Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 48, 49, 50  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Aug 03, 2019 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Mja das dus grappig... de VVD staat dus niet op ernstig verlies...

De VVD heeft de laatste verkiezingen fors verloren.

En als je de huidige peilingen wilt pakken, dan vertienvoudigd FvD zo'n beetje. Wat doet de VVD?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 04, 2019 8:49 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliff schreef:
Royy schreef:
Mja das dus grappig... de VVD staat dus niet op ernstig verlies...

En als je de huidige peilingen wilt pakken, dan vertienvoudigd FvD zo'n beetje. Wat doet de VVD?

Wel eens gehoord van trots op Nederland, was geloof ik even de grootste partij in de peilingen. FvD heeft de weg naar beneden inmiddels gevonden!

BerichtGeplaatst: Zo Aug 04, 2019 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Trots op Nederland de grootste in de peilingen? Geloof er niets van!

BerichtGeplaatst: Zo Aug 04, 2019 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Sure, regeren is maar al te vaak verliezen.

Quote:

BerichtGeplaatst: Zo Aug 04, 2019 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat heeft dit nou te maken met Trots op Nederland?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 04, 2019 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

TON (Trots op Nederland) heeft nooit (op nationaal niveau) de kiesdeler gehaald. Dat was een horde niet te nemen. En deze horde (ookal is het soms met maar 1000 stemmen te weinig (gebeurde eerder in 1998 bij Nederland Mobiel en in 2006 bij EénNL.) niet weten te nemen is vaak een spoedig einde.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 04, 2019 21:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Wat heeft dit nou te maken met Trots op Nederland?

Ehm zo zie je hoe hard het kan gaan...

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Wel een boreaal paard dan, en geen merrie natuurlijk.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2019 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ah, dus omdat er ooit een partij was die hoog in de peilingen stond en het niet waarmaakte, geldt dit voor alle andere nieuwe partijen?

En hoe zit het dan met die partijen die met grote zetelwinst de kamer binnenkwamen?

Geloof mij nou maar... FvD gaat bij de volgende verkiezingen een flinke winst pakken. Hoe hard de media ook probeert ze weg te zetten als een stel fascisten.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2019 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

En hoe zit het dan met die partijen die met grote zetelwinst de kamer binnenkwamen?

Vertel eens... welke partij die zo hard gegroeid is in 1x bestaat nog of heeft invloed gehad?

Quote:
Geloof mij nou maar... FvD gaat bij de volgende verkiezingen een flinke winst pakken.

Als Baudet zo doorgaat zoals ie nu doet, denk ik dat niet echt. Je zag ook hoe ie t deed in debat met Rutte... nogal apart optreden (Juncker vs Hitler, vragen naar wanneer Rutte voor t laatst gehuild heeft en er vervolgens geen woord meer aan wijden...)

BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2019 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Vertel eens... welke partij die zo hard gegroeid is in 1x bestaat nog of heeft invloed gehad?

Recentelijk? PVV, LPF en straks FvD.

Nu begin je natuurlijk hard te roepen over regeringsdeelname, maar dat is niet de enige invloed die een politiek partij heeft.

Kijk eens naar de standpunten van de LPF destijds over integratie. En kijk ook eens naar de standpunten van de VVD destijds (19 jaar geleden) over integratie. Je zult zien dat de VVD het programma van de LPF zo goed als gekopieerd heeft. En anders Wilders wel. En nu FvD.

Partijen kunnen ook simpelweg door hun aanwezigheid behoorlijk invloed uitoefenen op de koers van de BV Nederland.

Quote:
Als Baudet zo doorgaat zoals ie nu doet, denk ik dat niet echt. Je zag ook hoe ie t deed in debat met Rutte... nogal apart optreden (Juncker vs Hitler, vragen naar wanneer Rutte voor t laatst gehuild heeft en er vervolgens geen woord meer aan wijden...)

Oh, als debater was dat niet altijd even sterk. Die vraag over het huilen van Rutte was gewoon dom: Rutte antwoordde met menselijkheid, eerlijkheid en oprechtheid en dat leverde een hoop punten op. Geen wonder dat Baudet daar niet op terug kón komen. Was ook een erg domme vraag, want ongetwijfeld wilde hij er mee bereiken dat Rutte te gevoelloos was oid en dan komt er zo'n antwoord... tja.

Maar dat een beginnende partij fouten maakt is een gegeven. Ik geef het je te doen. Ik heb ook ooit wel eens gedacht aan het oprichten van een politieke partij. Het is haast onmogelijk en daarbij: als je inderdaad succesvol wordt (in de peilingen bv) dan trek je zoveel gajes aan dat is ongelooflijk. Bij de LPF doken zelfs types als Emile Ratelband op, maar ook in Middelburg was er destijds een enorm foute kerel die zijn auto liet overspuiten in de kleur van de LPF met groot het logo van de LPF op. Doen de dominante voorman daar ook nog eens vermoord werd, werd het helemaal ruzie om de macht.

FvD is van niets naar ruim 30.000 leden gegaan. Wie screent zoiets? Onmogelijk. Wie screent alle kandidaten? Lijkt me ook onmogelijk. Je kunt best een paar gesprekken hebben met iemand, desnoods stuur je hem of haar naar een uitgebreide assessment met psychologisch onderzoek, maar wat komt er allemaal nog uit de kast?

Nieuwe politieke partijen zijn gewoon een magneet voor machtswellustige gekken. Overigens Internetfora ook. Weerwoord is vrij rustig, omdat er misschien 10-20 actieve bezoekers zijn. Zou je hier een paar duizend actieve bezoekers hebben, dan trek je ook een hoop gekken aan die een platform zoeken. Weerwoord bestaat 20 jaar juist doordat het zo klein gebleven is. Veel aandacht en het gaat kapot. Geen enkele politieke partij heeft nog een internetforum...

BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2019 22:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Recentelijk? PVV, LPF en straks FvD.

PVV is relatief gematigd gegroeid, Wilders is al een tijd bezig. LPF is als een kaartenhuis in elkaar gedonderd.

Quote:
Partijen kunnen ook simpelweg door hun aanwezigheid behoorlijk invloed uitoefenen op de koers van de BV Nederland.

Zeker. De vraag is echter of de standpunten van FvD daar fundamenteel anders genoeg voor zijn.

Quote:

Oh, als debater was dat niet altijd even sterk. Die vraag over het huilen van Rutte was gewoon dom: Rutte antwoordde met menselijkheid, eerlijkheid en oprechtheid en dat leverde een hoop punten op. Geen wonder dat Baudet daar niet op terug kón komen. Was ook een erg domme vraag, want ongetwijfeld wilde hij er mee bereiken dat Rutte te gevoelloos was oid en dan komt er zo'n antwoord... tja.

Baudet had met iets van medeleven kunnen reageren. Dat doen normaal functionerende volwassen mensen namelijk...

BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2019 7:37 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliff schreef:
Ah, dus omdat er ooit een partij was die hoog in de peilingen stond en het niet waarmaakte, geldt dit voor alle andere nieuwe partijen?

Geloof mij nou maar... FvD gaat bij de volgende verkiezingen een flinke winst pakken. Hoe hard de media ook probeert ze weg te zetten als een stel fascisten.

TON stond in de loop van 2008 op 26 zetels virtueel. Nu niet doen alsof het makkelijk is zo hard te groeien... FvD zal wellicht groter worden dan de twee armzalige zeteltjes maar Thierry Baudet heeft nog een lange weg te gaan en maakt vele fouten... ik wens je veel succes met deze voorspelling, het worden geen 20 zetels dat zeg ik je nu... ik denk eerder dat het onder de 10 blijft en daarna gestaag verder wegzakt...

Ik geloof he dus niet!

BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2019 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Mij benieuwen of links en hun media ook nu weer kans zien om het FVD, net als voorheen met dat soort partijen gebeurde, de nek om te draaien.
Het begon al met Boer Koekoek die opkwam voor de kleine boertjes. Boer koekoek is weg inclusief alle kleine Nederlandse boertjes.
Janmaat werd tot de grond afgebrand en zijn vrouw eindigde in een rolstoel. Fortuin werd vermoord
D66 werd opgericht door bevlogen gasten die, via referenda zoals in Zwitserland, de kiezers meer directe zeggenschap over de politiek wilden geven. Pechtold die vakkundig dat gedachtegoed (inclusief referenda) om zeep heeft gebracht, mag tegen een uitgebreide vergoeding nu het Torentje laten opknappen. Hij heeft tenslotte zijn rust verdiend in Meppel.
Buma is burgemeester van Leeuwarden, en Geert Wilders wordt via bekwame rechters buiten beeld gemanoeuvreerd.
Nu is de beurt aan het FVD.
Mij benieuwen of wij (het klootjesvok) ook nu weer via links (progressief?) de Bananen republieken kunnen overstijgen.
Wij zijn hier geen haar beter.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2019 10:24 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Waarvoor wil je dan actief worden voor FvD als je liever meer van hetzelfde D'66 wil. Was dan bij D'66 gebleven. En wat valt er nou nog te bemiddelen? Henk Otten heeft voor zijn egootje gekozen in plaats van te gaan staan voor wat de kiezers hem hebben opgedragen. Wellicht bij screenen ook eens testen of de rug van rubber is?

BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2019 15:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Pieter Langendijk schreef:
ik denk eerder dat het onder de 10 blijft en daarna gestaag verder wegzakt...

Ik geloof he dus niet!

Ok, maar die voorspelling komt van iemand die riep dat Balkenende geen legende zou worden, terwijl Balkenende daarna nog ruim 7 jaar minister president bleef.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2019 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Loetje schreef:
Waarvoor wil je dan actief worden voor FvD als je liever meer van hetzelfde D'66 wil. Was dan bij D'66 gebleven.

Ik vraag me ook echt af waarom je met zo'n artikel in de krant wil. De senator bedenkt zich of ze bij de FvD blijft, naar huis gaat of kiest voor de partij van Otten. Lijkt me een vrij logische keuze voor IEDERE FvD-er op dit moment.

Zelfde gold destijds voor de afsplitsing van Wilders of Verdonk bij de VVD. Ook daar drie keuzes als VVD-er: overstappen naar de nieuwe partij, blijven bij de oude of helemaal weg gaan.

Dus de nieuwswaarde van zo'n krantenbericht is echt 0,0.

Het erge is ook nog dat ze aankondigt twee weken na te gaan denken en dan een besluit neemt. Ofwel, over twee weken heb ik graag weer zo'n artikel in de krant. Goed voor haar egootje en populariteit denk ik dan maar.... tenzij je ook echt iets te melden hebt. Maar dat mis ik.

BerichtGeplaatst: Do Aug 08, 2019 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliff schreef:
ik denk eerder dat het onder de 10 blijft en daarna gestaag verder wegzakt...

Ik geloof he dus niet!

Ok, maar die voorspelling komt van iemand die riep dat Balkenende geen legende zou worden, terwijl Balkenende daarna nog ruim 7 jaar minister president bleef.

Is dat zo’n succes? Balkenende was een flapdrol, heeft niets bereikt by far slechtste minister president van mijn leven, sluit aan bij den Uyl, van Agt alledrie waardeloos!

Balkenende heeft Het CDA gesloopt, heeft niets dan stagnatie veroorzaakt en nu ga je doen alsof deze totaal debiel een goede MP was....

Jij leeft echt in een ander universum, wel grappig om te zien hoe jouw onnavolgbare denktrant telkens weer een nieuwe contramine weet te vinden!

BerichtGeplaatst: Do Aug 08, 2019 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jij leeft echt in een ander universum, wel grappig om te zien hoe jouw onnavolgbare denktrant telkens weer een nieuwe contramine weet te vinden!

Dank!

BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2019 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Is dat zo’n succes? Balkenende was een flapdrol, heeft niets bereikt by far slechtste minister president van mijn leven, sluit aan bij den Uyl, van Agt alledrie waardeloos!

Van Den Uyl kun je nog zeggen dat hij gedreven werd door idealisme en wars was van uiterlijke status.
Van Agt werd gedreven door ijdelheid en zijn vice minister president, Wiegel ook!! Wiegel, de slechtste minister president die Nederland nooit gehad heeft.
Beide overigens nu in therapie vanwege de gevolgen van beroertes.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2019 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wiegel was toch nooit minister president? Hij is vice-premier geweest... meer niet volgens mij.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2019 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Klopt, maar de ijdele Wiegel grapte altijd dat hij de beste minister-president was die Nederland nooit gehad heeft.
Ik heb daar een kleine aanpassing in gedaan wat iets meer overeenkomst met de werkelijkheid.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2019 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nu zie ik het! Ik las het gewoon verkeerd Smile

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat een heerlijk interview afgelopen nacht tussen twaalf en één in het programma Onze Man Uit Deventer gepresenteert door Özkan Akyol op Radio 1 met als gast Theo Hiddema.

Beluister de uitzending terug > https://www.nporadio1.nl/onze-man-in-deventer/uitzendingen/661876-2019-08-11

BerichtGeplaatst: Ma Aug 19, 2019 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nu is er echt gedonder in de glazen daar bij FvD.
Twee senatoren scharen zich achter Otten. Daarmee vormt de groep-Otten vooralsnog een fractie met drie zetels in de Eerste Kamer. Tot overmaat van ramp is er een Zeeuws raadslid dat zich ook afscheidt van het Forum en een eigen club gaat beginnen.
Het is de tragiek van veel nieuwe partijen, kijk naar de Ouderenpartijen indertijd, of de LPF.
Ben benieuwd hoe dit verder gaat, maar ik houd het erop dat het FvD te snel is gegroeid, dan krijg je snel dit soort toestanden. Wat dat betreft vind ik de aanpak van Wilders zo gek nog niet: niks partijorganisatie, gewoon een idee en een overtuiging, vertegenswoordigd door één man waar je je wel of niet achter kunt scharen.
Ik zeg niet dat dit de meest democratische werkwijze is, maar het voorkomt wel een hoop gesodemieter.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 21, 2019 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat lees ik meer in de media, maar het één (Wilders en zijn eenmanspartij) en het ander (FVD met leden) heeft niets met elkaar te maken.

Bij de PVV had je ook afscheidingen zoals bv. de groep Bontes, Groep Van Bemmel, Groep Kortenoeven/Hernandez, Groep Brinkman en groep van Vliet en individu van Klaveren:
https://dnpp.nl/content/partijafsplitsingen-de-tweede-kamer-vanaf-1946

Ineens lijkt men die vele afsplitsingen van de PVV vergeten te zijn...

Gezien de jaartallen zie je ook dat alle nieuwe partijen er veel mee te maken hebben. Maar ook bij oude partijen komt het nog met regelmaat voor.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici