Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Als je ras bepaalt wat of wie wel of niet racist(isch) is... Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Als je ras bepaalt wat of wie wel of niet racist(isch) is...
BerichtGeplaatst: Vr Sep 06, 2019 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Kijk dan! Droevig DENK-raadslid: ‘Alleen witte mensen plegen racisme!’

Volgens DENK is er slechts één soort racisme op aarde: de witte racist. Zwarte mensen, gele mensen, rode mensen… allemaal kunnen ze niet racistisch zijn; alleen witte mensen. Die ongelofelijke mening verkondigde DENK-duoraadslid Eduard Mangal gisteren in Amsterdam.

Jawel, ook in de gemeente Amsterdam is het politieke zomerreces inmiddels voorbij en waren de dames en heren raadsleden weer te vinden in de Stopera voor menig politiek overleg. Zo was ook DENK-duoraadslid Eduard Mangal uit z’n zomerholletje gekropen om in de commissie over ‘democratisering’ nog maar even te zeggen hoe trots hij was op z’n plannetje om alle ambtenaren uit de hoofdstad op privilegecursus te sturen. Al die nare witte mannen die er van die racistische ideeën op nahouden: bah, de gezant van Kuzu en Öztürk moest er niets van hebben.

Mangal werd geïnterrumpeerd door FVD-raadslid Kevin Kreuger, die Mangal gewoon direct vroeg waar hij het dan vandaan haalde dat alleen “witte mannen” racisten zouden zijn. Nou, dat vond Mangal nu ook weer niet. Echt niet! Witte vrouwen kunnen even goed zo racistisch als de neten zijn, dus antwoordde hij Kreuger dat racisme alleen wordt ‘gepleegd’ door witte mensen.

En daarmee gaf de DENK’er maar weer aan wat voor bedorven ideeën er rondzwerven bij z’n etno-fascistische partij. Zwarte mensen zijn een soort edelras, en witte mensen zijn racisten die je via overheidsbeleid moet beteugelen. Nee, fijne club hoor, dat DENK. Meteen al zware racistische ideeën verkondigen op de eerste dag na de vakantie. Dat belooft nog wat de rest van dit politieke seizoen…

BerichtGeplaatst: Vr Sep 06, 2019 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Racisme = Als je ras bepaalt wat of wie wel of niet racist(isch) is...

BerichtGeplaatst: Vr Sep 06, 2019 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oh, ik had pas een grappige ervaring... ik heb de neiging mannen die een beetje waggelen door teveel aan spiermassa een aap te noemen. Zeker als er ook nog eens overduidelijke een teveel aan testosteron in zit en ze schreeuwgedrag van hun apenrots imiteren.

Ik heb bij het noemen van zo'n neanderthaler-man als aap nooit een link gelegd met de huidskleur. Het kwam simpelweg niet in mij op. Ik heb in het verleden jaren doorgebracht in de sportschool en daar heb je nu eenmaal die types die aan de anabolen gaan en zich niet kunnen beheersen. Apen dus.

Nu heb ik de grote fout gemaakt om een man met een donkere huidskleur zo te noemen. Iemand die dat hoorde ging helemaal los op het feit dat ik een racist was...

De grap is nu: juist degene die mij voor racist uitmaakte is eigenlijk de racist. Zij discrimineert door het onderscheid te maken dat je een blanke man wel een aap kunt noemen maar een donkere man niet.

Dat komt overigens niet door natuurlijk, en dat snap ik best. Het taboe is teveel ingesleten. Je mag iedereen een aap noemen zolang deze persoon maar niet zwart is... want dan is het racistisch.

Geen probleem, maar doe dit over Obama en je bent een racist.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 06, 2019 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Vr Sep 06, 2019 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Kijk dan! Droevig DENK-raadslid: ‘Alleen witte mensen plegen racisme!’

Volgens DENK is er slechts één soort racisme op aarde: de witte racist. Zwarte mensen, gele mensen, rode mensen… allemaal kunnen ze niet racistisch zijn; alleen witte mensen. Die ongelofelijke mening verkondigde DENK-duoraadslid Eduard Mangal gisteren in Amsterdam.

Jawel, ook in de gemeente Amsterdam is het politieke zomerreces inmiddels voorbij en waren de dames en heren raadsleden weer te vinden in de Stopera voor menig politiek overleg. Zo was ook DENK-duoraadslid Eduard Mangal uit z’n zomerholletje gekropen om in de commissie over ‘democratisering’ nog maar even te zeggen hoe trots hij was op z’n plannetje om alle ambtenaren uit de hoofdstad op privilegecursus te sturen. Al die nare witte mannen die er van die racistische ideeën op nahouden: bah, de gezant van Kuzu en Öztürk moest er niets van hebben.

Mangal werd geïnterrumpeerd door FVD-raadslid Kevin Kreuger, die Mangal gewoon direct vroeg waar hij het dan vandaan haalde dat alleen “witte mannen” racisten zouden zijn. Nou, dat vond Mangal nu ook weer niet. Echt niet! Witte vrouwen kunnen even goed zo racistisch als de neten zijn, dus antwoordde hij Kreuger dat racisme alleen wordt ‘gepleegd’ door witte mensen.

En daarmee gaf de DENK’er maar weer aan wat voor bedorven ideeën er rondzwerven bij z’n etno-fascistische partij. Zwarte mensen zijn een soort edelras, en witte mensen zijn racisten die je via overheidsbeleid moet beteugelen. Nee, fijne club hoor, dat DENK. Meteen al zware racistische ideeën verkondigen op de eerste dag na de vakantie. Dat belooft nog wat de rest van dit politieke seizoen…

Filmpje duurt nauwelijks 5 seconden. En aan de hand daarvan wordt bovenstaande door DDS in in elkaar geflanst?

Confused

BerichtGeplaatst: Za Sep 07, 2019 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Heeft hij dat wel of niet verwoord? Filmpje geeft uitsluitsel over dat hij deze boude stelling heeft uitgekraamd. Is dat nou white privilege waar ze altijd zo over janken. Het privilege op voor racist uitgemaakt te kunnen worden? Hij is gewoon een gekleurde parasiet die zijn kleurtje exploiteert door mee te liften op de subsidiegevoelige opgedrongen culturele zelfhaat.

Laatst aangepast door Loetje op Za Sep 07, 2019 10:02, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Sep 07, 2019 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Eduard Mangal ziet er eigenlijk ook nog wel een beetje blankjes uit. Zo hij slavenhoudersbloed hebben? De kans dat zijn voorouders slaven hebben gehouden acht ik groter dan dat die ooit katoen hebben geplukt. Silly Silvana Simons is trouwens van hetzelfde laken een pak. Silly Silvana is ook niet helemaal maroon, maar ook een beetje blank als room. En zie haar genealogie: Wel slaven gehouden, nooit katoen geplukt.

http://nos.nl/artikel/2179062-digitalisering-surinaams-slavenregister-van-start.html

BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2019 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ja mee eens. De homo-sapiens is racistisch. Bonobo’s zijn dat waarschijnlijk ook, naar verluid kijken ze neer op de chimpansees.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2019 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Er bestaan geen rassen mensen, dus bestaat er ook geen racisme.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2019 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Even een kleine correctie, er bestaat inderdaad maar één mensenras, maar toch is de mens racistisch... gek hè !

BerichtGeplaatst: Ma Sep 09, 2019 9:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elitair geleuter.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 09, 2019 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Van je ras ras ras...

Nou bemerk ik iets strijdigs in de politiek correcte logica.

Quote:
Er bestaan geen mensenrassen, maar er bestaat wel racisme.

Wel, laat nou in de BIOLOGIE de homo sapiens een SOORT organisme zijn waarin de onderlinge RASsen of mengverhoudingen daarvan in staat zijn met elkaar te kunnen kruisen en vruchtbare nakomelingen te kunnen reproduceren. Gewoon huis-, tuin- en keukenbiologie.

Meer over soort vs. ras:

https://biologielessen.nl/index.php/dna-47/829-soort

BerichtGeplaatst: Ma Sep 09, 2019 22:14 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Wat je nu precies wil duiden met die biologielessen is mij een raadsel. Het geeft de verschillen aan tussen soorten en rassen.... dat lijkt mij nogal algemeen bekend.
Maar biologisch gezien bestaan er geen menselijke rassen. In het dagelijks taalgebruik is dat nog niet ingebed, dan worden sociaal-culturele verschillen benoemd als rasonderscheid terwijl dit onjuist is. Die verschillen worden wel aangeduid als etnische verschillen.

Dat figuren als Constant Kusters daar anders over denken is helder. Zij hebben hun wereld nu eenmaal ingedeeld in ( niet bestaande)mensenrassen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 10, 2019 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Er bestaat ook maar één hond... maar natuurlijk geen hondenrassen. Cool

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2019 7:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Alle honden zijn gelijk, zij dienen in gelijke gevallen gelijk behandeld te worden!

Fikkie! Zit! Pootje! Braaf! Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Sep 13, 2019 22:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik ben geen racist, maar het Limburgse ras heeft kenmerken en karaktertrekken die ver, zeer ver bij mij vandaan staan.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 13, 2019 23:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, maar jij komt uit Almere...

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Racisme = Als je ras bepaalt wat of wie wel of niet racist(isch) is...

Of; als je ras bepaalt wat of wie wel of niet inferieur is.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Lampje schreef:
Ik ben geen racist, maar het Limburgse ras heeft kenmerken en karaktertrekken die ver, zeer ver bij mij vandaan staan.

Welke kenmerken dan?

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Alle honden zijn gelijk, zij dienen in gelijke gevallen gelijk behandeld te worden!

Fikkie! Zit! Pootje! Braaf! Very Happy

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk.
En toch dienen zij, volgens onze verlichte opvattingen dan, gelijk behandeld te worden.
Terecht of toch maar niet?

Zou het niet makkelijker zijn om mensen in slechts twee rassen te verdelen; mannen en vrouwen.
Want in elk opzicht (religieus, maatschappelijk, politiek en intellectueel zijn tussen deze deze twee levensvormen verschillen opgetekend, verklaard en beargumenteerd om vooral de zogenaamde superieure positie van de man te benadrukken.
We hebben eeuwenlang durende oorlogen achter de rug, want mannen bepaalden de mores.
En nu krijgen we dan te horen dat de maatschappij vervrouwelijkt en 'dus' slapper wordt.
Zoals Freud ooit vroeg: 'Was will das Weib?', zo vraag ik me nu af: Wat wil de man?

Verdergaan op de oude voet, of toch maar aanpassen?

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jip schreef:
Lampje schreef:

Welke kenmerken dan?

Rare stemmerjes met die irritante zachte G, geforceerd leuk doen terwijl ze achter je rug om over je staan te lullen (schijnheilig dus), dom hossen met carnaval, zich vergapen aan in elkaar geknutselde prul van papier mache en dat dan "praalwagen" noemen, massaal drugsafval dumpen en drugs gebruiken en ondertussen wijzen naar Amsterdam, gemaakte vrolijkheid die helemaal niets met echte vrolijkheid te maken heeft, calimero-gedrag ten opzichte van de Randstad terwijl daar helemaal geen aanleiding voor is, en last but not least het stuk voor stuk hebben van een ongelofelijke rotkop.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dat klinkt als even een grote boodschap te hebben gedaan en dat iedereen het mag weten. En, luchtte dat ook nog op? Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik geef gewoon beleefd antwoord op de vraag van mevrouw Jip.
Hou jij je nu maar bezig met dat klapperpistooltje van pappie Halsema, daar ben je al zoet genoeg mee.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Had ie het maar beter moeten verstoppen. Misschien zou de doofpot wel een goed idee zijn geweest. Daar verdwijnt ook nog wel eens wat in.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie