Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Als de overheid gaat bepalen wat nep- of junknieuws is
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Als de overheid gaat bepalen wat nep- of junknieuws is
BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2019/10/18/rapport-politiek-en-sociale-media-manipulatie

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hierover een interessante draad op twitter:

https://twitter.com/FrankDorp/status/1185622619502055425

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Nepnieuws is al eeuwenoud hoor. Lees de geschiedenisboeken maar. Alleen de winnaars komen aan het woord.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 8:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dus onze nep overheid gaat in onze nep democratie bepalen wat nep- of junknieuws is? Dat wil ik wel eens zien! Very Happy

Ondertussen down under... De grootste Australische kranten hebben vandaag hun voorpagina's zwartgelakt, als gezamenlijk statement tegen overheidscensuur en -bemoeienis. "Als de overheid de waarheid bij u weghoudt, wat verbergen ze dan?", stond er geschreven onder de zwarte regels.

https://nos.nl/artikel/2307050-australische-kranten-lakken-voorpagina-s-zwart-tegen-censuur.html

Edit 17:00 uur.
Ondertussen in het Verenigd Koninkrijk... De Londense rapper Rico Racks krijgt een woordenverbod opgelegd. Hij moet zich van een Britse rechtbank vijf jaar houden aan specifieke gedragsregels die hem verbieden dat hij in zijn raps bepaalde woorden gebruikt die gerelateerd zijn aan drugs. Als zogenoemde drill rapper doet hij dat in zijn raps en video's geregeld.
Onder de woorden die Rico Racks niet meer mag gebruiken zijn bandoe (een woning waar drugs gekocht en gebruikt kunnen worden), trapping (het dealen van drugs) en connect (een contactpersoon voor drugs). Opvallend is ook dat het relatief bekende woord whipping (straattaal voor autorijden) verboden is. Rico Racks, die eigenlijk Ervine Kimpalu heet, is ook veroordeeld tot drie jaar celstraf vanwege drugshandel.

Wat een kul! Waarom mag hij die woorden niet meer gebruiken? Mag hij de woorden Drughouse, dealing, drugsrunners en cruising wel gebruiken?

Verder is het natuurlijk domme apenmuziek voor dito liefhebbers, maar daar gaat het nu even niet over.
https://www.youtube.com/watch?v=hM41KdK8uPA

Trouwens, is dat niet de auto van Tycoon? Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2019 23:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik herinner mij ene Halbe Zijlstra die claimde bij Poetin in zijn buitenhuisje te zijn en iets vreselijks gehoord te hebben...

Ik herinner mij ene Mark Rutte die zei dat hij het Oekraïneverdrag 'zonneklaar' niet ging ondertekenen....

Ik herinner mij ene Alexander Pechtold die vond dat een uitslag van een raadgevend referendum geresepecteerd en gevolgd moest worden...

En verder terug....

Herinner ik mij ene Colin Powel die met een buisje voor de VN toch volledig zeker was dat Irak de meest verschrikkelijke wapens bezat en ook een bedreigin voor ons was....

Of ik herinner mij een door de NOS breed uitgemeten 'operatie hoefijzer' waarmee de Serviërs de Bosniërs probeerden te verdrijven... dus moest de NAVO wel ingrijpen.

Nepnieuws komt voornamelijk ván de overheid.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 13, 2019 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Sigrid Kaag vertelt Syriërs in het Arabisch de waarheid over Syrië...

Sigrid Kaag (D66) waarschuwt Syrische asielzoekers voor Nederlandse media

Plus: Minister vergelijkt Nederlandse bevolking met Syrische dictator Assad

Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Sigrid Kaag (D66) waarschuwt Syrische vluchtelingen om Nederlandse media met een korrel zout te nemen. “Laat je niet gek maken door de Nederlandse media!”, zei ze zaterdag op het D66-congres in Breda tegen zo’n 150 uitgenodigde Syriërs die in Nederland wonen. Ze drukte hen op het hart om ‘niet alles te geloven’ wat media hier berichten. Dat meldt [url=]de Telegraaf[/url] die aanwezig is op het partijcongres.

Fractieleider Rob Jetten nam het stokje vervolgens over, zij het met een nuance: ” Laat je niet gek maken door wat je op sociale media of televisie ziet”, sprak hij. Waarna Kaag weer aanvulde, verwijzend naar de Syrische president Assad. ” Als je het onder Assad hebt overleefd, kun je Nederlanders ook wel aan” , sprak de bewindsvrouw van Rutte III.

https://tpo.nl/2019/11/09/sigrid-kaag-d66-waarschuwt-syrische-asielzoekers-voor-nederlandse-media/

BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2019 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Anders gezegd: we mogen voortaan alleen maar geloven wat jij ons voorspiegelt. Loetje?
Nou, nee... niet mijn keuze.
Ik denk liever zelf na.

BerichtGeplaatst: Za Nov 16, 2019 14:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Als je nou niks (zinnigs) te melden hebt kan je ook even uit het draadje wegblijven. Het is maar een (gratis) tip hoor. Verder nog een mening over het optreden van Sigrid Kaag en wat hier eerder on topic ter berde is gebracht?

Weerwoord forum index » Actualiteiten