Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2019 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Over Red Bull gesproken, Albon vervangt Gasly vanaf de Grand Prix van Belgiƫ. Die zag ik niet aankomen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2019 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Slechte zaak. Kvyat had het meer verdiend naar mijn mening en Albon komt te snel nu.

Daarbij vind ik dat Red Bull wel een beetje slordig omgaat met de onervaren jongelingen. Ze worden te snel vervangen. Gasly presteerde niet goed, maar dit is wel een beetje cru zo. Zeker omdat ik denk dat Albon het echt niet beter gaat doen. Kvyat werd eerder ook al na 4 races afgeschreven voor Max. Leuk voor Max destijds natuurlijk, maar ook een risico.

Kvyat was nu op de weg terug na een dal. Liet echt goede dingen zien. Heeft ook meer ervaring.

Nou ja, we zullen het wel gaan zien. Ik denk echter dat Albon met Sainz en Norris mag gaan vechten om plek 6.

Ik zou Norris trouwens liever naast Max zien. Zijn ook maatjes van elkaar.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2019 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Kvyat is gewogen en te licht bevonden. Dat hij niet meer zou rijden bij Red Bull had ik dan wel weer voorspeld. Hij fungeert als meetlat om prestaties van jong talent tegenaan te houden.

Verder kijk ik hetzelfde tegen de swap aan als jij. Kanttekening die ik erbij plaats is dat zij wel zullen weten wat ze doen.

Verder presteert Kvyat inderdaad beter dan voorheen en oogt hij meer steady, maar nog steeds houdt het niet over. Het puntenverschil geeft een geflatteerd beeld van hoe de rijders zich in snelheid verhouden tot elkaar.
BerichtGeplaatst: Vr Aug 30, 2019 20:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Voorspelling: LeClerc wint Spa, zijn eerste F1 overwinning.

Ferrari doet het fantastisch.

Gokje:

1. LeClerc
2. Hamilton
3. Vettel

BerichtGeplaatst: Do Sep 05, 2019 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nah, ik had in ieder geval plaats 1 en 2 goed...

Ik denk dat de bookmakers mij niet graag te gast hebben, kost ze teveel geld.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 16:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Voorspelling: LeClerc wint Spa, zijn eerste F1 overwinning.

Ferrari doet het fantastisch.

Gokje:

1. LeClerc
2. Hamilton
3. Vettel

Uit interesse, waarom blijf je Leclerc verkeerd spellen?
BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 0:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik spel het niet verkeerd Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Max heeft wederom gezorgd voor wat opschudding in de kwalificatie van Mexico. Wederom een indrukwekkende prestatie totdat Bottas zijn Mercedes de muur in drukte. Max zag de auto van Bottas maar ging niet van het gas af. In eerste instantie bleef dit onbestraft totdat hij een paar opmerkelijke uitspraken deed.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, die uitspraken zijn wel een lesje voor hem...

Jammer dat ze niet gewoon zijn laatste tijd afpakten omdat deze tot stand kwam onder de gele vlag. Dan had hij nog steeds pole gehad.

Ik begreep ook dat de waarschuwingslichten in zijn auto niet werkten trouwens.

Nou ja, leermomentje en wordt vast spannend vanavond. Ze gaan uit van 3 tot 4 pitstops ivm bandenslijtage, dus dat wordt sowieso spektakel.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 16:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Max praat vaak vanuit zijn onderbuik en hart in plaats van met zijn verstand. Dat vind ik nu zo tof aan Max. Ik vind het tenenkrommend als ik een Leclerc of Hamilton hoor zeggen dat zij blij zijn met het teamresultaat in een race waarin zij gepiepeld zijn door het team en hun teamgenoot de successen op hun palmares bijschrijven. Je weet dat de rijder commerciƫle prietpraat staat te verkopen. Maar goed, blijkbaar is dat wat 'wij' met z'n allen willen.

De laatste tijd afpakken gebeurt alleen bij track-limits. Ik begreep ook niet dat men dat bij Ziggo steeds beweerde. De strafmaat voor het negeren van gele vlaggen tijdens de kwalificatie is een gridstraf van 3 plekken. Max kreeg deze straf al eerder overigens. Rusland 2018 volgens mij.

De sensoren van de Mercedes waren stuk. Hierdoor deed het digitale bord het niet evenals het waarschuwingslampje op het stuur.

Verder vind ik de route naar de strafmaat discutabel. De wedstrijdleiding nam eerder een ander standpunt in op basis van beelden en telemetrie. Bijzonder om er op terug te komen op basis van wat een rijder roept.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 28, 2019 8:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
De sensoren van de Mercedes waren stuk. Hierdoor deed het digitale bord het niet evenals het waarschuwingslampje op het stuur.

Rijdt Max nu in een Mercedes dan? Razz

Quote:
Verder vind ik de route naar de strafmaat discutabel. De wedstrijdleiding nam eerder een ander standpunt in op basis van beelden en telemetrie. Bijzonder om er op terug te komen op basis van wat een rijder roept.

Eens.

Trouwens, die bandenslijtage waar rijders en teams zo verschrikkelijk over zaten te zeiken viel best mee. Velen deden een tweestop. Max deed bijna een eenstop. De eerder genoemde 3-4 stops kwamen nergens voor.

Ik denk dat iedereen teveel naar Hamilton had geluisterd. Die klaagde na 10 ronden op de harde band al dat hij daarop de eindstreep nooit zou halen...

Hamilton zeurt sowieso best veel. Hij heeft nu de beste auto en vaak een team wat de juiste beslissingen maakt bij de pitstops. En toch nog heel veel zeuren. Als hij eens een Red Bull onder zijn kont zou hebben kwam hij volgens mij jankend over de finish.... op P6.

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 4:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

"Lewis Hamilton en Sebastian Vettel zijn extra op hun hoede als ze op de baan in duel komen met Max Verstappen".

https://www.youtube.com/watch?v=tzE4y1n08IA (v.a. ca. min. 1.10)

https://www.nu.nl/formule-1/6007025/hamilton-over-verstappen-sommige-coureurs-wat-dommer-of-agressiever.html

Begint zo langzamerhand aanspraak te maken op het predicaat "brokkenpiloot".

De vraag dient zich aan of 't verantwoord is om zo iemand nog langer mee te laten doen.

-
BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die vraag dient zich niet aan hoor... zorgt namelijk juist voor spektakel. En volgens mij is Vettel nu degene met de meeste strafpunten op zijn 'rijbewijs' (op dit moment is de stand Vettel 9 strafpunten tegenover slechts 2 Verstappen)

https://f1statblog.co.uk/f1-penalty-points/

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Rijdt Max nu in een Mercedes dan? Razz

??
BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 8:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lees even wat je schrijft: Max kreeg deze straf al eerder overigens. Rusland 2018 volgens mij. De sensoren van de Mercedes waren stuk. Hierdoor deed het digitale bord het niet evenals het waarschuwingslampje op het stuur.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 22, 2019 14:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Leuke eindsprint! Hoop dat Red Bull de opwaartse trend kan vasthouden en Ferrari weer aansluit. Dan gaan we komend seizoen een leuk seizoen tegemoet. Helaas gaat alles een jaar later weer op de schop. Of het racen er op vooruit gaat moet blijken.
BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 3:09 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Die vraag dient zich niet aan hoor... zorgt namelijk juist voor spektakel. En volgens mij is Vettel nu degene met de meeste strafpunten op zijn 'rijbewijs' (op dit moment is de stand Vettel 9 strafpunten tegenover slechts 2 Verstappen)

https://f1statblog.co.uk/f1-penalty-points/

Eind oktober was de stand van dit jaar Vttl 7 en Vrst 4.
In totaal had eerstgenoemde toen 1 strafpunt meer dan laatstgenoemde, ondanks dat bij eerstgenoemde ook 2014 is meegeteld.

Heb zo de indruk dat deze wel vaak straf krijgt voor onreglementaire acties, maar dat Vrst vaak daadwerkelijk schade veroorzaakt.

Dat heeft Vttl toevallig vorige week wel ook gedaan ten overstaan van nota bene een teamgenoot.
Het resultaat van die 'ingreep' van deze oud-Red Bull rijder was dat een huidige Red Bull rijder eerstgenoemdes huidige Ferrari-teamgenoot kon passeren op de ranglijst.

Onbegrijpelijk dat Ferrari beide coureurs tegelijk laat deelnemen.
Viervoudig kampioen Vttl lijkt zo langzamerhand aan z'n pensioen toe.

-
BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wie heeft er dinsdag de herhaling van de documentaire over Ayrton Senna gezien?

https://www.vpro.nl/programmas/3doc/2017/senna.html

BerichtGeplaatst: Di Nov 26, 2019 21:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ferrari is momenteel een puinhoop. Er woekert een ongekende machtsstrijd op de achtergrond. Daarnaast zijn de beschuldigingen van vals spelen nog steeds niet volledig verdwenen. En gezien de prestaties van Ferrari nadat de FIA met de verklaring kwam wat wel en niet mocht op het gebied van de brandstoftoevoer is Ferrari ook niet meer zo snel als net na de zomerstop... toen waren ze echt niet in te halen op de rechte stukken. Ook niet door Hamilton in zijn Mercedes.

Vettel en LeClerc kunnen inmiddels elkaars bloed wel drinken. Voor de kijker best leuk om naar te kijken. Volgend jaar zitten ze immers ook nog aan elkaar vast en ze gunnen elkaar niets meer. Maar voor Ferrari is dit natuurlijk niet goed. En ze gaan er ook gewoon dom mee om, zie bv. de teamorders Rusland (en diverse andere races)

Vettel valt tegen. De crash tussen de Ferrari's was ook echt zijn fout en dat verbaasd me eigenlijk wel. Zijn prestaties vallen tegen, maar hij zou de meer ervaren coureur moeten zijn en dit soort fouten niet meer moeten maken...

BerichtGeplaatst: Do Dec 12, 2019 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Verstappen uitgeroepen tot beste F1-coureur van 2019

Seizoen is ten einde.... in maart gaan we verder Smile

Weerwoord forum index » Sport