Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Verrot rechtssysteem NL: 120 uur fopstraf Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 51, 52, 53  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

26 april:
Handgranaten, explosies en een man die wordt vastgebonden naast zijn brandende auto. Een gewelddadige misdaadweek

Faker Rutte gaat ze allemaal op hun bek slaan..... ahum...

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Was jij niet voor vrij wapenbezit ? Of vergis ik mij ?

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De doodrijder van de 19-jarige Fleur uit Loosdrecht heeft in hoger beroep een lichtere straf gekregen. Hij krijgt nu 3 jaar cel en zijn zoon een taakstraf.Die is trouwens ook zijn baan kwijt als Transaviapiloot.(bij Transavia snappen ze het beter dan bij de rechtbank )
Beiden hielden met drank op een straatrace waarbij de Porsche van pappie met 140 km per uur de auto van Fleur ramde die net uit een uitrit kwam. De maximumsnelheid daar was 50 km per uur.
De heren hebben nooit spijt betuigd.

Het is onverteerbaar dat dit soort godvergeten klootzakken er metzulke flutstraffen vanaf komen, met dank aan onze D66 rechters. Ik zou wensen dat deze twee tyfushonden in een donkere cel getrapt worden waar ze mogen blijven zitten totdat hun verbleekte gebeente gevonden wordt door archeologen die nu nog geboren moeten worden.

Te krankzinnig voor woorden, die straffen hier.

BerichtGeplaatst: Za Apr 27, 2019 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Lampje schreef:
Was jij niet voor vrij wapenbezit ? Of vergis ik mij ?

Je vergist je, maar dat doe je wel vaker, succes me dit rechtssysteem...

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2019 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

https://www.youtube.com/watch?v=hrTqdjgpJgE

5 en 6 jaar cel voor idiote Iraanse kopschoppers in Tsjechie...

En daarna komen ze weer naar Nederland... waar je voor hetzelfde na maximaal 3 maanden alweer
lachend vrij rondloopt...

En onze puntneus- rechters maar beweren ''dat we tot de strengste van Europa behoren''..

Hoe lang nog????

BerichtGeplaatst: Wo Mei 01, 2019 8:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je haalt me de woorden uit de mond!

Mijn tenen kromden gisteravond wel toen ik de verslaggever van de Nederlandse Propaganda Omroep hoorde vragen of de daders de straf in Nederland uit kunnen zitten.

Lekker daar laten zitten. In de gevangenis tussen een paar zware Oostblokcriminelen leren ze in die paar jaar hun grote bek wel af. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Wo Jun 19, 2019 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Laat toch lekker lopen.

Embarassed

Laatst aangepast door Loetje op Wo Jun 19, 2019 12:05, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Jun 19, 2019 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Weet je het nog? Handen af van onze hulpverleners!

We hebben drie soorten recht: Gewoon recht, snelrecht en supersnelrecht.
Wat is wat?

Quote:
Bij snelrecht staat een verdachte binnen 17 dagen voor de rechter, bij supersnelrecht binnen 3 tot 6 dagen. Snelrecht en supersnelrecht zijn onderdeel van het lik-op-stukbeleid van politie en justitie. Hierbij handelen zij strafzaken zo snel mogelijk af.

En wat/wie komt in aanmerking?

Quote:
Bepaalde situaties, doelgroepen en soorten vergrijpen zijn vaak geschikt voor (super)snelrecht. Dit zijn bijvoorbeeld:
veelplegers;
evenementen en demonstraties;
geweld tegen personen met een publieke functie;
uitgaangsgeweld.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechtspraak-en-geschiloplossing/vraag-en-antwoord/wat-zijn-snelrecht-en-supersnelrecht

Is dit (super-)snelrecht in de praktijk?

Laatst aangepast door Loetje op Wo Jun 19, 2019 12:30, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Jun 19, 2019 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Laat toch lopen. Het was maar een jong meisje van 16 die hier het leven bij heeft moeten laten. Waar hebben we het eigenlijk over?

BerichtGeplaatst: Do Jun 20, 2019 18:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Beging op z'n achttiende een verkrachting en ernstige mishandeling. Rechter doet het af met twee jaar jeugddetentie. De slachtoffers zijn dus weer eens vogelvrij.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2066504499/jeugddetentie-en-tbs-voor-gewelddadige-verkrachter-gerson-f-19?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_content=/

BerichtGeplaatst: Do Jun 20, 2019 23:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat me altijd opvalt is dat die D'66-rechters altijd erg empathisch zijn voor het vermeende lijden van de delinquent. Met wat het slachtoffer is overkomen (in dit geval verkracht en ernstig mishandeld en maar ternauwernood aan de dood ontsnapt) laat die empathie het dan weer afweten. Alsof het vermeende lijden van de delinquent ernstiger is dan het lijden van zijn slachtoffer.

BerichtGeplaatst: Di Jul 30, 2019 19:55 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Zie hier waarom de harde criminaliteit sinds de jaren '70 verdrievoudigd is...
en waarom de drugsbazen overal in het land de rijkste en brutaalste mede-bewoners van ons land zijn..

HIERDOOR:
Deze ex-agent en omhooggevallen ex-woordvoerder van politie A'dam is exemplarisch voor
wat er op mega-schaal is misgegaan is bij politie en justitie gedurende 30 jaar.

https://www.telegraaf.nl/video/364130750/keiharde-clash-om-homo-uitspraken-johan-derksen

Ook NRC Fake Handelsblad houdt zich alleen bezig met valse roddelverhalen over zogenaamde vermeende
discriminatie bij de politie... onder het mom van ''ónderzoeksjournalistiek '' wordt valse propaganda,
misleidende analyses en een eenzijdige vorm extreem activisme bedreven.

Dit doet een of andere subcultuur aan ongure activisten uit de burelen van dit blad nu al 30 jaar en al die 30
jaar is het een leugen gebleken.

NRC speelde een hoofdrol in de smerige en dodelijke escalatie rondom Pim Fortuyn en is
niet veranderd.

De ware feiten komen in hun volheid nooit aan bod.

De vele allochtone corruptiezaken bij de politie en de onbeheersbare misdaad (jaarlijks 20 miljard drugsomzet en
10 miljard witwaspraktijken bij banken) spelen voor dat schijn-liberale smerige afgegleden toilet-blaadje geen rol.

BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2019 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat moeten we hiervan vinden?

Rechter spreekt man vrij die agent mishandelde om onduidelijke aangifte

zaterdag 10 augustus 2019 Rotterdam

Nieuws › Kort nieuws › Rechter spreekt man vrij die agent mishandelde om onduidelijke aangifte

Rotterdam - De rechtbank Rotterdam heeft een man vrijgesproken die 2 weken geleden een agent mishandelde. Volgens de rechter was de aangifte onduidelijk en kan de verdachte nu gaan.

Wijkagent Wim Rietveld wilde 2 weken geleden voorkomen dat een man onder invloed van alcohol en lachgas als bestuurder in een auto wilde stappen. De man verzette zich echter hevig en deelde een trap uit aan de agent. De wijkagent raakte hierbij gewond en liep een gekneusde nier op en plaste daarna bloed uit. Hij is nog steeds onder behandeling bij een arts.

Vanwege de chaos van het moment waarbij de wijkagent druk bezig was de verdachte onder controle te krijgen en een 2e verdachte zich er ook mee begon te bemoeien, was het niet direct duidelijk wie de trap had uitgedeeld. Ondanks dat er volgens de politie camerabeelden waren de verdachte bekend heeft, vond de rechter dit onvoldoende en werd de verdachte niet vervolgd. Wijkagent Wim hoopt dat het Openbaar Ministerie hoger beroep instelt, want hijzelf kan dat niet doen als slachtoffer zijnde.

Minister Grapperhaus van Veiligheid & Justitie zag de verontwaardigde tweet van de wijkagent voorbijkomen op Twitter en nodigde hem hierbij uit om bij hem langs te komen om zijn verhaal nogmaals te kunnen doen.

Update: Het Openbaar Ministerie heeft inmiddels laten weten in hoger beroep te gaan.

https://www.flashphoto.nl/kortnieuws/8518/rechter-spreekt-man-vrij-die-agent-mishandelde-om-onduidelijke-aangifte-rotterdam.html

BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2019 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De motivatie van de rechter ontbreekt, zo kun je niets met zo'n verhaal.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
was het niet direct duidelijk wie de trap had uitgedeeld

Dat is nou het leuke van een groepsmishandeling. Toon maar eens aan wie welk aandeel in welke mishandeling had.

Rest dat er ook camerabeelden waren welke daarover uitsluitsel (kunnen) geven.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Is er een link naar de uitspraak beschikbaar?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Binnenkort komt de uitspraak online. Dan kunnen we lezen wat de rechter bewogen heeft de verdachte vrij te spreken.

BerichtGeplaatst: Di Aug 13, 2019 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2297386-hongaarse-politie-vindt-17-kilo-drugs-in-busje-opgepakte-nederlanders.html

Deze achterlijke nietsnutten dreigt een levenslange straf in Hongarije.
Zeverende kwezels in dit land roeren zich al en vragen zich af of die 2 hun straf niet hier kunnen uitzitten want de gevangenissen in Hongarije zijn niet luxe genoeg.

Ik zou zeggen, laat ze lekker in Hongarije een jaar of 10 in een niet luxe cel zitten; dit ter lering en vermaak van alle sukkels en loser die op festivals met dope in de weer zijn.

Dope, you are what you use.

BerichtGeplaatst: Do Aug 15, 2019 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Met drugsrunnen kan je kennelijk sneller en gemakkelijker meer geld verdienen dan met hardlopen. Tenzij je tegen de lamp loopt...

BerichtGeplaatst: Do Aug 15, 2019 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
De motivatie van de rechter ontbreekt, zo kun je niets met zo'n verhaal.

Loetje schreef:
Binnenkort komt de uitspraak online. Dan kunnen we lezen wat de rechter bewogen heeft de verdachte vrij te spreken.

Hier hebben we dan de uitspraak.

Quote:
Op grond van het dossier is meer dan waarschijnlijk dat medeverdachte aangever in de rug heeft geschopt en geslagen. Daardoor kan niet met zekerheid worden vastgesteld dat het letsel en de pijn zijn veroorzaakt door het handelen van verdachte. Nu twijfel bestaat over het verband tussen het geweld door verdachte en het gevolg voor aangever, kan in dit geval geen veroordeling volgen en volgt vrijspraak.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBROT:2019:6471

Verrijkte uitspraak > https://linkeddata.overheid.nl/document/ECLI:NL:RBROT:2019:6471

BerichtGeplaatst: Do Sep 05, 2019 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:

Een kind van 10 verkrachten is in Finland geen verkrachting meer als je uit een cultuur komt waar seks met kinderen normaal is. Lust u nog peultjes?

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De mocromaffie vermoordt een advocaat en ach arm, de hele Nederlandse wetswinkel is in shock.
Maar dat krijg je als decennialang regelneven misdadigers uit de cel hielden door op vorm- en schrijffouten te letten. Dat krijg je ook als je als gerechtelijke macht geen gezag uitstraalt en alleen maar strooit met taakstrafjes, waar het schorem om lacht. En dat krijg je ook als je de politie decennialang kort houdt
Dat alles was de basis van het totale gemis aan respect voor justitie en hun dienaren, met deze moord tot voorlopig hoogtepunt.
U kunt het uzelf aanrekenen dames en heren advocaten, juristen en rechters, zachte heelmeester maken stinkende wonden....

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 16:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik sluit me volledig aan bij de heer Van Es.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 22, 2019 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Op dezelfde dag werd een 71-jarige man in een scootmobiel mishandeld door een groep van zes (niet nader aangeduide...) jongeren.

Wat zal dit gaan worden? Een taakstrafje? Een "Foei!"-gesprek?

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2019/weer-vier-jongens-oppakt-rond-dood-hagenaar/

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 3:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik mijn ogen is Nederland knettergek geworden.

Zoon van Burgemeester loopt rond met een nep wapen maar pa vertelt later dat het een echt wapen was.
Advocaat wordt op straat doodgeschoten.
Een man in een scootmobiel wordt doodgeslagen.
Drug laboratoria in Brabant lozen giftig afval in de bossen.
Politie kan deze laboratoria niet vinden.
De bouw ligt stil omdat er te veel stikstof ??? in de lucht zit maar Formule 1 moet doorgaan.
(er zit 78% stikstof in de atmosfeer, 21% zuurstof en 0.04% Carbon dioxide)
Veestapel moet gehalveerd worden.
Wiskunde moet gedekoloniseerd worden.
De Gouden Eeuw is afgeschaft.
Kinderen spijbelen tegen de klimaat verandering.
Criminele asielzoeker breekt in een broodjes zaak en vernield alles en steelt geld.
Opgepakt maar loopt weer op straat als de eigenaar de schade nog probeert te herstellen.
Politie agent wordt bewusteloos geslagen door een Turk in een trouwstoet.
Brandweer krijgt een kopstoot van een jongen.
Er moet verplicht in bedrijven een quotum van 30% vrouwen in een hoge positie ingesteld worden.
(wordt die ook ingesteld in de bouwvak?)
Ministers zitten tijdens het debat naar Feyenoord te kijken op hun Ipads.

Volgens mij is Nederland een groot psychiatrische inrichting geworden.
Met open grenzen......Help

Weerwoord forum index » Binnenland