Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Europese Verkiezingen 23 mei 2019 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wat stem jij!
VVD
5%
 5%  [ 1 ]
FVD
35%
 35%  [ 6 ]
PVV
0%
 0%  [ 0 ]
GL
11%
 11%  [ 2 ]
PvdA
5%
 5%  [ 1 ]
SGP
0%
 0%  [ 0 ]
CU
0%
 0%  [ 0 ]
SP
5%
 5%  [ 1 ]
50+
0%
 0%  [ 0 ]
Dierenpartij
5%
 5%  [ 1 ]
Een andere partij
0%
 0%  [ 0 ]
Ik weet het niet
0%
 0%  [ 0 ]
Ik ga niet stemmen
29%
 29%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 17

BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2019 7:10 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Quote:
Jij wil wél van alle voorzieningen gebruik maken, maar niet bijdragen.
Inderdaad.

Quote:
Als Shell dat weigert en dreigt met weggaan dan zie ik dat als chantage ja. Wijk ik dus niet voor. Opzouten. Ga lekker in Nigeria zitten Shell, waar je de regering in je zak hebt en met smeergeld exact kunt doen wat je wilt.
Inderdaad.

Quote:
De aantallen onder 50k zijn nog vel groter, en toch beweer je gerust dat ze niets bijdragen...
Schandalig inderdaad. Ryan, ¡breng de guillotine!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2019 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Bedankt voor het aanleveren van links die mijn stelling bevestigen. Er staat letterlijk: Ontwijking is in principe iets anders dan belastingontduiking, waarbij de wet wordt overtreden. In de praktijk bestaat er echter een grijs gebied tussen ontwijken en ontduiken.

Zo zijn er zoveel grijze gebieden...

Quote:
We hebben het er al vaak over gehad Royy. Jij ziet belasting als diefstal. Ik zie belasting als een afdracht die zowel een juridische als een morele plicht heeft om dit prachtige land met alle voorzieningen in stand te houden.

Jij wil wél van alle voorzieningen gebruik maken, maar niet bijdragen.

Ik ben prima bereid om belastingen af te dragen, al was het maar omdat ik daar zelf belang bij heb. Ik verlang echter dat mijn geld efficient wordt besteed.

Quote:

Het gaat niet om verhoging van prijzen door Shell of Nederland. Het gaat om de afdracht van belasting, zoals iedereen gewoon moet doen. Als Shell dat weigert en dreigt met weggaan dan zie ik dat als chantage ja. Wijk ik dus niet voor. Opzouten. Ga lekker in Nigeria zitten Shell, waar je de regering in je zak hebt en met smeergeld exact kunt doen wat je wilt.

Belasting is de "prijs" die Shell betaalt om in NL te kunnen zitten. Als Nederland die prijs verhoogt, waarom mag Shell dan niet zeggen: dan zoek ik een andere vestigingsplaats met betere prijs/kwaliteit-verhouding?

Quote:

De aantallen onder 50k zijn nog vel groter, en toch beweer je gerust dat ze niets bijdragen...

Klopt, want dan komt consumptie van overheidsdiensten om de hoek kijken.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2019 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Willem schreef:
Royy zal nooit soldaat worden,

Klopt.

Quote:
zal nooit en te nimmer een teen of vinger riskeren voor vrijheid en vaderland.

Voor vrijheid wel. Verder draag ik genoeg bij aan dit vaderland, ik werk hard en ik betaal veel te veel belasting.

Kijk Willem, t is heel simpel: ik ga mezelf niet laten opdraaien voor de verkeerde beslissingen van anderen. Dat jij dat wel wilt, is je goed recht.

Quote:
Zelfs belastingbetalen is te veel.

Nee hoor, wil prima belasting betalen. Maar alleen als t efficient besteed wordt. En zoveel mogelijk wordt besteed zoals ik dat wil.

Quote:
Het bewustzijn dat deze samenleving de vrucht is van een gezamenlijke inspanning en poging om het zelfs homoos naar de zin te maken is niet doorgedrongen.

Gezamelijke inspanning haha. T is een optelsom van individuele inspanning.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2019 20:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Belasting is de "prijs" die Shell betaalt om in NL te kunnen zitten. Als Nederland die prijs verhoogt, waarom mag Shell dan niet zeggen: dan zoek ik een andere vestigingsplaats met betere prijs/kwaliteit-verhouding?

Ja zeg, dat heb ik toch al gezegd: dat mag, en opzouten aub. Onmiddellijk.

Wat niet mag is in Nederland profiteren van alles wat Nederland te bieden heeft, miljarden winst maken, en niets bijdragen via belastingen. Dat is crimineel en kan alleen een VVD-er nog rechtpraten.

Quote:
Klopt, want dan komt consumptie van overheidsdiensten om de hoek kijken.

Ze betalen er, in tegen stelling tot Shell, tenminste aan mee.

BerichtGeplaatst: Do Jul 04, 2019 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja zeg, dat heb ik toch al gezegd: dat mag, en opzouten aub. Onmiddellijk.

Prima. Ik zou dat geen chantage noemen.

Quote:
Wat niet mag is in Nederland profiteren van alles wat Nederland te bieden heeft, miljarden winst maken, en niets bijdragen via belastingen. Dat is crimineel en kan alleen een VVD-er nog rechtpraten.

Hoeveel mensen denk je dat Shell in Nederland aan een baan helpt?

BerichtGeplaatst: Vr Jul 05, 2019 0:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hoeveel mensen denk je dat Shell in Nederland aan een baan helpt?

Geeft ze geen enkel recht om belasting te ontduiken.

Het MKB in Nederland helpt ook duizenden mensen aan een baan... en betalen gewoon belasting. Zoals het hoort.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 05, 2019 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Voor het MKB begint Nederland steeds meer en meer een belastinghel te worden.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 05, 2019 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Geeft ze geen enkel recht om belasting te ontduiken.

Het MKB in Nederland helpt ook duizenden mensen aan een baan... en betalen gewoon belasting. Zoals het hoort.

Jij je zin. Dan laten we Shell gaan. Gefeliciteerd. En nu?

BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2019 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En nu? Nu zijn we een stuk consequenter en worden we niet meer in de r*t gen*kt door grootkapitaal wat denkt dat ze via belasting ontduiken niet hoeven bij te dragen aan ons mooie land.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2019 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Aha, en dan heb je netto meer belastinginkomsten?

BerichtGeplaatst: Di Jul 09, 2019 2:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Niet alles draait om geld Royy...

Criminelen die de staat geld opleveren laat ik om die reden niet vrij rondlopen. Dan maar extra kosten.

BerichtGeplaatst: Di Jul 09, 2019 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Huh? Maar je hebt t de hele tijd erover dat Shell geen centjes afdraagt aan de staat...

Wie heeft t nu de hele tijd over geld...

BerichtGeplaatst: Di Jul 09, 2019 21:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb het niet over geld. Ik heb het over criminele activiteiten, zoals belastingontduiking.

BerichtGeplaatst: Di Jul 09, 2019 21:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ehh je hebt t toch over Shell dat geen belasting zou betalen?

En dat je Shell belasting wilt laten betalen?

BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 7:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, maar het is echt jouw manco dat je overal geld ziet.

Als ik wil dat Marokkanen minder stelen, bespaart dat de maatschappij ook geld. Maar ik wil gewoon dat Marokkanen minder stelen. Is dat zo moeilijk?

Ik wil dat de Shell gewoon normaal doet, net als ieder ander bedrijf zich aan de regels houdt.

In jouw hoofd wordt werkelijk alles omgezet naar euro's....

BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Je bent nu wat in de war, Cliff.

Jij bracht Shell op als mogelijke oplossing om 21mrd te vinden (om die belastingverhoging terug te draaien, weet je nog). Naast het verhogen van belasting op inkomens > 1m ofzo.

T ging je dus wel degelijk om geld. Geld, geld, geld.

BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 21:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik denk niet dat ik degene ben die in de war is Royy. Volgens mij leg ik het toch vrij duidelijk uit.

Die 21 miljard is jouw punt, niet het mijne. Jij denkt alleen in euro's. Mij gaat het er gewoon om dat Nederland blijkbaar een belastingparadijs is voor bepaalde bedrijven, terwijl de belastingdruk voor burgers tot één van de hoogste gerekend kan worden.

Dat er dan ook bedrijven zijn die gewoon helemaal niets bijdragen, is ongelooflijk asociaal. Dat is mijn punt. Mag jij weer gaan rekenen hoeveel euro's het oplevert en of het een gat van zoveel euro's dicht of niet. Dat heeft niet mijn interesse namelijk.

BerichtGeplaatst: Do Jul 11, 2019 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Die 21 miljard is jouw punt, niet het mijne. Jij denkt alleen in euro's. Mij gaat het er gewoon om dat Nederland blijkbaar een belastingparadijs is voor bepaalde bedrijven, terwijl de belastingdruk voor burgers tot één van de hoogste gerekend kan worden.

Eh nee Cliff. Jij wilt de belastingverhoging terugdraaien. Prima, zijn we t eens. Ik vraag dan naar jouw financiering... want anders dan ik wil jij niet bezuinigen op onderwijs en zorg of uberhaupt ergens op bezuinigen. Kom je met Shell aan. Tsja.

BerichtGeplaatst: Do Jul 11, 2019 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, niet alleen met Shell... ik heb veel meer genoemd. Sommige zaken negeer je gewoon. Dus nogmaals:

We are writing to call on all candidates for President, whether they are Republicans or Democrats, to support a moderate wealth tax on the fortunes of the richest 1/10 of the richest 1% of Americans — on us. The next dollar of new tax revenue should come from the most financially fortunate, not from middle-income and lower-income Americans.

https://medium.com/@letterforawealthtax/an-open-letter-to-the-2020-presidential-candidates-its-time-to-tax-us-more-6eb3a548b2fe

De VS is jouw gidsland... laat het dan ook maar een gidsland zijn op dit gebied. Ook in Nederland zijn er genoeg rijke mensen.

https://www.quotenet.nl/quote-500/a26780552/miljonairs/
https://www.quotenet.nl/quote-500/

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 8:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Cliff schreef:

Eh nee Cliff. Jij wilt de belastingverhoging terugdraaien. Prima, zijn we t eens. Ik vraag dan naar jouw financiering... want anders dan ik wil jij niet bezuinigen op onderwijs en zorg of uberhaupt ergens op bezuinigen. Kom je met Shell aan. Tsja.

Van Pieter Langendijk heb ik geen antwoord gekregen op mijn bezuinigingsvoorstellen. Misschien heb jij er een mening over. Ben benieuwd. Ik vind deze voorstellen veelal win-win voor Nederland, want we sparen geld uit door iets niet uit te geven wat alleen maar tot cumulerende maatschappelijke meerkosten zal gaan leiden.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

We stoppen met gratis geld aan Afrika en aan Hamas weggeven.

Eens.

Quote:
We reduceren onze afdrachten aan de VN. Het is mesjokke dat de Westerse beschaving de grootste netto contribuant is en er door een veelheid van Afrikaanse en/of geïslamiseerde landen er een anti-Westerse agenda voor terug krijgt.

Irrelevant bedrag.

Quote:
We reduceren onze afdrachten aan de EU (We zijn tenslotte netto betaler, dus we moeten maar eens (een flink deel van) ons eigen geld terugeisen.

Ligt er maar aan hoe je t bekijkt. Deels mee eens.

Quote:
We zetten een streep door dat klimaatgedrocht welke ons € 1.000 miljard gaat kosten.

Zit nauwelijks iets voor in de rijksbegroting, dus levert geen besparing op.

Quote:
We sluiten de grenzen voor (Islamitische) asielparasieten uit (Noord-)Afrika en uit West-Azië.

Eens. Wat mij betreft sluiten we de grenzen volledig (op papier): geen enkele vluchteling krijgt een permanente verlijfsvergunning. Maar levert geen directe besparing op.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 18:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hoppa, en weer negeer je de rijke medemens die graag meer belasting betaalt Laughing

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

?

De rijke medemens die graag meer belasting betaalt, kan zijn geld kwijt bij de charitas.

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 13:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oh ja?

Stel dat ik belangeloos meer geld wil geven aan wegenbouw in Nederland. Hoe doe ik dat?

Of nog beter: hoe geef ik meer geld aan alle democratisch gekozen uitgave posten?

BerichtGeplaatst: Za Jul 27, 2019 13:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Of nog beter: hoe geef ik meer geld aan alle democratisch gekozen uitgave posten?

Je kunt gewoon geld schenken aan de overheid hoor, no problemo. Beter schenk je t aan een specifiek doel of specifieke organisatie, anders gaat een groot deel van je geld op aan de bureaucratie van de overheid.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici