Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Timmermans is knettergek. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 21, 22, 23  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 04, 2019 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De vader van Vincent was inderdaad predikant in Nuenen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2019 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

De vader van Timmermans was aanvankelijk marechaussee en daarna administratief ambtenaar bij Buitenlandse Zaken.
Zijn grootvader was mijnwerker.
Ondanks zijn bescheiden komaf heeft Frans dus zeker een geweldige carrière gemaakt dat juist gezien deze komaf alleen maar kan door echt intelligent en vastberaden te zijn. Eigen verdiensten dus.
Zijn tragiek is wel dat hij te ver boven het Nederlandse maaiveld uitsteekt.......

BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2019 18:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Ondanks zijn bescheiden komaf heeft Frans dus zeker een geweldige carrière gemaakt dat juist gezien deze komaf alleen maar kan door echt intelligent en vastberaden te zijn. Eigen verdiensten dus.

Hou op zeg... even van Wikipedia gehaald:

Frans Timmermans werd geboren in Maastricht, maar groeide door het werk van zijn vader (o.a. kanselier), grotendeels op in Brussel en Rome. Na de echtscheiding van zijn ouders verhuisde Timmermans in 1975 met zijn moeder terug naar Nederland, waar hij zijn middelbare school afmaakte op het Bernardinuscollege in Heerlen. Hij studeerde van 1980 tot 1985 Franse letterkunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen en van 1984 tot 1985 Europees recht en Franse letterkunde aan de universiteit in het Franse Nancy.

Dus: rijke vader en twee onzinnige studies aan veel te dure universiteiten. Normale mensen konden dat niet betalen.

Als ik bij mijn vader gekomen was met de opmerking dat ik 'Franse letterkunde' wilde gaan studeren, dan had hij gezegd 'ben je besodemieterd??? Kies een opleiding waar je werk in kunt vinden!'.

De kindertjes die Franse letterkunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen studeren en daarna Europees recht en Franse letterkunde aan de universiteit in Nancy, dat zijn geen normale kindertjes. Dat zijn kindertjes met een hele dikke studiebeurs van pappie en mammie.

Overigens hoor en lees ik met regelmaat dat Frans Timmermans Russisch spreekt. Vloeiend zelfs. Frans Timmermans zelf zegt dat hij naar de Russische televisie kijkt en alles verstaat. Heeft iemand hem ooit Russisch horen spreken? Is er een filmpje van? Ik wed dat hij er geen reet van kan. Frans? Ja, want opgegroeid in Brussel. Italiaans? Ja, want opgegroeid in Rome. Nederlands? Ja, ook vrij logisch. Engels? Ja, want hij zat op een Engelse privéschool in Rome.

Maar Russisch? Ik geloof er geen fuck van. Misschien heeft hij een cursusje gevolgd ergens, maar je hebt heel wat jaartjes les nodig om überhaupt een gesprek te kunnen voeren.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2019 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik vermoed dat hij beter Russisch spreekt dan Halbe Zijlstra, maar dat terzijde.

Ik heb zijn komaf story uit de Revu van 4 september 2014.

Quote:
In december 2012 erkent hij in de Volkskrant dat hij misschien wel te veel uit is op ieders goedkeuring. ‘Ik hoop altijd dat men het met me eens is, omdat ik me altijd afvraag of ik het wel goed genoeg doe.’ Een eigenschap die rechtstreeks terug te voeren is op het leven van zijn grootvader, ook PvdA-lid en mijnwerker. Dagelijks verdween hij diep in de schachten van de Heerlense mijnen, terwijl hij de hersens had voor een goede carrière. Maar hij was ook een trots man, omdat hij het relatief goed had. Voor een arbeider. Timmermans logeerde bij zijn opa en oma in de zomer, waardoor Limburg altijd zijn thuis bleef en Roda JC zijn club.
Mijn opa vond niks mooier dan dat ik het universitaire diploma behaalde,’ zei hij er later over. ‘Hij vond het prachtig dat ik moeilijke boeken las; hij begreep ze niet maar hij kocht ze wel voor mij.’ Timmermans had echter wel moeite met de onderdanigheid van zijn opa, die thuis de vloer aanveegde met zijn bazen maar wel voor hen boog als hij hen tegenkwam op straat. Timmermans wil dat niet. Buigen. Wat sommigen ‘de bewijsdrang van Timmermans’ noemen, noemt hijzelf ‘de plicht tot zelfverheffing’. Toen hij zag dat zijn vader later ook al geen respect ontving voor zijn klim op de sociale ladder, werd die klim zijn hoogste prioriteit.

Ons soort mensen Timmermans’ vader ontsnapt aan het leven in de mijnen door eerst marechaussee te worden, en dan administratief ambtenaar bij Buitenlandse Zaken. Timmermans groeit op in de diplomatenkringen. Na Parijs volgen Brussel en Rome. Hij leert zich aanpassen. En leert alles over Ons Soort Mensen, en vooral dat hij daarbuiten valt. Zijn vader is geen diplomaat. Ondanks het misbruik door een roomskatholieke priest wordt Italie zijn lievelingsland en AC Roma zijn voetbalclub.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2019 20:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kan ik nog een donatie maken aan die Rooms Katholieke priester?

Ik bedoel: wij worden ook allemaal gen*kt door Frans Timmermans, dus terecht dat iemand dat ook een keer bij hem heeft gedaan Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2019 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
De vader van Timmermans was aanvankelijk marechaussee en daarna administratief ambtenaar bij Buitenlandse Zaken.
Zijn grootvader was mijnwerker...

Ik wist niet dat de lage komaf van iemand bepalend is voor zijn hoge kwaliteit.

Timmermans is een charlatan en opportunistische baantjesjager.
Hij is een eurofiel die medeverantwoordelijk was voor de leugens die ons rond het EU Grondwet werden voorgeschoteld.
Toen hij In Den Haag even niet verder kon heeft hij geprobeerd om gouverneur van Limburg te worden (lekker gematst baantje).
Toen dat niet lukte is hij weer naar Den Haag gegaan en scoorde hij wereldwijd punten met zijn valse snikken rond de ramp met de MH 17 (en vergeet het zuurstofmasker niet).
Daarna heeft hij zich met ellebogenwerk in Brussel kunnen vestigen waar hij nu voor de rest van zijn leven een vet salaris bij elkaar graait met het vertellen van leugens.
Timmermans is een smeerkees.

BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2019 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Het zal hem niets boeien. Deze mensen zijn er voor in de wieg gelegd en trots op ook.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2019 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natuurlijk boeit hem dat niks,. Hij lacht ons uit. Zijn kostje is gekocht en wij betalen dat.

Maar dat maakt hem alleen maar een nog slechter mens.

BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2019 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:

.

Ik schreef wat anders: iemand als Timmermans die van eenvoudige komaf is en die gekomen is waar hij is gekomen is moet gewoon erg intelligent zijn en moet bovendien over een groot doorzettingsvermogen beschikken.

En ja, iemands komaf is bepalend voor de verdere carrière. Zo is er geen enkele Oranjetelg die in een slachterij werkt als uitbener.
Ook in Nederland is je sociale komaf dikwijls bepalend voor je carrière.

BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2019 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
iemand als Timmermans die van eenvoudige komaf is en die gekomen is waar hij is gekomen is moet gewoon erg intelligent zijn en moet bovendien over een groot doorzettingsvermogen beschikken.

Kom op nou Estudiant, kijk eens even naar welke scholing Timmermans heeft gevolgd. Dat zijn enorme kosten geweest die iemand van 'eenvoudige komaf' echt niet zomaar op tafel legt.

En kijk ook even wat hij nu binnenharkt van het belastinggeld van anderen: https://loonwijzer.nl/salaris/vipsalarissen/frans-timmermans

Jaar: € 298.224,00
Maand: € 24.852,00
Week: € 5.735,08
Dag: € 1.147,02

En als hij morgen tegen een boom rijdt, gebeurt er verder niets op zijn werk. Alles en iedereen draait gewoon door. Dat is met mensen van eenvoudige komaf (die per maand verdienen wat Fransje in twee dagen krijgt) meestal wel anders.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Er was een tijd dat het voor iedereen mogelijk was om te studeren. En ik vermoed dat Frans daar gebruik van heeft gemaakt.
Ja, zijn huidige vergoedingen zijn ruim, maar dat kun je niet alleen Timmermans verwijten.
Dat behoort tot de excessen - net als die Straatsburg Brussel bewegingen - waar echt iets aan gedaan moet worden.
Maar laten we het kind niet met het badwater weggooien.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er is teveel badwater en te weinig kind. 't Is één grote corrupte zooi geworden in Brussel.

https://www.youtube.com/watch?v=iK8ue7-Shpc

https://www.youtube.com/watch?v=MPbNF1q_6tg

https://www.hpdetijd.nl/2019-05-06/sophie-in-t-veld-d66/

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2019 1:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Ja, zijn huidige vergoedingen zijn ruim, maar dat kun je niet alleen Timmermans verwijten.
Dat behoort tot de excessen - net als die Straatsburg Brussel bewegingen - waar echt iets aan gedaan moet worden.

Toch weer die kritiek op de salarissen van overheids-bestuurders.
Kijk dan 'ns even wat er in het bedrijfsleven verdiend wordt; salarissen van 1 tot 10 miljoen per jaar voor CEO's zijn heel normaal.
En dat moet dan gecontroleerd en in verantwoorde banen geleid worden door politici die nationaal met pakweg anderhalve ton en internationaal met zo'n drie ton per jaar beloond worden.

Wanneer de maatschappelijk bezien belangrijkste functies ook het hoogst beloond zouden worden dan zou de premier van 'n land als Nederland meer dan 10 miljoen p.j. moeten vangen (het salaris van de CEO van Unilever) en zou 'n Europese top-functionaris meer dan 120 miljoen p.j. moeten opstrijken, want dat is wat 'n bepaalde voetballer bij Barcelona jaarlijks vangt om wat ballen tussen twee palen door te trappen.
Daar hoor je dan niemand over mekkeren.
In 'n aantal opzichten staat de wereld op z'n kop.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2019 8:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Er was een tijd dat het voor iedereen mogelijk was om te studeren. En ik vermoed dat Frans daar gebruik van heeft gemaakt.

Dat maakt hem echter geen haar beter. Hij blijft de zelfde charlatan, corrupte baantjesjager en eurofiele leugenaar.
Het zit waarschijnlijk in zijn cultuur (religie), katholiek schreef je vroeger met de c van corrupt.

BerichtGeplaatst: Do Aug 15, 2019 8:31 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ja hij past sowieso precies in jouw wereldbeeld.

BerichtGeplaatst: Do Aug 15, 2019 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:

Wat vind jij eigenlijk van de Tom Staal filmpjes over de EU Estudiant?

BerichtGeplaatst: Do Aug 15, 2019 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:

Ik denk eerder in dat van jou, ik ben immers geen eurofiel.

BerichtGeplaatst: Do Aug 15, 2019 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
estudiant schreef:

Wat vind jij eigenlijk van de Tom Staal filmpjes over de EU Estudiant?

Ik heb zo mijn gedachten bij GeenStijl. Tendentieus is het sowieso. Jij weet als geen ander hoe gemakkelijk het is om tendentieuze filmpjes te maken. Het is dus ook niet zo moeilijk om de gevoelige zaken onder het vergrootglas te leggen.
De EU is echt meer dan deze filmpjes willen doen geloven.

BerichtGeplaatst: Do Aug 15, 2019 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
estudiant schreef:

Ik denk eerder in dat van jou, ik ben immers geen eurofiel.

dat klopt, je bent ook geen eurofiel

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2019 8:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
De EU is echt meer dan deze filmpjes willen doen geloven.

Ontken je de misstanden die daar aangekaart worden dan? De dure lunches, de dagvergoedingen, de pensioenregelingen, het gebruik van auto's, de hoteldeclaraties, het feit dat je familieleden mag aannemen voor onbestaande baantjes, etc.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2019 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Nee die ontken ik niet. Maar ik zie ook dat ons Nederlands normbesef soms ook behoorlijk botst met die van andere lidstaten. Nepotisme is bij ons bv not done terwijl dit elders heel normaal is.
Ik praat die misstanden niet goed, maar daarmee is niet de hele EU een corrupte organisatie.
Ik heb geloof in een EU en niet omdat ik verliefd ben op de Italianen, Fransen of Duitsers, maar meer uit het idee dat dit het beste alternatief om te overleven in een blokvormende wereld.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2019 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En wat als zo'n moloch de eigen lidstaten en onderdanen degenereert tot onderdanig, schatplichtig, verarmd, verzwakt, monddood gemaakt? Want dat ga je krijgen bij machtspolitiek. En zo'n EU-leger, denk jij dat die ervoor is om de Europeanen te beschermen of om de Europeanen onder de knoet te houden, zoals in 1956 in Hongarije en in 1968 in Tsjecho-Slowakije gebeurde?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2019 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:
Tedje van Es schreef:

.

Ik schreef wat anders: iemand als Timmermans die van eenvoudige komaf is en die gekomen is waar hij is gekomen is moet gewoon erg intelligent zijn en moet bovendien over een groot doorzettingsvermogen beschikken.

En ja, iemands komaf is bepalend voor de verdere carrière. Zo is er geen enkele Oranjetelg die in een slachterij werkt als uitbener.
Ook in Nederland is je sociale komaf dikwijls bepalend voor je carrière.

Maar het blijkt hierboven dat Timmermans helemaal niet van "lage"komaf is.
Zijn vader was verdorie kanselier. Hij zat dus al in het baantjes circuit van de PVDA.
Wat een oplichter. Waarom gaat hij met zijn enorme fantasie geen boek schrijven?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2019 14:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
dat klopt, je bent ook geen eurofiel

Ik raak je kwijt; je dicht mij een wereldbeeld toe dat m.i. niet klopt en als ik daarop reageer begin jij te dwalen.

estudiant schreef:
Ik heb geloof in een EU

Wie is hier nou de eurofiel?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 16, 2019 14:56 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
En wat als zo'n moloch de eigen lidstaten en onderdanen degenereert tot onderdanig, schatplichtig, verarmd, verzwakt, monddood gemaakt? Want dat ga je krijgen bij machtspolitiek. En zo'n EU-leger, denk jij dat die ervoor is om de Europeanen te beschermen of om de Europeanen onder de knoet te houden, zoals in 1956 in Hongarije en in 1968 in Tsjecho-Slowakije gebeurde?

Gezien de “betrouwbaarheid” van de VS, lijkt het mij dat een Europees leger er moet komen ter bescherming van de Europeanen tegen vijand en vriend. Ik noem hier “vriend” omdat met een vriend als de VS we geen vijanden meer nodig hebben.

De NAVO is niet meer en niet minder een legeronderdeel van de VS. De opperbevelhebber is dan ook altijd een Amerikaanse militair, terwijl de politiek ervan in handen is van een Europeaan in de functie van secretaris-generaal. Daarvoor wordt zorgvuldig gekeken naar competenties zoals een gematigde intelligentie en slaafs aan de de VS.

We moeten daar heel snel vanaf voordat het huidige Europa nog onderdaniger, verzwakter, schatplichtiger en meer monddood wordt gemaakt.
Europa heeft als unie de potentie om een wereldmacht te zijn. Dat we daarbij enige soevereiniteit moeten inleveren is niet fijn, maar nog altijd veel beter om als soevereine staat als een kolonie van de VS te worden beschouwd en behandeld.

Weerwoord forum index » Europese Zaken