Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Greta Thunberg speelbal van links fascisme Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 29, 2019 21:02 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Pieter Langendijk schreef:

beetje geduld, dat is altijd het probleem van zure linksch menschen... Die bouwen liever concentratie kampen in Siberie...

Deze moet u even uitleggen, als u tenminste serieus genomen wilt worden. Ten eerste ben ik helemaal niet links. De klassieke denkfout: als je kritiek op hebt op zaken van een bepaalde kant, zou je automatisch aan de andere kant staan. Ofwel: je hebt kritiek op rechts, dus ben je links. Ofwel: als je niet van honden houdt ben je dus gek op katten. Heel vreemd.....
Voorts: Wat Siberië hiermee te maken heeft, is verder volstrekt onduidelijk. Heeft dat betrekking op mij, die u blijkbaar typeert als "zuur links"? Dan zult u mijn bijdragen beter moeten lezen, want in andere draden heb ik het een en ander gezegd over de Siberische goelags. Of heeft u uw oordeel al meteen geveld ? Dat staat dan haaks op wat u verderop oreert over objectiviteit in het onderwijs.
Quote:
De oplossing zit 'm in: respect voor de boer, respect voor bouwend Nederland, respect voor de leraar en alles met geduld!

Voor al die groepen heb ik respect. En binnen dat respect past ook dat je zaken moet kunnen en durven benoemen die wellicht beter kunnen om zo ook andere belangen te kunnen dienen.
Respectloos wordt het als je al de groepen met leugens naar de mond praat. Niet dat u dat doet, maar ik constateer het alleen maar nadat ik types als Baudet op het Binnenhof hijgerig zag slijmen bij de boeren, terwijl hij met al zijn gelul over boreale uilen van minerva nog geen hooivork van een tractor weet te onderscheiden.
Quote:
Dus met andere woorden, we moeten onze veeteelt en landbouw niet overlaten aan de Chinese boeren maar hier verduurzamen! We moeten niet aan symbool politiek doen en allemaal 100 gaan rijden, we moeten gewoon geleidelijk over op elektrische vervoermiddelen en veel investeren in frequent en supersnel openbaar vervoer. Niet de rijken helpen door zogenaamd onder de noemer van het milie niet meer te bouwen en de kleine bouwvakker aan de straat laten staan maar verantwoord en duurzaam doorbouwen, met name in de gebieden waar nu sprake is van een luchtbel in de huizenprijzen

Eens.
Quote:
lees het linksch fascistische Amsterdam!

Even uitleggen: wat is er fascistisch aan Amsterdam?
Quote:
Geen erfpacht bonanza om de burger uit te zuigen. Dan moeten we intensief investeren in nieuwe technieken in het onderwijs zodat we de linkse indoctrinatie tegen kunnen gaan.

Over welke technieken heeft u het dan ?
Quote:
Linkse leraren moeten minder gaan verdienen, objectieve leraren meer. Zo bannen we het linksche fascisme uit. Geen stakingen meer, gewoon werken, meer hulpmiddelen om de werkdruk te verlagen en meer geld voor de eerlijke objectieve leraar.

Da's interessant. U wilt linkse indoctrinatie tegengaan. Maar rechtse indoctrinatie mag dan wel ? Of ook niet ? Zo niet, wat is dan objectief onderwijs ? Is dat onderwijs dat napraat wat in uw persoonlijke kraam te pas komt ? Totale objectiviteit bestaat niet.
En de term "links fascisme" moet u mij even nader uitleggen. Prima als u dat wilt uitbannen, maar ik vraag mij dan af hoe u dat gaat doen en volgens welke criteria, want die dienen immers objectief te zijn. Daarom vind ik het vreemd dat u fulmineert over links, maar niet over rechts. Da's geen sterk begin voor iemand die de objectiviteit wil terugbrengen. Het afschaffen van stakingsrecht vind ik trouwens niet echt een goed idee. Maar kennelijk bent u voorstander van de oude Sowjet-Unie ? Daar werden stakers naar Siberië verbannen.
Quote:
Veel her en bijscholing zodat we de leraren up to date houden. En goede salarisen voor de objectieve toppers.

Wanneer ben je een objectieve topper en wie bepaalt dat ? En in de her-en bijscholing zit het gevaar dat dit niet per definitie objectief zal zijn, zeker niet als ik u zo beluister met uw gesmijt met termen als "links fascistisch Amsterdam."

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Jip schreef:
Jip schreef:
Jip schreef:
En jij bent een 'volwassen' vent en je noemt een 16-jarig grietje een 'strondlelijk wijf', hoe mistig ben je zelf dan en hoe diep zijn jouw zakken?
Jij begon met de vorm aan te vallen. Kan best dat je het niet met Greta eens bent, maar om haar dan te vergelijken met een Chuckie, zegt alles over jou en niks over Greta.

Beste Jip, wie ben jij? Kennelijk ben je zo verblind door mijn niet al te zorgvuldig gekozen woorden dat je voorbij gaat aan het misbruik van een geestelijke niet helemaal in orde zijnde minderjarige dame.

Wellicht zegt het veel over mij dat ik soms gemeen ruw uit de hoek kom. Mijn zakken zijn diep, ik sponsor geen kinderen, mijn doelen zijn zeer transparant: stop het linkse fascisme! Denk dat daar niks mistigs aan is!

Hoe kom jij er bij dat zij geestelijk niet in orde is? Hoe was jij op die leeftijd? Had jij toen wel de wijsheid in pacht? Vandaag de dag zie ik kinderen dingen doen op YT filmpjes waarbij mijn hart in mijn keel schiet. Maar dan denk ik aan mijn jeugd en ik was net zo'n waaghals die totaal geen gevaar zag.
Grootste verschil met mijn jeugd en de tegenwoordige jeugd zijn de ouders. Die zijn voortdurend bezig hun kroost tot in het bizarre te pamperen en te beschermen.
In mijn tijd stonden de schoonmaakmiddelen gewoon onder het aanrecht, dus makkelijk bereikbaar en niks kinderveilige sluiting. Wij vielen regelmatig een gat in onze koppen, kapotte knieën, ook massale knokpartijen tussen de ene straat tegen de andere. En onze ouders vonden het wel goed. Zelfs bij het signaleren van een pedofiel (toen een enge man genoemd), kregen wij slechts een extra waarschuwing niet met die engerd mee te lopen en er geen snoepjes van aan te nemen. En onze ouders gingen over tot de orde van de dag. Kom daar vandaag eens om.

Maar goed, je begint er dus zelf over; jij beweert dat Greta wordt misbruikt door snode volwassenen met een geheime agenda. Zal best, ik weet het niet, zij lijkt mij echt een tiepje met voldoende haar op haar melkgebitje. Dan blijft dus de vraag waarom jij in de eerste instantie deze puber aanvalt op de meest gore en grove manier?

Daar gaat het dus helemaal niet om! Waar het om gaat is dat we op een gezonde manier met het milieu bezig moeten zijn! Greta sloeg de plank mis door als minderjarige uit haar nek te kletsen en mensen grof te beledigen, zij begon!!!! Daarmee heeft ze het milieu bepaald geen dienst bewezen. Ik heb haar terecht onder uit de kan gegeven om aan te geven dat het op mij geen invloed heeft, voor mij heeft ze geen kloten, het is gewoon een dom wicht die misbruikt wordt! Dank zij mijn grove taalgebruik blijven we in gesprek dus dat is dan maar weer positief. Ik zelf zou graag stoppen verder en mijn tijd en energie willen besteden aan oplossingen.

Mijn god, wat ben jij hysterisch zeg!
'Zij begon!!!!!' Net alsof meerderjarigen nooit uit hun nek kletsen en mensen grof beledigen. Denk maar aan Trump die een gehandicapte journalist af zat te zeiken.
En jij bewijst het milieu wel een goede dienst door Greta af te zeiken?
Logisch dat zij geen kloten heeft, ze is een jonge vrouw. Jij hebt zgn. wel kloten en je laat dat zien door een grietje van 16 verbaal te vermorzelen? Wat een man!
Hoe gezond is jouw manier om het milieu te sparen dan?

Wie is er hier nou hysterisch Jip? Wat een zure en hysterische reactie! Verblind door woede met bloeddoorlopen ogen en rollende spieren getypt zeker...

Lees nou gewoon eerst even, probeer dingen even een beetje te begrijpen...

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Lampje schreef:

beetje geduld, dat is altijd het probleem van zure linksch menschen... Die bouwen liever concentratie kampen in Siberie...

Deze moet u even uitleggen, als u tenminste serieus genomen wilt worden. Ten eerste ben ik helemaal niet links. De klassieke denkfout: als je kritiek op hebt op zaken van een bepaalde kant, zou je automatisch aan de andere kant staan. Ofwel: je hebt kritiek op rechts, dus ben je links. Ofwel: als je niet van honden houdt ben je dus gek op katten. Heel vreemd.....
Voorts: Wat Siberië hiermee te maken heeft, is verder volstrekt onduidelijk. Heeft dat betrekking op mij, die u blijkbaar typeert als "zuur links"? Dan zult u mijn bijdragen beter moeten lezen, want in andere draden heb ik het een en ander gezegd over de Siberische goelags. Of heeft u uw oordeel al meteen geveld ? Dat staat dan haaks op wat u verderop oreert over objectiviteit in het onderwijs.
Quote:
De oplossing zit 'm in: respect voor de boer, respect voor bouwend Nederland, respect voor de leraar en alles met geduld!

Voor al die groepen heb ik respect. En binnen dat respect past ook dat je zaken moet kunnen en durven benoemen die wellicht beter kunnen om zo ook andere belangen te kunnen dienen.
Respectloos wordt het als je al de groepen met leugens naar de mond praat. Niet dat u dat doet, maar ik constateer het alleen maar nadat ik types als Baudet op het Binnenhof hijgerig zag slijmen bij de boeren, terwijl hij met al zijn gelul over boreale uilen van minerva nog geen hooivork van een tractor weet te onderscheiden.
Quote:
Dus met andere woorden, we moeten onze veeteelt en landbouw niet overlaten aan de Chinese boeren maar hier verduurzamen! We moeten niet aan symbool politiek doen en allemaal 100 gaan rijden, we moeten gewoon geleidelijk over op elektrische vervoermiddelen en veel investeren in frequent en supersnel openbaar vervoer. Niet de rijken helpen door zogenaamd onder de noemer van het milie niet meer te bouwen en de kleine bouwvakker aan de straat laten staan maar verantwoord en duurzaam doorbouwen, met name in de gebieden waar nu sprake is van een luchtbel in de huizenprijzen

Eens.
Quote:
lees het linksch fascistische Amsterdam!

Even uitleggen: wat is er fascistisch aan Amsterdam?
Quote:
Geen erfpacht bonanza om de burger uit te zuigen. Dan moeten we intensief investeren in nieuwe technieken in het onderwijs zodat we de linkse indoctrinatie tegen kunnen gaan.

Over welke technieken heeft u het dan ?
Quote:
Linkse leraren moeten minder gaan verdienen, objectieve leraren meer. Zo bannen we het linksche fascisme uit. Geen stakingen meer, gewoon werken, meer hulpmiddelen om de werkdruk te verlagen en meer geld voor de eerlijke objectieve leraar.

Da's interessant. U wilt linkse indoctrinatie tegengaan. Maar rechtse indoctrinatie mag dan wel ? Of ook niet ? Zo niet, wat is dan objectief onderwijs ? Is dat onderwijs dat napraat wat in uw persoonlijke kraam te pas komt ? Totale objectiviteit bestaat niet.
En de term "links fascisme" moet u mij even nader uitleggen. Prima als u dat wilt uitbannen, maar ik vraag mij dan af hoe u dat gaat doen en volgens welke criteria, want die dienen immers objectief te zijn. Daarom vind ik het vreemd dat u fulmineert over links, maar niet over rechts. Da's geen sterk begin voor iemand die de objectiviteit wil terugbrengen. Het afschaffen van stakingsrecht vind ik trouwens niet echt een goed idee. Maar kennelijk bent u voorstander van de oude Sowjet-Unie ? Daar werden stakers naar Siberië verbannen.
Quote:
Veel her en bijscholing zodat we de leraren up to date houden. En goede salarisen voor de objectieve toppers.

Wanneer ben je een objectieve topper en wie bepaalt dat ? En in de her-en bijscholing zit het gevaar dat dit niet per definitie objectief zal zijn, zeker niet als ik u zo beluister met uw gesmijt met termen als "links fascistisch Amsterdam."

1 links/rechts
Beide helemaal niet goed, links claimt altijd moreel gelijk maar heeft net als rechts vele doden op het geweten.

2respect
Heel belangrijk idd, en ja Baudet lulde uit zijn boreale nek...

3 Amsterdam

De walvis Dijksma en Halsema zijn extreem links en voeren ruktsichlos een agenda uit die geen rekening houdt met rechts, het is dus wel democratische maar tart de rechtsstaat omdat het geen rekening houdt met een grote minderheid. dat is fascistisch.

4 Technieken

Ik heb het over digitaliseren, meer e-learning meer interactief leren.

5 objectief onderwijs
Dit gaat natuurlijk over zowel links als rechts al komt links meer voor volgens mij. Voor wie de nuance zoekt daar ben ik dus beide tegen: links als rechtse indoctrinatie

6 wie bepaald objectief gedrag

Peer feedback, m.a.w. Ik laat dat over aan docenten en ouders die elkaar mogen beoordelen

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Wie is er hier nou hysterisch Jip? Wat een zure en hysterische reactie! Verblind door woede met bloeddoorlopen ogen en rollende spieren getypt zeker...

Commandeer je hond en blaf zelf. Alles wat je mij hier verwijt, is op jou van toepassing.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Jip schreef:

Commandeer je hond en blaf zelf. Alles wat je mij hier verwijt, is op jou van toepassing.

Toemaar Jip, weer een jij-bak! Als je het niet erg vind doe ik daar niet aan mee! Af, en in je mand Wink

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 13:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De klimaathysterietop is inmiddels begonnen. Een circus met duizenden artiesten. Vliegtuigen, limousines, volop te eten en drinken uit de Hoorn des Overvloedsvoor de aanwezsige artiesten; Het kan allemaal niet op en het mag allemaal wat kosten. Mark Rutte heeft zich ook al klimaatneutraal invliegen. Voor het klimaat...

Waar bevindt Greta's Ark zich op dit moment eigenlijk? En wachten ze niet eventjes netjes op deze klimaatheilige?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Loetje schreef:
De klimaathysterietop is inmiddels begonnen. Een circus met duizenden artiesten. Vliegtuigen, limousines, volop te eten en drinken uit de Hoorn des Overvloedsvoor de aanwezsige artiesten; Het kan allemaal niet op en het mag allemaal wat kosten. Mark Rutte heeft zich ook al klimaatneutraal invliegen. Voor het klimaat...

Waar bevindt Greta's Ark zich op dit moment eigenlijk? En wachten ze niet eventjes netjes op deze klimaatheilige?

De bouw van de haven van Madrid is wegens stikstof overschreiding voor onbepaalde tijd opgeschort. De jaloerse klimaat politici wilde niet weer onderbroken worden door het zweedse minderjarige klimaat wicht... Madrid heeft geen rivier waar de solar boot van Greta kon aanmeren... Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2019 20:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De walvis Dijksma en Halsema zijn extreem links en voeren ruktsichlos een agenda uit die geen rekening houdt met rechts, het is dus wel democratische maar tart de rechtsstaat omdat het geen rekening houdt met een grote minderheid. dat is fascistisch.

Dus als wij rucksichlos vast blijven houden aan Zwarte Piet en daarbij geen rekening houden met een grote minderheid die het anders wil, dan zijn we dus fascistisch ? Begrijp ik dat goed, want dat is dezelfde redenering. Toch ?

BerichtGeplaatst: Di Dec 03, 2019 4:42 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Lampje schreef:
Quote:
En van oplossingen waaraan jij je energie graag wilt besteden heb ik nog niets gezien.

Ik evenmin. Ik hoor het graag van Meester, Doctorandus, enzovoorts Pieter Langendijk.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Dec 03, 2019 7:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Dus als wij rucksichlos vast blijven houden aan Zwarte Piet en daarbij geen rekening houden met een grote minderheid die het anders wil, dan zijn we dus fascistisch ? Begrijp ik dat goed, want dat is dezelfde redenering. Toch ?

Is 5% een grote meerderheid?
https://www.shownieuws.nl/rubrieken/in-het-nieuws/2019/onderzoek-hart-van-nederland-wijst-uit-95-van-nederland-wil-zwarte-piet/

Die zwarte piet discussie is al lang achterhaald. De meerderheid wil het feest gewoon zoals het was. De beroepsgekwetsten kunnen zich druk gaan maken over iets anders, bv. een vrije dag voor suikerfeest, een extra standbeeld en herstelbetaling voor de slavernij, het verdwijnen van het woord 'neger', het zwart maken van de Nederlandse gouden eeuw, etc.

Ze vinden vast weer wat nieuws!

BerichtGeplaatst: Di Dec 03, 2019 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Lampje schreef:

Ja!

BerichtGeplaatst: Di Dec 03, 2019 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Willem schreef:
Lampje schreef:
Quote:
En van oplossingen waaraan jij je energie graag wilt besteden heb ik nog niets gezien.

Ik evenmin. Ik hoor het graag van Meester, Doctorandus, enzovoorts Pieter Langendijk.

Waarom dit zo benadrukken? Jaloers? Wat een zuur weer, zelf zeker nooit een boekje open gehad?

BerichtGeplaatst: Di Dec 03, 2019 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Willem schreef:
Lampje schreef:
Quote:

Lezen is iets wat voor sommige mensen heel moeilijk is kennelijk...

BerichtGeplaatst: Di Dec 03, 2019 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliff schreef:
Lampje schreef:

Is 5% een grote meerderheid?
https://www.shownieuws.nl/rubrieken/in-het-nieuws/2019/onderzoek-hart-van-nederland-wijst-uit-95-van-nederland-wil-zwarte-piet/

Die zwarte piet discussie is al lang achterhaald. De meerderheid wil het feest gewoon zoals het was. De beroepsgekwetsten kunnen zich druk gaan maken over iets anders, bv. een vrije dag voor suikerfeest, een extra standbeeld en herstelbetaling voor de slavernij, het verdwijnen van het woord 'neger', het zwart maken van de Nederlandse gouden eeuw, etc.

Ze vinden vast weer wat nieuws!

Ik denk dat grote groepen (incluis mijzelf) echt wel rekening willen houden met de mensen die gekwetst worden door zwarte piet. Tuurlijk moeten we voorkomen dat we in een taalkundige strijd komen maar we moeten bereid zijn alles aan te passen zodat zo veel mogelijk mensen blij en gelukkig zijn met de uitkomsten, helaas kunnen we niet altijd iedereen tevreden houden, ook belangrijk dat de tegenstanders denken over werkbare alternatieven, alleen maar tegen zijn is ook geen oplossing, kijk maar naar een linksch fascistische SP, men heeft nu wel door dat dit domme gelul niet werkt...

BerichtGeplaatst: Di Dec 03, 2019 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ben er een beetje klaar mee, met dat 'gekwetst zijn'.

Ergens is gedurende de laatste 20 jaar ontstaan dat 'gekwetst voelen' het sterkste politieke argument geworden is. En dat is onterecht. Bovendien is het argument alleen selectief toepasbaar op minderheidsgroeperingen. Ik als blanke man mag mij eigenlijk nooit gekwetst voelen, want ik ben de 'dominante meerderheid'. Dus mijn gevoelens zijn niet zo veel van waarde.

Je kunt een uitstekend betoog houden, onderbouwd met uitstekende argumenten. Geen speld tussen te krijgen. Totdat iemand uit een minderheidsgroepering roept 'ik voel me gekwetst hierdoor'.

En dan moet daar direct rekening mee gehouden worden. Want anders zijn we racist, of we zijn minderheidsgroeperingen aan het discrimineren. Dat mag niet, het is het opperste tegenargument.

Moeten we niet een keer gaan stellen dat in een open en vrije democratie, dat je daarin gekwetst kan worden? Moeten we niet eens aangeven dat gekwetst zijn een gevoel is, en de waarde die je aan dat gevoel toekent ligt toch echt bij jezelf.

Ik voel me zelden gekwetst. Mensen doen echt wel eens een poging om mij te kwetsen, met woorden, soms zelfs met daden. Maar waarom zou ik daarmee zitten? Die mensen zijn niet belangrijk voor mij. Ik ken ze niet of nauwelijks. De mensen waar ik van hou, die geven waarde in mijn leven. Hun mening is belangrijk. Wat maakt mij het nou uit als er in Nederland een cultureel feestje is waar blanke mannen belachelijk worden gemaakt. Zit ik daarmee? Nee, daar lach ik om. Ze doen maar. Maak Zeeuwen maar belachelijk (Unilever deed een goede poging met 'Zeeuws Meisje' trouwens). Maak desnoods mijn familie belachelijk of mijn levensovertuiging. Je doet maar. Jouw mening versus de mijne, ik zit er echt niet mee.

Helaas zijn er nog steeds heel veel mensen die zich continu maar gekwetst voelen en vooral vinden dat de rest van de wereld daar rekening mee moet houden. En als dat niet gebeurt... dan ben je een racist. Een anti-semiet. Een moslim-hater.

En dat kwetst mij...maar reken er maar niet op dat daar rekening mee gehouden wordt! Twisted Evil Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Di Dec 03, 2019 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Willem schreef:
Lampje schreef:
Quote:

Waarom dit zo benadrukken? Jaloers? Wat een zuur weer, zelf zeker nooit een boekje open gehad?

Waarom staat mijn naam boven deze quote ? Ik zei dit helemaal niet !

BerichtGeplaatst: Wo Dec 04, 2019 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Lampje schreef:
Willem schreef:
Lampje schreef:
Quote:

Waarom staat mijn naam boven deze quote ? Ik zei dit helemaal niet !

Even goed lezen ik quote Willem en die had in die quote jou gequote Very Happy idd verwarrend

BerichtGeplaatst: Wo Dec 04, 2019 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik ben er een beetje klaar mee, met dat 'gekwetst zijn'...

Helemaal met je eens, Cliff!

BerichtGeplaatst: Wo Dec 04, 2019 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Helemaal niet mee eens. Als iemand zich gekwetst voelt dan voelt hij zich gekwetst. Kun je van alles van vinden, overdreven of kleinzielig en zo, maar als het gevoel authentiek is waarom zou je daar dan over oordelen ? Je legt dan iemands oprechte gevoel langs de meetlat van jouw normen. In landen als Iran is daar ook een naam voor: de moraalpolitie. Eenheden die bepalen wat je wel en niet mag voelen.
En het illustere duo Cliff-Van Es ziet dat hier ook wel zitten kennelijk.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 04, 2019 21:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ehm... het is juist de moraalpolitie die continu ingrijpt omdat mensen zich gekwetst voelen... dus als iemand daarvoor is dan zijn het wel de gekwetsten.

Maar goed, inmiddels is het voor mij wel duidelijk. Als je een ijzersterk politiek punt wilt maken, voel je dan gekwetst. Daar kan geen feitelijk argument tegenop, zeker wanneer je van een zielige minderheid bent.

En overigens wil ik voor niemand bepalen wat ze wel of niet mogen voelen... daar gaan ze helemaal zelf over. De vraag is of anderen daar rekening mee moeten houden. De gekwetsten vinden van wel namelijk. Ik denk dat we er inmiddels wel eens mee moeten stoppen. In een vrij open democratie voelt iedereen zich wel eens gekwetst. Grow up and deal with it.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 04, 2019 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nou, om maar even een recent voorbeeld aan te halen: er zijn mensen die blijkbaar ten onrechte teveel kinderopvangtoeslag hebben ontvangen en door de Belastingdienst jarenlang zijn weggezet als fraudeurs, terwijl ze dat absoluut niet waren. Ik kan mij goed voorstellen dat deze mensen zich gekwetst voelen. Maar u vindt dat ze niet moeten zeuren, begrijp ik ?

BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 7:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ach, wat is zeuren. Dit staat los van gevoelens, de belastingdienst zat gewoon fout: https://www.trouw.nl/economie/commissie-oordeelt-snoeihard-over-belastingdienst-ouders-moeten-schadevergoeding-krijgen~b005f401/

Koppel het eens los van gevoelens. Je gaat de ouders niet compenseren op basis van gevoel. Dan zouden de ouders die zich het meest gekwetst voelen de grootste compensatie moeten krijgen. Dat kan toch niet?

Toch gebeurt dat wél met de mensen die hard roepen dat ze gekwetst zijn. Zij willen de meeste aandacht en vaak ook het grootste gelijk opeisen, puur op basis van gevoel.

Ik heb liever dat iemand zijn gelijk opeist op basis van feiten.

BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:

De bouw van de haven van Madrid is wegens stikstof overschreiding voor onbepaalde tijd opgeschort. De jaloerse klimaat politici wilde niet weer onderbroken worden door het zweedse minderjarige klimaat wicht... Madrid heeft geen rivier waar de solar boot van Greta kon aanmeren... Very Happy

Laatste nieuws is dat Greta's Ark in Lissabon het Iberisch schiereiland heeft geënterd en dat ze per trein naar Madrid gaat.

https://www.ad.nl/video/kanalen/buitenlands-nieuws~c401/series/snel-nieuws~s921/greta-thunberg-arriveert-per-zeilboot-in-lissabon~p116444

Omdat een trein nog niet helemaal klimaatneutraal genoeg is heeft ze een ezel aangeboden gekregen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4945001/klimaatactiviste-thunberg-ezel-aangeboden-doorreis-klimaattop

Gekker dan het Paard van Jezus vind ik eigenlijk wel van toepassing op al die hysterische klimaatgekkies.

BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 20:35 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Ach, wat is zeuren. Dit staat los van gevoelens, de belastingdienst zat gewoon fout

Ja, dat die fout zat is duidelijk. Maar daar gaat hij nu even niet om. Het gaat erom dat de gedupeerden weggezet werden als fraudeurs, en daardoor voelden zij zich gekwetst. Dat staat los van de compensatie die zij verdienen te krijgen, want dat is inderdaad op basis van feiten, maar ergens van beschuldigd worden geeft een gevoel, in dit geval van gekwetst zijn.
En daar u zelf aangaf klaar te zijn met gekwetst zijn vroeg ik mij af of u dan ook met het gekwetst zijn van deze groep mensen klaar bent.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 06, 2019 8:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, niet met gekwetst zijn in het algemeen. Immers, zoals ik schreef hebben mensen daar zeker recht op.

Maar politiek bedrijven op basis van 'je doet maar A want B zorgt ervoor dat ik gekwetst ben'' , daar ben ik klaar mee.

Misschien dat ik die nuance niet duidelijk overgebracht heb. Ik verwijs nogmaals naar Paul Hanen:

Weerwoord forum index » Actualiteiten