Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Gezondheidszorg en IT Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2019 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

OK, bedankt voor de link.

Nu zie ik dus dat:

1. Marktpartijen blijkbaar 10 jaar lang verlies kunnen leiden (terwijl jij altijd zei dat alleen overheden inefficient zijn)
2. Marktpartijen bewust dit verlies leiden omdat een autoverzekering een instapproduct is waarmee ze andere verzekeringen proberen af te sluiten
3. De premie te laag is voor de kosten, maar dan kom ik weer bij het feit dat de kosten veel te hoog zijn juist omdat het allemaal verzekeringswerk is.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2019 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

1. Marktpartijen blijkbaar 10 jaar lang verlies kunnen leiden (terwijl jij altijd zei dat alleen overheden inefficient zijn)
2. Marktpartijen bewust dit verlies leiden omdat een autoverzekering een instapproduct is waarmee ze andere verzekeringen proberen af te sluiten

Dat kan ja, noemen ze ook wel slimme marketing. AH leidt ook verlies op veel van de bonus-aanbiedingen.

Quote:
3. De premie te laag is voor de kosten, maar dan kom ik weer bij het feit dat de kosten veel te hoog zijn juist omdat het allemaal verzekeringswerk is.

Zo'n verzekeraar heeft dus maximale incentive om die kosten te beperken.

Maar vertel eens Cliff, wat zou jou alternatief zijn?

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg