakkers want die beginnen om 7 uur en zitten niet om middernacht in een café. We hadden zelfs een BBQ voor het Leger des Heil en raakten door de frisdrank heen. Volksbuurten zijn leuk maar mensen vertrekken omdat de huren te hoog worden of ze kunnen een huis kopen in Almere of Lelystad maar krijgen heimwee naar de buurt. Ook andere steden hebben/hadden deze buurten en ik denk dat die ook verdwijnen. Jammer.

Op de Horecava in de Rai, werd ik uitgenodigd met nog 2 vrouwen om te praten over de horeca.
De interviewer probeerde constant verhalen van ons te horen over lastige klanten.
Ik zei dat het grootste probleem de Gemeente is, niet de klanten, die kun je er uit gooien.
Die andere vrouwen waren het helemaal met mij eens.
Die Lodewijk Asscher heeft de Wallen kapot gemaakt.

Ben in 2017 terug geweest en er is zoveel veranderd. Overgenomen door Nutela shops? En door coffee shops.
Daar mag je drugs roken maar geen tabak??? En de meeste buurt cafés zijn verdwenen.
Ook door het anti rook beleid. Waanzin.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 7:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Mij boeit het ook totaal niet, maar omdat men hier op het forum waarop ik graag kom het toetsenbord aan gort typt om de opzettelijk overdreven afschuw van Amsterdam van zich af te schreeuwen, zie ik mij genoodzaakt ook maar te reageren.
Het enige wat ik daarover zeg is dat ik Amsterdam een gezellige stad vind. Daar wordt dan op gereageerd alsof ik een massamoord heb begaan. Beetje overdreven, niet?

Yep, vooral de rode tekst is erg overdreven.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 8:38 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
Lampje schreef:

Yep, vooral de rode tekst is erg overdreven.

Nou, eerder spot on, Hoe men hier hun mening over Amsterdam ventileert is op het hysterische af Rolling Eyes
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
Lampje schreef:
Het is een bekend feit dat provincialen hun kift graag projecteren op Amsterdam.

Ja, daarom houdt Rotterdam ook zo van Amsterdam. Dat zijn geen provincialen namelijk.

Het ligt toch echt aan Amsterdam en de Amsterdammers dat de rest van Nederland, provinciaal én stedelijk gebied, er een hekel aan heeft.

en toch komen Rotterdammers en provincialen en andere stedelingen massaal naar Amsterdam, zeker met dagen als oud en nieuw, koninginwdag maar ook elk weekend zie in de nederlandse toeristen massaal amsterdam bezoeken...
Behalve natuurlijk de zure mensen op Weerwoord, maar die hebben zo een beetje een hekel aan alles (Amsterdam, religie en buitenlanders het meeste) of bang zijn om buiten te komen en vooral vanuit hun beschermde omgeving van hun huisje (of zolderkamer) alleen maar op het internet lopen te huilen hoe alles zo slecht en eng is... Rolling Eyes (wie die zure bange mensen zijn die kunnen jullie zelf wel invullen Rolling Eyes Very Happy )
BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Het is een bekend feit dat provincialen hun kift graag projecteren op Amsterdam. Ik constateer dat u dat ook doet. Wat u van andere steden vindt doet niets aan dit beginsel af.

Wat een kul! Welke kift? En waarom heb ik die niet m.b.t. Rotterdam?

Lampje schreef:
Amsterdam is de grootste, Amsterdam is de hoofdstad, Ajax presteert beter dan Feyenoord.

Rotterdammers zijn van huis uit harde werkers (haven). Amsterdammers zijn van huis uit de (slaven)handelaren, uitbuiters, bestuurders, juristen, enz., dus veel meer opportunisten. Daarin zit het mentaliteitsverschil.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Ma Dec 02, 2019 17:27, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 16:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Faissal schreef:
en toch komen Rotterdammers en provincialen en andere stedelingen massaal naar Amsterdam

Ja, mensen gaan ook massaal naar het ziekenhuis voor chemotherapie. Iedere dag weer.
En mensen staan massaal in de file, ook iedere dag weer.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Faissal schreef:
Behalve natuurlijk de zure mensen op Weerwoord, maar die hebben zo een beetje een hekel aan alles (Amsterdam, religie en buitenlanders het meeste) of bang zijn om buiten te komen en vooral vanuit hun beschermde omgeving van hun huisje (of zolderkamer) alleen maar op het internet lopen te huilen hoe alles zo slecht en eng is... Rolling Eyes (wie die zure bange mensen zijn die kunnen jullie zelf wel invullen Rolling Eyes Very Happy )

Hahahaaa! Is dat Anmsterdamse logica?
Als hier iemand zuur is dan bij jij het wel. Jij hebt nog NOOIT een stelling van mij t.a.v. de door jou zo geliefde islam kunnen weerleggen. Je roept vaak wat maar als mijn tegenargumenten, compleet met goede onderbouwingen, je te heftig worden dan ben je weer vertrokken en zwijg je zuur in alle toonaarden.

Amsterdam is niet het middelpunt van de wereld, Faissal. In mijn provincie vind je geen Roetveeg Piet, om maar iets te noemen.
Net zo min is de islam het middelpunt van de wereld. Je mag blij zijn dat wij de islam (nog) tolereren, want die tolerantie heeft jouw achterhaalde, intolerante, rigide religie eigenlijk niet verdiend.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 20:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
In mijn provincie vind je geen Roetveeg Piet, om maar iets te noemen.

Hier ook niet hoor, intocht in Vlissingen vol zwarte pieten. Heerlijk. Gewoon stug doorgaan en alle klagers negeren.

Op school waren er ook zwarte pieten. Sommige studenten riepen dat zwarte Piet te zwart was. Ik vond dat zo racistisch Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
In mijn provincie vind je geen Roetveeg Piet, om maar iets te noemen.
Net zo min is de islam het middelpunt van de wereld.

Ik ben blij voor u dat u het zo goed getroffen heeft in uw provincie. Ik snap alleen niet waarom u dan zo door blijft drammen over een stad die u vreselijk vindt. U heeft het toch goed zelf ? Laat het daar dan bij en laat een ander het zijne.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
Faissal schreef:
en toch komen Rotterdammers en provincialen en andere stedelingen massaal naar Amsterdam

Ja, mensen gaan ook massaal naar het ziekenhuis voor chemotherapie. Iedere dag weer.
En mensen staan massaal in de file, ook iedere dag weer.

Belachelijke vergelijkingen maar er blijkt je onmacht uit.
De mensen komen massaal naar Amsterdam, vrijwillig, zowel uit binnen en buitenland. Mensen gaan om te beginnen niet massaal naar chemotherapie en zeker niet vrijwillig en wat betreft de files hetzelfde....komt dus toch de kift naar boven waar al eerder over gesproken werd....
BerichtGeplaatst: Di Dec 03, 2019 5:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Op deze plek heb ik 14 jaar gewoond. Op de Wallen met een horeca bedrijf op de OZ Achterburgwal.
Hier is Ricky's Koffiehuis op de OZ Voorburgwal, waar ik heel vaak s'middags koffie ging drinken met een broodje half om of tartaar en de krant lezen en luisteren. Echt Amsterdams en echt binnen een buurt. Iedereen kende elkaar en de humor onderling was geweldig.

Tijd voor 'n toepasselijk lied:

Tol Hansse - Ha, ha, ha, ik lach me dood

https://www.youtube.com/watch?v=U_mI8Jmefzs

-
BerichtGeplaatst: Di Dec 03, 2019 6:02 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Van al de stedendraadjes die ik ooit begon, heeft die van Amsterdam het het langste volgehouden. Het is daarmee de meest omstreden stad van Nederland. Waar is dat aan te wijten?

1.- Amsterdammers zijn hoogmoediger dan de rest.
2.- De rest is gewoon afgunstig op alle pracht die Amsterdam biedt.

De doornede uitleg is dat hoofdstedelingen altijd de antipathie van de rest op zich laden, de Santiaguinos in Chili, de Porteños in Argentinië, de Parisiens in Franrijk, De Berliner in Duitsland, de wiener in Oostenrijk. In het algemeen verslijt men hoofdstedelingen voor hoogmoedig en bekrompen in hun hoogmoed.

Nederland heeft eigenlijk geen echte hoofdstad: economisch is dat Rotterdam, bestuurlijk is dat Den Haag, Amsterdam is slechts officieel hoofdstad omdat daar officieel de Koning woont. En zelfs dat klopt niet. Het enige wat klopt is dat Amsterdam ooit de stad was waar de rijksten woonden, waar de Oostindische Compagnie gevestigd was, waar Joost Van Den Vondel en Rembrandt van Rijn hun waar sleten aan de rijke Handelaars.

En daarna, wat? Amsterdam bleef symbool van Nederlandse Grootheid. Echter heeft dat symbool nog wel echt inhoud?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Dec 03, 2019 8:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Ik ben blij voor u dat u het zo goed getroffen heeft in uw provincie.

Ik ben blij dat U ook vind dat wij provincialen het prima voor elkaar hebben en ons niet gek laten maken door dat kinderachtige multicultie-gedram uit Amsterdam.

Quote:
Ik snap alleen niet waarom u dan zo door blijft drammen over een stad die u vreselijk vindt. U heeft het toch goed zelf ? Laat het daar dan bij en laat een ander het zijne.

A) Deze topic gaat over wat mensen van Amsterdam vinden.
B) Ik reageer op wat mensen hier zeggen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 04, 2019 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
Faissal schreef:

Hahahaaa! Is dat Anmsterdamse logica?
Als hier iemand zuur is dan bij jij het wel. Jij hebt nog NOOIT een stelling van mij t.a.v. de door jou zo geliefde islam kunnen weerleggen. Je roept vaak wat maar als mijn tegenargumenten, compleet met goede onderbouwingen, je te heftig worden dan ben je weer vertrokken en zwijg je zuur in alle toonaarden.

Amsterdam is niet het middelpunt van de wereld, Faissal. In mijn provincie vind je geen Roetveeg Piet, om maar iets te noemen.
Net zo min is de islam het middelpunt van de wereld. Je mag blij zijn dat wij de islam (nog) tolereren, want die tolerantie heeft jouw achterhaalde, intolerante, rigide religie eigenlijk niet verdiend.

Schei toch uit man, ik ga niet eens een poging doen om iets over welk onderwerp dan ook van jou te weerleggen omdat er voor jou maar 1 gelijk bestaat en dat is jou gelijk...dat is op dit forum al vele malen gebleken. Verspilde moeite, tedje vindt iets dus het is zo Rolling Eyes

Dat ik geregeld hier niet ben komt wellicht omdat ik ook nog een druk sociaal en zakelijk leven heb in tegenstelling tot anderen hier?

Ik heb nooit gezegd dat amsterdam het middelpunt van de wereld is, weinig amsterdammers vinden of zeggen dat, dat wordt verzonnen door de amsterdam haters zoals er zoveel onzin over amsterdam gezegd wordt.

En wat zwarte piet in limburg betreft...tja...ook daar heb je weer eens ongelijk.
https://www.1limburg.nl/maastricht-houdt-het-bij-zwarte-bruine-en-roetveegpieten?context=default

https://www.1limburg.nl/opnieuw-gedoe-om-zwarte-piet-roermondse-sint-stapt-op

Wellicht minder dan elders in het land (want niet alleen in amsterdam ) maar dus wel degelijk roetveeg pieten in jouw provincie..jammer tedje!!
BerichtGeplaatst: Wo Dec 04, 2019 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Faissal schreef:
Schei toch uit man, ik ga niet eens een poging doen om iets over welk onderwerp dan ook van jou te weerleggen omdat er voor jou maar 1 gelijk bestaat en dat is jou gelijk...dat is op dit forum al vele malen gebleken. Verspilde moeite, tedje vindt iets dus het is zo Rolling Eyes

Haha! Faissal je hebt alweer geen argumenten en roept maar wat.

Quote:
Ik heb nooit gezegd dat amsterdam het middelpunt van de wereld is, weinig amsterdammers vinden of zeggen dat, dat wordt verzonnen door de amsterdam haters zoals er zoveel onzin over amsterdam gezegd wordt.

Begrijpend lezen, Faissal.

Quote:
En wat zwarte piet in limburg betreft...tja...ook daar heb je weer eens ongelijk...

OK, er zijn er twee of drie. Waar het om gaat is dat het beslist niet zo is als in Amsterdam en waar gedaan wordt alsof Amsterdam de maat voor het hele land is.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 04, 2019 17:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Lampje schreef:
Amsterdam is de grootste, Amsterdam is de hoofdstad, Ajax presteert beter dan Feyenoord. Vinden ze niet leuk in Rotterdam.

Dat zit er zeker ook in. Maar t is ook verschil in mentaliteit, humor. Amsterdammers kennen afzeikhumor, Rotterdammers droge bijna absurdistische humor.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 04, 2019 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Lampje schreef:
Ik ben blij voor u dat u het zo goed getroffen heeft in uw provincie.

Ik ben blij dat U ook vind dat wij provincialen het prima voor elkaar hebben en ons niet gek laten maken door dat kinderachtige multicultie-gedram uit Amsterdam.

U verdraait de zaak, meneer Van Es. Ik constateer dat er kinderachtig wordt gedramd door provincialen over Amsterdam (door u bijvoorbeeld) terwijl dit omgekeerd niet het geval is.
Het is prima dat u uw mening hier wenst te ventileren, maar ik zou graag zien dat deze wat meer gefundeerd is.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 04, 2019 20:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

En toen was het stil....

BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 2:40 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Ajax presteert beter dan Feyenoord. Vinden ze niet leuk in Rotterdam.

Nou ja, Rotterdam heeft drie betaald voetbalclubs, en Amsterdam maar een.
Als in eerstgenoemde stad die drie zouden fuseren, zoals dat eerder met de vijf clubs van A'dam is gebeurd, dan.....
Maar kennelijk hecht men daar toch meer aan de eigen identiteit van de afzonderlijke stadsdelen en wil men die niet opofferen voor betere resultaten van nog maar een overblijvende club.
Staat dus dichter bij het idee waar 't bij voetbal om begonnen is; recreatie oftewel ontspanning (en dus geen beursgenoteerd bedrijf dat op winst voor de aandeelhouders gericht is).
-
BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
En toen was het stil....

Ik heb ook nog iets anders te doen dan hier te vertoeven en u op uw wenken te bedienen.

Quote:
U verdraait de zaak, meneer Van Es. Ik constateer dat er kinderachtig wordt gedramd door provincialen over Amsterdam (door u bijvoorbeeld) terwijl dit omgekeerd niet het geval is.
Het is prima dat u uw mening hier wenst te ventileren, maar ik zou graag zien dat deze wat meer gefundeerd is.

Ik verdraai helemaal niks. Ik vertel hier de hele tijd wat ik van Amsterdam vind. En als u daarvoor mijn onderbouwing zoekt dan moet u even deze draad lezen,. Daar heb ik vaak genoeg het één en ander uitgelegd.

Royy schreef:
Dat zit er zeker ook in. Maar t is ook verschil in mentaliteit, humor. Amsterdammers kennen afzeikhumor, Rotterdammers droge bijna absurdistische humor.

Juist!

BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Natubico schreef:
Lampje schreef:
Ajax presteert beter dan Feyenoord. Vinden ze niet leuk in Rotterdam.

Nou ja, Rotterdam heeft drie betaald voetbalclubs, en Amsterdam maar een.
Als in eerstgenoemde stad die drie zouden fuseren, zoals dat eerder met de vijf clubs van A'dam is gebeurd, dan.....
Maar kennelijk hecht men daar toch meer aan de eigen identiteit van de afzonderlijke stadsdelen en wil men die niet opofferen voor betere resultaten van nog maar een overblijvende club.
Staat dus dichter bij het idee waar 't bij voetbal om begonnen is; recreatie oftewel ontspanning (en dus geen beursgenoteerd bedrijf dat op winst voor de aandeelhouders gericht is).
-

Dus 1 Amsterdamse club presteerd al jaren in zijn 1tje beter en wint veel meer prijzen dan 3 rotterdamse clubs bij elkaar Rolling Eyes

Anyway, dat was even een plaagstootje maar ik kan me niet vinden in je verklaring...
Ja, ajax is de enigste overgebleven betaald voetbalclub in Amsterdam maar hoezo verklaart dat dat ze over het algeneen beter presteren?
Wellicht zijn ze rijker zodat ze spelers kunnen aantrekken maar heel veel toppers komen uit hun jeugdopleiding.
Het beurs genoteerde maakt ook geen verschil want goed presteren deden ze daarvoor ook al. Als Feyenoord naar de beurs zou kunnen zouden ze dat ook doen.
En alle profckubs staan al niet meer bij het idee waar voetbal om begonnen is, anders zouden het geen profclubs zijn. Het zijn allemaal bedrijven die geld willen verdienen. zo simpel ligt het.
BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Even tussendoor: Welkom in bestuurlijk Amsterdam. Waar werken en belasting betalen wordt gestraft en illegaliteit en kraken wordt beloond en anderszins wordt gefaciliteerd. Het zal je woning of je bedrijfspand maar zijn...

We Are Here-gedupeerde: ondernemers zijn vogelvrij in Amsterdam

Elkan Krämer kwam in de nachtmerrie van Amsterdamse ondernemers terecht: 136 krakers van We Are Here bezetten afgelopen zomer zijn pand op Kuiperbergweg 26 in Zuidoost. Twee maanden vocht hij tegen de ongenode gasten. Maar hij bleef achter met een gevoel dat zowel overheid als gemeente Amsterdam niks voor hem deden. Hij kreeg zijn pand volledig vernield terug. Met diepe zucht: „Ik stond erbij en zag hoe iedereen het accepteerde. Dit is gewoon geïnstitutionaliseerd beleid.” Krämer vecht alsnog voor genoegdoening.

Weerwoord forum index » Binnenland