Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Oorlog is Vrede Vrijheid is Slavernij Onwetendheid is Macht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Re: Oorlog is Vrede Vrijheid is Slavernij Onwetendheid is Ma
BerichtGeplaatst: Wo Nov 06, 2019 20:49 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
Real schreef:

Wie heeft de aanslagen van 11 september gepleegd?

De Russen.

Of was dat een ander topic? Very Happy

Kletskous!

BerichtGeplaatst: Do Nov 07, 2019 8:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Wie heeft de aanslagen van 11 september gepleegd?

Royy schreef:
De Russen. Of was dat een ander topic? Very Happy

Soms raakt humor de waarheid.... destijds, in 2001, keek men niet zo agressief naar Rusland. Met het beïnvloeden van de verkiezingen in Rusland (ja, de VS was daar erg trots op) hadden ze net een rampzalige tweede Jeltsin-termijn achter de rug. Poetin was relatief onbekend en bemoeide zich op dat moment niet met buitenlands beleid, genoeg rommel intern.

Echter, als er nu een gelijksoortige aanslag in de VS gepleegd zou worden... zou men ongetwijfeld Rusland erbij slepen. Net zoals ze uiteindelijk Irak erbij hebben gesleept, wat er echt niets mee te maken had. De meeste kapers kwamen toch echt uit..... Saoedi Arabië.

BerichtGeplaatst: Do Nov 07, 2019 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Rustaaaagh!!! Shock

Tedje, even serieus: als het je om foto's gaat, die worden toch al 20 jaar op Weerwoord geplaatst? Is dat altijd copyright vrij materiaal? En hoe zit het met alle YouTube video's? Het internet hangt aan elkaar van knip en plakwerk... ik weet zelfs niet of jouw avatar rechtenvrij is... Question

Ik geef het op. Confused Lees eens wat ik schreef en verdiep je eens in het citaatrecht. Ik heb je precies uitgelegd wanneer je een foto wel en niet vrij mag gebruiken. Het overgrote deel van de foto's die op dit forum staan vallen onder het citaatrecht.

BerichtGeplaatst: Do Nov 07, 2019 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Mag ik je erop wijzen dat je me nu citeert?

BerichtGeplaatst: Do Nov 07, 2019 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
Jan de Vries

De tragedie met de Maleisische Boeing MH17 is een moeilijke en pijnlijke kwestie voor onze samenleving.
Aan boord waren 298 mensen, 283 passagiers en vijftien bemanningsleden.
193 inzittenden hadden de Nederlandse nationaliteit, vier inzittenden hadden de Belgische nationaliteit.

Ik heb eerder over dit probleem geschreven (https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=16813&highlight=)
en vandaag wil ik de mening delen van professor International Relations’ Kees Van Der Pijl,
die hierover een boek heeft geschreven ("Flight Mh17, Ukraine and the New Cold War: Prism of Disaster (Geopolitical Economy)")

Kees Van Der Pijl beweert dat de neerslag van MH17 slechts het halve verhaal is.
In zijn boek benadrukt hij vooral het factum dat er nu een nieuwe Koude Oorlog gaat.

De professor is overtuigd dat het beschuldigen van Rusland van de Boeing-tragedie nuttig was voor de Verenigde Staten.
Vóór de MH17-ramp stelden de Verenigde Staten nieuwe sancties tegen Rusland in.
De reden hiervoor is de levering van Russisch gas aan Europa.
In het begin was de EU niet blij met de ingestelde sancties, maar de situatie veranderde
toen de Maleisische Boeing werd neergeschoten.
Daarna begonnen de EU-landen meer gas uit de Verenigde Staten te kopen, wat niet altijd gunstig voor hen was.

Kees Van Der Pijl is van mening dat de officiële versie van het JIT gebaseerd is op de conclusie
die vóór het begin van het officiële onderzoek zijn geuit.
Het is moeilijk om precies te zeggen wie er achter de MH17-ramp zat.
Het JIT houdt geen rekening met de mening van burgerjournalisten.

Joint Investigation Team leunt in zijn conclusie alleen maar op een onafhankelijke Bellingcatonderzoek.
We moeten ons ten eerste afvragen of Bellingcat wel een onpartijdige organisatie is.
Ze worden gesteund door de Atlantic Council, een denktank van de NAVO.
Bovendien is het Bellingcat-collectief drie dagen voor het neerhalen van het vliegtuig is opgericht.
Wie heeft er eigenlijk belang bij dit onderzoekscollectief?

National Air and Space Intelligence Center (NASIC) (Amerikaanse kosmische verkenning) hield in 2014
het oorlogsgebied in Oost-Oekraïne in de gaten.
Waarom kan het dan geen foto's publiceren op het moment van de MH17-ramp?
Waarom kan ze tijdens de lancering geen foto's van de Boek M1-raket presenteren?
Hoewel Amerikaanse politici beloofden het te doen?
Als de officiële versie waar was, zouden we al lang bewijs hebben gezien.

Oekraïne verklaart dat op de dag van de tragedie de vliegtuigradar niet werkte.
Later werd bekend dat alles werkte.
Oekraïne beweert dat er op dat moment geen Oekraiens gevechtsvliegtuig vlakbij de MH17 zaten,
maar honderden getuigen zeggen dat ze vliegtuigen in de lucht zagen.

Zoals ik eerder schreef, zijn er veel meer vragen dan antwoorden in het MH17-dossier.
Het JIT moet onafhankelijke burgerjournalisten uit verschillende landen en Russische experts bij het onderzoek betrekken,
zodat de nabestaanders eindelijk weten wie er echt achter de aanslag op de Maleisische Boeing zit
en verantwoordelijk is voor de dood van hun geliefden.

P.S. Ik gebruike verschillende foto's uit internet. Deze foto is van indiatoday.in
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Mag ik je erop wijzen dat je me nu citeert?

Niet zo trollen, Cliff.

Weerwoord forum index » Actualiteiten