Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Gele hesjes Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Als u Maduro "democratisch gekozen" noemt bent u niet op de hoogte van de feiten.

Neem mij niet kwalijk maar u bent ook niet erg op de hoogte, u lult alleen maar na wat de media u voorkauwen. Erg vermoeiend hoor. Nicolas Maduro is de grondwettelijke en democratisch verkozen president van Venezuela, of u dat nou leuk vind of niet. Dat zijn de feiten.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Sorry, Carlos. Maar u zit er echt naast. Maar ik heb geen zin om de werkelijke feiten - die u ontkent - steeds maar te herhalen en hou er dan ook verder mee op.
Ik snap alleen oprecht uw ontkenningen niet zo. Ook niet dat u maar blijft zeggen dat ik geloof wat de media mij voorkauwen. Op deze manier wordt iedere discussie doodgeslagen. Met hetzelfde recht kan ik zeggen dat u niet moet geloven wat uw media u voor kauwen.
Vanwaar toch dat blijven verdedigen van een ordinaire dictator die alleen zichzelf en zijn kliek bevoorrecht en nepverkiezingen nodig heeft om zijn macht te legitimeren ? Is dat nou vanuit een soort dwarsigheid omdat de VS zich ermee bemoeien, waardoor uw geliefde Rusland zich genoodzaakt voelt Maduro te gaan steunen, echt niet omdat het zo'n fijne vent is, maar puur uit (niet onterechte) angst voor teveel Amerikaanse invloed in de regio ?
Dat zijn allemaal politieke gevolgen van iets wat in de kern begint, en dat is het wanbeleid van Maduro en hoe hij zich krampachtig vast houdt aan de macht. Zie wat ik daar over zei in de draad over Venezuela.
Als u uw oogkleppen op wilt houden kan ik u niet tegenhouden. Ik vind het alleen wel bijzonder dat u een werkelijk democratisch gekozen president (Macron) als dictator betitelt, terwijl u een werkelijke dictator (Maduro) als wettig gekozen president erkent.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 20:57 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Sorry, Carlos. Maar u zit er echt naast. Maar ik heb geen zin om de werkelijke feiten - die u ontkent - steeds maar te herhalen en hou er dan ook verder mee op.

Ja, doe dat.
En Carlos heeft het bij het rechte eind.

En hoe Macron aan de macht gekomen is, is een typisch Franse truc.
Dat is ook een probleem in Frankrijk.
Het gaat er eigenlijk net zo spastisch aan toe, als in de Verenigde Staten.

Met democratie heeft dat weinig te maken.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 8:17 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:

En Carlos heeft het bij het rechte eind.

Sterk argument hoor. Kun je hem ook nog onderbouwen ? Of doen ze daar niet aan bij dat rare splinterclubje van je, de SP ?

Quote:
En hoe Macron aan de macht gekomen is, is een typisch Franse truc.
Dat is ook een probleem in Frankrijk.
Het gaat er eigenlijk net zo spastisch aan toe, als in de Verenigde Staten.
Met democratie heeft dat weinig te maken

Dus Trump is ook niet democratisch gekozen ?
By the way: het is aandoenlijk hoe jij hier democratisch verlopen verkiezingen als een truc afserveert, terwijl je ondemocratisch verlopen nepverkiezingen staat te verdedigen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 8:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
By the way: het is aandoenlijk hoe jij hier democratisch verlopen verkiezingen als een truc afserveert, terwijl je ondemocratisch verlopen nepverkiezingen staat te verdedigen.

U bedoelt nepverkiezingen waarbij de uitslag teniet wordt gedaan met behulp van een inlegvelletje? O da's waar ook, dat was bij ons..

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nee, ik bedoel de nepverkiezingen in Venezuela. U kunt de aandacht hiervoor proberen te verleggen met verwijzingen naar andere dingen, maar dan zijn het nog steeds nepverkiezingen in Venezuela.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2019 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Maduro is nog steeds de enige democratisch gekozen en dus legitieme president van Venezuela. Die clown van u, Guaido, is nog steeds helemaal nergens te bekennen, ondanks u hoogdravende voorspelling dat Maduro op het punt stond door hem ten val te worden gebracht. Laughing

Jammer Lampje, u slaat al weer de plank volledig mis. Daar bent u overigens wel heel consequent in, dat dan weer wel.

BerichtGeplaatst: Za Jun 29, 2019 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dit ontaardt in een welles-nietes. U gaat totaal niet in op mijn argumenten, en blijft vasthouden aan uw vooringenomen stelling dat die man democratisch (dus zonder gesjoemel) zou zijn gekozen, en gaat niet in op het vaststaande feit dat de oppositie nauwelijks mee mocht doen. Blijf dus maar fijn geloven wat u wilt geloven.
Ik ga deze discussie niet verder voeren, totaal zinloos. Jammer dat u nooit eens ergens voor open staat, behalve voor uw eigen gelijk die lang niet altijd een gelijk is.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 0:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het zou nog een enigszins goede discussie kunnen zijn als je wat bewijzen/links/bronnen zou geven die onderbouwen wat je beweert Lampje. Ik zie ze niet namelijk.

BerichtGeplaatst: Za Aug 03, 2019 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ook 'gele hesjes' in Rusland?

https://nos.nl/artikel/2296164-honderden-arrestaties-bij-protesten-in-moskou.html

Citaat:

Vorige week zaterdag waren ook duizenden mensen op de been vanwege een protest tegen de gang van zaken in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in september. Toen werden meer dan duizend mensen opgepakt.

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Aug 04, 2019 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Meer pers dan demonstranten...

En niet meewerken aan je arrestatie, lekker schreeuwen en verzetten... precies zoals de media het hebben wil.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2019 20:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Zo democratisch gaat het er aan toe.

https://twitter.com/leGneral2/status/1158470662551416840
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

En voor het derde weekend op rij zijn er in Russische steden duizenden mensen op de been, waarbij overwegend vreedzaam wordt gedemonstreerd voor vrije verkiezingen. En dus niet eerst de halve oppositie buiten sluiten zoals Putin deed onder het argument van zogenaamde administratieve fouten.
Ondanks de vreedzaamheid van de protesten grijpt de politie nogal hard in. Ik meen dat er inmiddels zo'n 2000 mensen zijn opgepakt.
Ik snap niet zo goed waar Putin zo bang voor is, maar het typeert wel zijn autoritaire leiderschap.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Trolling is obvious.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat bedoelt u, Cliff ? U heeft toch zelf ook meegekregen dat er demonstraties waren in Rusland ? Of bedoelt u iets anders ?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zie hele kleine demonstraties. Ik zie ook veel demonstraties die gewoon toegelaten worden, behalve als men in een historisch centrum of winkelcentrum wil demonstreren.

Ik zie ook geen enkel bewijs dat wat de regering zegt (er zijn te weinig handtekeningen om deze kandidaten mee te laten doen) niet klopt.

Vergeleken met de demonstraties in Frankrijk is dit minimaal... laat mij eens beelden zien van grote groepen demonstranten in Rusland. Ik zie altijd hele kleine groepjes, soms zelfs lege podia... ik zie altijd foto's die van heel laag genomen zijn, zodat het lijkt alsof er veel mensen staan. Een overzichtsfoto ontbreekt.

Verder klopt het precies wat ik eerder beweerde: als er in Rusland een paar duizend demonstranten zijn (op 150 miljoen inwoners) dan duikt de media er bovenop... meestal zie je zelfs meer media dan demonstranten. Als in Frankrijk (67 miljoen inwoners) honderdduizenden demonstranten de straat op gaan, zie je nauwelijks iets.

Als in Rusland iemand gearresteerd wordt, zie je tal van foto's en zie je mensen worden weggedragen etc.

Betreffende de gele hesjes (Wikipedia) : 2200 demonstranten en 1500 politiemensen gewond geraakt.[44] Zo’n 100 mensen daarvan zijn zwaargewond geraakt en er zijn er 11 overleden.[43] Ook hebben een politieman en minstens 24 demonstranten, waaronder een belangrijke leider van de gelehesjesbeweging, Jerome Rodrigues, een oog verloren.[44] De politie heeft rond de 5000 mensen gearresteerd waarvan er ongeveer 200 tot een gevangenisstraf zijn veroordeeld.

Even samenvatten: 2200 gewonde demonstranten, 100 zwaar gewonden, 11 doden, 24 mensen die een oog verloren, 5000 arrestaties en 200 veroordelingen.

Zet dat eens af tegen de protesten in Rusland... en het is daar vergelijkbaar met een ruzie over een gratis afwasborstel op de huishoudbeurs Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Kan zijn, en ik ben er ook van overtuigd dat de overgrote meerderheid van de Russen nog altijd achter Putin staat. Toch vind ik het wel opvallend dat nu ook in Rusland de mensen in toenemende mate hun stem laten horen. Op geweldloze manier wel te verstaan.
Ik ben het zeker met u eens dat de media hier in vergelijking met demonstraties in andere landen, onevenredig snel bovenop zitten. Maar laten we de werkwijze van de media even buiten beschouwing, dan bespeur ik toch een toename van onvrede in Rusland. Ik houd het er ook op dat Putin te lang aan de macht is inmiddels, dat is nooit goed.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2019 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik weet niet of mensen in toenemende mate hun stem laten horen. Ik heb meer het idee dat het in afnemende mate is sinds de laatste (grote) verkiezingsoverwinning van de partij van Poetin.

Je schrijft ook: 'op geweldloze manier'. Ja, deels wel, maar dat hangt ook af van het geven van een vergunning...

De Russische regering is niet toeschietelijk met het geven van demonstratie-vergunningen. Voor de westerse media is dat natuurlijk heerlijk, want als er dan ergens gedemonstreerd wordt waar het niet mag dan worden demonstranten opgepakt en afgevoerd. Dat levert prachtige beelden op... voor de westerse media. Het beeld dat demonstreren niet mag wordt dan mooi versterkt.

Overigens al die arrestanten staan een paar uur later gewoon weer op straat. Daarom zie je soms ook dat 'kopstukken' keer op keer gearresteerd worden. Het liefst bloggen ze er nog even live over, dus lekker filmen terwijl je gearresteerd wordt. En vaak is de westerse media vooraf getipt (dat zag je standaard bij 'acties' van Pussy Riot)

Dat Poetin zijn beste dagen heeft gehad deel ik wel. Ik heb overigens geen idee wie hem moet opvolgen.

Maar tot nu toe stellen deze demonstraties echt heel weinig voor in Rusland. Twintigduizend mensen in Moskou? Kom... dat is echt niets voor een stad met 12 miljoen inwoners. Moskou is 6 keer zo groot als Parijs hè...

Weerwoord forum index » Europese Zaken