Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Amsterdam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Welke associaties heb je bij Amsterdam?
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd
38%
 38%  [ 13 ]
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen.
5%
 5%  [ 2 ]
Gezellig voor een avondje uit.
14%
 14%  [ 5 ]
Leuke stad.
41%
 41%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 34

BerichtGeplaatst: Di Sep 10, 2019 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Faissal schreef:
Schei toch uit....
Limburg is praktisch net zo erg als regio Amsterdam.....

Schei toch uit? Het gaat bij ons voornamelijk om diefstal en inbraak. Bij ons is het namelijk heel gemakkelijk om na de diefstal terug de grens over te wippen (met dank aan Brussel, die alle grenzen open heeft gegooid). Het dievengilde komt voornamelijk uit het voormalige Oostblok.

En dat is van een heel andere orde dan onze nationale schandvlek die onze hoofdstad is en waar zware criminaliteit, moord & doodslag hoogtij vieren en waar de handgranaten je met grote regelmaat om de oren vliegen.
Amsterdam is een multiculturele smeltkroes van criminelen, een fatsoenlijk mens wil daar nog niet dood geboren worden!

Estudiant schreef:
Ach, ach, wat een gebrek aan nuance nu toch weer.

Waar? Wijs dat gebrek eens aan.

BerichtGeplaatst: Di Sep 10, 2019 17:17 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
Faissal schreef:
Schei toch uit....

Schei toch uit? Het gaat bij ons voornamelijk om diefstal en inbraak. Bij ons is het namelijk heel gemakkelijk om na de diefstal terug de grens over te wippen (met dank aan Brussel, die alle grenzen open heeft gegooid). Het dievengilde komt voornamelijk uit het voormalige Oostblok.

De corruptie in Limburg is ook nogal opvallend ( en de daders komen uit Limburg zelf).
Interessant boek... De vriendenrepubliek: Limburgse kringen.
Een kijkje achter de Limburgse coulissen. Dit gaf veel beroering en er volgden negen strafzaken: burgemeesters, wethouders en ambtenaren kregen voorwaardelijke celstraffen, geldboetes of taakstraffen voor corruptie en valsheid in geschrifte.

BerichtGeplaatst: Di Sep 10, 2019 21:11 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
Faissal schreef:
Schei toch uit....

En dat is van een heel andere orde dan onze nationale schandvlek die onze hoofdstad is en waar zware criminaliteit, moord & doodslag hoogtij vieren en waar de handgranaten je met grote regelmaat om de oren vliegen.
Amsterdam is een multiculturele smeltkroes van criminelen, een fatsoenlijk mens wil daar nog niet dood geboren worden!

Estudiant schreef:
Ach, ach, wat een gebrek aan nuance nu toch weer.

Waar? Wijs dat gebrek eens aan.

Inderdaad! schei uit...limburg is het centrum van de XTC productie en alle geweld en afrekeningen die daarbij komen. Motorbendes die horeca en anderen afpersen, mishandelen en vermoorden en de list goes on and on..

deze link is van een paar jaar geleden maar toch:

https://www.google.com/amp/s/www.rtlnieuws.nl/node/1643076%3famp

deze recentelijker..
https://www.libelle.nl/mensen/actueel/amsterdam-limburg-onveiligste/

https://www.google.com/amp/s/eenvandaag.avrotros.nl/amp/item/het-smalste-stukje-nederland-zuid-limburgers-kijken-niet-meer-op-van-criminaliteit/

https://www.1limburg.nl/limburgse-agenten-vaak-slachtoffer-van-geweld

https://www.1limburg.nl/dreiging-crimineel-milieu-venlo-onderzoek-tweede-schietpartij

dus sluit je ogen maar tedje...maar limburg en vooral steden als heerlen venlo en roermond zijn gewoon de afvoerputjes van NL
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 6:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Faissal schreef:
Tedje van Es schreef:
Quote:
Een toenemend aantal jongeren in Amsterdam heeft een mes bij zich, dreigt ermee in video's en gebruikt het ook echt op straat. De Amsterdamse politiechef Paauw maakt zich grote zorgen over de cultuur op straat.
"Je ziet dat het op deze manier gewoon uit de hand aan het lopen is", zegt Paauw tegen AT5. "Soms zie je jongeren onder de 15 jaar die al met een mes rondlopen. Het wapenbezit zelf, het bij zich dragen van messen, begint gemeengoed te worden."....

https://nos.nl/artikel/2301096-politiechef-amsterdam-slaat-alarm-over-wapenbezit-onder-jongeren.html

Ja hoor, er is weer een nieuw hoofdstuk. Wat een vreselijke stad is het toch. Het wordt alleen maar erger.
Dit krijg je als je alleen maar wegkijkt, alles ontkent of kapot nuanceert en het credo "niets moet, alles mag" hoog in het vaandel hebt staan.
Dan komt op gegeven moment boontje om z'n loontje en beginnen de wonden, die de zachte heelmeesters behandeld hebben, behoorlijk te stinken.

gelukkig hebben we nog de paradijselijke gebieden in het zuiden waar alles schoon is, geen criminaliteit voorkomt en iedereen lief voor elkaar is! kunnen wij amsterdammers af en toe even heen om op vakantie te gaan en tot rust te kunnen komen van alle ellende die we mee maken... Rolling Eyes

Schei toch uit....

Limburg is praktisch net zo erg als regio Amsterdam..

https://www.ad.nl/binnenland/misdaadmeter-limburg-vier-keer-in-top-10~a6a18d34/

en dan heb ik het niet eens over de criminele motorbendes die bij jullie regios welig tieren

Exact. Brabant en Limburg kun je gerust beschouwen als het afval van de Nederlandse samenleving. Enorme drugscriminaliteit, je struikelt over de gedumpte drugsvaten in de bossen, om over de motorbendes daar maar helemaal te zwijgen. En maar dom hossen met zijn allen, dom kutvolk.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 8:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
De corruptie in Limburg is ook nogal opvallend ( en de daders komen uit Limburg zelf).

Klopt. maar dat weegt niet op tegen drugshandel, wapenhandel, vrouwenhandel, moordpartijen en alle andere zware criminaliteit die in Amsterdam dagelijkse kost zijn. Om over de messentrekkers en andere ontspoorde overlast veroorzakende jeugdigen (die de criminelen van morgen worden) maar te zwijgen.

Faissal schreef:
Inderdaad! schei uit...limburg is het centrum van de XTC productie en alle geweld en afrekeningen die daarbij komen. Motorbendes die horeca en anderen afpersen, mishandelen en vermoorden en de list goes on and on..

Die XTC criminelen komen uit de Randstad, in de provincie (Noord Brabant en Limburg) zijn ze relatief veilig omdat je je daar beter kunt verstoppen dan in de dichtbevolkte Randstad.
En diefstal en inbraken worden gedaan door Oost Europese bendes die snel de landsgrens over kunnen steken.
In Amsterdam zijn het echter gewoon de Amsterdammers die zich schuldig maken aan zware criminaliteit. De politiechef spreekt niet voor niets zij zorgen uit. Nu zijn het messentrekkende jongeren, straks is het weer iets anders.
Amsterdam is een crimineel rattennest, het is volledig ontspoord en onleefbaar geworden.

Lampje schreef:
Exact. Brabant en Limburg kun je gerust beschouwen als het afval van de Nederlandse samenleving. Enorme drugscriminaliteit, je struikelt over de gedumpte drugsvaten in de bossen, om over de motorbendes daar maar helemaal te zwijgen. En maar dom hossen met zijn allen, dom kutvolk.

Amsterdam, arrogant hufterig volk. Leedvermaak en afzeiken hoort daar bij de cultuur en hun grote onbeschofte mond noemen ze zelf “direct zijn”.

Goede voorbeelden van deze mentaliteit vind je in de reclamewereld. De spotjes die door de Amsterdamse coke snuivende reclamebendes worden verzonnen staan bol van het afzeiken, bedriegen, voorliegen of iemand een kunstje flikken. Dat vinden ze daar kennelijk humor.
Kent iemand de nieuwste reclame van Amstel? Het is één grote scheldpartij die grappig over moet komen.
Uiteraard pikt Dumpert (uit Amsterdam) dit op en plakt er een videofuck achteraan, want zonder de dagelijkse portie kanker heeft de Amsterdammer kennelijk geen leuke dag.

https://www.dumpert.nl/mediabase/6950049/7e3045c3/uncut_versie_van_de_amstel_reclame.html

Dus schei alsjeblief uit over Amsterdam.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
.

Amsterdam, arrogant hufterig volk. Leedvermaak en afzeiken hoort daar bij de cultuur en hun grote onbeschofte mond noemen ze zelf “direct zijn”.
.

Very Happy Very Happy aldus van Es Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Verder niets inhoudelijks te melden?

Lees de topic na, ik ben niet de enige die zo over onze hoofdstad denkt.
12 jaar geleden opende Willem deze topic:
Quote:
Wat is er nog van over? Na de laatste keren dat ik er geweest ben, leek het mij een vrijplaats voor hufterig gedrag, onwellevendheid, onverschilligheid en smakeloosheid.

Toen vonden mensen die stad al niks.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Waarom blijft u er dan zelf over door zeiken ?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 20:42 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:

Quote:
Wat is er nog van over? Na de laatste keren dat ik er geweest ben, leek het mij een vrijplaats voor hufterig gedrag, onwellevendheid, onverschilligheid en smakeloosheid.

Wauw, dus op weerwoord denken wat arrogante limbo's en andere provincialen slecht over Amsterdam dus dat is gelijk de norm...
Nee je bent inderdaad niet de enigste die er zo over denkt, maar er zijn er ook zat die er anders over denken.. Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 20:59 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
estudiant schreef:

Klopt. maar dat weegt niet op tegen drugshandel, wapenhandel, vrouwenhandel, moordpartijen en alle andere zware criminaliteit die in Amsterdam dagelijkse kost zijn. Om over de messentrekkers en andere ontspoorde overlast veroorzakende jeugdigen (die de criminelen van morgen worden) maar te zwijgen.

Faissal schreef:

Die XTC criminelen komen uit de Randstad, in de provincie (Noord Brabant en Limburg) zijn ze relatief veilig omdat je je daar beter kunt verstoppen dan in de dichtbevolkte Randstad.
En diefstal en inbraken worden gedaan door Oost Europese bendes die snel de landsgrens over kunnen steken.
In Amsterdam zijn het echter gewoon de Amsterdammers die zich schuldig maken aan zware criminaliteit. De politiechef spreekt niet voor niets zij zorgen uit. Nu zijn het messentrekkende jongeren, straks is het weer iets anders.
Amsterdam is een crimineel rattennest, het is volledig ontspoord en onleefbaar geworden.

Lampje schreef:

Goede voorbeelden van deze mentaliteit vind je in de reclamewereld. De spotjes die door de Amsterdamse coke snuivende reclamebendes worden verzonnen staan bol van het afzeiken, bedriegen, voorliegen of iemand een kunstje flikken. Dat vinden ze daar kennelijk humor.
Kent iemand de nieuwste reclame van Amstel? Het is één grote scheldpartij die grappig over moet komen.
Uiteraard pikt Dumpert (uit Amsterdam) dit op en plakt er een videofuck achteraan, want zonder de dagelijkse portie kanker heeft de Amsterdammer kennelijk geen leuke dag.

https://www.dumpert.nl/mediabase/6950049/7e3045c3/uncut_versie_van_de_amstel_reclame.html

Ja hoor, tuurlijk tedje, alle criminlelen in Limburg zijn Import, echte Limburgers en brabanders zijn alleen maar nette mensen die de wet nooit niet overtreden...alles wat slecht is in Limburg en brabant is de schuld van de buitenlanders en alle niet Limbo;s en brabo's die daar komen....
De criminele motorbendes die een waar terreurbewind uitvoerenden zijn ook geen LImbo's of Brabo's laat hun zachte G je niet in het ootje nemen, die is nep en aangeleerd.

Ook de beruchtste woonwagen kampen van Nederland die je in onze zuidelijkste provincies vind zitten vol met buitenlanders en niet zuiderlingen, Vinkenslag is duidelijk opgericht door die buitenlanders en geven de echte Limbo's en Brabo's een slechte naam...

Het zuiden van ons land had een paradijs geweest ware het niet dat het vol zit met criminele buitenlanders en volk uit de andere provincies die het leven van de heiligste onder de nederlanders, de echte zuiderlingen, zuur maken!!.

IK zeg het nog eens...Het zuiden van het land is de afvoerput van Nederland...van alle vuiligheid die er door de geschiedenis is doorheen gespoeld bleef wat hardnekkig vuil aan de randjes plakken en daaruit zijn de echte Limbo's en Brabo's onstaan!!
BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 21:08 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:

Quote:

Ah je zoekt steun? Laughing
Wanneer ben je er voor het laatst geweest? En waaruit bleek die vrijplaats voor hufterig gedrag, onwellevendheid, onverschilligheid en smakeloosheid? Het moet dan wel heel erg zijn wanneer jou deze dingen opvallen, want ik neem aan dat je jezelf als norm neemt?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 22:03 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
Mooi, Vlissingen op plaats 11. Dat had ik niet verwacht!

Heb jij toch een ander lijstje dan ik denk ik.

https://mobilityexchange.mercer.com/Insights/quality-of-living-rankings
BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:

Quote:

https://mobilityexchange.mercer.com/Insights/quality-of-living-rankings

Mensen die er echt verstand van hebben denken er duidelijk toch anders over...

Hmmm welke NL steden staan nog meer in deze top 231 ??

Oh??? huh??? geen Limburgse stad?.....geen Brabo stad?...oh helemaal geen andere NL stad.!...
Zelfs diverse Noordafrikaanse , andere afrikaanse , turkse en arabische steden hebbe n een plek in deze lijst waarin de rest van NL, op Amsterdam na dus, Ontbreekt.

Zelfs Irak scoort dus hoger dan het zuiden van Nederland

nou ja, De mensen op Weerwoord weten wel beter gelukkig Rolling Eyes Very Happy
BerichtGeplaatst: Do Sep 12, 2019 8:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Eerlijk gezegd vermoed ik dat van Es nog nooit in Amsterdam is geweest. Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Sep 12, 2019 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Waarom blijft u er dan zelf over door zeiken ?

Ik zeik niet. Jullie zeiken omdat hier de waarheid over Amsterdam verteld wordt.

Faissal schreef:
Nee je bent inderdaad niet de enigste die er zo over denkt, maar er zijn er ook zat die er anders over denken.. Rolling Eyes

Klopt, dat zijn voornamelijk Amsterdammers.

Quote:
Ja hoor, tuurlijk tedje, alle criminlelen in Limburg zijn Import, echte Limburgers en brabanders zijn alleen maar nette mensen die de wet nooit niet overtreden...

Dat zeg ik niet. Je moet wel een beetje goed lezen. Ik had het over de XTC, inbraak en diefstal gehad. Verder beschimp ik hier heel regelmatig de corrupte katholieke Limburgse politicus.

Quote:
Ook de beruchtste woonwagen kampen van Nederland die je in onze zuidelijkste provincies vind zitten vol met buitenlanders en niet zuiderlingen, Vinkenslag is duidelijk opgericht door die buitenlanders en geven de echte Limbo's en Brabo's een slechte naam...

Volgens mij bestaat dat al 10 jaar niet meer, het kamp is schoongeveegd en opgeruimd, Wat overigens niet wil zeggen dat er nergens anders meer een aso kamp bestaat. Maar dat valt in het niet bij aso Amsterdam.

Quote:
IK zeg het nog eens...Het zuiden van het land is de afvoerput van Nederland...van alle vuiligheid die er door de geschiedenis is doorheen gespoeld bleef wat hardnekkig vuil aan de randjes plakken en daaruit zijn de echte Limbo's en Brabo's onstaan!!

Zo zeg, jij hebt geschiedenisles gehad. Kun je de feiten over wat je hier zegt even chronologisch beschrijven?

estudiant schreef:
Eerlijk gezegd vermoed ik dat van Es nog nooit in Amsterdam is geweest. Very Happy

Je leest duidelijk de topic niet.

BerichtGeplaatst: Do Sep 12, 2019 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Faissal schreef:

Was ook humor. Het lijstje wat daar werd aangehaald had geen plaats 11.

Wat Amsterdam betreft: https://www.ad.nl/gezond/een-op-de-acht-amsterdammers-licht-verstandelijk-beperkt~a3e55bc6/

Quote:

Oh??? huh??? geen Limburgse stad?.....geen Brabo stad?...oh helemaal geen andere NL stad.!...
Zelfs diverse Noordafrikaanse , andere afrikaanse , turkse en arabische steden hebbe n een plek in deze lijst waarin de rest van NL, op Amsterdam na dus, Ontbreekt.

In het onderzoek zijn alleen Rotterdam, Amsterdam en Den Haag meegenomen. Andere Nederlandse steden zijn niet onderzocht en zullen dus ook niet in lijstjes verschijnen.

BerichtGeplaatst: Do Sep 12, 2019 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Ja maar het is geen Amsterdamse humor en dan begrijpen Amsterdammers het niet. Very Happy

Quote:
Eén op de acht Amsterdammers licht verstandelijk beperkt.

Ik zeg niks! Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Sep 12, 2019 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

estudiant schreef:

Ach, het is gewoon de kift. Plattelandsvolk is nu eenmaal geneigd om "de grote stad" te wantrouwen en verzinnen van alles om het af te zeiken. Amsterdam is een heerlijke stad, ik kom er vaak en graag.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik nooit in Limburg kom. Een bewuste keuze, ik ben niet zo van de achtergebleven gebieden. De politie rijdt daar nog op varkens heb ik gehoord. Logisch dat ze dan die motorbendes en drugsmaffia niet kunnen aanpakken. Het simpele boerenvolk laat zich compleet inpakken door criminelen.

BerichtGeplaatst: Do Sep 12, 2019 21:07 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Limburg is ook topografisch gezien een vreemd wormvormig aanhangsel. Het hoort eigenlijk bij België; dat had eigenlijk in 1830 meteen geregeld moeten worden. Nu zitten we ermee. Een provincie vol met klagers en in ernstige mate behept met het Calimero syndroom.
Een provincie vol met onwellevende, hufterige, onverschillige en smakeloze figuren.
Ik vind wel dat van Es zijn provincie dan ook heel goed representeert.

BerichtGeplaatst: Do Sep 12, 2019 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
Faissal schreef:

Wat Amsterdam betreft: https://www.ad.nl/gezond/een-op-de-acht-amsterdammers-licht-verstandelijk-beperkt~a3e55bc6/

7 van de 8 dus niet Rolling Eyes Laughing

Quote:

Quote:

In het onderzoek zijn alleen Rotterdam, Amsterdam en Den Haag meegenomen. Andere Nederlandse steden zijn niet onderzocht en zullen dus ook niet in lijstjes verschijnen.

Andere steden zijn niet meegenomen omdat ze er niet toe doen.. Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Do Sep 12, 2019 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:

Faissal schreef:

Klopt, dat zijn voornamelijk Amsterdammers.

Kun je de feiten over wat je hier zegt even chronologisch beschrijven?

Quote:

Quote:

Zo zeg, jij hebt geschiedenisles gehad. Kun je de feiten over wat je hier zegt even chronologisch beschrijven?

Stront gaat naar beneden toch?....en soms is het zo dik dat het niet door de afvoer past, dan blijft het zitten, gaat aankoeken en als je dat dan lang laat zitten onstaan er vanzelf weer nieuwe organismes uit die viezigheid,.....en zie daar! de Limburgers en Brabanders!
BerichtGeplaatst: Vr Sep 13, 2019 6:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

estudiant schreef:
Limburg is ook topografisch gezien een vreemd wormvormig aanhangsel. Het hoort eigenlijk bij België; dat had eigenlijk in 1830 meteen geregeld moeten worden. Nu zitten we ermee. Een provincie vol met klagers en in ernstige mate behept met het Calimero syndroom.
Een provincie vol met onwellevende, hufterige, onverschillige en smakeloze figuren.
Ik vind wel dat van Es zijn provincie dan ook heel goed representeert.

Ik ben het volledig met u eens wat Limburg betteft. Over de heer Van Es laat ik mij verder niet uit. Maar wat u zegt over Limburg klopt, al vind ik dat u zich nog erg mild uitdrukt. Anderzijds zijn er ook geen woorden te bedenken die de deplorabele toestand van dit mislukte stukje aarde kunnen beschrijven. Die woorden moeten nog uitgevonden worden.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 13, 2019 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Klopt, ik heb me eigenlijk nogal “genuanceerd” uitgedrukt Wink

BerichtGeplaatst: Vr Sep 13, 2019 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Sep 13, 2019 11:04, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Sep 13, 2019 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Wat is je punt precies?

Weerwoord forum index » Binnenland