Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Aboutaleb wil in gesprek over trouwstoeten. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Hoezo moet je hierover in gesprek?

Gaan we ook in gesprek met mensen die te hard rijden, of gaan we in gesprek met mensen die inbreken? Willen we vriendelijk vragen onder een kopje thee om dit niet meer te doen?

Het is niet zo moeilijk. Iedereen arresteren en vastzetten. Zij die zich verzetten later ophalen en nog langer vastzetten. Fotografeer even alle kentekens van zo'n stoet, ik bedoel... er staan camera's genoeg volgens mij. Daarbij kan de agent dit zelf ook doen, desnoods met een bodycam.

Ik vind het belachelijk om met wetsovertreders een gesprek aan te gaan. Oppakken en vervolgen graag.

Kentekens fotograferen van een trouwstoet? Motorclubs worden ook aan de ketting gelegd omdat er een cultuur heerst van geweld die de samenleving in gevaar brengt. Dus kom op, ook nu daadkrachtig optreden tegen dit structureel geweld.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 17:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:

Volledig mee eens. En over dat oppakken en vervolgen wil ik nog wel kwijt dat dit wat mij betreft met harde hand mag gebeuren. Dus van bed lichten en geboeid afvoeren, en dus niet later nog eens voor de rechter staan zoals die agenten die de moordenaar van Anne Faber te hard aangepakt zouden hebben. Bull shit.

Geweld nooit met geweld beantwoorden. Ik blijf het bijzonder vinden hoe je geweld telkens weer aanmoedigt / vergoelijkt.

Quote:
Dan het vervolgen: strafmaat fors omhoog voor dit soort gasten. Niks wegkomen met een boete of een taakstrafje. Maar echt de bak in voor langere tijd, minimumstraffen instellen, zoals minimaal 3 jaar voor gebruik van geweld tegen hulpverleners. En afhankelijk van de ernst dit laten oplopen tot levenslang.
Het is de enige manier.

Iedereen is in beginsel welkom in Nederland. Pleegt iemand een misdrijf, heeft de persoon zijn of haar rechten verspeeld en mag hij of zij terug. En om zorg te dragen dat van jongs af aan de juiste bagage wordt meegegeven en men het zelf organiseert binnen de gemeenschap, mogen vader, moeder, broertje en zusje mee.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

+1!

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De rechters zijn er niet mee eens, de Zwollenaar* die een vrouw** verkrachtte, is berecht volgens het jeugdstrafrecht omdat hij heeft gefraudeerd met zijn identiteitspapieren en komt weg met een taakstrak. Want het meisje en haar familie moet wel rekening houden met zijn mogelijk licht verstandige handicap en dat hij weinig besef heeft van normen en waarden op seksueel gebied omdat praten hierover vanuit de Somalische cultuur taboe is. Dus ook hij is slachtoffer.

*Stiekem een Somaliër, maar dat mag er natuurlijk niet te dik bovenop liggen.
** Stiekem nog een meisje, maar de misdrijf moet kleiner worden gemaakt.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 9:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Overigens houd ik mij aanbevolen om hem die normen en waarden alsnog bij te brengen.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Lampje schreef:

Volledig mee eens. En over dat oppakken en vervolgen wil ik nog wel kwijt dat dit wat mij betreft met harde hand mag gebeuren. Dus van bed lichten en geboeid afvoeren, en dus niet later nog eens voor de rechter staan zoals die agenten die de moordenaar van Anne Faber te hard aangepakt zouden hebben. Bull shit.

Geweld nooit met geweld beantwoorden. Ik blijf het bijzonder vinden hoe je geweld telkens weer aanmoedigt / vergoelijkt.

U vindt het dus terecht dat de agenten die de moordenaar van Anne Faber arresteerden voor de rechter staan omdat zij hem bij zijn arrestatie nogal hard hadden aangepakt ?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De casuïstiek staat los van het grote geheel. Het vormt geen referentiekader om geweld bij arrestatie aan te toetsen. Op voorhand roepen dat mensen met harde hand gearresteerd mogen worden vind ik ronduit stuitend. Enge barbaarse gedachtekronkels, die niet van deze tijd zijn. In de oorlog waren mensen op voorhand schuldig en ter dood veroordeeld. In een rechtstaat ben je schuldig totdat het tegendeel bewezen is en bepaalt de rechter de strafmaat.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De politie heeft het geweldsmonopolie en dient daar zeer zorgvuldig mee om te gaan. In principe is het prima dat een rechter dat nu uit gaat zoeken, tenminste, zolang de regelneven wegblijven.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Aldus sprak de heer van Es, die in de draad over Anne Faber superlatieven tekort heeft om zijn afschuw over de geitenwollen D66 k*t rechters (letterlijk overgenomen van de heer Van Es) uit te braken, het misdadige gebroed op wil sluiten en de sleutel weggooien, en nu alhier ineens wel zeer opvallend milder voor de dag komt.
Wat was het moment waarop u deze draai maakte van 180 graden ?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

U begrijpt mij niet. Wellicht komt dat omdat u mij minacht.
Ik zal het even samenvatten: Ik ben zeer voor een goede rechtsgang. Ik heb kritiek op de lage straffen, maar als er goed gestraft wordt dan kunt u in die betreffende topic lezen dat ik die hoge straffen prima vind.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 19:39 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Kentekens fotograferen van een trouwstoet? Motorclubs worden ook aan de ketting gelegd omdat er een cultuur heerst van geweld die de samenleving in gevaar brengt. Dus kom op, ook nu daadkrachtig optreden tegen dit structureel geweld.

Heel eenvoudig verbieden die hap. Het gemeentebestuur kan dat makkelijk in de APV.

Per slot van rekening is het aanhoudend toeteren 'n essentieel element van die toestand en onnodig toeteren is nu eenmaal verboden.

Dus kan goed gesteld worden dat zo'n stoet 'n aangelegenheid is die mede ten doel heeft om de openbare orde te verstoren (en eventueel verkeersovertredingen te plegen).
Dat is al gauw voldoende om zoiets in de ban te doen.

Gaan ze maar in Anatolie of in het Rif-gebergte trouwen als ze dat willen doen met zo'n asociale bedoening erbij.

(Mogen ze nog daar blijven ook).
-
BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
U begrijpt mij niet. Wellicht komt dat omdat u mij minacht.
Ik zal het even samenvatten: Ik ben zeer voor een goede rechtsgang. Ik heb kritiek op de lage straffen, maar als er goed gestraft wordt dan kunt u in die betreffende topic lezen dat ik die hoge straffen prima vind.

Hoe komt u er toch bij dat ik u minacht ? Ik heb juist achting voor u. Je kunt ook achting hebben voor mensen met we je het niet eens bent. Volgens mij zitten we daarvoor ook op een discussieforum.
Overigens dank voor uw heldere uiteenzetting. Die vind ik redelijk overtuigend klinken. En ben het er oook mee eens.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 8:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dank u! Dat doet mij goed!

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

We hebben er weer een autowrak bij.

Dit wrak is een Mercedes AMG van een trouwstoettoeteraar in het Haagse.
Je fiets zal er maar net gestaan hebben...

Quote:
Chauffeur trouwstoet rijdt zonder rijbewijs en crasht met peperdure bolide
De man bleek zonder rijbewijs in een gehuurde Mercedes AMG te rijden. De huurder zat naast hem. Ooggetuigen vertellen Rijnmond maandagmiddag dat een sliert auto's al toeterend vanaf Hofplein het Pompenburg opreed. "Ze deden heel stoer, continu van weghelft wisselend", vertelt een vrouw die op de tram stond te wachten.

Dat ging al snel mis. Vlak voor de kruising met het Haagse Veer vloog een zwarte Mercedes uit zijn baan, reed over een paar geparkeerde fietsen en ramde een lantaarnpaal.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/187520/Chauffeur-trouwstoet-rijdt-zonder-rijbewijs-en-crasht-met-peperdure-bolide

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Je zal er maar er maar hebben gelopen...
BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2019 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En het houdt niet op, niet vanzelf.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/576044683/bekeuringen-voor-hinderlijke-trouwstoet-rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr Nov 08, 2019 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nog meer onderdelen van de omerta inzake de mishandelde politieagent tijdens een trouwstoet.

Quote:
De politie heeft de 22-jarige bruidegom van de trouwstoet in Rotterdam, waarbij in augustus een agent werd neergeslagen, aangehouden voor het beïnvloeden van getuigen. Ook zijn 54-jarige vader en de 43-jarige moeder van de bruid zijn hiervoor aangehouden.

https://nos.nl/artikel/2309442-drie-arrestaties-in-zaak-neergeslagen-agent-bij-trouwstoet.html

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie