Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » BREXIT stemformulier zéér suggestief Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 53, 54, 55  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Bent u voor- of tegenstander van Brexit?
voorstander
58%
 58%  [ 18 ]
tegenstander
41%
 41%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 31

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

No deal Brexit is weer een stukje dichterbij gekomen..

Boris - 'ik lig liever dood in een greppel dan dat ik wederom om uitstel moet vragen' - Johnson heeft een brief naar Brussel gestuurd met de vraag om uitstel. Opmerkelijk is dat hij deze brief niet ondertekend heeft. Intussen gaat de Britse regering nu uit van een no-deal Brexit, volgens plan, op 31 oktober dus.

Ze hebben nog een week om die deal door het parlement te loodsen.

We zullen het snel genoeg weten..

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hahaha, wat blijkt? Johnson komt nu thuis met een deal die de EU al 2 jaar geleden heeft voorgesteld...

Hoezo de EU werkt tegen? T zijn de Britten zelf die er een puinhoop van maken.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Met name het parlement dan.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 21, 2019 23:27 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Groot Brittannië heeft helemaal geen EU nodig om er een complete puinhoop van te maken. Dat kun je wel aan the house of commons overlaten.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Zo, 43,5% van de Britse kiezers heeft op Johnson gestemd en dus voor zijn Brexit.

En nu?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nu zal de Brexit ingezet worden.
Hoe eerder hoe beter, zijn we tenminste van dat gezeik verlost. Ik vermoed dat veel Britten net zo dachten, en daarom op Johnson hebben gestemd. Want met Labour aan het roer zou alles weer van voren af aan zijn begonnen, en de Britten zijn het zat.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De Britten zijn nog lang niet van al dat geouwehoer af.
Het zal met Johnson net gaan als met Trump en zijn klinkende verkiezing, omdat links altijd in het zelfde rondje ronddraait en nooit met tegenstanders normaal praat. Ze spreken, ook hier met dezelfde soort mensen, die hetzelfde denken en nooit hun ongelijk zullen toegeven. Hun verlies zal volgens hen aan de regen liggen, de jeugd was niet uitgeslapen. Het is de schuld van de babyboomers, of de boeren waren niet meegaand genoeg.
Eigenlijk bestaat links uit een stelletje zielepoten dat verzorgt moet worden, uit de subsidie pot vreet, en elkaar baantjes toeschuift.
Wat zouden Domela Nieuwenhuis of de oude Drees van dit soort ruifvreters zeggen?
Ik kwam de grote Pecholt alweer op een goedbetaald plekje in de media tegen. Buma is op tijd gevlucht, die is burgemeester. Mij benieuwd waar Rutte straks terecht komt.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
Zo, 43,5% van de Britse kiezers heeft op Johnson gestemd en dus voor zijn Brexit.

En nu?

Wat denk je zelf Royy? Een grote meerderheid voor Johnson en dus kunnen de anti-brexiteers niet langer een spaak in het wiel steken. Precies zoals ik al had voorspeld. Dit was ook de reden waarom de anti-brexiteers (waaronder jij) helemaal niet zaten te wachten op verkiezingen, toen Johnson dit een paar maanden geleden voorstelde.

https://www.nu.nl/buitenland/6017515/conservatieven-van-boris-johnson-winnen-verkiezingen-brexit-stap-dichterbij.html

De LibDems, waar jij je hoop op gevestigd had Royy, 11 zeteltjes. Laughing

Ik denk dat het Britse volk wel klaar is met anti-democraten (hoofdzakelijk ter linkerzijde van het politieke spectrum) die er werkelijk alles aan hebben gedaan een eenvoudige referendum uitslag op allerlei mogelijke manieren te saboteren. Dus zelfs als ze Johnson niet pruimen, dan toch maar op hem stemmen voor de goede zaak.

Hetzelfde zal gelden in Amerika, waar de democraten obsessief bezig zijn Trump af te zetten om complete bullshit redenen met verdachtmakingen die weinig hout snijden. Dit, in combinatie met een schrijnend gebrek aan potentieel aan de kant van de democraten, maakt dat Trump linea recta op herverkiezing af koerst.

Mark my words! Razz

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

En nu?

Ik zou me even verdiepen in de zaak...

Met een riante meerderheid in het Lagerhuis kan premier Boris Johnson ruim veertig maanden na het Brexit-referendum het Verenigd Koninkrijk snel naar de Europese uitgang leiden. Johnson wil dat het Lagerhuis volgende week een begin maakt met de behandeling van de Brexit-wet die uittreding op uiterlijk 31 januari regelt. Dat is het „onweerlegbare, onweerstaanbare en ontegenzeggelijke besluit van de kiezers”, zei de premier vrijdagochtend in zijn overwinningstoespraak.

De Brexit komt er nu toch echt aan.

40 Maanden een 'zonneklare' democratische uitslag proberen te frustreren... een aantal mensen moet zich diep, diep schamen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 13:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy zal wel vinden dat 43,5% voor de conservatieven, het grootste mandaat sinds Thatcher, een 'bewijs' is dat de meerderheid van de Britten Brexit helemaal niet ziet zitten.

Of niet soms? Razz

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 14:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ach, ik heb Royy ook regelmatig horen roepen dat de mening van een 'grote minderheid' absoluut niet genegeerd mag worden Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 15:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Eventjes het onofficiële Britse volkslied afspelen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
De Britten zijn nog lang niet van al dat geouwehoer af.
Het zal met Johnson net gaan als met Trump en zijn klinkende verkiezing, omdat links altijd in het zelfde rondje ronddraait en nooit met tegenstanders normaal praat. Ze spreken, ook hier met dezelfde soort mensen, die hetzelfde denken en nooit hun ongelijk zullen toegeven. Hun verlies zal volgens hen aan de regen liggen, de jeugd was niet uitgeslapen. Het is de schuld van de babyboomers, of de boeren waren niet meegaand genoeg.
Eigenlijk bestaat links uit een stelletje zielepoten dat verzorgt moet worden, uit de subsidie pot vreet, en elkaar baantjes toeschuift.
Wat zouden Domela Nieuwenhuis of de oude Drees van dit soort ruifvreters zeggen?
Ik kwam de grote Pecholt alweer op een goedbetaald plekje in de media tegen. Buma is op tijd gevlucht, die is burgemeester. Mij benieuwd waar Rutte straks terecht komt.

U vergeet Klaver !!! En Timmermans !!! En de onderwijzers die al uw nazaten links indoctrineren!!! En alle gesprekken met boeren en ambachtslui die u hierover intens hebt gesproken in Libanon, Roemenie, Italie, Timboektoe en Lutjebroek !!!
Het moet niet gekker worden met u, meneer Poendert, u vergeet teveel. Maak het goed en besteed er nog een topic of wat aan.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:

En nu?

In 2016 was er een referendum. Wat stemde toen een meerderheid?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 17:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

In 2016 was er een referendum. Wat stemde toen een meerderheid?

Toen stemde een krappe meerderheid voor een Brexit.

Er is nu voor het eerst echt een variant van die Brexit in stemming gebracht...

carlos schreef:
Royy zal wel vinden dat 43,5% voor de conservatieven, het grootste mandaat sinds Thatcher, een 'bewijs' is dat de meerderheid van de Britten Brexit helemaal niet ziet zitten.

... en inderdaad heeft slechts 43,5% van de Britten zich achter de voorvechter van die variant van Brexit geschaard. Bij lange na geen meerderheid.

Hoe is dat democratisch?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En welke smaldelen spraken zich dan expliciet voor Bremain uit? Hoeveel procent haalde de LDP welke zich expliciet voor Bremain uitsprak? En wat waren hun percentages (bij elkaar opgeteld)? Dat is geen meerderheid. Dat is nog een kleiner smaldeel bij elkaar opgeteld dan 43,5 %? Dus wat nou democratisch als zij wel hun zin krijgen, louter en alleen omdat wellicht jij zelf problemen hebt met dat er in meerderheid voor Brexit gekozen is en de Brexit wordt doorgezet. Nogmaals: Een meerderheid was er wel bij referendum. En al was het een krappe meerderheid; Bremain had geen eens een meerderheid. Sinds wanneer geldt bij een referendum dat een krappe meerderheid geen meerderheid is? En oh ja, bij de twee referenda die er in Nederland ooit gehouden zijn, was er wel een ruime meerderheid. En wat deed de regering daarmee? Die veegde daar de reet mee af. Dus als we de kaart wel of niet zo democratisch gaan trekken...

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

32.2% Labour, 11.6% Libdem, 3.9% SNP... da's 47.7% op partijen die tegen de Brexit zijn of voor een andere variant van de Brexit.

Tsja...

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 20:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er is geen ontkomen meer aan. De Britten gaan hun eigen weg. Over anderhalve maand, op 31 januari 2019, zal het Verenigd Koninkrijk de EU verlaten. De uitkomst van de verkiezingen in het VK liet geen enkele twijfel over de wens van de kiezers: die willen dat brexit zijn beslag krijgt. De Conservatieve Partij, geleid door Boris Johnson, won met een meer dan daverende meerderheid zetels de verkiezingen.

De komende jaren zitten in het Lagerhuis 364 volksvertegenwoordigers namens de Conservatieve Partij. Die zullen de slechts 203 Labourzetels zwaar overvleugelen.

Het is duidelijk wat de Britten willen: Get brexit done!

Ik begrijp echt niet Royy waarom jij nu nog denkt dat het allemaal niet democratisch verloopt:

1. Een meerderheid stemde in een referendum voor de Brexit
2. De verkiezingsuitslag is overduidelijk

Je telt nu zelfs voorstanders van de Brexit + de Bremainers bij elkaar op om aan een soort van 'grotere minderheid' (?) te komen.

De Brexit is 40 maanden tegengewerkt, maar gaat er nu gewoon echt komen. En zelfs nu zie je de stuiptrekkingen van de EU, ze zullen dit proces nog steeds op alle fronten gaan tegenwerken en tegelijkertijd hard roepen dat Johnson een idioot is, een tweede Trump en dat GB zich in een economische afgrond stort, etc. etc.

De EU propagandamachine draait weer op volle toeren.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 13, 2019 21:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb de EU-propagandamachine nog niet op volle toeren zien draaien sinds gisteren, maar mogelijk mis ik iets wat de heer Cliff wel ziet.
Los daarvan vind ik wel dat de redenering van Royy geen stand houdt: de verkiezingsuitslag is glashelder.
Dan kan alles bij elkaar een meerderheid wel gestemd hebben op partijen die tegen de brexit zijn, feit is dat de Conservatieven - die uitgesproken pro-brexit zijn, een enorme winst hebben gehaald, zelfs met nu een absolute meerderheid in het parlement, zoals dat verlopen is volgens de regels van het Britse kiesstelsel.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 6:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Toen stemde een krappe meerderheid voor een Brexit.

Ja en? Is dat geen democratische meerderheid?

Lampje schreef:
Ik heb de EU-propagandamachine nog niet op volle toeren zien draaien sinds gisteren, maar mogelijk mis ik iets wat de heer Cliff wel ziet.

Ik wel. Tot en met de dag van de verkiezingen draaide de media overuren om hun EU propaganda te spuien en nu hoor ik overal de zure commentaren.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 9:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Johnson wordt continu als idioot weggezet en er wordt ook continu geroepen dat de Brexit negatief gaat uitpakken voor de Britse economie.

Verder moet je eens zien wat de Brexit voor invloed gehad heeft op Nederlanders die eigenlijk ook wel uit de EU wilden. Allemaal het gevolg van twee zaken:
1. Propaganda, propaganda, propaganda
2. Het continu frustreren door Brexit tegenstanders van het democratische besluit wat in GB genomen was.

Ik hoorde Rutte trouwens pas schermen met 'er is in Nederland geen meerderheid voor een Nexit'. Dat kán niet eens een argument voor hem zijn. Een referendum voor een echte democratische mening over dit standpunt wordt structureel geweigerd. En zelfs wanneer blijkt of bleek dat er wél een meerderheid voor een Nexit zou zijn, zou Rutte alles doen om dat proces te frustreren.

Dat is 'zonneklaar'.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Ik wel. Tot en met de dag van de verkiezingen draaide de media overuren om hun EU propaganda te spuien en nu hoor ik overal de zure commentaren.

Ik heb de media wel verslag zien doen van de verkiezingen, wat volgens mij inherent is aan de taak van de media. Heb nergens propaganda zien spuien, en ik heb ook geen zure commentaren gehoord van de media. Wellicht van individuele personen die door de media geinterviewd werden, maar de media is als boodschapper niet verantwoordelijk voor wat iemand zegt.
Heeft u concrete voorbeelden ?

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik begrijp echt niet Royy waarom jij nu nog denkt dat het allemaal niet democratisch verloopt:

De meerderheid van de Britten heeft NIET voor Johnson gestemd. De meerderheid van de Britten wil dus niet de Brexit van Johnson. Simple as that.

Quote:
De Brexit is 40 maanden tegengewerkt, maar gaat er nu gewoon echt komen. En zelfs nu zie je de stuiptrekkingen van de EU, ze zullen dit proces nog steeds op alle fronten gaan tegenwerken en tegelijkertijd hard roepen dat Johnson een idioot is, een tweede Trump en dat GB zich in een economische afgrond stort, etc. etc.

Niks stuiptrekkingen. Johnson heeft een "deal" die de EU al twee jaar geleden voorgesteld heeft...

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:

Royy schreef:

De meerderheid van de Britten heeft NIET voor Johnson gestemd. De meerderheid van de Britten wil dus niet de Brexit van Johnson. Simple as that.

Een nog grotere meerderheid van de Britten heeft NIET voor Jeremy Corbyn (tweede referendum) gestemd. Simple as that.

En een nog grotere meerderheid van de Britten heeft NIET op Jo Swinson (Bremain) gestemd. Simple as that.

En Boris Johnson (Let's get Brexit done!) heeft in meerderheid de wedstrijdpunten in deze competitie binnengehaald en is nu in de gelegenheid om met een werkbare meerderheid invulling te gaan geven aan het respecteren van de uitslag van het referendum over Brexit waarin een gekwalificeerde meerderheid zich voor Brexit uitsprak.

Cliff schreef:

Royy schreef:
Niks stuiptrekkingen. Johnson heeft een "deal" die de EU al twee jaar geleden voorgesteld heeft...

Well, let's get the deal done!

Weerwoord forum index » Actualiteiten