Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Waanzinnig Boerkaverbod Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje, wat bedoel met die laatste zin? Kan er namelijk geen touw aan vastknopen.

Beweer je nou echt dat degenen die hun handtekening hebben gezet een gevaar vormen? Omdat deze 'linkse moslims' de sociale natuurwetten (?) hebben getart?
Wees eens wat duidelijker.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

In Estu's logica wel. Zo werd volgens deze logica Ayaan Hirsi Ali ook verweten polariserend bezig te zijn. En dus geëxcommunuceerd bij de gedegenereerde, regressieve en repressieve sekte. Slachtoffer werd tot dader gebrandmerkt.

https://www.nrc.nl/nieuws/2005/01/25/ayaan-hirsi-ali-moet-minder-polariseren-1-7718501-a754492

Wat het artikel in Trouw bedoelt met dat het niet ongevaarlijk is, is dat de ondertekenaars gevaar voor zichzelf oplopen. En we weten allemaal uit welke hoek vandaan het gevaar en de agressie dan vandaan komt. Snap je het nou?

Laatst aangepast door Loetje op Vr Okt 25, 2019 13:01, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Had ik al begrepen hoor. Maar dat schreef jij dus niet.

Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De logica van Estu was ook sarcastisch bedoeld. Very Happy Maar dat had je toch wel door?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hier nog eentje van Estu's logica. Van moraal claimer Bernard Schut druipt dus de politieke lafheid af. Dit is wel degelijk probeeren van het slachtoffer dader willen maken en van de dader slachtoffer. En onthoud: Zodra iets wordt gevolgd door <maar> of <Maar> heeft al het eraan voorafgaande geen enkele waarde meer en telt alleen het daarop volgende. En wat die smeerlap doet is wel degelijk de verantwoordelijkheid voor politieke agressie niet neer te leggen bij de dader(s) zelf, maar bij Ayaan Hirsi Ali in dit geval. Ik kots op dit soort politiek laffe politiek correcte moraal claimers.

Ik vind Etty's argumenten te beperkt. Hirsi Ali moet haar mening vrij kunnen uiten, films kunnen maken, hoe controversieel die ook zijn. Dat valt aan deze zijde van de grens van de tolerantie.

Er is een formele beperking: vrijheid, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet, zoals Elsbeth Etty dat heel helder formuleert. Hirsi Ali is níét verantwoordelijk voor de moord op Theo van Gogh, het beramen van moordaanslagen op Kamerleden, de burgemeester van Amsterdam, een wethouder van Amsterdam, het in brand steken van kerken, moskeeën, scholen. Maar ze is mijns inziens wel medeverantwoordelijk voor het ontstaan van een klimaat waarin bevolkingsgroepen tegenover elkaar komen te staan, en waarin dergelijke extreme reacties klaarblijkelijk niet meer te voorkomen zijn.

Ik denk dat Hirsi Ali niet zozeer politieke steun behoeft, maar meer gebaat is bij het advies van haar politieke vrienden om haar standpunten minder polariserend te verwoorden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2005/01/25/ayaan-hirsi-ali-moet-minder-polariseren-1-7718501-a754492

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Wij begrijpen zo'n man niet, maar dat komt vast en zeker omdat wij fascisten en racisten zijn.
Ik wacht daarom op de uitleg van Estudiant die dit helder zal kunnen verklaren en ons kan vertellen wat wij verkeerd zien.

Of radiostilte. Want de vraagstelling wat wij ervan moeten vinden is tendentieus,
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Zijn we er al uit dat in Nederland elke vorm van gemaskerd over straat gaan in feite verboden is?

En dat het gezanik over hoofddoeken en boerka's gewoon ingegeven zijn door racistische motieven?

Juist ja, kunnen we overgaan tot de orde van de dag.

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Sinds wanneer is de islam een ras?

Ik ben zeer voor vrijheid en zeker voor de vrijheid van vrouwen, De islam heeft hier nog een lange weg te gaan en daar mag best wat van gezegd worden.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Zo is dat. De Wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding geldt voor alle gezichtsbedekkende kleding, zo ook de boerka. Laten we stoppen met positieve discriminatie. Gelijke monniken, gelijke kappen, of in dit geval, geen kappen. Very Happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 02, 2019 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ja hoor, de jihab is een symbool van zelfbewustzijn, van emancipatie, van vrijheid. Echt waar. In Iran daarentegen wordt je er door een grote groep mannen hardhandig voor op de grond gesmeten als je er niet een draagt.

Zin in een videootje?

Binnenkort overigens ook in het Nederlands straattheater. We hebben nu al te maken met pubermeisjes die worden uitgescholden of anderszins lastig gevallen worden als ze geen hoofddoek willen dragen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 06, 2019 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Sinds wanneer is de islam een ras?

Ik ben zeer voor vrijheid en zeker voor de vrijheid van vrouwen, De islam heeft hier nog een lange weg te gaan en daar mag best wat van gezegd worden.

Je begrijpt heus wel wat er bedoeld wordt.
In feite is racisme een verkeerd woord, omdat er geen rassen bestaan.
Maar we hebben geen woord voor hen, die cultureel afwijkend zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 06, 2019 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Loetje schreef:
Ja hoor, de jihab is een symbool van zelfbewustzijn, van emancipatie, van vrijheid. Echt waar. In Iran daarentegen wordt je er door een grote groep mannen hardhandig voor op de grond gesmeten als je er niet een draagt.

Zin in een videootje?

Binnenkort overigens ook in het Nederlands straattheater. We hebben nu al te maken met pubermeisjes die worden uitgescholden of anderszins lastig gevallen worden als ze geen hoofddoek willen dragen.

Tja, de grote stad als nieuw Staphorst Smile

BerichtGeplaatst: Wo Nov 06, 2019 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ryan schreef:
[Je begrijpt heus wel wat er bedoeld wordt.

Jawel hoor: achterlijk Laughing

BerichtGeplaatst: Do Nov 07, 2019 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:

Wat denk je van discriminatie op basis van geloof? Klinkt goed hè?

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie