Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Greta Thunberg speelbal van links fascisme Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2019 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:
Jip schreef:
Cliff schreef:
Je maakt er wéér een man-vrouw discussie van. Als Greta een jongetje was geweest waren de reactie exact hetzelfde geweest. Behalve die van jou..

Misschien. En misschien ook niet.
Want zou een jongetje ook uitgemaakt zijn voor strondlelijk wijf. Zwakzinnig. En misbruikt.

Maar niet van onderwerp veranderen, Clif. Feit is dat een 16-jarige massaal is uitgekotst door jou en je leeftijdgenoten.
Net zoals ik en mijn leeftijdgenoten zijn uitgekotst door jouw generatie. En terecht.
Dus gewoon even tot honderd tellen voor je hier iets neerkalkt.
Eerst goed nadenken waar het over gaat.
En nee dat gaat niet over geld.

Klimaathysterie oftewel klimaatzwendel heeft alles te maken met geld. Het is namelijk geldklopperij. De mensen als klimaatzondaars brandmerken om hen te dwingen tot aflaat te moeten gaan doen. Wellicht moeten die klimaatzwendelaars eens voorgedragen worden voor het televisieprogramma Opgelicht.

Jip schreef:
Loetje schreef:
Jip schreef:
Cliff schreef:
Je maakt er wéér een man-vrouw discussie van. Als Greta een jongetje was geweest waren de reactie exact hetzelfde geweest. Behalve die van jou..

Misschien. En misschien ook niet.
Want zou een jongetje ook uitgemaakt zijn voor strondlelijk wijf. Zwakzinnig. En misbruikt.

Maar niet van onderwerp veranderen, Clif. Feit is dat een 16-jarige massaal is uitgekotst door jou en je leeftijdgenoten.
Net zoals ik en mijn leeftijdgenoten zijn uitgekotst door jouw generatie. En terecht.
Dus gewoon even tot honderd tellen voor je hier iets neerkalkt.
Eerst goed nadenken waar het over gaat.
En nee dat gaat niet over geld.

Klimaathysterie oftewel klimaatzwendel heeft alles te maken met geld. Het is namelijk geldklopperij. De mensen als klimaatzondaars brandmerken om hen te dwingen tot aflaat te moeten gaan doen. Wellicht moeten die klimaatzwendelaars eens voorgedragen worden voor het televisieprogramma Opgelicht.
Nou en? Het westen is een grote geldklopperij, want kapitalistisch.

Mag ik uit wat jij opmaakt stellen dat klimaathysterie of liever gezegd klimaatzwendel (kapitalistische) geldklopperij is? Wel, dan geef ik je ditmaal gelijk. Dat is overigens heel die emo-industrie welke drijft op emotionele chantage door vermeende schuldgevoelens aan te praten slechts gefundeerd op valse sentimenten en leugens.

Laatst aangepast door Loetje op Vr Okt 11, 2019 15:29, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2019 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Greta heeft niet de Nobelprijs voor Vrede ontvangen. Het wachten is op haar hysterische schreeuwen "You've stolen my Nobel Prize". Very Happy

Thunbergs woede is niet genoeg voor een Nobelprijs

BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2019 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat kind is niet goed snik. Het zou een afgang zijn geweest om haar een Nobelprijs toe te kennen.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Vr Okt 11, 2019 16:22, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2019 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

@ Jip

Ik geef toe dat die pop ophangen wat ver gaat, maar ik zie wel humor in de tekst "dit is jullie nieuwe god." Want zo wordt ze inderdaad gepresenteerd door de massamedia. Te belachelijk voor woorden is al die heisa rond dat kind, en dan is het ook niet gek dat dit een heleboel weerstand op roept bij menigeen. Meteen maar een strafrechtelijk onderzoek beginnen omwille van een fokking POP vind ik ook weer wat overdreven eerlijk gezegd; zij is voor zover ik weet niet met de dood bedreigd door deze actie.

Heb je gezien hoe de klimaatgekkies genaamd "extinction rebellion" deze week bezig waren in Amsterdam? Het is massahysterie. Het is eigenlijk begonnen met de hype rondom Ocasio-Cortez in de VS, en alles wat niet deugt in dat land komt vanzelf een keertje onze kant uitgewaaid, dat blijkt maar weer.

Geloof het of niet, maar ook ik denk dat klimaatverandering best iets is om ons zorgen over te maken. De vraag in hoeverre ons klimaat verandert, in welke richting, in welk tempo, en met welke gevolgen, is nog allesbehalve beantwoord en zeker de moeite van het verder onderzoeken waard. Daar dient dat topic dus onder meer voor.

Je gaf zelf al aan dat je mijn bijdrages over orkaan Dorian de moeite van het lezen waard vond, dus ja wat is dan het probleem?

Jip schreef:
Wees dan gewoon eerlijk, en zeg dat zolang het jou geen geld kost, het jou niks interesseert.

Dat zou een tamelijk egoïstische benadering zijn volgens mij, en zeker niet de mijne.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 16:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

In London heeft men de buik vol van de klimaat-gekkies die het openbare leven proberen plat te leggen om hun krankzinnige eindtijd evangelie te promoten;

https://www.zerohedge.com/political/angry-londoners-drag-climate-change-protesters-roof-train

Zie filmpje.

Goed voorbeeld doet volgen? Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ja, daar word ik ook een beetje simpel van eerlijk gezegd.

BerichtGeplaatst: Do Okt 17, 2019 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Een goed klimaat begint niet bij naar anderen wijzen. En dat zeker niet door drammerige kinderen, die mede de oorzaak zijn.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 12:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Concerned citizens report Greta Thunberg’s parents to Child Services in Sweden for child abuse
https://www.naturalnews.com/2019-10-16-citizens-report-greta-thunbergs-parents-to-child-services.html

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Greta & The Climate Cult

Greta Thunberg recently arrived in New York, after traveling across the Atlantic to make a point about climate change. Over in America people might think Greta is a teenage superstar, but in Sweden she's known as a publicity stunt.

Nothing personal against Greta, I care very much about the climate myself. The theory of global warming isn't entirely without merit, but there are better ways of caring for our earth and climate than sacrificing democracy.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Liefhebbers opgelet!

Rotterdam gaat klimaatactiviste Greta Thunberg uitnodigen voor bezoek

De Rotterdamse gemeenteraad gaat de Zweedse klimaatactiviste Greta Thunberg (16) uitnodigen voor een bezoek aan de stad. Een motie hiervoor van de Partij voor de Dieren werd gisteravond tijdens de raadsvergadering aangenomen.

Fractievoorzitter Ruud van der Velden van de Partij van de Dieren deed het voorstel in de raadsvergadering. De motie werd aangenomen met 26 stemmen vóór en 17 stemmen tegen. Alleen Leefbaar Rotterdam, VVD en PVV stemden tegen.

Eerder deze maand werd bekend dat Thunberg op 20 november naar Den Haag komt om de Internationale Kindervredesprijs 2018 in ontvangst te nemen. De prijs wordt uitgereikt door aartsbisschop Desmond Tutu.

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Greta Thunberg meets first real resistance during Alberta demonstration | Sheila Gunn Reid

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 0:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Als die oproep allesbehalve noodzakelijk is, waarom maakte jij een tijdje geleden dan druk reclame voor zonnepanelen? Of voor elektrische auto's? Of over vissen die niet gekweekt zijn?

Ik maak geen reclame.

Quote:
Kinderen hersenspoelen gebeurt niet alleen thuis maar ook op scholen. Wat doe jij daartegen?

Op dit moment worden kinderen voornamelijk gehersenspoeld op scholen juist binnen het kader van die klimaatellende. Zo'n beetje alle kinderen krijgen van school uit mee dat het verschrikkelijk slecht gaat met het milieu.

lk kreeg dat trouwens ook al mee als kind, maar in mijn tijd was het zure regen, spuitbussen en cadmium. En de zeehondjes uiteraard....

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

lk kreeg dat trouwens ook al mee als kind, maar in mijn tijd was het zure regen, spuitbussen en cadmium. En de zeehondjes uiteraard....

Dat klopt. Het gat in de ozonlaag als gevolg van spuitbussen, je werd er mee doodgegooid.
Die spuitbussen zijn inmiddels aangepast. Grote vervuilers als auto's hebben een katalysator gekregen tegen de uitstoot van roet. Benzine is loodvrij geworden.
Helpt het allemaal ? Nee, want iedere keer is er wel weer wat anders.
En voor elk bedreigd dier dat je voor een paar euro kunt "adopteren" om hem zo voor uitsterven te behoeden staat er wel weer een volgend met uitsterven bedreigd dier klaar.
Ik word er eerlijk gezegd ook wel een beetje moe van zo onderhand. We slaan door.
Anderzijds vind ik wel naïef om net te doen alsof er niets aan de hand zou zijn met het milieu. Het is een beetje mens-eigen om iets te negeren wat je niet direct kunt waarnemen. Dat asbest en roken kankerverwekkend zijn is zo onderhand wel algemeen onderkend, maar kijk eens hoe lang dat geduurd heeft. Gevolgen van klimaatverandering zijn ook niet direct waarneembaar.
Maar als je iets niet ziet wil dat niet zeggen dat het er niet is.

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 8:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Het punt is dat maatregelen vooral de staatskas spekken. Politici als Klaver nemen anderen de maat maar vliegen intussen wel de wereld rond. Als we een klimaatprobleem hebben en je wil deze op de politieke agenda zetten vind ik dat prima maar gedraag je er dan ook naar. Het is gewoon klip en klaar dat het de plunderpartijen gaat om één ding. Dat zorgt voor terechte weerstand.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 8:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Dat asbest en roken kankerverwekkend zijn is zo onderhand wel algemeen onderkend, maar kijk eens hoe lang dat geduurd heeft. Gevolgen van klimaatverandering zijn ook niet direct waarneembaar.
Maar als je iets niet ziet wil dat niet zeggen dat het er niet is.

Ik denk dat we het eerst eens eens moeten worden of die veranderingen nou erg zijn of niet. Dat gelul over 'tipping points' is alles behalve een wetenschappelijke zekerheid: men denkt maar wat.

En het werkelijke probleem, overbevolking, blijft nagenoeg buiten beeld. Daar is een taboe op gekomen op één of andere manier, want de club van Rome kon het nog wel uitspreken (evenals de koningin in de jaren 50 of 60).

Kimaat is altijd veranderd. Dat de mens daar last van heeft is misschien helemaal niet zo slecht... daarbij zijn er ook veel soorten die er profijt van hebben.

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 9:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dit is 5 meter stijging van de zeespiegel. De natuur neemt het gestolen land terug. Dat is alles.

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Kan ik ergens tegen hiervoor? 'Limburg aan zee' zou mooi zijn. Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je bedoelt tekenen? Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Dit is 5 meter stijging van de zeespiegel. De natuur neemt het gestolen land terug. Dat is alles.

Maar dit is volslagen nonsens. Het IPCC zelf spreekt van 80 centimeter stijging wereldwijd in 2100 (!). En dat hoeft niet eens voor Noordzee te gelden.

Dit zijn dus de doembeeld-tekeningen die onze nu opgroeiende generatie ingeprent krijgt. En dit creëert dus van die actrices als Thunberg. Je wilt echt niet weten hoeveel kinderen geloven dat dit soort tekeningen de werkelijkheid worden...

Bedenk trouwens in dit kader ook even dat 125.000 jaar geleden onze zeespiegel 8 meter hoger was dan nu...

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:
Liefhebbers opgelet!

Rotterdam gaat klimaatactiviste Greta Thunberg uitnodigen voor bezoek

De Rotterdamse gemeenteraad gaat de Zweedse klimaatactiviste Greta Thunberg (16) uitnodigen voor een bezoek aan de stad. Een motie hiervoor van de Partij voor de Dieren werd gisteravond tijdens de raadsvergadering aangenomen.

Fractievoorzitter Ruud van der Velden van de Partij van de Dieren deed het voorstel in de raadsvergadering. De motie werd aangenomen met 26 stemmen vóór en 17 stemmen tegen. Alleen Leefbaar Rotterdam, VVD en PVV stemden tegen.

Eerder deze maand werd bekend dat Thunberg op 20 november naar Den Haag komt om de Internationale Kindervredesprijs 2018 in ontvangst te nemen. De prijs wordt uitgereikt door aartsbisschop Desmond Tutu.

Zakdoekje erbij? Greta Thunberg komt niet naar Den Haag en ook niet naar Rotterdam.

https://www.ad.nl/rotterdam/greta-thunberg-komt-toch-niet-naar-den-haag-en-rotterdam~a4c1f303/

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het is onrustig in Chili.

En daardoor geeft Chili het gastheerschap van de klimaatconferentie op.

https://www.ad.nl/buitenland/een-heel-continent-met-boze-burgers-wat-is-er-aan-de-hand-in-zuid-amerika~afd6167e/

Ondertussen koerste de Ark van Greta bemand met 36 spijbelende scholieren (waaronder 10 uit Nederland) op Chili af.

Quote:
De verplaatsing van de klimaattop van Chili naar Spanje zorgt voor grote logistieke problemen. Voor de jonge Nederlandse klimaatzeilers bijvoorbeeld, die halverwege de Atlantische Oceaan zijn. En voor Greta Thunberg, die weigert te vliegen en nu op het verkeerde continent zit.

Oeps, foutje...

Quote:
Na een lange vergadering besloten de jongeren toch verder te varen. ,,Ze gokten erop dat de top zou doorgaan in een ander Zuid-Amerikaans land, zoals Costa Rica of Argentinië’’, zegt Sarah Kunze (23) van de organisatie Sail to the COP, die de aandacht wil vestigen op de grote impact van vliegreizen op het klimaat. ,,Er was ook sprake van dat de klimaattop zou worden gehouden op het VN-hoofdkantoor in Bonn, maar pas begin volgend jaar. Dan zouden ze weer op tijd terug kunnen varen.’’

Het liep anders: Spanje bood aan om de organisatie over te nemen. Van 2 tot 13 december vindt de klimaatconferentie nu plaats in Madrid. Toen dat nieuws bekend werd, waren de jonge zeezeilers net begonnen aan hun grote oversteek. ,,Zelfs wij kunnen ze met de satelliettelefoon nu niet meer bereiken’’, zegt Kunze zondagavond aan de telefoon vanuit Duitsland. ,,Afhankelijk van het weer arriveren ze over ongeveer een week in Belém, Brazilië. We hopen dat enkele leden alsnog de klimaattop in Madrid kunnen bijwonen. Daarom zoeken we een snelle zeilboot die ze terug naar Europa kan brengen. Helaas is ons eigen schip te langzaam.’’

https://www.ad.nl/nieuws/verplaatsing-klimaattop-is-drama-voor-greta-thunberg-en-tien-nederlandse-zeilers~a0d93901/

Niet iedereen is overigens een Greta. Het gros van de bezoekers van dit rondreizende klimaatcircus neemt gewoon het vliegtuig. Het is ook niet zo'n klein circus. "Waar wordt dat eigenlijk allemaal van betaald?", vraag ik me dan wel eens af... Ons belastinggeld?

Quote:
De verplaatsing van de klimaattop stelt niet alleen de jonge klimaatzeilers voor problemen. Op de conferentie in de Chileense hoofdstad Santiago werden zo'n 25.000 deelnemers verwacht. Die moeten nu allemaal nieuwe vliegtickets en hotelkamers boeken. De Spaanse overheid belooft hen waar mogelijk te helpen om op tijd nieuwe visa en accommodaties te regelen.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat kind is psychisch en mentaal niet in orde.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Je gaat haar toch niet uitlachen om haar ark hè? Very Happy Je weet toch hoe het is afgelopen met degenen die Noach hebben uitgelachen?

BerichtGeplaatst: Do Nov 07, 2019 21:19 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Loetje schreef:
Je gaat haar toch niet uitlachen om haar ark hè? Very Happy Je weet toch hoe het is afgelopen met degenen die Noach hebben uitgelachen?

Ook alweer zo'n fabeltje.

Maar "links fascisme" is toch wel erg, als ze daar hier mee aan komen kakken.
Gekker kan het niet worden!

Weerwoord forum index » Actualiteiten