Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Timmermans is knettergek. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jul 09, 2019 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Frans Timmermans is boos op Oost-Europa.

Frans Timmermans: “Oost-Europese landen hebben mij geblokkeerd”

Gaat Frans Timmermans nu wraak nemen op Oost-Europa door er vanuit Brussel een EU-legermacht op af te gaan sturen?

BerichtGeplaatst: Di Jul 09, 2019 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ach ja, Timmermans slechte verliezer:

Sommige landen hebben mijn kandidatuur afgeremd.” Timmermans noemde geen enkel land bij naam, maar zijn reactie sloot naadloos aan bij zijn toespraak voor 890 gepromoveerde rechtenstudenten van de KU Leuven. Daarin verweet hij Polen en Hongarije een gebrek aan respect voor een onafhankelijke rechtspraak en een vrije pers.

Complimenten aan Polen en Hongarije dan maar, omdat er een totaal gebrek is aan transparantie hoe deze processen lopen.

Verder nog dit:

Andere (bijna) topfuncties
    De koehandel tussen functies gaat om veel meer dan alleen de bovenstaande functies. Zo kan een groep landen of politieke familie 'gecompenseerd' worden door het verkrijgen van een belangrijke post binnen de Commissie. Bovenaan de lijst 'posten van tweede rang' staat die van Hoge Vertegenwoordiger voor het Buitenlands- en Veiligheidsbeleid, die gezien de toenemende samenwerking op defensiegebied mogelijk zelfs weer echt als een toppositie meetelt. Ook de posten mededinging, regionaal beleid, landbouw en coördinator van de nationale economieën hebben veel aanzien.

https://www.europa-nu.nl/id/vkntl8u08hmx/verdeling_europese_topfuncties_in_2019

Het is een baantjes geschuif van pluche naar pluche en de octopus zuigt zijn tentakels vast waar hij maar kan...

BerichtGeplaatst: Di Jul 16, 2019 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Nipt maar, Europarlement kiest Ursula von der Leyen als commissievoorzitter.
Timmermans was uiteraard een betere keuze geweest, maar Ursula is zeker geen slechte keus.
Ze staat een goed programma voor.

BerichtGeplaatst: Di Jul 16, 2019 20:17 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ze staat met 7 jong als symbool voor een goed fok programma .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jul 16, 2019 20:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Timmermans:
„De aanpak van de klimaatcrisis, minimumloon voor alle Europese werkenden, eerlijke belastingen, de verdediging van onze waarden en de rechtsstaat, dat zijn allemaal dingen die ik de kiezers heb beloofd tijdens de Europese verkiezingen. Het is goed te zien dat ze deel zijn van het programma van Von der Leyen”, twittert hij.

BerichtGeplaatst: Di Jul 16, 2019 22:26 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

estudiant schreef:
Timmermans:
„De aanpak van de klimaatcrisis, minimumloon voor alle Europese werkenden, eerlijke belastingen, de verdediging van onze waarden en de rechtsstaat, dat zijn allemaal dingen die ik de kiezers heb beloofd tijdens de Europese verkiezingen. Het is goed te zien dat ze deel zijn van het programma van Von der Leyen”, twittert hij.

De slijmbal Cool

Hij meent er natuurlijk geen jota van!

Minimumloon voor alle Europese werkenden..
Je voelt het al op je klompen aan..
In ieder land natuurlijk anders.
Toch heeft dan iedereen een minimumloon Smile

Zo moet je lezen wat ratten schrijven.

BerichtGeplaatst: Di Jul 16, 2019 23:18 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Goed dat de Commissie nu is bemenst met kundige professionals. Kan er eindelijk eens gewerkt worden aan de eenwording van de EU die dan onafhankelijk van de VS zijn rol in de wereld kan gaan spelen. Handel met China intensiveren en langzaam afnavelen van de tirannie van de VS.

BerichtGeplaatst: Di Jul 16, 2019 23:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Goed dat de Commissie nu is bemenst met kundige professionals.

Die zie ik niet. Ik zie wel overbetaalde mensen.

Quote:
Handel met China intensiveren

En Rusland Smile

Quote:
en langzaam afnavelen van de tirannie van de VS.

Eens!

BerichtGeplaatst: Wo Jul 17, 2019 1:56 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Goed dat de Commissie nu is bemenst met kundige professionals. Kan er eindelijk eens gewerkt worden aan de eenwording van de EU die dan onafhankelijk van de VS zijn rol in de wereld kan gaan spelen. Handel met China intensiveren en langzaam afnavelen van de tirannie van de VS.

Dus er zijn er hier die vinden dat Europa beter nauwe relaties kan aanknopen met 'n totalitaire, mensenrechten met voeten tredende, het milieu veronachtzamende, qua volksaard heel andere natie, dan nauwe contacten te blijven onderhouden met 'n natie die qua volksaard (en herkomst) nauw verwant is aan de Europese en die ook qua normen veel meer op dezelfde golflengte zit dan de eerder genoemde in het Verre Oosten van Azië?

Zou daar wel 'ns 'n plausibele motivering van willen vernemen.
-
.
BerichtGeplaatst: Wo Jul 17, 2019 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Reagerende op:

Quote:
Dus er zijn er hier die vinden dat Europa beter nauwe relaties kan aanknopen met 'n totalitaire, mensenrechten met voeten tredende, het milieu veronachtzamende, qua volksaard heel andere natie

Ik weet niet of ze hier te vinden zijn in grote aantallen, maar ik behoor zeker tot die groep.
Want, totalitaire, mensenrechten met voeten tredende en het milieu veronachtzamende zaken zijn typisch zaken die bij de VS horen, maar die wij kennelijk niet meer zien als het de VS betreft.

Laatst aangepast door estudiant op Wo Jul 17, 2019 9:51, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Jul 17, 2019 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff:
Quote:
en Rusland

Ja daar horen ook innige economische banden met Rusland bij, al hebben veel mensen een verkeerd beeld bij het aantal potentiële consumenten daar, namelijk slechts 144 miljoen. China heeft er meer dan Europa, VS, Canada, Australië bijelkaar, namelijk 1.3 miljard!

BerichtGeplaatst: Wo Jul 17, 2019 9:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

10 miljoenste schreef:
Ze staat met 7 jong als symbool voor een goed fok programma .

Precies! Iemand die zelf de oorzaak is van overbevolking (lees: van de CO2- klimaat- milieuproblemen) gaat mij straks de les lezen over hoe ik CO2 neutraal moet zijn. Laat me niet lachen!

Maar ik ben blij dat die currupte, katholieke, oppertunistische Maastrichtse Sjeng het niet geworden is.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 17, 2019 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Ja daar horen ook innige economische banden met Rusland bij, al hebben veel mensen een verkeerd beeld bij het aantal potentiële consumenten daar, namelijk slechts 144 miljoen. China heeft er meer dan Europa, VS, Canada, Australië bijelkaar, namelijk 1.3 miljard!

Jawel, maar dan moet je ook even kijken wat ze werkelijk willen hebben.

Rusland heeft, tot 2014, zo'n beetje alles uit Europa laten komen. Alles wat uit Europa komt zien ze daar ook als goed. Zelf hadden ze alleen olie en gas te verkopen. Beetje generaliserend, maar daar kwam het wel op neer.

Toen kwam die belachelijke door de VS afgedwongen boycott om niets. En toen gingen de Russen kijken waar ze elders hun spullen konden halen, of wat ze zelf kunnen produceren. De veeteelt is in no time opgebouwd en Rusland heeft inmiddels melk en vlees voldoende. Ook voor veel Europees groente en fruit geldt dit. Wat Rusland niet heeft halen ze uit China of Zuid-Amerika. Vorig jaar was ik voor het laats in Rusland, de supermarkten lagen overvol groente en fruit. Ik heb eens goed naar het land van herkomst gekeken... maar nagenoeg niets uit Europa.

Er is nog wat 'smokkel-export' vanuit Nederland wat loopt via Turkije en Wit-Rusland. Dat hoor ik dan weer van de boeren hier, die tegelijkertijd ook nog een compensatievergoeding krijgen uit Brussel voor misgelopen export vanwege de boycot. Ze lachen zich rot om dergelijke politiek. Feitje: een bloemkolen boer uit de omgeving transporteerde voor 100k groente naar Rusland en voor 5k naar Wit-Rusland. Toen kwam de boycot, claim ingediend bij EU en wordt gecompenseerd voor zijn 100k.

Tegelijkertijd is zijn export naar Wit-Rusland met 90k toegenomen (wat zo op transit gaat naar zijn 'oude' klanten in Rusland). Daar betalen wij dus belasting voor....

Je wilt niet weten hoeveel de VS ons al gekost heeft met dit soort politieke ongein.

(overigens is de export naar China ongeveer 2 keer zo hoog als de export naar Rusland, terwijl het inwoneraantal 10 keer zo hoog ligt in China)

BerichtGeplaatst: Wo Jul 17, 2019 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Met name de laatste opmerking tekent het belang van het op eigen benen staan van de EU, zonder de eeuwige slagschaduw van de VS. We moeten onze blik naar het oosten wenden waar de zon opkomt en afwenden van het westen waar na zonsondergang niets meer rest dan duisternis.

De VS kan alleen nog maar kracht vertonen door binnen Europa verdeeldheid te zaaien. Kijk naar de Brexit; GB rent met grote snelheid af op de VS in de hoop er baat bij te hebben, maar in werkelijkheid wordt het een vazalstaat van de VS.

Mijn conclusie: een sterke EU die voorgoed afrekent met het oude vijandbeeld en vanuit handel en politiek verdragen aangaat met China en Rusland.

BerichtGeplaatst: Do Jul 18, 2019 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Mij heb je mee hoor. De VS heeft ons miljarden gekost en de EU ernstig ontwricht. Al die oorlogen voor olie en andere geo-politieke belangen hebben ook nog eens miljoenen 'vluchtelingen' hierheen gestuurd en ook die hebben een ontwrichtende werking op de samenleving. Met ernstige polarisatie tot gevolg. Zo erg, dat onze democratie om allerlei redenen in gevaar is...

BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Timmerfransje trekt weer eens een grote broek aan. Wel, daar trekken de Britten, netto betalers aan de EU, zich niks van aan. En voor Timmerfransje nog even een lesje: Hoogmoed komt voor de val. Dit stuk onbenul leeft ergens onder een steen en heeft geen flauwe notie van wat er onder de Europeanen leeft.

Arrogante Timmermans over Britten: Mislukte ‘Harry Potters’ en ‘idioten’

BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Nog eens over onze Gouden Eeuw.
Toen haalden we onze meeste rijkdom uit de Oostzee-handel. Via dat geld en hun hout konden we schepen bouwen om de rest van de wereld te veroveren.
Zelfs tot in de vorige eeuw waren er nog handelaars uit het Oosten van ons land die elk jaar naar Rusland reisden met hun handel in huifkarren en in Russische steden handelshuizen hadden opgezet.
Dit soort handel zijn we via de Timmermannen onder ons allemaal kwijt. Zij hebben naast het potje gepist en wij zijn van het gas.
We hebben definitief onze Gouden Eeuwen geschrapt.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Loetje schreef:
Timmerfransje trekt weer eens een grote broek aan.

Het is precies wat ik al eerder zei: de EU is een verongelijkt klein kind dat boos is dat de UK uit de unie wil. Ze kunnen het in Brussel gewoon psychisch niet aan dat iemand hun 'prachtige project' niet ziet zitten.

En wat ze nu doen is niets anders dan proberen de UK zo hard mogelijk te laten bloeden voor hun beslissing. Dit om een voorbeeld te stellen richting andere landen die misschien ook wel uit de Unie willen. En in Nederland werkt dat nog ook: door één lange stroom negatieve berichten over de Brexit is de steun voor een Nexit flink geslonken.

Wat we nodig hebben zijn meer landen zoals de UK die de moed hebben om de Unie te verlaten. Van Nederland hoef je die moed overigens niet te verwachten.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het VK laat zich niet commanderen door Frans Timmermans hoor. En zeker Boris Johnson niet. Het VK is netto betaler en wie betaalt bepaalt. Dus een toontje lager vanuit Brussel zou niet misstaan. De megalomanie en wereldvreemdheid heerst echter.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Frans Timmermans of Ursela von der Leyen; Het is toch allemaal een beetje lood om oud ijzer.

En kijk eens wie zag dat het goed was: George Soros.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ik ben het met de opmerking eens dat Brexit een afschrikwekkend voorbeeld moet zijn voor anderen ( al interpreteer ik deze natuurlijk wel anders dan door de schrijver bedoeld). Ik hoop alleen wel dat het met name de meeste van de voormalige Oostbloklanden niet afschrikt om ook uit te treden; dat zou een zege zijn. Laten zij vooral een construct bedenken dat bij hen past.
Wat mij betreft dus een kernachtige EU ( zeg maar ruwweg het west Europese deel) in een innig en zeer verweven construct met een serieus leger om ons mogelijk te verdedigen tegen b.v. een agressieve natie als de VS ( inclusief de straks zeer gefrustreerde Britten) .
Pas dan kunnen we een beetje meedoen op het wereldtoneel. Nu lacht iedereen ons uit, met onze verdeeldheid! Daarom zijn we ook zo eenvoudig uit te spelen tussen die grootmachten.

Dus Ursula von der Leyen, Frans Timmermans en Christine Lagarde, genoeg werk aan de winkel!

BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De Brexit is niet afschrikwekkend omdat het VK uit de EU gaat maar omdat het land op politiek gebied sterk verdeeld is.
Maar het VK is niet de enige, de VS en wij, met vele anderen, zijn dat ook. Overal zie je die 50/50 verdeeldheid.

En meedoen doen we allang, we hebben de wereld onze hoogstaande beschaving gegeven. Daar was geen EU voor nodig.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 14:22 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Meedoen doen we niet lang meer, als we de EU niet zouden hebben.

BerichtGeplaatst: Za Jul 20, 2019 0:31 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Ik weet niet of ze hier te vinden zijn in grote aantallen, maar ik behoor zeker tot die groep.
Want, totalitaire, mensenrechten met voeten tredende en het milieu veronachtzamende zaken zijn typisch zaken die bij de VS horen, maar die wij kennelijk niet meer zien als het de VS betreft.

Dus inmiddels hebben de VS 'n president-voor-het leven (waardoor het volk zelfs niet meer in schijn de mogelijkheid heeft om 'n andere te kiezen als de huidige 't te gortig maakt) en niet China?

Dus 't is in de VS dat scholen verplicht zijn 'n bepaald aantal leerlingen als lopende-band-werkers te leveren aan fabrieken; (in de barakken waarvan ze ofwel de hele week, ofwel het hele jaar moeten wonen), en niet in China?

Dus 't is in de VS waar veel burgers met mondkapjes rond lopen en vaak geen hand voor ogen meer kunnen zien door de smog, en niet in China?

https://www.youtube.com/watch?v=2nFZaSbkf0U

https://www.businessinsider.nl/zo-is-het-om-in-iphone-city-te-werken-de-chinese-fabriek-waar-de-helft-van-alle-iphones-wordt-gemaakt/

-
BerichtGeplaatst: Za Jul 20, 2019 0:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
met mondkapjes rond lopen en vaak geen hand voor ogen meer kunnen zien door de smog

In Azië draagt men geen mondkapjes tegen smog, maar tegen bacteriën en virussen. Niet zelden doen ze juist zo'n mondkapje op omdat ze weten dat ze zelf bv. verkouden zijn en andere mensen niet willen aansteken.

https://www.welingelichtekringen.nl/cultuur/743238/waarom-japanners-allemaal-een-mondkapje-dragen.html

Weerwoord forum index » Europese Zaken