Geplaatst: Vr Okt 18, 2019 17:12 |
|
|
|
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Okt 20, 2019 9:34 |
|
|
|
De rechters zijn er niet mee eens, de Zwollenaar* die een vrouw** verkrachtte, is berecht volgens het jeugdstrafrecht omdat hij heeft gefraudeerd met zijn identiteitspapieren en komt weg met een taakstrak. Want het meisje en haar familie moet wel rekening houden met zijn mogelijk licht verstandige handicap en dat hij weinig besef heeft van normen en waarden op seksueel gebied omdat praten hierover vanuit de Somalische cultuur taboe is. Dus ook hij is slachtoffer.
*Stiekem een Somaliër, maar dat mag er natuurlijk niet te dik bovenop liggen.
** Stiekem nog een meisje, maar de misdrijf moet kleiner worden gemaakt. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Okt 20, 2019 9:36 |
|
|
|
Overigens houd ik mij aanbevolen om hem die normen en waarden alsnog bij te brengen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Okt 20, 2019 11:55 |
|
|
|
De casuïstiek staat los van het grote geheel. Het vormt geen referentiekader om geweld bij arrestatie aan te toetsen. Op voorhand roepen dat mensen met harde hand gearresteerd mogen worden vind ik ronduit stuitend. Enge barbaarse gedachtekronkels, die niet van deze tijd zijn. In de oorlog waren mensen op voorhand schuldig en ter dood veroordeeld. In een rechtstaat ben je schuldig totdat het tegendeel bewezen is en bepaalt de rechter de strafmaat. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Okt 20, 2019 12:44 |
|
|
|
De politie heeft het geweldsmonopolie en dient daar zeer zorgvuldig mee om te gaan. In principe is het prima dat een rechter dat nu uit gaat zoeken, tenminste, zolang de regelneven wegblijven. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Okt 20, 2019 14:06 |
|
|
|
Aldus sprak de heer van Es, die in de draad over Anne Faber superlatieven tekort heeft om zijn afschuw over de geitenwollen D66 k*t rechters (letterlijk overgenomen van de heer Van Es) uit te braken, het misdadige gebroed op wil sluiten en de sleutel weggooien, en nu alhier ineens wel zeer opvallend milder voor de dag komt.
Wat was het moment waarop u deze draai maakte van 180 graden ? |
|
_________________ Wie het laatst lacht, lacht alleen. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:24 |
|
|
|
U begrijpt mij niet. Wellicht komt dat omdat u mij minacht.
Ik zal het even samenvatten: Ik ben zeer voor een goede rechtsgang. Ik heb kritiek op de lage straffen, maar als er goed gestraft wordt dan kunt u in die betreffende topic lezen dat ik die hoge straffen prima vind. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 21, 2019 8:32 |
|
|
|
Dank u! Dat doet mij goed! |
|