Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Het Broeikaseffect Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 159, 160, 161
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Europa sterft niet uit, Jip. Er worden genoeg Europese mensen geboren. En het gaat inderdaad om het gehele plaatje (de hele wereld).
En dat ik protesteer tegen die miljoenen (miljarden?) asielzoekers heeft andere redenen: 1) Asiel is iets tijdelijks, dus je gaat op gegeven moment terug en 2) 80% zijn helemaal geen asielzoekers, maar goudzoekers.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 0:48 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:
Dat IS een inhoudelijk argument! Overbevolking is DE oorzaak van het probleem! Wie daaraan meedoet moet dus niet zeuren!
Ik vond 40 jaar geleden al dat er te veel mensen op de wereld rondliepen en dat is alleen maar erger geworden. Don't shoot the messenger.

Dat vond ik ook en hier is het bewijs waar niemand naar wil kijken.
Tot nu toe (we moeten nog 2 + maanden te gaan) zijn er 64 Miljoen mensen bij gekomen in 2019.

https://www.worldometers.info/world-population/

Iedere dag wordt met middernacht de klok op nul gezet en als je 24 uur later kijkt dan zie je dat er 200.000 meer mensen zijn. Er worden ongeveer 300.000 per dag geboren en er sterven ongeveer 100.000 per dag.
Je kunt terug kijken naar je geboorte jaar om te zien hoeveel mensen er toen leefden.
In mijn geval was dat 2.3 miljard mensen. In 1960 was het 3 miljard. In 1975 4 miljard, 2000 6 miljard en nu 7.7 miljard mensen........en niemand maakt zich hier druk om. Unicef en Novib en Artsen zonder Grenzen willen ieder kind redden, die weer kinderen maken......
In 1960 waren er 2 miljoen olifanten, nu zijn er misschien 300.000 over.
In 1960 waren er 200.000 leeuwen, nu nog maar 20.000.
En de VN praat over "hoe we 10 miljard mensen moeten voeden", in plaats om een geboorte beperking plan te maken.
Maar dat is tegen de vele religies in deze wereld....dus mag je niets zeggen over mensen met meer dan 2 kinderen maar wel over een vliegvakantie!

De wereld is knettergek geworden en Nederland voorop.
Waarom gaat Jesse Klaver niet naar Zimbabwe om te informeren hoe je van boeren af moet komen?
Hoorde net van een vriendin dat er vandaag weer een boerderij is bezet met de mededeling dat ze binnen 24 uur moeten vertrekken.
En er is een droogte en Zimbabwe moet alles importeren uit Zuid Afrika waar iedere week boeren worden vermoord of uit Zambia waar de ex Zimbabweanen opnieuw zijn begonnen....

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 8:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

+1

En Jesse Klaver moet gauw z'n mond houden, hij heeft al 3 kinderen dus is hij deel van het probleem en niet van de oplossing.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 9:10 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Tedje van Es schreef:
Dat IS een inhoudelijk argument! Overbevolking is DE oorzaak van het probleem! Wie daaraan meedoet moet dus niet zeuren!
Ik vond 40 jaar geleden al dat er te veel mensen op de wereld rondliepen en dat is alleen maar erger geworden. Don't shoot the messenger.

Dat vond ik ook en hier is het bewijs waar niemand naar wil kijken.
Tot nu toe (we moeten nog 2 + maanden te gaan) zijn er 64 Miljoen mensen bij gekomen in 2019.

https://www.worldometers.info/world-population/

Iedere dag wordt met middernacht de klok op nul gezet en als je 24 uur later kijkt dan zie je dat er 200.000 meer mensen zijn. Er worden ongeveer 300.000 per dag geboren en er sterven ongeveer 100.000 per dag.
Je kunt terug kijken naar je geboorte jaar om te zien hoeveel mensen er toen leefden.
In mijn geval was dat 2.3 miljard mensen. In 1960 was het 3 miljard. In 1975 4 miljard, 2000 6 miljard en nu 7.7 miljard mensen........en niemand maakt zich hier druk om. Unicef en Novib en Artsen zonder Grenzen willen ieder kind redden, die weer kinderen maken......
In 1960 waren er 2 miljoen olifanten, nu zijn er misschien 300.000 over.
In 1960 waren er 200.000 leeuwen, nu nog maar 20.000.
En de VN praat over "hoe we 10 miljard mensen moeten voeden", in plaats om een geboorte beperking plan te maken.
Maar dat is tegen de vele religies in deze wereld....dus mag je niets zeggen over mensen met meer dan 2 kinderen maar wel over een vliegvakantie!

De wereld is knettergek geworden en Nederland voorop.
Waarom gaat Jesse Klaver niet naar Zimbabwe om te informeren hoe je van boeren af moet komen?
Hoorde net van een vriendin dat er vandaag weer een boerderij is bezet met de mededeling dat ze binnen 24 uur moeten vertrekken.
En er is een droogte en Zimbabwe moet alles importeren uit Zuid Afrika waar iedere week boeren worden vermoord of uit Zambia waar de ex Zimbabweanen opnieuw zijn begonnen....

Het gaat erom dat de oorspronkelijke Europese bevolking al jaren krimpt. Weliswaar stijgt het inwonerstal, maar dat wordt uitsluitend veroorzaakt door aanwas en instroom vanuit asiel en imigratie, uit voornamelijk moslimlanden.
Dus als uw Europese buurman 3 kinderen fokt is daar voor het Europese volksdeel niks mis mee. Maar als uw Arabische buurvrouw 3 kinderen fokt is dat wel degelijk vervanging en omvolking van de oorspronkelijke Europese bevolking.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De bevolking moet ook krimpen. Jullie moeten om gaan denken. Stop het economische denken van méér, méér, méér. Het moet juist minder, minder, minder worden.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:

Het gaat erom dat de oorspronkelijke Europese bevolking al jaren krimpt. Weliswaar stijgt het inwonerstal, maar dat wordt uitsluitend veroorzaakt door aanwas en instroom vanuit asiel en imigratie, uit voornamelijk moslimlanden.
Dus als uw Europese buurman 3 kinderen fokt is daar voor het Europese volksdeel niks mis mee. Maar als uw Arabische buurvrouw 3 kinderen fokt is dat wel degelijk vervanging en omvolking van de oorspronkelijke Europese bevolking.

Het gaat om de wereld bevolking mijnheer Poendert.
Kijk naar de cijfers en kijk naar Nederland, in 1955 10 miljoen inwoners en nu 17 miljoen.
België heeft 11 miljoen en Portugal (4 x groter) heeft nog steeds 10 miljoen mensen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 22, 2019 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Heeft in uw buurt de ontbossing al toegeslagen?
In verre landen worden wouden gekapt om verbrand te worden in onze biomassaverbrandingsovens. Want dat is klimaatneutraal.

https://www.ad.nl/binnenland/ggd-klimaatplannen-mogelijk-schadelijk-voor-gezondheid~a0a18202/

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2019 23:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Dat is dan ongeveer een 175 ton CO2 per jaar! Laat staan dat je kinderen ook nog eens kinderen krijgen...
Een auto stoot ongeveer 2,4 ton CO2 uit per jaar. Wie de grootste ecologische footprint heeft, moge duidelijk zijn.

Lees ook: Zorgen om overbevolking.

Duidelijke taal.

Ik was pas op een reünie met een aantal vrienden die ik al 20 jaar niet gezien had. Erg gezellig overigens, maar het klimaat kwam ook ter sprake. De één had zonnepanelen, de ander een elketrische auto en nog één een warmtepomp. Heel leuk allemaal jongens, zei ik, maar ik ben hier de enige zonder kinderen dus ik win elke discussie over het milieu bij voorbaat al...

Heel leuk dat je wat zonnepanelen hebt en een warmtepomp, maar als je 4 kinderen hebt kan ik je zeggen dat je je milieu-footprint never nooit meer neutraal krijgt. En dan reken ik je kleinkinderen niet eens mee.

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Poendert schreef:

Het gaat om de wereld bevolking mijnheer Poendert.
Kijk naar de cijfers en kijk naar Nederland, in 1955 10 miljoen inwoners en nu 17 miljoen.
België heeft 11 miljoen en Portugal (4 x groter) heeft nog steeds 10 miljoen mensen.

Het gaat in Europa om de originele blanke bevolking. Die krimpt en wordt vervangen door de bevolkingsoverschotten uit andere werelddelen.
Ik ben het met u eens dat de huidige Nederlandse bevolking van 18-19 miljoen veel te veel is. Maar van de huidige bevolking van dit land bestaat minstens 1,5+ miljoen uit ingevoerde moslims, en daarnaast ook nog minstens 1,5+ miljoen andere getinten. Hiermee zeg ik niet dat we de getinten die hier nu al wonen moeten terugsturen naar hun landen onder de palmen. Maar een stop op verdere immigratie zou de eerste 50 jaar een goede zaak zijn, misschien zouden daarna de uitzendingen van opsporing verzocht eindelijk een ander beeld laten zien.
Ik las laatst dat rond de 10,000 blanke opgeleide Nederlanders dit land verlaten, 14.000 minderjarige moslimmeisjes zouden jaarlijks worden uitgehuwelijkt aan oude kereltjes uit hun thuislanden. Dat is nog al wat.
Daarnaast hebben we nu in dit land 40.000 daklozen die door Amsterdam lopen te schooien. En dat worden er met sprongen steeds meer.
De eerste jaren van mijn jeugd na de oorlog, had ik nog nooit een dakloze bedelaar gezien. Iedereen verdiende zelf zijn kost, zelfs de Kampers handelden in garen en band of verrichten seizoenwerk.

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

@Poendert, wat hebben daklozen hiermee te maken?
Verder vindt u dus ook dat de 3 miljoen Afrikaners uit Zuid Afrika, terug moeten naar Nederland?
De zwarte Zuid Afrikanen willen dat ze verdwijnen, ook al zitten ze daar langer dan de meeste zwarte stammen.
Maar goed dus ik moet terug naar Nederland omdat ik geen Portugees ben!
Het moslim probleem is te danken aan de Nederlandse regering die alles geeft en toestaat.
Portugal heeft dit probleem niet want ze krijgen niets en boerkini's worden niet geaccepteerd in zwembaden.
Een Engelse moslima werd verwijderd uit een zwembad en ze begon "discriminatie" te roepen.
Antwoord was dat het onhygiënisch is en dat ook mensen die met hun kleren aan er in springen worden verwijderd.

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Verder vindt u dus ook dat de 3 miljoen Afrikaners uit Zuid Afrika, terug moeten naar Nederland?
De zwarte Zuid Afrikanen willen dat ze verdwijnen, ook al zitten ze daar langer dan de meeste zwarte stammen.
Maar goed dus ik moet terug naar Nederland omdat ik geen Portugees ben!
Het moslim probleem is te danken aan de Nederlandse regering die alles geeft en toestaat.
Portugal heeft dit probleem niet want ze krijgen niets en boerkini's worden niet geaccepteerd in zwembaden.
Een Engelse moslima werd verwijderd uit een zwembad en ze begon "discriminatie" te roepen.
Antwoord was dat het onhygiënisch is en dat ook mensen die met hun kleren aan er in springen worden verwijderd.

Ik vind helemaal niet dat de Afrikaners uit Z-Afrika moeten verdwijnen. Die Afrikaners behoren met de Khoisan tot de oorspronkelijke bevolking, die hebben zich aangepast. Daar behoren de Bantoe negers niet toe. Het is niet zo dat men als neger in Afrika altijd voorrang moet hebben. Alle Afrikanen zijn niet Zwart. In dat werelddeel wonen oorspronkelijk ook Berbers, Ethiopiërs, Kopten, en Khoisan, enz.
Ook de moordpartijen in Ruanda kunnen we op het saldo van de misleide medemens aan de linkerkant schrijven. Daar woonden in het verleden de Watutsi die tot de Niloten behoorden net als bv de Massai, de Hutu,s die Bantooenegers waren, en ik meen de Basra/pygmeeën die Khoisan waren. De gedwongen samengaan onder dwang van de goedmens, heeft tot de moordpartijen geleid.
Ook u hoeft van mij niet uit Portugal te verdwijnen als u zich aan dat land en de bevolking heeft aangepast. Dat zal niet zo moeilijk zijn, want de plaatselijke bewoners van dat land leken mij altijd aardig. Zolang u niet tegen de plaatselijke Zwarte of Witte Pieten gaat protesteren en voor uw eigen kostje zorgt, bent u in dat land welkom lijkt mij.
Die daklozen trof ik in New-York, niet in Houston. Ik ging in Houston trouwens altijd naar het Mexicaanse deel, daar waren de mensen aardiger. Dat zal nu niet meer kunnen veronderstel ik.

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:

Wellicht zitten hier tegenwoordig veel exotische illegalen (zoals uitgeprocedeerden) bij.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 22:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Stijging van de zeespiegel

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=16856&highlight=

Poendert schreef:
Daarnaast is er nog steeds in de laatste 100 jaar, ondanks de al decennia lange waarschuwingen vanuit doemdenkershoek, nog steeds nergens op de wereld een eiland aan die zeespiegelstijging ten onder gegaan.
Dus waar hebben we het over.

Inmiddels al zeker dertien.

https://nos.nl/op3/artikel/2104246-hoe-vijf-eilanden-in-de-grote-oceaan-zijn-verdwenen.html
https://www.kijkmagazine.nl/science/acht-eilanden-verdwenen-grote-oceaan/

"Wij wijzen u gaarne op uw fouten"

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Nov 01, 2019 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Stijging van de zeespiegel

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=16856&highlight=

Poendert schreef:
Daarnaast is er nog steeds in de laatste 100 jaar, ondanks de al decennia lange waarschuwingen vanuit doemdenkershoek, nog steeds nergens op de wereld een eiland aan die zeespiegelstijging ten onder gegaan.
Dus waar hebben we het over.

Inmiddels al zeker dertien.

https://nos.nl/op3/artikel/2104246-hoe-vijf-eilanden-in-de-grote-oceaan-zijn-verdwenen.html

-

U hebt het over een paar uitgegroeide zandbanken op de top van een berg.
Altijd zullen er eilanden bijkomen en andere verdwijnen. Het complete Groot-Barriere rif was 20.000 jaar geleden vruchtbaar land.
Wij voeren eens een stukje om bij de Azoren, waar een compleet eiland als een enorme modderbank, door vulkanische aktiviteiten boven de golven verscheen. Enkele maanden later golfde daar weer de zee.
De Waddenzeebodem stijgt nu door een overmaat aan sediment aangevoerd door onze grote rivieren. Moeten we daar straks aan het baggeren voor de zeehonden.
We moeten wel de voor en tegens tegen elkaar wegstrepen.
Bangladesh, bestaat bv uit een enorme delta van door de Ganges aangespoelde sedimenten. Als we dat land, zoals velen onnadenkend voorstaan uit menslievendheid gaan bedijken, krijgen we daar op den duur dezelfde moeilijkheden als hier, bedijkt land dat tot 8 meter onder de zeespiegel ligt en met kunst en vliegwerk droog wordt gehouden.
De meeste atollen bestaan uit kalkskeletten(van rifdiertjes) die in het verleden op de top van een onderzeese zinkende berg zijn gesetteld, en die zich nu, steeds aangroeiend op een voor hen ideale plek blijven bevinden. Als men daar de beschermende riffen en mangrovebossen weghaalt is dat het einde van een dergelijk eiland.
Maar troost u zich, op andere plekken komen er nieuwe eilanden bij.
U moet bij dit soort processen de geologische tijd van miljoenen jaren aanhouden. Dus geduld betrachten.
Bij Winterswijk worden de restanten van riffen die daar miljoenen jaren geleden groeiden, opgegraven als kunstmest. De Kalkalpen in Oostenrijk bestaan uit oeroude riffen=eilanden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 01, 2019 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Voortaan operaties zonder narcose, want teveel broeigassen? De klimaatwaanzin neemt steeds gekkere vormen aan. Volgens mij spelen er in de zorg ernstigere problemen om daar werk van te gaan maken.

GroenLinks en ChristenUnie: 'Zorg moet minder CO2 uitstoten'
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4902226/minder-co2-uitstoot-zorg-groenlinks-en-christenunie-begroting

BerichtGeplaatst: Vr Nov 01, 2019 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:

Er komt wereldwijd meer land bij dan dat er verdwijnt...

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

WYNIA’s WEEK: Eindelijk! Wetenschappers keren zich tegen het klimaatbeleid

Cafe Weltschmerz - 31 okt. 2019

Wetenschappers worden eindelijk minder bedeesd, als ze kritiek hebben op het klimaatbeleid, constateert SYP WYNIA. Klimaatwetenschappers lijken niet alleen alles te weten van de oorzaken van klimaatverandering, maar doen ook of ze alles weten van de gevolgen en van de oplossingen. Dat is natuurlijk onzin, maar van weeromstuit deden andere wetenschappers er het zwijgen toe. Zo was er nauwelijks kritiek te horen op het klimaatbeleid van de kabinetten-Rutte. Media zwegen critici doorgaans dood, zeker bij de Hilversumse omroepen. Maar het tij lijkt te keren.

Economen, biologen, juristen, medici en technici beginnen zich uit te spreken tegen het vaak onrealistische, onbetaalbare en niet-effectieve klimaatbeleid van RutteDrie. Ingenieurs en economen stellen dat het gasverbod voor woningen en gebouwen eerder tot meer, dan tot minder CO2-uitstoot leidt. Medici waarschuwen voor de gezondheidsrisico’s van windmolens, houtstook en warmtepompen. Ingenieurs constateren dat het onrendabel is om in fabrieken en kassen gas te vervangen door stroom. Biologen stellen dat de houtstook het klimaat niet helpt, maar de natuur wel om zeep helpt. Etcetera, etcetera.

Het kabinet denkt met de slagzin ‘haalbaar en betaalbaar’ de kritiek op het klimaatbeleid te hebben gesmoord. Het tegendeel is waar. Het beleid is haalbaar, noch betaalbaar. Meer daarover in Wynia’s Week! http://www.sypwynia.nl #VolgWyniasWeek #onhaalbaaronbetaalbaar

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu