Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Wat wil Groen Links Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wat wil Groen Links
BerichtGeplaatst: Vr Jun 21, 2019 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Deze video kan ons daarover veel duidelijkheid verschaffen...

https://www.youtube.com/watch?v=zCxWOoFV-HY

Deze man was lijsttrekker van Groen Links in Amsterdam en had dus evenals F. Halsema (zelfde soort verleden)
burgemeester van A'dam kunnen zijn...

BerichtGeplaatst: Vr Jun 21, 2019 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En wat wil Groen Links dan?

Ik zie een doorgesnoven politicus en dat zal zeker niet de eerste zijn... maar met politiek heeft het weinig te maken.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2019 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wit privilege, dat is ook z'n dingetje waar hij graag over jankt.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 14, 2019 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Een gewapende inbraak is een dingetje. Niet te zwaar aan tillen hoor! Gewoon kattekwaad. Weet je wat pas erg is? Dat het niet in de doofpot gebleven. Foei journalisten, foei!

BerichtGeplaatst: Wo Aug 14, 2019 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Briefje van Jan, spijkertje op het koppie:

Beste mevrouw Halsema,

Oey!

Ieder kind flikt weleens wat. Maar een inbraak met messen en alarmpistolen, zoals uw 15-jarige zoon Bruno?

Eh… nee.

Ik kon het in de cijfers van het CBS niet zo snel vinden, maar volgens mij maakt zeker 99 procent van de inwoners van dit land zich nooit schuldig aan inbraak, laat staan aan een inbraak met wapens.

Die Bruno van u is er dus eentje die de instanties goed in de gaten moeten houden.

Valt het ouders aan te rekenen dat hun kinderen op hun 15e gewapende inbraken plegen? Ik kan niet bij u achter de voordeur kijken. Ik weet niet of het een schreeuw om aandacht was van een kind met te druk bezette ouders. Of dat hij het deed omdat-ie te weinig zakgeld kreeg. Of dat-ie vast aan het oefenen was om over een paar jaar met de militante tak van GroenLinks voor een nieuw ‘Kedichem’ te zorgen.

Ú bent hier de criminologe, niet ik. Wat ik wel weet, is dat uw zoon Bruno ook de zoon van de burgemeester van Amsterdam is. En dat mensen binnen de politie en het openbaar ministerie zich in De Telegraaf beklagen over een ‘doofpotaffaire’.

Misdaadverslaggever John van den Heuvel schrijft: “Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. Meerdere politiemensen zeggen van hogerhand opdracht te hebben gekregen om te zwijgen over het incident. De persoonsgegevens van de burgemeesterszoon stonden afgeschermd in de politiesystemen.”

Kijk, dan wordt het persoonlijke dus politiek. Uw woordvoerder Sebastiaan Meijer ontkent uiteraard dat u íets te maken heeft met dat ‘onder de pet houden’. Bruno’s advocaat Peter Plasman (die eerder onder anderen Theo van Goghs moordenaar Mohammed Bouyeri uit de cel probeerde te houden) doet ook alsof het afschermen van de naam van uw zoon en het een maand lang stil houden van dit misdrijf de normaalste zaak van de wereld is.

Ik zou u graag zelf willen vragen hoe het zit.

Maar ja, de Oeytjes zijn met vakantie.

In Afrika.

Want u mag dan inmiddels zóónschaamte hebben, van vlíegschaamte is bij de baas in Huize Oey blijkbaar nog geen sprake.

Groet,

JanD

BerichtGeplaatst: Wo Aug 14, 2019 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat een vergaarbak van maatschappelijk vuilnis is dat Groen Links toch zeg.

https://www.hpdetijd.nl/2011-08-19/chronique-scandaleuse/

BerichtGeplaatst: Wo Aug 14, 2019 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
van vlíegschaamte is bij de baas in Huize Oey blijkbaar nog geen sprake

Haha! Midden in de roos! Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2019 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Mwah. Puber overschrijdt grens. Maar joch is zoon van Amsterdamse burgemeester.
Tja, dan is het natuurlijk dat én zoon én moeder beiden aan de virtuele schandpaal genageld worden.
De grootste veroordelers in dezen waren in hun jonge jaren natuurlijk allemaal brave en oppassende kindjes. Die nooit iets verkeerd deden.
Nooit ruiten ingooiden. Nooit iets stalen uit winkels. Altijd braaf hun huiswerk maakten, altijd met twee woorden spraken, kortom nooit iets gedaan wat elke normale puber nou eenmaal doet.

Kortom, ik vind het gewoon walgelijk zoals hier gereageerd wordt. Net of jullie zulke brave kindertjes waren.

Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2019 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
Briefje van Jan, spijkertje op het koppie:

Kijk, dan wordt het persoonlijke dus politiek. Uw woordvoerder Sebastiaan Meijer ontkent uiteraard dat u íets te maken heeft met dat ‘onder de pet houden’. Bruno’s advocaat Peter Plasman (die eerder onder anderen Theo van Goghs moordenaar Mohammed Bouyeri uit de cel probeerde te houden) doet ook alsof het afschermen van de naam van uw zoon en het een maand lang stil houden van dit misdrijf de normaalste zaak van de wereld is.
]

Daar is niks abnormaals aan. AVG verbiedt het om namen etc aan de openbaarheid prijs te geven.
Verder moet deze zaak overeenkomstig ons rechtssysteem worden afgehandeld waarbij de proportionaliteit zeker een prominente plaats zal innemen gezien de jeugdige leeftijd van de verdachte.

BerichtGeplaatst: Za Aug 17, 2019 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jip schreef:
Tja, dan is het natuurlijk dat én zoon én moeder beiden aan de virtuele schandpaal genageld worden.
De grootste veroordelers in dezen waren in hun jonge jaren natuurlijk allemaal brave en oppassende kindjes. Die nooit iets verkeerd deden.
Nooit ruiten ingooiden. Nooit iets stalen uit winkels. Altijd braaf hun huiswerk maakten, altijd met twee woorden spraken, kortom nooit iets gedaan wat elke normale puber nou eenmaal doet.

Kortom, ik vind het gewoon walgelijk zoals hier gereageerd wordt. Net of jullie zulke brave kindertjes waren.

Rolling Eyes

Ach, het is de bekende moraal bij dit soort lieden. Als het de zoon van pakweg Wilders geweest was dan stond men hier verontwaardigd te brallen dat links weer eens aan het demoniseren was, of - nog waarschijnlijker - dat het bericht niet klopt.
Want de Telegraaf wordt hier ook neergezet als onderdeel van de MSM die alles bij elkaar staat te liegen. Behalve als het goed uitkomt, zoals nu.

BerichtGeplaatst: Za Aug 17, 2019 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:

Ja hoor, ik liep niet rond met een nep wapen en brak ook nergens in. Het verwende joch van de burgemeester wist ook precies dat hij fout zat want hij probeerde dat nep wapen te dumpen toen de politie hem oppakte.

Maar er is niets aan de hand, volgens de moeder is hij een gewone Amsterdamse jongen, dus kennelijk is het normaal om in Amsterdam met een nep wapen op zak rond te lopen.

Wat zeg ik altijd? Amsterdam is geen normale stad. Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Aug 17, 2019 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moah. Ik liep ook met een klapperpistooltje op straat wat niet van echt te onderscheiden was.

En ik brak ook in, op mijn middelbare school. We stalen niets, we vonden het gewoon spannend. Ik herinner me zelfs dat we warme chocomel uit de apparaten haalden en daar betaalden we gewoon netjes 25 cent voor. We waren doodsbang want die apparaten maakten heel veel lawaai s nachts.

Dus ik moet eerlijk bekennen dat ik als kind ook met een nepwapen en op inbraak betrapt had kunnen worden. Zo'n verhaal is best op te kloppen tot schandalige proporties.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

‘Wapen zoon Halsema was van vader’

Het wapen waarmee de zoon van burgemeester Femke Halsema van Amsterdam deze zomer werd aangehouden was afkomstig van zijn vader Robert Oey. Dat meldt NRC.

De minderjarige jongen werd op 15 juli gearresteerd toen hij met vriendjes rotzooi trapte op een leegstaande woonboot in Amsterdam-Oost. De zoon bleek een verboden wapen bij zich te hebben, dat hij in paniek weggooide toen de politie op de overlast afkwam. Hij werd ingerekend en verhoord, zijn zaak is in behandeling.

Filmshoot
    Volgens Oey, die documentairemaker en filmproducent is, is het een echte, onklaar gemaakte revolver die in Duitsland is aangeschaft. ,,Ik ken het wapen al twintig jaar. We hebben het in 1999 gefotografeerd voor het logo van onze toenmalige productiemaatschappij.” Sindsdien is de revolver eigendom van een goede vriend, die ook in de stad woont. Daar heeft Oey het wapen een paar weken voor de aanhouding van zijn zoon opgepikt voor een filmshoot.

https://www.ad.nl/binnenland/wapen-zoon-halsema-was-van-vader~ad805986/

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat zegt het wapenvergunningenstelsel in Nederland hierover? Want valt zo'n onklaarbaar gemaakte revolver weer "klaar" te maken?

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

O, wat zijn we toch weer geschokt !!! Het onklare pistool was van pappie !!! Het moet niet gekker worden daar in huize Halsema.
Hysterisch rechts heeft weer een stok gevonden om de hond mee te slaan.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Een onklaar gemaakt vuurwapen is evengoed illegaal en zoiets hoort in de ambtswoning van een burgemeester niet thuis (zelfs niet in de ambtswoning van de burgemeester van de meest criminele stad van het land Very Happy ). Een ambtswoning is namelijk niet privé en daarmee is dit voorval geen privéaangelegenheid.

Daarbij komt dan ook nog eens dat Halsema de zaak florissanter heeft proberen voor te stellen en zaken verzwegen dus heeft.
Ze had m.i. meteen moeten zeggen dat het om een onklaar, maar evengoed illegaal vuurwapen ging en dat het dom was om zoiets in de ambtswoning rond te laten slingeren,

Boontje komt altijd om z'n loontje....

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Quote:
van vlíegschaamte is bij de baas in Huize Oey blijkbaar nog geen sprake

Haha! Midden in de roos! Laughing

In Huize Klaver kennen ze ook geen vliegschaamte.

https://www.geenstijl.nl/5149547/betrapt-jesseklaver-kent-geen-vliegschaamte/

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 16:00 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Jip schreef:

Rolling Eyes

Ach, het is de bekende moraal bij dit soort lieden. Als het de zoon van pakweg Wilders geweest was dan stond men hier verontwaardigd te brallen dat links weer eens aan het demoniseren was, of - nog waarschijnlijker - dat het bericht niet klopt.
Want de Telegraaf wordt hier ook neergezet als onderdeel van de MSM die alles bij elkaar staat te liegen. Behalve als het goed uitkomt, zoals nu.

Lampje, het gaat hier niet om het handelen van de moeder Femke Halsema inzake deze kwestie. Dat vind ik ook privé. Maar het gaat hier om het handelen van de burgemeester Femke Halsema, waarbij ze ambtsmisbruik heeft toegepast. En dat is laakbaar.

BerichtGeplaatst: Za Sep 14, 2019 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Robert Oey treedt zeer waarschijnlijk zeer binnenkort af als ega van de burgemeesteres. Althans, dat las ik op een roddelsite.

https://www.geenstijl.nl/5149569/halsema-pijnlijk-getroffen-door-interview-nrc/

BerichtGeplaatst: Zo Sep 15, 2019 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Loetje schreef:

Lampje, het gaat hier niet om het handelen van de moeder Femke Halsema inzake deze kwestie. Dat vind ik ook privé. Maar het gaat hier om het handelen van de burgemeester Femke Halsema, waarbij ze ambtsmisbruik heeft toegepast. En dat is laakbaar.

Als zij ambtsmisbruik heeft toegepast dan is dat inderdaad laakbaar. Maar waaruit blijkt dat ? Die koekenbakker met wie zij getrouwd is had niks gezegd tegen haar over dat pistool. Denk eerder dat ze dan als getrouwd stel iets pittig te bespreken hebben.
Over de fratsen van haar zoon heeft ze uitgebreid verteld. Ik zie nog niet waar ze haar ambt heeft misbruikt.
Wat ik wel zie is de enorme hetze die door de Telegraaf is ontketend en die hysterisch rechts gretig overneemt. Moet de Volkskrant of zo eens bij Baudet doen, dan zijn de rechtse reacties over demonisering niet mals. Maar nu mag het: een linkse politica aan de schandpaal nagelen. Als je dat dan doet, doe het dan met feiten en niet met geschreeuw wat bij nader inzien niet klopt.
"Zoon gepakt bij gewapende overval" of zoiets kopte de Telegraaf. Daar klopt dus niets van, maar de toon is wel al gezet. Zeer, zeer kwalijk.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Er zitten toch een hoop tegenstrijdigheden in haar eerdere verklaringen. Die eerdere verklaringen rieken toch wel naar geregisseerde damage control vooraf. Nu lees ik dit:

’Dossier zoon Halsema kwam pas na publicatie’

Het arrondissementsparket in Haarlem heeft het strafdossier over het wapenbezit van de zoon van burgemeester Femke Halsema pas na de publicatie in De Telegraaf ontvangen van het Openbaar Ministerie in Amsterdam.

Het proces-verbaal van de zaak kwam op 14 augustus aan in Haarlem. Die ochtend had deze krant de zaak onthuld, nadat bij politie, OM en Halsema naar de kwestie was geïnformeerd. Amsterdamse woordvoerders beweerden dat het strafdossier op dat moment al in handen was van Haarlem. De zaak was volgens hen eerder overgedragen om de schijn van belangenverstrengeling te vermijden.

Doofpot

Ook Halsema zelf schreef in haar brief ’aan alle Amsterdammers’ dat de zaak reeds was overgedragen toen deze krant publiceerde over zorgen bij het opsporingsapparaat over een doofpot.

Volgens de burgemeester was dat juist gebeurd „om te vermijden dat er een verwijt van bevoordeling of suggestie van een ’doofpot’ zou kunnen ontstaan.” „Sindsdien wachten wij op het vervolg”, aldus Halsema in haar brief van diezelfde 14 augustus.

[...]

„Op 18 juli zochten we er een officier bij die kinderzaken doet en dat hebben we op 23 juli aan Amsterdam laten weten”, aldus Zwiers.
    Het blijft dan ruim twee weken stil, blijkt uit de beantwoording van het OM. Het dossier over de burgemeesterszoon wordt op 6 augustus door de Amsterdamse politie doorgezonden naar het Openbaar Ministerie in Amsterdam. Het wordt als De Telegraaf erover publiceert aan Haarlem overgedragen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1318670082/dossier-zoon-halsema-kwam-pas-na-publicatie

Dit gaat alleen maar meer wrijven in de eigen vlek worden.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nu even van een andere orde. Er loopt nog een tiener met een pistool voortvluchtig door Amsterdam heen. Het begint een behoorlijke glijdende schaal te worden met al die schietijzers in de stad waar we niet gaan handhaven. Want handhaven is zóóóóó niet politiek correct...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1309029551/advocaat-kroongetuige-geliquideerd

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Lampje schreef:
Jip schreef:

Rolling Eyes

Hoezo? Het gaat gvd over haar eigen zoon!!!
Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Nu even van een andere orde. Er loopt nog een tiener met een pistool voortvluchtig door Amsterdam heen. Het begint een behoorlijke glijdende schaal te worden met al die schietijzers in de stad waar we niet gaan handhaven. Want handhaven is zóóóóó niet politiek correct...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1309029551/advocaat-kroongetuige-geliquideerd

Dat is toch wat jij wil? Iedereen een wapen. Want het recht op zelfverdediging?
Of toch niet?

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu